Mesto vyznačí ďalšie trvalé buspruhy

Viaceré dočasné buspruhy na hlavných mestských ťahoch budú zmenené na trvalé.

Magistrát hlavného mesta plánuje v najbližšom období realizáciu ďalších trvalých vyhradených pruhov pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy. Pôjde najmä o premenu dočasných buspruhov, resp. vyhradených pruhov, ktoré boli v uplynulých rokoch zriadené počas veľkých stavebných prác v meste (cesta R7, Mlynské nivy). V súčasnosti hľadá zhotoviteľa, ktorý nové dopravné značenie zrealizuje. Okrem vyznačenia buspruhov sa v rámci tejto zákazky na realizáciu dopravného značenia zriadi aj nová zastávka pre linku 35 na moste nad električkovou zastávkou Kútiky, kde bude s využitím nových výťahov jednoduchší prestup medzi autobusom a električkami.

Trvalé buspruhy budú vyznačené na týchto komunikáciách:

  • Dolnozemská cesta - pôjde o vyznačenie buspruhu od zastávky Ekonomická univerzita na nájazdovú rampu na Prístavný most až po pripojenie cesty od Einsteinovej.
  • Most Apollo - buspruh bude vyznačený v smere do centra mesta od Dolnozemskej cesty až po zastávku Most Apollo.
  • Bajkalská - buspruh bude vyznačený v smere k Prístavnému mostu v úsekoch Vajnorská - Prešovská, v okolí križovatky Trenčianska a v podjazde pod Prievozskou. V opačnom smere bude buspruh vyznačený v podjazde pod Prievozskou, okolo križovatky Trenčianska a od Prešovskej po Teslovu.
  • Gagarinova - pôjde tu o premenu súčasných vyhradených pruhov, v ktorých je zakázaná jazda osobných vozidiel na bežné buspruhy. Buspruhy budú obojsmerne v úsekoch Mierová/Hraničná - Cintorín Vrakuňa s niekoľkými prerušeniami na križovatkách. V niektorých úsekoch príde aj k reorganizácii jazdných pruhov, kde z doterajších troch zostanú dva pruhy. K zvýšeniu bezpečnosti chodcov príde na priechode pri zastávke Ríbezľová, kde bude uprostred vozovky vytvorený ochranný ostrovček a zároveň sa zníži počet jazdných pruhov.

Jednotlivé projekty organizácie dopravy sú k dispozícii na profile VO (3. a 4. časť zákazky).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: IBBI #91:
v tomto pripade plne s tebou suhlasim.
Tusim tu sme sa bavili o taxikaroch, nie? Tak dnes cca 15:27 stal presne na tomto mieste taxik, za nim tusim 61, ktora sa nevedela dostat na zastavku. Trubil nanho, nic. Trubil, taxikar mu odtrubil, neuhol. 61 nemohla prejst. Ak tam je nejaky kamerovy zaznam a cita toto niekde z dispecingu (najlepsie PP), nech toho taxikara riesia!

https://goo.gl/maps/ibTGSqdAVVRVtNPz8
Reakcia na: Viko #89:
Už sme sa dostali inam, než čo som chcel pôvodne povedať:
Nedá sa všetko ošetriť zákonmi. V ulici, ktorú som uviedol ako príklad, parkujú autá v rozpore so zákonom, pretože nezostáva pruh najmenej 3 m pre každý smer jazdy. Ale pretože tam prejde naozaj niekoľko áut za deň, nikomu to nevadí.
Druhý príklad bol s tým pekárom vo Viedni, ktorý mal na dodávke ospravedlňujúci nápis, že občas musí zastať v druhom pruhu. Tiež tým asi porušuje zákon, ale treba ho za to sankcionovať?
Reakcia na: Miro #87:
Darmo máme dobré zákony, keď niet toho, čo by ich vymáhal.
Reakcia na: titomi #83:
Pri zastavení pre oba, pri státí pre každý.
Reakcia na: titomi #83:
§23, ods.1 zákona 8/2009:

"Pri státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy."

Čiže spolu 6m, pretože je to obojsmerná ulica.

Opäť sa mýliš. Nemáš začo.
Reakcia na: eMDi #84:
no a aj ukrajinca dobehne ak zacne byt statie na miestach kde sa to nema promptne sankcionovane.... predpokladam (pokial to nebude mat vyslovene nariadene od zamestnavatela) ze pokuta pojde za nim, a ked sa mu to zacne stavat casto, tiez si rozmysli ci sa mu oplati predpisy porusovat a platit....
PS: taxik znutra vidim len velmi raritne, avsak co sa inych doprav tyka (kurieri a pod.) tak to sa u nas vyskytne o kus castejsie a pokial sa mi nechce ist vyzdvihavat dorucovanu vec pesi o ~100m od domu dalej (a hodny kus nizsie), tak dopredu upozornujem uz tam kde objednavam na miestne dopravne podmienky a to ako sa da k domu dostat...
Reakcia na: eMDi #81:
V čom si odporujem? Neviem, ako jazdíš, ani netvrdím, že jazdíš tak alebo onak. Len si sa priznal, že stojíš na vo vyhradenom pruhu, čím porušuješ zákon.
Ak je pre teba možnosť voľby ako základný atribút slobody sprostosť, tak fakt neviem...
Nie je nič alibistické na tom, že nechcem robiť robotu, ktorú robiť nechcem. Napísal som aj to, že ľudia nikdy nebudú spokojní.

Aká taxislužba ma zoberie za 2,4€? Hádam nie je problém napísať jej názov.
Reakcia na: si #82:
ale ja stale hovorim, ze chapem aj rozhorcenie na jednej strane a sam som svedkom obcas do neba volajuceho hulvatizmu, na druhej strane je to niekedy fakt sofiina volba, co v tej chvili spravit. vezmi si, ze kopa ludi casto uprednostni predrazeny bolt, lebo im pride za akoze tri minuty a nejdu o polovicu lacnejsim uberom, lebo pride za 5-6 minut ... a co odmietnes ty, ukrajinec vezme s radostou ...
Reakcia na: S499.1023 #80:
Nemal som v úmysle nikoho zavádzať a manipulovať. A nemám ani problém povedať, že som sa mýlil - ako teraz. Aj keď jazdný pruh nie je označený, stále môže existovať a pri státí a zastavení je potrebné nechať jazdný pruh široký 3 metre pre oba smery jazdy. Ďakujem 👍
Reakcia na: eMDi #81:
na druhej strane, pokial by vas ktori jazdite bolo vela takych ktori by sli radsej do tej drahsej taxisluzby a tych v tej lacnej ostalo malo, tak by sa predlzili cakacie doby na tu lacnu a cast zakaznikov by kvoli tomu sla do tej drahsej a druha vec ze ked by v dosledku nedostatku vodicov ti lacni museli dat vodicom viacej, tak by mozno tiez aj dvihli ceny....
jasne ze sam toho dosiahnes malo
a necuduj sa snaham o vynutenie spolocensky nastaveneho poriadku, kedze inac sa asi zmena dosiahnut neda....
Reakcia na: titomi #78:
no a v tomto prispevku si pekne odporujes oproti tomu, ze ma nazves neslusnym. ale nevadi. nerobim len taxikara, robim aj inu robotu z domu. nevadi. to, ze to nechces robit smrdi alibizmom. pretoze som povedal, ze si to vyskusaj na mesiac a potom komentuj. a navrhni riesenia tak, aby boli vsetci spokojni. alebo aspon vacsina. potom by si tu nepotil sprostosti typu "odič si vybral, že bude pre takú taxislužbu jazdiť. Má možnosť voľby, či nie?"
tu dojde k tomu, ze moze ist do drahsej taxisluzby, ktora ale nebude mat takmer zakaznikov. cize vodic pojde do roboty, za 5 hodin spravi dve jazdy za 7 eur a jednu jazdu za 5 eur ... vyborne. cize takmer nezarobil. a minul este aj 5 hodin svojho casu. ked uz vymyslis nejaku volovinu, tak sa skus zamysliet nad dosledkami. rozmyslat out of the box. pisal som to aj nizsie. Ike alebo niekto tam presne opisal aj dalsie navaznosti typu ekologia a podobne. a ano, za 2,40 ta odvezie jedna kvantitativna taxisluzba, kde jazdi kopa ukrajincov, rusov, arabov, atd. ... a potom sa cudujeme, ze mali za 3-4 mesiace cez 60 nehod ti vodici ...
Reakcia na: titomi #78:
Asi by si si mal ten zákon naštudovať lepšie. Alebo si úmyselne a manipulatívne vynechal "jazdný pruh široký najmenej tri metre"?
Tak neviem, čo tu voláš po dodržiavaní zákonov, ak ich sám porušuješ - a je jedno, či z neznalosti.
Reakcia na: eMDi #76:
Vodič si vybral, že bude pre takú taxislužbu jazdiť. Má možnosť voľby, či nie?

Ľudia nikdy nebudú spokojní 😃 Nech urobí ktokoľvek čokoľvek - máme to skrátka v génoch. Presne ako píšeš - "ľudia chcu mat dobry taxik hned a idealne za 2,40 , hoci preslopu v podniku 50 eur" < toto je stav našej kultúry. Nevieme/nechceme oceniť prácu iných ľudí - hlavne aby tá naša bola ohodnotená dobre. Osobne som taxíkom za 2,4€ ešte nikdy nešiel. A to som išiel aj celkom krátku trasu z hl. stanice na Kramáre. Celkom by ma zaujímalo, aká taxislužba a na akú vzdialenosť za takúto sumu vozí zákazníkov v Bratislave.

Ak chceš riešenie - treba zmeniť zákony, ktoré sú u nás veľmi vágne a často aj zastaralé. Ako sa to robí asi písať nemusím. O boji (uprednostňovaní) IAD v zastúpení KDI vs (M)HD tu bolo veľa popísaného. Taxikára som nikdy robiť nechcel, a ani nebudem. Zvolil som si niečo iné. Ak Ty chceš, tak ho rob - ale kým sa nezmenia zákony, tak ich dodržuj.
Reakcia na: Miro #74:
Chceš porovnávať Štefánikovú uprostred mesta zo zapadlou uličkou niekde na periférii? Môžme. Sú tam označené pruhy? Nie sú. V takom prípade sa "jazdným pruhom sa rozumie časť vozovky dovoľujúca jazdu vozidiel s troma a viacerými kolesami v jazdnom prúde za sebou". (zdroj: Zákon č. 8/2009 Z. z, druhá hlava §10, bod 12). Takže to, čo si poslal, nie je porušením zákona.

Tolerancia v zmysle premávky pre mňa znamená: jazdiť povolenou rýchlosťou (ak nie je nevyhnutné pre účely vyhnutia sa zrážke rýchlosť zvýšiť), byť ohľaduplný (keď niekto dáva znamenie o zmene smeru z jedného do druhého, tak ho pustím), pustiť autobusy do pruhu zo zastávky aj keď kvôli tomu musím trocha prudšie zabrzdiť, atp. Neviem, kam sa na Slovensku tak ponáhľame, že musíme po meste jazdiť ako zbesnetí. Áno, takých vodičov je menšina, ale sú a znepríjemňujú život ostatným.

To, že sa u nás nedodržiavajú zákony, je smutné. Smutnejšie ale je, že to ľudia tolerujú - a ešte sa im to zdá aj správne! (nikoho konkrétneho nemám na mysli)
Reakcia na: Ike #71:
by si sa cudoval ... hlavne na SNP zvyknu byt velmi akcni aj v hnusnom pocasi (co je najvacsi problem, lebo vtedy nejazdi takmer ziaden skutrista a cyklista), hoc napriklad wolt sa snazi objednavky s pickupom v danej lokalite davat prioritne im ... ale skus napriklad vylozit jedlo pre zakaznika v nivy tower. kde zastavis? panorama offices ma az dve miesta pre zasobovanie, tri veze nic ...
Reakcia na: titomi #73:
tak si zisti, ako funguje sluzba elektronickeho dispecingu, ktorou bolt, uber aj hopin su .... cena stanovena vopred digitalnou platformou. cize vodic tu cenu nevie ovplyvnit. a za tri eura vozia aj velmi slusne auta ... ale z tvojho to nejde, cize ty nemusis riesit prejazdy. na jednej strane hovoris, ze nie je kupyschopnost obyvatelstva, na druhej strane sa cudujes, ze taxikari casto nahanaju kazde euro. aktualne je liter benzinu tesne pod 1,50, nafta cez 1,30, pritom v januari som tankoval za euro ... narast o 30 percent vyse ... takze ludia chcu mat dobry taxik hned a idealne za 2,40 , hoci preslopu v podniku 50 eur ... fakt by ma zaujimalo, ake riesenie navrhujes, aby bola vacsina ludi spokojna. cakam. ked uz tvrdis, ze nie som slusny. skus to robit mesiac a budem velmi zvedavy na tvoje navrhy a poznatky. lebo ja sa snazim rozmyslat, ako sa to da a hladat riesenia. ty len stale tvrdis, ze preco sa to nema.
Reakcia na: Miro #74:
heh, a keby sa to robilo len v celkom zapadlych ulickach, ale co tak napriklad aj tu:
https://www.google.com/maps/@48.2111883,17.1467977,3a,75y,71.72h,97.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1swkSqmA5DGEwz-bvo8PoVuw!2e0!7i13312!8i6656
(a kvoli tomuto sa aj "zjednosmernila" premavka spojov mhd cez tuto ulicu aby nemali problem 2 protiiduce autobusy v ulici kde je casto zabava vyhnut sa aj s osobnymi autami....)
Reakcia na: titomi #73:
Tú toleranciu si nejako nerozvinul, len tvrdo presadzuješ dodržiavanie zákonov.
Naozaj si nikdy nič neporušil? Neparkoval si napríklad v zapadlej uličke, kde prejde za deň niekoľko áut, tak, že neostal voľný pruh 3m pre každý smer jazdy? Napríklad takto? https://goo.gl/maps/xU2M3zVCB4rvfbK48 Aj to je porušenie zákona.
Ja si spomínam, ako som raz vo Viedni videl pekársku dodávku s nápisom "Kto dvakrát denne rozváža čerstvé pečivo, musí niekedy zastaviť v druhom pruhu". Celkom zaujímavá výzva k tolerancii.
Okrem rešpektovania zákonov je potrebná aj tolerancia, ktorá na Slovensku dostáva poriadne na hubu. Každý by mal dodržiavať zákon - lebo na to sú. Ak sa na Štefánikovej nedá zastaviť, tak tam taxík jednoducho zastaviť nesmie. Ak musí ísť kvôli tomu o 3 km viac (ročne koľko.. 720km?), tak to je potrebné zahrnúť do ceny. A keď to budú robiť všetky taxislužby, tak bude po probléme.
Tu ale narážame na problém - cena. Slovenská kúpyschopnosť obyvateľstva je žiaľ nie optimálna. Preto nie sú ľudia ochotní platiť viac - hoc dostanú kvalitnejšiu službu. Preto idú smradľavým, vŕzgajúcim taxíkom za 3€. Lebo keď môžem ísť za toľko, a dostanem sa, kam potrebujem, tak prečo dávať 5€ za auto, ktoré je čisté, vodič slušný a dodržiavajúci predpisy.
Ešte sme nedorástli na takúto kultúru - ale (veľmi) pomaly sa k tomu blížime.

Zákazník je náš pán, ale nie nad rámec zákona. Ak sa "iMDe" vyhlasuje za slušného človeka, a porušuje pri tom zákon, tak slušný nie je. A nepomôžu žiadne snahy o zmenu na úradoch apod. Porušuješ zákon - nie si slušný človek.

Žiaľ taxikári si nesú zlú povesť od 90-tych rokov. A nielen povesť, ale niektorí žiaľ aj tie zvyky. Preto bol UBER/BOLT/HOPIN vítanou zmenou a možno trocha pomohli v tom, aby sa také veci už nediali.
Taxikari, netaxikari, vsetci si idu svoje... slusny taxikar nevie rozoznat znacku pre buspruh a zakaz vjazdu osobnych aut, netaxikari, tvrdiaci, ze v bus pruhu je zakaz zastavenia, boltaci, co sa tvaria ze nie su taxikari, netaxikari zaseknuti v 90tych rokoch tvrdiaci, ze taxikari su mafia 😃
Reakcia na: Viko #68:
Otázne je, do akej miery sú pokuty akceptované "náklady na prevádzku". Dovolím si tvrdiť, že pri akčnom nasadení MsP v Bratislave, ktorá je pri miernom vetre a teplote pod 12°C vyradená z činnosti sú to peniaze investované do reklamy na vlastnú flexibilitu, ktorú klienti len ocenia. Mala by to riešiť samospráva v rámci mestskej logistiky.
Reakcia na: Viko #68:
Lenže zamestnanci nemajú dôvod tlačiť lebo im to prechádza. Aj pre nich je pohodlnejšie to dať na hulváta niekde ku vchodu.

Iniciátorom zmeny musí byť verejná správa.
Reakcia na: S499.1023 #63:
Inak veľmi veľmi dávno napr. takto v Devínskej fungoval Family Frost 😂 Oni tiež stávali pri smetiakoch.
Reakcia na: Ike #47:
S týmto absolútne súhlasím.

Na druhej strane, podľa mňa je naivné čakať, že sa to vyrieši iba žiadosťami pár ľudí na samosprávu, aby vybudovala dropoffy. Myslím si, že omnoho väčšiu váhu by malo, keby sami zamestnanci kuriérskych a rozvozových služieb odmietali plniť nefér podmienky zamestnávateľa (nepreplácanie legálneho parkovania, tlak na naháňanie času na úkor dopravných predpisov a ďalšie nezmysly). Lebo kým sa nájde dostatok ľudí, čo so sebou nechajú zametať a pristanú na doslova hulvátske jazdenie, tak tie firmy nikdy neprídu k poznaniu, že niečo je zle; že majú využiť svoju veľkosť na to, aby hľadali riešenia - a vyvolali omnoho účinnejší tlak na samosprávu, než vie vyvolať pár osamotených jednotlivcov.
Reakcia na: Viko #66:
Ja osobne napr. nemám problém si ísť po jedlo ku vchodu / na parkovisko, dokonca to do istej miery preferujem, ale musíš rátať s tým že niektorí ľudia to naozaj chcú až do bytu. Ak sa jedna firma rozhodne doručovať inak, týchto zákazníkov môže stratiť v prospech konkurencie.
Reakcia na: eMDi #62:
Mimo doterajších tém, nebolo by riešenie na tento problém nerobiť donášku až k dverám? Obzvlášť v dobe, keď už nemusíš nikomu zvoniť na zvonček, lebo máš naňho telefonický kontakt... Lebo akože v Petržalke mi dlhodobo všetko od pizze po balík vydávali z auta na voľnom plácku v rohu parkoviska pred domami, a nemám pocit že by to nejako škodilo službe ako takej.
Reakcia na: eMDi #62:
Obchádza ťa pointa. Tvoja biznisová potreba doručiť jedlo nie je nadradená potrebe stoviek ľudí použiť pre nich určený bus pruh alebo chodník alebo čokoľvek iné.

Riešenie je jedno, začať tieto veci políciou masívne pokutovať a následne sa trh holt bude musieť prispôsobiť. Samoregulácia v tomto samozrejme fungovať nebude.

O nemožnosti doručovať tovar inak ako tým že vodič zaparkuje pomaly vo výťahu mi prosím ťa nerozprávaj, na to aby som tomu veril mám príliš veľa skúseností s mestami kde to ide. A ide to tam preto, že keby si tam niekto dovolil doručovať slovenským spôsobom tak ho pokuty od polície alebo inej na to určenej autority za chvíľu zbankrotujú. A tak DHL (v centre) doručuje na cargo biku, Wolt na skútroch a taxikár ťa holt počká niekde kde to je legálne možné. Slovenský model "ja potrebujem, tak sa prispôsobte" nie je štandardom a je v európskom kontexte skôr výnimkou. Je úlohou podnikateľov aby si biznis postavili tak že budú schopní rešpektovať verejný záujem a zákony, nie naopak.
Reakcia na: Ike #58:
Súhlasím že najlepšie by to bolo na úkor parkovacieho miesta, ale skús niekde zrušiť parkovacie miesto aby tam zastavovali kuriéri a čakaj na reakcie ľudí.
Reakcia na: Ike #58:
Takisto bývajú na západe nástupné plochy pre IZS, kde sa za žiadnych okolností nesmie parkovať ale nie je problém tam krátkodobo zastaviť.
Reakcia na: 810zssk #51:
a kde odstavit bicykel alebo skuter? vlani za dva mesiace odcudzili 5 bicyklov woltakom ... a poviem ti story asi z marca ... v jednu nedelu prsalo, za 4 hodiny som mal takmer 14 rozvozov. no v istom momente som za hodinu a pol mal tri objednavky - jedna dorucenie do 3veze jedno z najvyssich poschodi, dalsia v petrzalke bosakova - tiez nejake viac ako 15te, a opatovne tri veze ina veza tiez 20+ ... kazde z tychto doruceni mi po prijazde na adresu zabralo viac ako 5-7 minut. lebo musis najst miesto na zaparkovanie, kde nebudes platit (nie je to preplacane), nasledne pesi presun do danej z vezi (jedlo chladne), kym ta pustia na recepcii, plus cesta vytahom, plus kym preberu jedlo, plus cesta dole, plus cesta k autu ... cize celkovo za tri objednavky v hodine a pol strata vyse 15 minut ... v nedelu bez cesty k zakaznikovi. a nebol som jediny. nasledne sa preberalo jedlo s meskaniami, zakaznici boli podrazdeni, dlhsie doby dorucenia ... co by si urobil ty? poviem ti ... kopa zakaznikov kratkodobo presla ku konkurencii (kde zistila, ze je to kvantita a nie kvalita). cize dany food provider mal pokles v objednavkach, cim aj kopa kurierov menej zarobila. a ten vypadok bol skoro 10%. pozri sa na to ako sales manager, alebo strategy manager a vies, ze je to zle. pozri sa na to ako business owner a nie si nadseny. takze nepozerat na to iba z pohladu transport+law nazi ... treba sa na to pozriet naozaj velmi out of the box ...
Reakcia na: perets #56:
poznas danu lokalitu? vies, ze su to casto jednosmerky a v mnohom sposobia dalsi kilometer navyse v smere na dalsiu zakazku? predstav si takuto situaciu 3x denne, to mas 3km, za mesiac 60km, za rok 720km ... to je cez 75eur len amortizacia, plus este palivo ... ktore kurierovi nik nezaplati ...
Reakcia na: 810zssk #51:
miesta urcene pre zasobovanie, alebo s oznacenim taxi. ked sa chce, da sa to vymysliet a zariadit. tak, ako maju Wolt kurieri dovolene parkovat na budatinskej na vyhradenych miestach pre stuff. staci zacat rozmyslat, ako sa to da a nie preco sa to neda.
Reakcia na: Ike #47:
Dakujem Ike, presne o tom hovorim cely cas a miesto toho dostavam iba kritiku a minusky. doprial by som hejterom robit kuriera/taxikara mesiac ... mna tiez niekedy vodici MHD nechutne vybrzdia, alebo som svedkom takychto situacii, no castokrat ich plne chapem a viem tie dovody. takze sa zastavam nie raz vodicov MHD, i ked som nie vodic MHD. lebo sa snazim vzit do viacero situacii a chapat veci v sirsom kontexte a nie iba jednostranne a subjektivne, ako to tu robi viacero ludi ... este raz dik, trafil si svojim prispevkom klincek po hlavicke.👍
Reakcia na: 810zssk #55:
Z možností, ktoré si dal, jednoznačne parkovacie miesto. V Mníchove som ale napríklad videl, že to bolo na mieste určenom pre smetiarov na nakládku smetí zo stojiska bytového komunálneho odpadu, ktoré musí ostať neoparkované, ale zároveň je väčšinu dňa nevyužíté. To mi prišlo tiež celkom chytré aj vzhľadom na dostupnosť týchto miest (každý má smetný kôš v pešej dostupnosti). Samozrejme, že záleží od situácie. Štefánikova by bola ťažší oriešok.
Reakcia na: perets #56:
A v tých bočných uličkách na úkor čoho?
Reakcia na: 810zssk #55:
5. v bočných uličkách
Reakcia na: Ike #52:
No ale kde?
1. Na úkor normálneho parkovacieho miesta?
2. Na úkor jazdného pruhu?
3. Na úkor bus pruhu?
4. Na úkor chodníka?
Reakcia na: Minko #50:
Takýto drop-off point som mal priamo pred domom, kde som teraz tri dni vo Viedni býval. Celý čas na ňom parkovalo plesnivé BMW E36 s poľskou ŠPZ 😁.
Reakcia na: Ike #52:
A tym by si ako vyriesil tolko oplakavanych zakaznikov na Stefanicke?
Reakcia na: 810zssk #51:
Stačí vyznačiť vhodné miesta zákazom státia namiesto zákazu zastavenia. Samozrejme že nie v BUS pruhu.
Reakcia na: Ike #47:
A poznáme nejaké mesto kde takéto pick-up / drop-off pointy bežné v rezidenčných oblastiach sú? Lebo ja nanajvýš poznám také že niekde majú miesto na pár hodín niekedy cez deň ak vyslovene vezieš chladničku, ale drop off pointy pre donášková služby som teda ešte nevidel (aj preto väčšinou jazdia na bicykloch či motorkách).
Reakcia na: Ike #47:
v tomto ma Ike pravdu. takáto infreštruktúra je nevyhnutná a zvysoka sa na to kašle. (zrejme k tomu neexistuje ani žiadna norma). Keď som ešte za svojich študentských čias brigádoval, mal som raz možnosť robiť závozníka na rozvoze tovaru. šli sme do Viedne nejakej organizácii sme viezli tlačovinové materiály. Priamo v historickej uličke bolo každých XY miesto vyznačené v štýle pickup/dropoff point- tam kde sme boli my, bolo prakticky pod každým druhým vchodom. Na SK sa ešte horko ťažko najdú miesta na "zásobovanie" no na takéto miesta sa však veľmi zabúda. Takisto sa na tieto veci zabúda aj pri tvorbe BUSpruhov a potom vzniknú situáciu ako popísal Ike na Štefánikovej, že legálne sa na tej ulici ani nedá zastaviť pre zákazníka. To je nahlavu.
Reakcia na: Foltest #41:
docasnemu buspruhu uplynulo urcenie - musel byt odstraneny, novy buspruh nie je urceny
Reakcia na: mack #34:
naprikald vo vedlajsej ulici alebo v protismere su dva pruhy
Reakcia na: 810zssk #40:
Trochu sa musím zastať eMDiho, aj keď nie som na jeho strane v tejto diskusii.

1. Ak robíš akúkoľvek objednávku s fakturáciou (napr. nákup cez e-shop), zadávaš v systéme svoju adresu. Kuriér nemá ako vedieť, kde sa momentálne nachádzaš, resp. kde presne to prevezmeš a preto ide primárne na tvoju adresu uvedenú na faktúre a odtiaľ ti volá, resp. volá ti s vedomím, že tam príde. Ak to spraví jednotlivec, je to v poriadku. Ak to spraví každý druhý zákazník, tak doručovanie môže byť celkom peklo.

2. Nezastávam sa porušovania predpisov, ale chcelo by to infraštruktúru pre kuriérov a taxikárov. Lebo ich význam na riešení klimatickej zmeny a udržateľnej mobilite je naozaj extrémne, ale extrémne podcenený.

- Ak si obstaráš osobný automobil, tak v priemere je tento automobil aktívny 2 % času svojej životnosti. 98 % času je niekde odstavený a z hľadiska spoločenského významu (prečítať Harabinovým hlasom) ZA-VA-DZIA. Alebo inak povedané, súkromný majetok, veľakrát bezplatne, alebo za extrémne symbolickú cenu (vzhľadom na trhovú cenu pozemkov), zaberá verejný priestor. To vytvára dopyt nie len na verejný priestor, ale aj na statickú dopravu a štúdie v zahraničí potvrdili, že v niektorých mestách až 30 % áut v dopravných kolónach v CBD tvoria autá hľadajúc miesto na parkovanie. Taxík, na rozdiel od súkromného osobného auta, je aktívny väčšinu času (jazdí). Na dve parkovacie miesta (jedno v bydlisku vlastníka a druhé stanovište) odvezie podstatne viac osôb ako osobný automobil, ktorý na Slovensku zaberie dve parkovacie miesta (v mieste bydliska užívateľa a v mieste práce užívateľa) a odvezie jedného človeka. Spoločenská bonita taxíku je niekde inde ako osobného auta. Taxi služby by sme teda mali podporovať a nie haniť.

- Kuriér prinesie denne povedzme 100 ľuďom tovar. Keby nebolo kuriéra, týchto 100 ľudí by vysokopravdepodobne išlo do kamenného obchodu. A podľa modal splitu by do kamenného obchodu išlo 77 z nich autom. Radikálnejší proponenti boja proti klimatickej zmene skloňujú, že je potrebné redukovať nevynútenú dopravu. Za zábavou, za nákupom, za relaxom (inak, nie som toho úplne zástancom). Časť z toho má svoje rácio. Ale hádzanie prekážok pod nohy kuriérom je presný opak napĺňania tohto cieľa. Ak povieš ľuďom na Štefánikovej, že sorry, balík Vám doručíme na Hodžovo námestie, tak nabudúce pôjdu do obchodu autom, alebo si zavolajú konkurenciu.

Preto by malo dosť dobrý zmysel, keby mesto vytváralo pick-up a drop-off pointy. Miesta, kde môže zastaviť kuriér a taxík na nevyhnutný čas - legálne.
Reakcia na: 810zssk #40:
roznasame jedlo autami, ludia ho chcu cerstve, ja im ho chcem dorucit cerstve. to, ze je infrastruktura taka, ako je, ja nemozem. upozornujem na to nie mesiac a ani rok. a volam po zmenach dlhodobo. riesil som to na magistrate, na mestskych castiach niektorych, snazim sa edukovat zakaznikov. napriklad pripravujem navrh zmeny normy na minimalnu velkost parkovacieho miesta. dovod? vacsina vlastnikov parkovisk to tlaci co najblizsie k norme, dochadza potom k riziku poskodenia druhych aut a preto majitelia vacsich aut parkuju na miestach pre ZTP aj pre rodiny s detmi a ja nemam kde v pripade potreby parkovania na tychto miestach volne miesto.
Reakcia na: 810zssk #39:
ak to situacia neumoznuje (rozumej husta premavka a neda sa ma ako prekazku bez zdrzania obist), nezastavujem tam, idem na najblizsiu niku, alebo miesto, kde moze cestujuci zastavit. a nieraz volam zakaznikovi, ze tak spravim.
Reakcia na: 810zssk #38:
a teraz mi povedz, kolko krat museli stovky ludi trpiet moju neschopnost, ked ani raz som nezablokoval vozidlo MHD a vzdy ich pustam a aj vysvetlujem zakaznikom preco ... keby si nevytahoval veci z kontextu, tak by si videl gro problemu, ale nechces. radsej ma nazyvas anarchistom. pritom anarchisti ti parkuju pri dome (schvalne, kolko parkovacich boxov tam je vyznacenych a kolko aut tam parkuje?)
Reakcia na: Petto #36:
spravne. ja tomu hovorim zakon 15tich percent. ze tych 15 percent idiotov najdes vsade, ako hovoris. medzi taxikarmi, lekarmi, pravnikmi atd. a ten zvysok si snazi robit svoju robotu poctivo. preto som sa ohradil aj v inom prispevku, kde vsetkych taxikarov hadzu do jedneho vreca. a to v casom uber versus taxi ma hejtovalo zopar stoviek taxikarov, aj verejne ma prepierali, moje dlhy, atd., ocurali mi auto na pumpe ....
Možno by bolo pri celej tejto diskusii ako sú taxikári zlí vhodné sa zamyslieť aj nad niektorými vodičmi MHD, ktorí z mne neznámych dôvodov niekedy na bus pruh úplne kašlú.
Jednoducho sa stane, že idem v klasickom pruhu, vedľa mňa je bus pruh a autobus je predo mnou. Nemal by pritom aj ten autobus povinne využiť svoj vyhradený pruh, keď ho má k dispozícii?
A to sa mi stalo nejeden krát a stáva sa to dlhodobo už pár rokov. Pritom som skôr príležitostný vodič, takže úplne jednorazová záležitosť to nebude.
Reakcia na: Melange #37:
Ani netvrdím, že to bolo optimálne riešenie, len sa pozastavujem nad tým, že načo to teraz premaľovali na pôvodné riešenie, keď sa to má ochviľu zas zmeniť. Príde mi logickejšie aj ekonomickejšie ponechať "dočasný" stav až kým ho nezmenia na trvalý, než to 3 krát ročne meniť.
Reakcia na: eMDi #29:
Za mojich čias tam zákaz vjazdu nebol, možno už je (riešilo sa to kedysi). Ja vodičov nikdy nežiadam aby išli tam kde nesmú a som ochotný si prísť po objednávku na najbližšie legálne miesto.

Btw, ešte jeden fun fact: Objednávku nie je nevyhnutne nutné preberať tam kde parkuješ. Máš nohy. Sú štáty kde sa doručuje primárne bicyklami (vrátane nákladných).
Reakcia na: eMDi #28:
Nahraď zaparkované autá zastavujúcimi autami a pointa zostáva. V bus pruhu zastavovať nesmieš, v tom je zákon (a aj zdravý rozum, ak nim osoba disponuje) veľmi jasný.
Reakcia na: eMDi #27:
Ja auto za 2,40 ani nikoľko inokoľko nechcem, ja tieto sockoviny nepoužívam ak absolútne nemusím (čo v Bratislave našťastie nie je často).

Opakujem, platia nejaké zákony a ty si ako vodič povinný ich dodržiavať. Ak toho nie si schopný, tak si zaslúžiš pokutu a pri opakovaných porušovaniach stratu vodičáku (bodový systém by sa nám veru hodil). Je absurdné aby stovky ľudí v autobuse trpeli tvoju neschopnosť si vyriešiť svoje vzťahy s klientami. Neviem čo si za anarchistu, ale keby každý ignoroval pravidlá lebo sa mu to práve hodí a dá sa na tom zarobiť, tak by to vyzeralo ako na Slovensku.
Reakcia na: Foltest #6:
Tam to bolo hlavne strašne retardovane urobené, kedy vodič musel kľučkovať, aby sa dostal na Apollo. Skrátka nebol jediný priamy pruh z Dolnozemskej na Apollo. Teraz je to konečne normálne a ak idú znova spraviť buspruh, tak dúfam, že nie tak, ako bol ten dočasný.
Reakcia na: eMDi #23:
Ja somal zatial stastie, aj Ukrajinec ma viezol a nemam im co vycitat. Blbcov najdes vsade ci Bolt ci dpb ci chodci na prechode.
Reakcia na: mack #34:
A presne tam denne stavaju na blikackach! Bus zastavi za nim a caka kym ho niekto vo vedlajsom pruhu pusti opustit SVOJ buspuh a zaradit sa nazad.
Odpoved na tvoju otazku - TO JE JEHO PROBLEM!
Zaujímavá debata. Kde má zastaviť legálne taxikár, ak dostane objednávku napríklad na Štefánikovu 6?
Reakcia na: IBBI #30:
pokial nejavi nejake znamky zvyseneho rizika, nie je to problem. ale to by sme potom nesmeli brat viac ako polovicu zakaznikov...
Reakcia na: IBBI #31:
ano, ked idu traja/styria za 2,40 - 3 eura ....
Reakcia na: eMDi #27:
Ste lacnejsi ako MHD? 😮
Reakcia na: eMDi #27:
Preco beries opiteho zakaznika??? 🙄
Reakcia na: 810zssk #26:
a vies co? nabuduce ti dorucim jedlo o ulicu dalej, hm? lebo tam k vam je zakaz vjazdu tusim okrem obyvatelov a najblizsie miesto na parkovanie je o ulicu/dve dalej ... moze byt?
Reakcia na: 810zssk #26:
na bratislavskej hlavnej stanici je problem ked pride jeden ci dva vlaky to rychlo obhospodarit, pretoze horna otocka je pre 8 aut, ak vobec, z toho prve tri zaberaju drevaci, co tam stoja aj hodinu, z dalsich aut najdes takych, co tam auto ZAPARKUJU, zamknu a idu prec, hoc je tam max 5 minut ... mimochodom ... aka je definicia parkovania? auto musi mat zhasnuty motor a byt uzamknute ... to len na margo, ze si pisal o zaparkovanych autach v bus pruhoch ... bratislava ma velmi zlu logisticku infrastrukturu, aj v novostavbach, najme s ohladom na rozmach dorucovatelskych sluzieb. chybaju miesta pre kurierov i taxiky v dostatocnom mnozstve na pickup/dropoff na kratkodobe odstavenie ...
Reakcia na: 810zssk #25:
pokial sa, zastavuje sa na nejakom normalnom mieste. ale ano, dochadza aj k napadaniu vodicov. tak ako som minule nezastavil zakaznikovi opitemu na prazskej pri mure a zacal vystupovat za jazdy. co by si spravil? alebo tazko mobilny zakaznik, co ma problem prejst aj 30 metrov ... hm? na zastavkach nie. na ceste nie, v bus pruhu nie. nemame ich navigovat na najblizie parkovisko 400 metrov? ceny su tak stlacene dole, ze sme lacnejsi ako MHD. ak by si mal doma 5 deti, tak by si moc vedome o zakaznikov prichadzat nechcel ... vsetci chcete auto na 10 km za 2,40 a s prichodom do troch minut. idealne vyssiu triedu. potom dochadza k tomu, ze kopa zakaznikov rusi jazdy. mas vysoke percento zrusenych jazd , aplikacia ta zablokuje. takze v konecnom dosledku, ten pomyselny noz na krku je. nie kazdy si moze dovolit exil v skandinavii po cely rok a denne nasavat.
Reakcia na: eMDi #14:
Autobus nemá čo obchádzať autá parkujuce v bus pruhu. Zastaviť je tam jednoducho zakázané. Bodka. Čo je na tom nepochopiteľné? V normálnom svete ti taxikár povie že tam to proste nejde a zastane na najbližšom vhodnom mieste. A ak nie, tak to autority riešia (sám som bol svedkom pred pár dňami, keď si taxíky oparkovali zastávku čakajúc na ľudí zo stanice - po chvíli prišla parkovacia hliadka a ani nemuseli povedať slovo a taxíky sa pratali preč).
Reakcia na: eMDi #12:
Akože ti zákazník priloží nôž ku krku a prikáže aby si na hulváta zastal v bus pruhu, či ako "iná možnosť nie je"? Jednoducho tam stáť nesmieš. To že to zákazník požaduje nie je v zákone uvedené ako výnimka.
Reakcia na: IBBI #19:
tak ti poviem novinku. vies, kto par desatroci prevadzkoval taxi v bratislave? dopravny podnik ... a ano, oblek nutne z cloveka nerobi dobreho, ide o pristup a postoj, ci snahu. tak ako ja niektore kiksy odsudzujem, ty si si vybral z mojej odpovede iba kusky a robis z nas/zo mna netvorov. a pritom viac aut bez transparentu porusuje napriklad zakazovu znacku 5 na gagarinke ... a mohol by som pokracovat. no doplnim, ze taxisluzba je forma verejnej dopravy.
Reakcia na: Petto #18:
jazdi jedno vito v bolte. jazdia na nom dvaja rusi. kym jeden jazdi, druhy spi v kufri a takto setria na ubytku, kopa boltakov je stratenych v Bratislave, odhliadnuc od toho, ze tam jazdi kopa cerstvych drzitelov VP ... takze bolt je to, co bolo niekedy Easy taxi ... nehovoriac o mnozstve nehod, ci incidentov ...
Reakcia na: N/A #17:
nie, nie su jedna mafia. pretoze je tam viacero skupin. taki, ktori sa snazia odzubavat a vyhybaju sa akejkolvek kontrole, no je tam mnoho takych, co to robia poctivo. Napriklad v aplikacii je uz cena stanovena vopred, co vodic na 99% proste nevie ovplyvnit cenu. kto uz moze robit ofajce a casto asi aj robi je napriklad samotny bolt (prazdne mesto, kopa vodicov a vysoke nasobky, alebo zvysene jazdne ak ma clovek takmer vybity telefon, ci ma vypite, alebo rozdielne jazdne u vodica a u zakaznika na displeji ...). takze nehadzat cez 5000 taxikarov do jedneho vreca, lebo to by sme museli kvoli bukovskemu tiez obvinit vsetkych lekarov a podobne. takze trochu opatrnejsie, pokial nemas jasne dokazy.
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
lebo tolko urcita taxikarska skupina tlacila na aktualizaciu zakona, aby odstavila uber, ze sa pridali sa dalsi a dalsi a vznikol z toho iba riadny paskvil ...
Reakcia na: Petto #18:
Šokantné odhalenie: bolťáci sú taxikári.
Reakcia na: eMDi #12:
Nemas pravdu. Ze jazdis v obleku este z teba slusneho nerobi. nemas pravdu, ze ked to inak nejde, zastavis aj v buspruhu a vylozis, nalozis zakaznika. NIE! Na toto by ste nemali mat narok, aby kvoli vam musela 201 brzdit, zastavit, trubit, kym sa dohodnes so zakaznikom, alebo kym lemravy zakaznik nastupi/vystupi. proste v takomto pruhu, ked uz chcete jazdit, dobre (aj ked ja nevidim dovod, preco by ste mali mat pravo jazdit v buspruhoch - nie ste hasici, ani sanitky), ale zastavit isto nie!
Reakcia na: N/A #17:
Ja sa taxikarom vyhybam, ale zatial Boltakom nemozem nic vycitat.
Reakcia na: IBBI #5:
Taxikari su jedna velka mafia, ktora je kryta, presne ako hovoris. Ja uz taxikom z principu nikdy necestujem, nezasluzia si ani cent ti podvodnici.
Reakcia na: eMDi #13:
Lenže tu je zrejme problém, že pri zavedení novej vyhlášky sa neupravil text zákona, keďže značka, ktorá by vyznačila "vyhradený jazdný pruh pre autobusy alebo trolejbusy" neexistuje (vyhláška pripúšta iba vyhradené pruhy pre pravidelnú verejnú dopravu a cyklistov)
Reakcia na: lupask #2:
neexistuje prístroj, ktorý by dokázal zmerať mieru mojej ľahostajnosti k prípadným nadávkam autistov na internetoch 😂 😂 😂
Reakcia na: 3pa3ck3 #9:
ako som pisal nizsie. robit tak, aby neobmedzoval. ked uz musi zastavit, tak aby ho vedelo vozidlo MHD obist bez problemov.
Reakcia na: 3pa3ck3 #11:
zajazdove mozu, pokial je to pravidelna linka 🙂 a ano, preto v niektorych bus pruhoch moze taxi jazdit. ale nie vo vsetkych. a je sranda vidiet, kolko boltakov (bolt ide po kvantite a nie po kvalite, co je aj vidiet a citit) si vobec napriklad neuvedomuje medzi nimi rozdiel a na gagarinke uz duplom. a prave taki skodia menu taxikarov ... vsak vcera sa zrazili dvaja ukrajinci. jeden soferoval bolt, druhy SU15 ...
Reakcia na: IBBI #8:
omyl. ja jazdim v obleku, snazim sa spravat uctivo ku vsetkym. v aute i na ceste. lebo viem, ze nie som sam. a snazim sa rozmyslat dopredu. proste - niekedy to daju zakaznici dementne, niekedy ina moznost nie je, ale treba sa obcas na to aj pripravit na mozne situacie a skusit zastavit, ked uz je to treba tak, aby co najmenej auto zavadzalo. cize nie, zakazat nie, ale najst kompromis a edukovat. prave preto hromzim aj na tie dropoff/pickup pointy na novych nivach, lebo tam realne hrozi, ze sa to tam bude blokovat ... podobne ako na hlavnej, kde si mestska policia nevie raz a navzdy spravit poriadok s tou malou skupinkou taxikarov, co tam obsadia v kiss and ride zone prve tri miesta a narokuju si ich od ostatnych taxikarov, ci zakaznici, co si objednaju taxik este z vlaku a podobne ...
Reakcia na: eMDi #7:
Značka s autobusom označuje vyhradený pruh pre "vozidlá pravidelnej verejnej dopravy osôb". Takže ani zájazdové autobusy tam nemôžu. Taxíky majú výnimku napísanú v zákone, aj keď ten hovorí o "vyhradenom jazdnom pruhu pre autobusy alebo trolejbusy", čo nemusí byť to isté.
Reakcia na: 3pa3ck3 #9:
No! A presne o toto ide!
Reakcia na: IBBI #8:
Citát zo zákona:

"Vo vyhradenom jazdnom pruhu pre autobusy alebo trolejbusy smú jazdiť aj vozidlá taxislužby, ktoré sú riadne označené. Vozidlo taxislužby pritom nesmie obmedzovať plynulosť jazdy vozidiel, pre ktoré je tento vyhradený jazdný pruh určený."
Reakcia na: eMDi #7:
Mne je jasne ako to je! Len zial u nas taxikar = vulgarizmus, primitiv. OSOBNE som zazil, ako stal v buspruhu (takom, ci onakom) a vysadzal zakaznika. No vysadzal - nic sa nedialo, na blikackach stal. Trolejbusar zatrubil, taxikar vyskocil, dosiel k nemu a zacal na neho utocit, hulakat, ze ci nevidi ze vystupuje zakaznik.
Proste NIE! Taxikari by u nas nemali mat pravo na buspruhy, or whatever.
Reakcia na: IBBI #5:
moment. trochu dost sa pleties. su dva druhy aktualne oznacenia bus pruhov. Klasicky, s VDZ bus a zvislou znackou so symbolom autobusu , ktory umoznuje vjazd VSETKYM vozidlam hromadnej dopravy , pod ktoru sa podla zakona 56/2012 radi aj taxisluzba. Druha moznost je, ze je v ramci zvisleho znacenia dana pre tento pruh znacka "Zakaz vjazdu vsetkych motorovych vozidiel" s dodatkovou tabulou "Okrem MHD", kde v tomto pripade nemoze ani taxi. sranda je, ze vo vacsine EU miest su BUS pruhy aj pre taxi 😉
Reakcia na: jozin #3:
Pred Apollom smer centrum minulý týždeň premaľovali čiary do pôvodného stavu. Nechápem aký to má zmysel keď to zas chcú premaľovať na buspruh.
Tie buspruhy su dobra vec, len treba STRIKTNE sankcionovat vsetkych co tam nemaju co hladat! Aj stojaci, zakaznika vysadzajuci taxik! Ziadne ustupky. Ale to je utopia v tejto krajine, kde policia je jedna ruka s taxikarmi a podobnymi mafianmi.
Bolťákom sa konečne zlegalizuje jazda na Gagarinke vo vyhradených pruhoch, lebo doteraz nepochopili rozdiel medzi BUS pruhom a zákazom vjazdu osobných vozidiel 😃
Dnes rano, ked som isiel cez Apollo, tak sa mi zdalo, ze sa vratilo predchadzajuce riesenie pripojenia zjazdu z Einsteinovej.
Cize Dolnozemska sa na konci zlucovala do laveho pruhu a zo zjazdu sa schadzalo rovno do praveho pruhu. Samozrejme obidva pruhy oddelene smerovymi tabulami.

Niesom si isty na 100%, lebo az na Apolle som si uvedomil, ze sa nieco zmenilo. Moze to niekto potvrdit ?

V podstate by sa to teda vylucujovalo s touto spravou, kedze buspruh z Dolnozemskej by bol preruseny zjazdom z Einsteinovej.
nadavky autistov na internetoch o 3..2..1..
Ten most v Karlovke by mohli najprv opravit az potom sa zaoberat zastavkou pre L35: