Električková zastávka na Račianskom mýte bude čiastočne zmodernizovaná do začiatku septembra.
V utorok 10. augusta 2021 začne bratislavský dopravný podnik spolu s mestom s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte. Počas rekonštrukcie bude podľa postupu prác operatívne zmenená poloha označníkov zastávok (viď obrázky nižšie) a na zastávke bude môcť zastaviť v každom smere vždy len jedna električka. K úplným výlukám električiek v úseku Blumentál - Depo Krasňany príde len počas víkendov 21. – 22. augusta, 28. – 29. augusta a 4. - 5. septembra 2021, kedy bude v tomto úseku zavedená náhradná autobusová doprava linkou X3.
V rámci čiastočnej rekonštrukcie príde k rozšíreniu nástupných ostrovčekov, zvýšeniu nástupných hrán pre pohodlnejšie nastupovanie do električiek, aplikácii novej dlažby na povrch nástupíšť a tiež k doplneniu dlhodobo chýbajúcich prístreškov pre cestujúcich s lavičkami a LED osvetlením. Nové 8-metrové prístrešky DPB objednal od firmy mmcité.
Úpravy sa dotknú aj samotnej križovatky. Na takmer dvojnásobok bude zväčšený ostrovček pre peších v križovatke Račianske mýto v smere na Šancovú ulicu. Pre automobilovú dopravu bude obnovené pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Mesto tiež zabezpečí bezbariérové priechody pre chodcov v križovatke v smere od Radlinského po Račiansku ulicu, vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia.
„Jedna z najvyťaženejších križovatiek v Bratislave bola dlhodobo zanedbávaná a jej súčasný stav bol pre nás neakceptovateľný. Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov. Verím, že cestujúci ocenia bezpečne upravené zastávky a logicky vyriešené prvky verejného priestoru, vďaka ktorým križovatka zvládne aj väčší nápor cestujúcich, než doteraz,“ zdôraznil Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a. s.
Ako sme už informovali, v budúcnosti príde k celkovej prestavbe tejto električkovej zastávky aj s vybudovaním združenej zastávky električiek a autobusov v smere do Rače.
„Račianske mýto je jedným z najfrekventovanejších prestupných uzlov verejnej dopravy na Slovensku. Obsluhuje ho 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu. Denne sa cez Račianske mýto prepraví zhruba 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB,“ uzavrel Martin Chlebovec, hovorca bratislavského dopravného podniku.
Rozdelenie rekonštrukcie zastávok na etapy:
lostrail
Z tebou vymenovanych suhlasim s Patronkou. Je tam dost vela miesta napr. aj na nadzemne vetvy, t.j. hlavne odbocenia od "podzemneho / nadzemneho smeru" na pozemny a budovy su odtial podstatne dalej, co uz vobec neplati pre take Racianske alebo Trnavske myto. Obzvlast na tom Racku je velmi vysoka pravdepodobnost, ze nejake zapustanie nebude mozne. Na Trnavskom myte je zasa podchod.
Ale ako som uz napisal, problem s tymito krizovatkami sa da vyriesit severnou tangentou, ktoru X politikov odmietlo alebo nechalo zapadnut prachom. Znacne by to odlahcilo prave obidve myta, kde by bolo mozne naopak dopravu konecne ukludnit. Neviem, ci by chcel niekto aktualne byvat v byte s oknami k Sancovej, lebo to by bol asi nejaky ropak. Cela myslienka vedenia hlavneho mestskeho okruhu cez mesto a po Sancovej je postavena na hlavu. ST by urcite nebola lacna, pretoze by slo s najvacsou pravdepodobnostou o dvojrurovy tunel na uzemi mesta, ale oproti komplikovanemu zapustaniu krizovatiek v meste (a konzervacii nevyhovujuceho stavu vedenia hlavneho tahu pomedzi bytovky), co by si okrem ineho vyziadalo aj hlbsie zapustenie podchodu na Trnavskom myte, by to nemuselo byt az tak drahe.
Patronka je prirodzenym vyustenim ST, preto tam, podobne ako na krizovatkach Racianska x Jarosova, Bajkalska x Jarosova x Vajnorska a Bajkalska x Trnavska cesta ma zmysel navrhovat mimourovnove riesenie. Na tej trase by zaroven mal byt ten mestsky okruh. Vsetko od tej hranice smerom do centra ukludnene, zuzene, zamerane primarne na alternativne formy dopravy.