Dopravný podnik začína s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte (10. – 29.8.2021)

Električková zastávka na Račianskom mýte bude čiastočne zmodernizovaná do začiatku septembra.

V utorok 10. augusta 2021 začne bratislavský dopravný podnik spolu s mestom s čiastočnou rekonštrukciou električkových zastávok na Račianskom mýte. Počas rekonštrukcie bude podľa postupu prác operatívne zmenená poloha označníkov zastávok (viď obrázky nižšie) a na zastávke bude môcť zastaviť v každom smere vždy len jedna električka. K úplným výlukám električiek v úseku Blumentál - Depo Krasňany príde len počas víkendov 21. – 22. augusta, 28. – 29. augusta a 4. - 5. septembra 2021, kedy bude v tomto úseku zavedená náhradná autobusová doprava linkou X3.

V rámci čiastočnej rekonštrukcie príde k rozšíreniu nástupných ostrovčekov, zvýšeniu nástupných hrán pre pohodlnejšie nastupovanie do električiek, aplikácii novej dlažby na povrch nástupíšť a tiež k doplneniu dlhodobo chýbajúcich prístreškov pre cestujúcich s lavičkami a LED osvetlením. Nové 8-metrové prístrešky DPB objednal od firmy mmcité.

Úpravy sa dotknú aj samotnej križovatky. Na takmer dvojnásobok bude zväčšený ostrovček pre peších v križovatke Račianske mýto v smere na Šancovú ulicu. Pre automobilovú dopravu bude obnovené pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Mesto tiež zabezpečí bezbariérové priechody pre chodcov v križovatke v smere od Radlinského po Račiansku ulicu, vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia.

Jedna z najvyťaženejších križovatiek v Bratislave bola dlhodobo zanedbávaná a jej súčasný stav bol pre nás neakceptovateľný. Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov. Verím, že cestujúci ocenia bezpečne upravené zastávky a logicky vyriešené prvky verejného priestoru, vďaka ktorým križovatka zvládne aj väčší nápor cestujúcich, než doteraz,“ zdôraznil Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB, a. s.

Ako sme už informovali, v budúcnosti príde k celkovej prestavbe tejto električkovej zastávky aj s vybudovaním združenej zastávky električiek a autobusov v smere do Rače.

Račianske mýto je jedným z najfrekventovanejších prestupných uzlov verejnej dopravy na Slovensku. Obsluhuje ho 16 liniek DPB a 8 regionálnych liniek, čo v praxi znamená takmer 2300 spojov denne, v špičke takmer 200 spojov za hodinu. Denne sa cez Račianske mýto prepraví zhruba 15 000 cestujúcich v električkách, spolu 35 000 v linkách DPB,“ uzavrel Martin Chlebovec, hovorca bratislavského dopravného podniku.

Rozdelenie rekonštrukcie zastávok na etapy:

(C) DPB, a.s.
(C) DPB, a.s.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Minko #105:
nabral som ich tam ze clanok je o racianskom myte, nejak mi uz uslo vlakno ak bola rec o inom bode
Reakcia na: lupask #104:
kde si nabral 4 km? medzi odbočením na Skalickú cestu a začiatkom semafórového lesa na vinohradoch to je cca 550 metrov podľa google maps.
Reakcia na: Minko #102:
nevadi ze vinohrady su o 4 km dalej, ze?
Reakcia na: Minko #102:
"no ak sa pod toto podpíše niekto na dopravnom inšpektoráte, tak to by už nemal odovzdať len papier od vzdelania ale rovno aj OP."

Nuž, podľa niektorých návrhov/riešení by človek mohol nadobudnúť pocit, že určití ľudia na inšpektoráte budú môcť odovzdať len OP ....
Reakcia na: samkoh #97:
no ak sa pod toto podpíše niekto na dopravnom inšpektoráte, tak to by už nemal odovzdať len papier od vzdelania ale rovno aj OP. Račianska je na pokraji kolapsu vďaka semafórom už teraz. Ten kto to navrhol, evidentne nikdy neprechádzal vinohradmi.
Reakcia na: IBBI #91:
Nepoznam presne, co je na tych krizovatkach pod zemou, najma tam hrozi, ze sa natrafi na rozvody kanalizacie, ktora holt ma predpisany spad a preprojektovat, resp. trasovat ju inak nemusi byt mozne. To potom zastavi cely projekt.

Z tebou vymenovanych suhlasim s Patronkou. Je tam dost vela miesta napr. aj na nadzemne vetvy, t.j. hlavne odbocenia od "podzemneho / nadzemneho smeru" na pozemny a budovy su odtial podstatne dalej, co uz vobec neplati pre take Racianske alebo Trnavske myto. Obzvlast na tom Racku je velmi vysoka pravdepodobnost, ze nejake zapustanie nebude mozne. Na Trnavskom myte je zasa podchod.

Ale ako som uz napisal, problem s tymito krizovatkami sa da vyriesit severnou tangentou, ktoru X politikov odmietlo alebo nechalo zapadnut prachom. Znacne by to odlahcilo prave obidve myta, kde by bolo mozne naopak dopravu konecne ukludnit. Neviem, ci by chcel niekto aktualne byvat v byte s oknami k Sancovej, lebo to by bol asi nejaky ropak. Cela myslienka vedenia hlavneho mestskeho okruhu cez mesto a po Sancovej je postavena na hlavu. ST by urcite nebola lacna, pretoze by slo s najvacsou pravdepodobnostou o dvojrurovy tunel na uzemi mesta, ale oproti komplikovanemu zapustaniu krizovatiek v meste (a konzervacii nevyhovujuceho stavu vedenia hlavneho tahu pomedzi bytovky), co by si okrem ineho vyziadalo aj hlbsie zapustenie podchodu na Trnavskom myte, by to nemuselo byt az tak drahe.

Patronka je prirodzenym vyustenim ST, preto tam, podobne ako na krizovatkach Racianska x Jarosova, Bajkalska x Jarosova x Vajnorska a Bajkalska x Trnavska cesta ma zmysel navrhovat mimourovnove riesenie. Na tej trase by zaroven mal byt ten mestsky okruh. Vsetko od tej hranice smerom do centra ukludnene, zuzene, zamerane primarne na alternativne formy dopravy.
Reakcia na: hlasnik3 #94:
K tomu tvojmu vypoctu len tolko, ze nesmies zabudnut, ze tie auta sa najskor musia dostat na rad uz na Radlinskeho. Navyse celkom chapem snahu obmedzit tuto trasu, kedze ide radialnym smerom priamo cez centrum. Tiez nezabudaj, ze tych 6 aut brzdi elektricku, v ktorej sedi / stoji radovo viacej ludi. Pokial viem, nie je sanca, aby na jeden cyklus presli dve elektricky. Ak sa druhy pruh zrusi, bude to mozne. Samozrejme, druha vec je, ze zastavku by bolo nacim predlzit, aby mohli dve za sebou aj zastavit a tu ten projekt mal byt lepsie spracovany.

Takze, ak je tu niekto arogantny, si to ty aj s tvojim autocentrickym pristupom.

Spravnou pripomienkou by mohlo byt, ze k danej trase neexistuje alternativa, ale len naoko. Nikto predsa nikomu nebrani vyuzivat ine formy dopravy a cestu tym uvolnit pre tych, ktori auto skutocne potrebuju (nie si to len myslia).
Ale ak by sme chceli dalej vyplakavat, co tu stale predvadzas, obrovskou chybou mesta je, ze sa nezaoberalo a nezaobera projektom severnej tangenty, ktora by dala slus takymto jalovym diskusiam a pomohla by dost aj MHD. Samozrejme, tu by uz musela byt vola aj na urovni statu, resp. politikov a tym sa debata posuva do uplne inej roviny, kam pokracovat nemienim.

Aktualne, ak mas prirastenu ruku k volantu a na smrt ta desi myslienka jedneho pruhu cez Racko, co ti brani najst si alternativnu trasu? Neviem, odkial a kam dochadzas, ale stale mozes vyuzit Jaskovy rad + Pioniersku a potom niektoru z kolmych ulic na pripojenie sa na Raciansku (ak nechces cakat na Cabelkovej krizovatke, ci kolone, ktoru vytvara, mimochodom, chodia aj cez Prazsku a zo Sancovej na Jeleniu a Dobsinskeho, odtial na Karpatsku a Pioniersku), pripadne to mozes skusit cez Trnavske myto a Kukucinovu (odbocis bud na Skultetyho alebo Kutuzovovu), pricom zapcha na Kukucinke vyzera podstatne horsie, ako to naozaj je. Dalsie moznosti su Riazanska a Odborarska / Nobelova. Z tychto by som odporucal radsej prvu moznost, tam sa caka prakticky na jeden semafor a potom je to az k Racianskej relativna pohoda. Ta druha moznost byva horsia, lebo mnohi maju Nobelovu ako ciel, parkuju tam, neskor je priecestie a vlak tam vie vyrobit slusnu kolonu, no a k tomu staci par aut odbocujucich na Raciansku dolava a je vymalovane.
Navyse, ak ides z juznejsich smerov, mozes vyuzit Legionarsku a na Racku sa pripojit zo smeru, ktory sa nezmenil a nezmeni. Iba, ak by si chcel hned odbocit do laveho pruhu obiehat ostatnych, co tiez o mnohom vypoveda. Dalsou alternativou je Nam. 1. maja -> Nam. Slobody (okolo CVTI) -> Zilinska -> Karpatska a dalej uz vies. Pripadne este Dostojevskeho rad -> Mlynske Nivy -> Bajkalska -> Jarosova -> Racianska.

Vymenoval som minimalne dve moznosti, ktore v smere do Race byvaju menej upchate a rychlejsie, ako je dnes Radlinskeho, ked tadial prejde hoci aj 10 sebeckych vodicov navyse, teda pri plne funkcnom lavom pruhu.
Reakcia na: samkoh #97:
Určite najskôr pri "modernizácii" tak o 15 rokov..
Reakcia na: samkoh #97:
snad to nejakeho srandistu nenapadne, na celodenne zneprijemnovanie situacie stacia uz aj tie pri novostavbach v krasnanoch....
Reakcia na: Minko #87:
vraj sa mali všetky priecestia na Račianskej radiále "zosveteľňovať", tak sa pýtam, či dojde rad aj na toto.
Reakcia na: Andy #93:
Tých áut v ľavom pruhu samozrejme prešlo viac. Po rozbehnutí kolóny sa tam preraďovali plynulo ďalšie , kedže smer Rača bol rýchlejší..
Ako sa to spomalí je vidieť už teraz počas reko a to sú prázdniny.
Reakcia na: hlasnik3 #94:
Len to treba poupravit do reality. Z tych 10 aut chodi 5 na Sancovu a iba 5 pokracuje na Raciansku.
Teda spravny vypocet by mal byt 11 aut v aktualnom stave a 10 po novom. Teda priepustnost sa realne znizi o 9%.
Reakcia na: lostrail #89:
"Uuuuu, 6 aut zachrani Racko pred kolapsom! Myslim, ze dalsia debata je zbytocna. Okrem toho, o akom dodatocnom pruhu na Legionarskej, z ktoreho sa este da odbocit vpravo vlastne hovoris? A nie, v skutocnosti je smutne, ze kvoli 6 autam sa dviha vlna vyplakavania autickarov, ake kolapsy tu idu nastat. Hotova dopravna Hirosima."

Typicke, arogancia namiesto argumentov...

Skusil si sa aspon na sekundu zamysliet nad otazkou, kolko aut stihne prejst jednym pruhom pocas tej kratkej doby co svieti zelena? Zjavne nie, tak ti to prezradim: priblizne 10.

Takze trocha matematiky: cyklus Racianskeho myta je 100 sekund, za hodinu je to 36 cyklov.

Ak prejde v jednom cykle 10+6=16 aut, za hodinu to je 576 aut. Ak prejde iba 10, bude to iba 360 aut. Priepustnost sa znizi o 216 aut za hodinu, takmer o 40%. A ak sa v tom jednom pruhu nieco stane, nebude moznost to problemove miesto obist.

Z opacneho smeru (z Racianskej) je lavy pruh vytvoreny v dlzke 60 m, takze sa tam zmesti 12 aut, co je viac, nez dokaze prejst na jednu zelenu. Priepustnost z tohto smeru sa teda znizi zo 720 na 360 aut za hodinu, co je pokles o 50 %.

Nazvat toto "dobre vymyslenym projektom" je fakt silna kava.

Bývam na Račianskej a poznám situáciu na tom mieste celkom dobre.. Ja si osobne myslím, že sa nestane nič, reálne tých áut tým ľavým pruhom prechádzalo v priemere menej než 6 ako píše si, často tam bola električka a neprešlo žiadne auto, navyše pravý pruh bol trochu spomaľovaný odbočujúcimi na Šancovú. Ak tam aj bude väčšia zápcha, časť áut sa naučí jazdiť inými cestami, možností je tam viacero, ja som cez Radlinského autom jazdil pomerne dosť, ale tú ulicu nejak nutne nepotrebujem využívať. Každopádne, super, že tam bude smerom von z mesta len jeden pruh a širšia zastávka, lebo tadiaľ niektorí blázni jazdili tesne vedľa zábradlia ako utrhnutí z reťaze a na zastávke to bolo fakt nepríjemné.
Dnes dohadzovali do blaťákov kamenivo v úseku Garda - Vinohrady.
Hádam to aj podbijú počas výluk.
Racko, Trnavske, pripadne Patronka su krizovatky, kde sa situacia do buducna bude LEN zhorsovat. Poprosim jeden priklad, preco by sa mala zlepsovat, pripadne ostat rovnako na houby ako je. Aut bude len pribudat - BUDE!
Tymto krizovatkam by pomohli v jednom smere podjazdy, kadial by sa jeden prud pustal plynule a vyrazne by sa odlahcil povrch. Na Racku a hlavne Trnavskom neviem ci to je este realizovatelne, ale na Patronke je. Ta krizovatka je tak aj projektovana s pripravou na podjazd. Avsak tym by automaticky zanikli autobusove zastavky pre smer Lamacska - mesto.
Reakcia na: lostrail #89:
"Uuuuu, 6 aut zachrani Racko pred kolapsom! Myslim, ze dalsia debata je zbytocna. Okrem toho, o akom dodatocnom pruhu na Legionarskej, z ktoreho sa este da odbocit vpravo vlastne hovoris? A nie, v skutocnosti je smutne, ze kvoli 6 autam sa dviha vlna vyplakavania autickarov, ake kolapsy tu idu nastat. Hotova dopravna Hirosima."

hrubym odhadom, nech jeden krizovatkovy cyklus trva cca 120 sekund (2 minuty), to znamena ze za hodinu je tych cyklov 30; ak v kazdom cykle tych aut je 6, znamena to 180 aut/hodina....
krizovatka je aj v povodnom rezime uzkym hrdlom, a tak v spickovom case po zmene budu za nou v sore pribudat (akumulovat sa) auta zvysenou rychlostou o tych 180 aut/hod....
a nemyslim si ze cesty v BA su nadimenzovane tak, ze sa tych 180 aut/hod len tak zazracne vstrebe dakde inde.....
Reakcia na: hlasnik3 #84:
OK, tak bude odbocenie od Sancovej, ktore ale nebude svetelne riadene, cize odbocujuci budu musiet cakat, kym prejde hlavny smer, na ktory ale museli cakat aj po starom, cize nevidim nejaku zasadnu zmenu. Gro aut od Radlinskeho aj od Legionarskej pokracovalo v pravom pruhu.

"Ja som ale pisal o tom, ze ak sa na troch z piatich vstupnych smerov do celej krizovatky uberie jeden pruh, nemozno cakat nic ine ako kolaps dopravy."

V prvom rade stale nechapem, ako mozes tocit o piatich vstupoch do krizovatky (zo vsetkych smerov) a tvrdit, ze jeden pruh, ktory sa tyka smerov troch, sposobi kolaps (prepytujem, svetelnej) krizovatky. To je nejaka divna fyzika.
A kedze to tu stale verklikujes, tak by bolo mozno dobre podlozit to aj nejakymi realnymi cislami, analyzami alebo odkazom na zdroj, kde je toto patricne spracovane, lebo inak to nie je nic viac, len nazor.

"Na Radlinskeho aj na Legionarskej boli dodatocne pruhy vybudovane s dlzkou 30 m, co je priestor pre 6 vozidiel."

Uuuuu, 6 aut zachrani Racko pred kolapsom! Myslim, ze dalsia debata je zbytocna. Okrem toho, o akom dodatocnom pruhu na Legionarskej, z ktoreho sa este da odbocit vpravo vlastne hovoris? A nie, v skutocnosti je smutne, ze kvoli 6 autam sa dviha vlna vyplakavania autickarov, ake kolapsy tu idu nastat. Hotova dopravna Hirosima.
Keby navyse bola pravdiva ta veta o skusenostiach, ktoru v zasade mozeme jednoducho preformulovat na "vzdy sa to tak robilo" (a vsetci vieme, ako vnimame tuto formulku), tak by nikdy nemohli vzniknut BUS pruhy na Karadzicovej, Zahradnickej a Stefanikovej, nove cyklotrasy, zmena v radeni pruhov na Patronke a dalsie pozitivne veci, ktore sa dlhe roky vobec nedali a zrazu to slo.
Prave naopak, stve ma, ze Vallo nema gule stat si za svojim, dobru vec (zrusene odbocenie) ide vratit do povodneho stavu a dobre vymysleny projekt v pohode skripluje na este nebezpecnejsieho mackopsa len preto, ze autickari frflu. Ale tam priznavam, ze tych veci je viac a stal sa z neho viac populista, ako clovek, co meni veci k lepsiemu.
Reakcia na: samkoh #86:
s vacsou pravdepodobnostou budes pustat chodca zo zastavky na tom konci kde nie je semafor (v smere von z mesta) ako ze tam chytis cervenu....
Reakcia na: samkoh #86:
Račinaska-Skalická a semafor? k čomu by to bolo dobré? zarúbať Račiansku ešte viac ako je?
Reakcia na: si #55:
aj pri palme je semafor... druhá vec je frekvencia červenej cez pruh smerom von z mesta, ktorá asi po uzavretí lávky ku ZŠ Odborárska klesla(pokiaľ viem, tak je tam zelená pre chodcov na stlačenie)... a nedojde v rámci "zosvetelňovania" priecestí na račianskej radiále aj k plnému "zosvetelneniu" pri Palme a k zavedeniu semaforov na križovatke Račianska x Skalická?
Podľa rozpracovanosti to nevyzerá že to stihnúť do 31.8.
Reakcia na: lostrail #81:
"Do toho miesta, o ktorom pisem, t. j. vedla zastavky smerom von z mesta, sa da vojst LEN od Radlinskeho a od Legionarskej. Mytna je jednosmerka a zo Sancovej sa neda odbocit do tohto smeru nijako. To znamena, ze zdrojove smery su DVA, nie tri."

Priamo v clanku sa pise, ze sa ide obnovit odbocenie zo Sancovej na Raciansku, takze tie smery budu tri.

Ja som ale pisal o tom, ze ak sa na troch z piatich vstupnych smerov do celej krizovatky uberie jeden pruh, nemozno cakat nic ine ako kolaps dopravy.

"Aktualne na Radlinskeho v lavom pruhu na krizovatke vojde kolko aut? Tri? Alebo pat? Tieto auta situaciu naozaj zasadne nezlepsuju."

Na Radlinskeho aj na Legionarskej boli dodatocne pruhy vybudovane s dlzkou 30 m, co je priestor pre 6 vozidiel. Pocas doby, po ktoru tam svieti zelena, je to optimalny pocet na to, aby stihla cez krizovatku prejst este aj elektricka resp. trolejbus, ktory caka za tymto priestorom.

Je smutne, ze par ludi si nedokaze uvedomit, ze sucasne usporiadanie je vysledkom dlhorocnych skusenosti a snazia sa robit insitne pokusy s bratislavskou dopravou bez potrebnych odbornych znalosti.
Reakcia na: Viko #51:
"Ty si si posledný rok sedel na ušiach?
Jasne bolo komunikované, že odbočenie sa ruší DOČASNE, kým bude možné prikročiť k prestavbe."

Zisti si najprv fakty a potom pis silne slova. Komunikovane bolo, ze ta odbocka sa "zjednoti s chodnikom".

https://imhd.sk/ba/doc/sk/19617/V-prestupnom-uzle-Ra%C4%8Dianske-m%C3%BDto-dostali-chodci-v%C3%A4%C4%8D%C5%A1%C3%AD-priestor

Reakcia na: lostrail #81:
So všetkým súhlasím, akurát ohrozenie v podobe úzkych pruhov pokladám za úlet - choď si zajazdiť do Viedne na Ring, či to je nebezpečné a či sú tam v ohrození nejakí chodci. Zúženie pruhov pre upokojenie dopravy je úplne legitímny dopravácky nástroj.
Reakcia na: hlasnik3 #40:
"Do krizovatky na Riacianskom myte sa da vojst z 5 smerov: Sancova od stanice, Sancova od Trnavskeho, Racianska, Radlinskeho a Legionarska. Ak by sa na 3 z tychto 5 smerov ubral 1 pruh, doprava skolabuje. To rozsirenie pred a cez krizovatku bolo urobene kvoli tomu, ze zelena na tych 3 smeroch svieti podla dynamickeho riadenia 20 az 30 sekund z kazdeho cyklu krizovatky, co je menej nez tretina casu."

Mam pocit, ze som asi hadzal hrach na stenu. Po prve, riesime jednu cast, t. j. kusok Racianskej pri zastavke elektricky smerom von z mesta. Oni chcu ubrat pruh aj v smere do mesta, ale k tomu som zatial nepisal nic.
Do toho miesta, o ktorom pisem, t. j. vedla zastavky smerom von z mesta, sa da vojst LEN od Radlinskeho a od Legionarskej. Mytna je jednosmerka a zo Sancovej sa neda odbocit do tohto smeru nijako. To znamena, ze zdrojove smery su DVA, nie tri.
Zaroven, ani dnes tieto dva smery nie su vpustane do krizovatky sucasne, co by bol asi jediny argument, preco tie dva pruhy zachovat.

Ak zelena svieti menej ako tretinu casu, svojim sposobom to pomaha, pretoze tak sa auta vo velkom nezhlukuju v priestore krizovatky smerom na Raciansku von z mesta (podotykam, keby tunajsi nedockavci dodrziavali predpisy, nikdy by k takym zhlukom nemohlo dochadzat). Tie kratke kusky lavych pruhov aj tak zasadne dopravu nezrychlili (navyse za zastavkou, pred CSS s Kominarskou, sa zasa da stat v dvoch pruhoch).
Aktualne na Radlinskeho v lavom pruhu na krizovatke vojde kolko aut? Tri? Alebo pat? Tieto auta situaciu naozaj zasadne nezlepsuju. Po zrealizovani BUS pruhu na Radlinskeho uz vobec nie.
Opat pripominam, ze zuzenie je len v priestore zastavky elektriciek, cize o mozno 100m predlzuje zuzenie, ktore je uz pritomne na Radlinskeho. A co je za tym, to zostava po starom.

"Napady zdruzenia Za lepsiu dopravu su uplne absurdne, neverim ze toto by si niekto trufol aj zrealizovat. Uz zrusenie odbocenia vpravo vyvolalo taku burku nevole, ze ho znova obnovuju. Zatial rozsiruju tie ostrovceky do cesty iba o cca 60 cm, co dufam znamena, ze jazdne pruhy sa mierne zuzia ale ich pocet zostane zachovany."

Tak to moze byt aj dobra hlupost, ak to robia takto. Tie dva pruhy neboli prave najsirsie a ak ich este zuzia, bude to tam nebezpecnejsie, ako doteraz a ovela nebezpecnejsie, ako by tam bol len jeden pruh. No a kedze je tam zastavka, na pripadne kolizie mozu doplatit aj chodci. Ako vieme z podobnych prikladov mackopsovitych rieseni, zrejme aj doplacat budu.

Mimochodom, ze nieco v tomto meste vyvola vlnu nevole, este nemusi nic znamenat, resp. nemusi to znamenat, ze ti, ktori tu nevolu prejavuju, maju aj pravdu.
Reakcia na: IBBI #72:
Ale kým tá možnosť nebude, tak sa efekt nebude môcť prejaviť. Samozrejme netreba očakávať od P+R Komisárky zázraky, pretože oveľa dôležitejšie sú P+R priamo pri vlakových zastávkach v regióne. A to, že si ich ľudia improvizovane zriadili aj tam, kde oficiálne ešte nejestvujú, svedčí skôr o tom, že dopyt po P+R parkoviskách tu existuje.
Reakcia na: IBBI #78:
V Pezinku sú plné. Plné sú aj v N.Košariskách či Alžbetinom Dvore.
Reakcia na: si #77:
Ved hej. Len ako vravim - poznam ludi, co aj ked to maju len s jednym prostriedkom MHD, aj tak sa odvezu az do prace autom. Preto som zvedavy, nakolko budu tie parkoviska vyuzite.
Priklad su P+R parkoviska, ktore sa vybudovali v Jure, Pezinku, Malackach, Ivanke. Su plne?
Reakcia na: IBBI #76:
ja by som povedal ze to je dost individualne - pokial dotycny robi kdesi popri trase danej elektricky, tak sa mu tten prestup aj moze oplatit, pokial ale z tej elektricky musi este prestupovat (a idealne na nieco menej casto premavajuce) tak auto bude aj napriek upchatejsej ceste na tom v konecnom dosledku lepsie....
Reakcia na: Valec #75:
Hej, moji znami tam neodstavuju auto, neprestupuju na elektricku, v meste zas neprestupuju na autobus, potom zasa na trolejbus a idu do prace, ale priamo autom sa odvezu. Holt - chudaci, musia stat v zapchach, co uz.
Ale ak to tym co prestupuju pomoze, preco nie?
Reakcia na: IBBI #69:
Tak asi nikto z tvojich známych nie je z desiatky tých, čo ráno svoje auto odparkujú od Komisárok až po Depo Krasňany a ďalej pokračujú električkou. A že takí naozaj existujú nie je problém každé ráno odsledovať.
Reakcia na: si #68:
Však preto je možno Bojnická aj schodnejšia. Obzvlášť v kontexte opravy mosta ponad železnicu. A ja tam vidím aj lepšie napojenie na hlavné ťahy (Vajnorská, Rožňavská, D1).
Reakcia na: Petto #66:
Ten zarastený areál oproti obratisku cez cestu.
Reakcia na: Solider #70:
Moznost mat mozu - nevidim v tom problem. Ci to prinesie ocakavany efekt sa uvidi.
Reakcia na: si #68:
Práveže to sa po dlhej dobe kúsok pohlo dopredu. Projekt na kraji Zátišia má ako podmienku schválenia prebudovanie križovatky Vajnorská - Tomášikova - Zátišie tak, aby na to mohlo nadviazať predĺženie. GIB údajne má rozchystanú dokumentáciu aj na zvyšok, akurát chcú zatiaľ spraviť iba polprofil, aby sa vyhli riešeniu "pomerov v lokalite" pri asanáciách.
Reakcia na: IBBI #69:
A prečo by tí ľudia nemali mať MOŽNOSŤ tam zaparkovať a prestúpiť na MHD?
Cele tie P+R su onicom. Bavil som sa o tom s MNOHO ludmi, co dochadzaju do BA za pracou a VSETCI mi povedali, ze ked uz pridu do BA, tak sa odvezu aj napriek stania v zapche az do prace a nebudu prestupovat na MHD (k tej MHD este dodali privlastky podaktori).
Reakcia na: Valec #65:
okrem predlzenia bojnickej by to pravdepodobne pytalo aj predlzenie tomasikovej (aj to volakedy v plane bolo), len teda neviem ci vzhladom na pomery v lokalite to vobec je este realizovatelne....
Reakcia na: Valec #64:
P+R Incheba je to, čo tam už je/bolo?
Lebo to je všetko, len nie P+R. To je P+W+R - keďže po zaparkovaní musíte 10+ minút kráčať k zástavke smer mesto.
Reakcia na: Valec #64:
Kde tam Komisarky ? Kaufland ?
Reakcia na: si #49:
Áno, tých pripojení je málo a stále čakám na to, kto príde s ideou konečne dobudovať predĺženia Bojnickej (čo by výrazne odľahčilo Nobelovu aj čiastočne aj Jarošovu).

To ale neznamená, že všetku dopravu treba hnať cez centrum a Radlinského.
Inak, už čoskoro môže trocha pomôcť aj D4 (aspoň pre mimobratislavských; výraznejšiu zmenu do času dokončenia križovatky s D1 asi čakať nemožno). Ja zvažujem, že či z Krasňan do Petržalky nebude v špičke aspoň pohodlnejšie (aj keď určite nie rýchlejšie) ísť po obchvate.
Reakcia na: Jak44 #54:
P+R ktoré by mali byť spustené do konca tohto roka sú:
- Komisárky
- Incheba
- pri vozovni Jurajov dvor (možno práve toto je ono)
a rokuje sa aj s Avionom a Shopping Palacom (neviem aktuálny stav).
Reakcia na: david1 #48:
Jááj, ty myslíš výpadovku z centra, ja som myslel výpadovku z mesta. 😉
Reakcia na: si #60:
Takáto oprava tam prebieha už druhý týždeň. Včera už použili aj nejaký báger so "zbíjacím" ramenom.
Reakcia na: Jak44 #54:
vidím že mesto si na spustení parkovacej politiky fakt dáva záležať. diletanti.
Reakcia na: Dezerter #58:
ja som tam minule nejaku snahu o opravu (za plnej premavky) videl, dvihakom prizdvihli kolaj, pod podval natlkli dreveny klin a potom sa tam snazili namlatit aj nejaky suter....
Reakcia na: Dezerter #58:
Dnes sa v nich trochu hrabali, tak zrejme niečo chystajú.
Teraz mi napadlo, že by DPB mohol využiť víkendové výluky v Rači na opravu blaťakov ale to by som asi moc chcel, že? 😃
Reakcia na: Viko #53:
Určite by zmizli.
V opačnom smere to výrazne pomohlo , keď to pred rokmi prerábali späť na dva pruhy. Od Bieleho kríža až po Riazanskú.
Reakcia na: Viko #51:
Dalo sa to tam elegantne spraviť aj bez zrušenia pravého odbočenia.
Priechody na Šancovej a Račianskej posunúť aleboubrať z chodníka, kde aj tak autá parkovali. Obchádzka bola vedená cez Jaskov rad čo v špičke trvalo aj cez 15min.
No mesto vybralo najlacnejšie riešenie ..
Reakcia na: Viko #53:
"Aha, čiže pri Palme keby sa spravilo rozšírenie na dĺžku pár áut, zápchy by zázračne zmizli?"
pri palme to mas aspon 90% casu v danom smere prejazdne, ked tam bude semtamfor ktory zabezpeci ze to bude prejazne len 25% casu, tak na to aby si tadial prepchal rovnake mnozstvo vozidiel len s o kusok vyssou latenciou bude potrebnych tych pruhov v tom istom smere 3-4 ks
(inac povedane, znizenie poctu pruhov na inac neobmedzenom useku ti narobi vyrazne mensiu galibu ako ked to iste spravis v krizovatke kde je volno v dotknutom vytazenom smere len kratku chvilu)
Reakcia na: Minko #50:
Na základe príspevku na FB stránke Komunálneho podniku BA to vyzerá, že jedno P&R parkovisko bude aj na mestskom pozemku pri zastávke Magnetová, vedľa vozovne. Ale to je, žiaľ, zatiaľ jediné parkovisko tohto typu o ktorom viem, že sa pripravuje aj viac, ako len na papieri.
Reakcia na: david1 #41:
Aha, čiže pri Palme keby sa spravilo rozšírenie na dĺžku pár áut, zápchy by zázračne zmizli?
Primárny problém je, že cez centrum nejde prehnať viac áut, nie to, koľko v koľkých pruhoch bude zápcha. Ak sa nebude nič robiť s tým prvým, tá zápcha tam bude vždy (heslo dopravná indukcia).
Reakcia na: Minko #50:
A to P+R si zriadil Avion ako marketingovú akciu na prilákanie potenciálnych kupujúcich z radov pendlerov, alebo mu to uložila samospráva?
Reakcia na: david1 #46:
"odbočenie , ktoré budú znova obnovovať po vlne kritiky"

Ty si si posledný rok sedel na ušiach?
Jasne bolo komunikované, že odbočenie sa ruší DOČASNE, kým bude možné prikročiť k prestavbe. Pripomeniem, že Račko sa začalo opäť viac pretrasať až po tom, čo sa tam žena vrhla na červenú pod autobus... a nejako sa došlo na to, že ľudia z ostrovčekov visia ako hrozno zo strapcov a vzniká tam veľa nebezpečných situácií. Ale veď jasné, hlavné je dostať sa niekam najkratšou spojnicou, čo tam po tých chudákoch, ktorých po ceste ohrozím, no nie?
Reakcia na: Jak44 #42:
Samozrejme za predpokladu posilnenia intervalu a zriadenia P&R parkovísk.......-> ono to máš tak, v BA sa zatiaľ (možno tento rok je to už inak) P+R parkoviská iba rušili.... kedysi bolo jedno pri OC Avion, dnes je tam už tabuľa že súkromný pozemok a parkovanie mimo vyhradených hodín zakázané.
Reakcia na: Valec #47:
nuz len ono ta racianska ma o dost obmedzenejsie pripoje z bokov, z jednej strany je to limitovane karpatmi a z druhej (historicky) zeleznicou, takze na uzemi mesta sa od racismyta vies na raciansku nejak zmysluplne este pripojit pri zvaraku (+ suvisiace bocne ulicky - riazanska a pri mc donald oproti garde pre tych co to poznaju), nobelova a nasledne az travna (od rendezu) resp. na konci rybnicna
(zabi majer neuvazujem, to je tankodrom (nespevnena prasna cesta) a tiez len pre miestne pomery znalych + je tam problematicky nadjazd na bojnickej)

v podstate dopravne je to velmi podobny stav tomu co je vo vrakuni a podunajskych biskupiciach kde to zas limituju mosty cez maly dunaj a dalej na periferii opat vela obci odkial dochadzaju ludia za pracou do BA; a tam sa to nastastie este nezlieza vsetko na jednej ceste ale je to aspon trosku distribuovane

PS: zastavky na racismyte v podobe ako boli dosial boli vzhladom na dolezitost daneho uzla zufale, ale systematicke riesenie tam malo vyzerat (aj v kombinacii s pokracovanim elektrickovej trate do mesta + zastavkou pri blumentali) o kus inak....
Reakcia na: Valec #47:
Začiatok Račianskej je určite výpadovka a Radlinského tiež lebo berie aj autá okrem centra aj zo Šancovej a Karadžičovej.
Reakcia na: david1 #46:
Pod pojomom "výpadovka" si možno predstavím Rožňavskú v jej koncovom úseku, prípadne Púchovskú, ale rozhodne nie Radlinského alebo začiatok Račianskej.
Reakcia na: Jak44 #45:
Je to porovnatelné .
Aj toto je výpadovka smer PK , Modra.
Jednopruh na Legerského to tiež poriadne spomalí no tam semafor nemá zelenú 20s v priamom smere.
Jednopruh je volovina ako aj zrušené pravé odbočenie , ktoré budú znova obnovovať po vlne kritiky.
Reakcia na: david1 #44:
Viem, cez danú ulicu chodím na dennej báze. 🙂

Porovnávať napríklad Panónsku cestu s Račianskou mi nepríde na mieste. Ako už bolo spomenuté, nejde o jediné obmedzenie na jeden pruh na trase. Ďalšie ti začína už za cca 600 metrov, pričom autá ktoré idú na Legerského a ktoré pokračujú ďalej smer Rača naozaj nemajú pomer 1:1.

#43: Samozrejme, pokiaľ sa zápcha spraví cez celé mesto je to problém. Bez mučenia sa priznám, že to, že sú prázdniny som úplne zabudol. Uvidíme, čo teda prinesie september...

2 roky dozadu si pamätám na Račianskej interval 2 minút (a to už bol jednolinkový variant). Žiaľ, veci sa zhoršili od marca 2020. Ja pevne verím, že mesto je aspoň trochu kompetentné a spustenie parkovacej politiky sa bude kompenzovať lepšou MHD. Marketingovo je to úplne ideálna príležitosť.
Reakcia na: Jak44 #42:
Jeden pruh nepostačuje vôbec. Urob jeden pruh do Petržalky či Karlovky a uvidíš čo to spôsobí..
Obmedzená kapacita tam bola aj doteraz. Dvojpruh bol tesne pred križovatkou.
Reakcia na: Jak44 #42:
"Nakoľko vďaka buspruhu tá zápcha neobmedzuje MHD a ani jednotky IZS, je problém že tam je? "
to zavisi od toho pokial bude siahat, v tej chvili ako sa ti natiahne viac ako 1-2 vacsie krizovatky pred, tak ti tam zacnu visiet aj vozidla VHD (pretoze ani tie vyhradene pruhy nemas vsade)
a to mame teraz obdobie znizenych prepravnych narokov, ze ?

"Samozrejme za predpokladu posilnenia intervalu"
a tu je pes zakopany, ked sa to nedalo 2 roky dozadu ked tie spoje chodili (minimalne v spickach) narvate, mas dojem ze sa nieco zasadne zmenilo a zrasu sa to bude dat ?
Reakcia na: david1 #41:
Nakoľko vďaka buspruhu tá zápcha neobmedzuje MHD a ani jednotky IZS, je problém že tam je?

Po spustení parkovacej politiky možno aj vďaka tej zápche ľudia presadnú do MHD. Samozrejme za predpokladu posilnenia intervalu a zriadenia P&R parkovísk.

Osobne som rád, ak sa ten dvojpruh pred križovatkou zruší. Nakoľko sme v SR, neraz sa mi stalo, že kolóna v ľavom pruhu bola dlhšia ako umožňovalo dopravné značenie a vďaka tomu električka nestihla prejsť na svoj signál.

Pre objektívnosť, chodím po Radlinského aj MHD aj autom. Avšak keď sa tam idem autom v čase špičky, počítam s tým, že tam je kolóna a 5-10 minút sa zdržím. Ak mi to nevyhovuje, volím trasu cez Americké námestie a Krížnu.
Reakcia na: Viko #37:
Ten jeden jazdný pruh pri Palme ti vyrába zápchy aj cez prázdniny. Od začatia prerábky sa tiež začali tvoriť kolóny po celej Radlinského + časť Vazovovej
Reakcia na: lostrail #35:
Do krizovatky na Riacianskom myte sa da vojst z 5 smerov: Sancova od stanice, Sancova od Trnavskeho, Racianska, Radlinskeho a Legionarska. Ak by sa na 3 z tychto 5 smerov ubral 1 pruh, doprava skolabuje. To rozsirenie pred a cez krizovatku bolo urobene kvoli tomu, ze zelena na tych 3 smeroch svieti podla dynamickeho riadenia 20 az 30 sekund z kazdeho cyklu krizovatky, co je menej nez tretina casu.

Napady zdruzenia Za lepsiu dopravu su uplne absurdne, neverim ze toto by si niekto trufol aj zrealizovat. Uz zrusenie odbocenia vpravo vyvolalo taku burku nevole, ze ho znova obnovuju. Zatial rozsiruju tie ostrovceky do cesty iba o cca 60 cm, co dufam znamena, ze jazdne pruhy sa mierne zuzia ale ich pocet zostane zachovany.
Reakcia na: Viko #37:
Ved ano, preto odrazu nerozumiem tym reakciam. Navyse je to v tom vykrese aj nakreslene.
Reakcia na: Viko #37:
ty si tade asi hodne davno nesiel....
ale hlavne je rozdiel jeden pruh v useku bez semaforu a v krizovatke typu racismyto kde dany smer ma volno tak mozno 1/3 casu (+rozbehy a suchtosi na krizovatke)
Reakcia na: lostrail #35:
Veď sme to riešili už minule, že keď je jeden priamy pruh na Mýtnej, Vazke, Radlinského, na Račianskej pri Mikone, pri Figare, pri Garde aj pri Bielom kríži, tak na plynulosti dopravy z centra smer Rača nemá prerábka Račka veľmi čo ovplyvniť. (Nakoniec, modelovaním by možno dokonca vyšlo, že súvislá jazda v jednom pruhu na celej trase by bola rýchlejšia, než stále rozraďovanie a zlievanie).
Reakcia na: lostrail #35:
"Ale vo vysledku mozem konstatovat len tolko, ze niekto si tie pruhy predsa len trufne zrusit a mozno to nebude az taky problem, ako to popisujes."
pokial sa situacia vrati trochu do podoby spred 2 rokov tak to problem bude a velky....
kedze tych ludi z tych aut ani nemas velmi kam vykazat, kedze elektricky chodili narvate a mesto sa tvarilo ze viac sa ich tam poslat neda.... a rovnako tak toto (+ cabelkova krizovatka pred zvarakom a biely kriz) boli denne zapratane....
Reakcia na: hlasnik3 #19:
Nuz neviem, z akych zdrojov si cerpal ty, ale ja sa opieram o tento clanok:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/20410/Elektri%C4%8Dkov%C3%A1-zast%C3%A1vka-Ra%C4%8Dianske-m%C3%BDto-sa-kone%C4%8Dne-do%C4%8Dk%C3%A1-v%C3%BDrazn%C3%A9ho-zlep%C5%A1enia

Neviem presne, co je zahrnute v ciastocnej rekonstrukcii, ci to uz ma ist cele podla tohto, alebo len nejaky mackopes, ale so zrusenim jedneho pruhu v kazdom smere sa tam pocita. Inak, aj na tej primitivnej grafike vyssie (v sucasnom clanku) to vyzera tak, ze vedla zastavky je len jeden pruh, ktory sa nasledne rozdeluje na dva, co sa sice da chapat, ze je to docasne obmedzenie, ale ak existuje taky plan, ze sa jeden pruh zrusi, potom asi nedava logiku robit to na dvakrat. Ibaze by prekvapili.

Zaroven neviem, o akych troch smeroch tu hovoris, kedze okolo zastavky v smere do Race sa da ist len od Radlinskeho a Legionarskej, kedze odbocenie od Sancovej je zrusene.
Pravda ale je, ze v tom vykrese v clanku, na ktory som sem dal odkaz, to odbocenie zakreslene je, takze tu teraz neviem.

Ale vo vysledku mozem konstatovat len tolko, ze niekto si tie pruhy predsa len trufne zrusit a mozno to nebude az taky problem, ako to popisujes.
Reakcia na: Solider #33:
Pokiaľ by vznikli prechody na oboch koncoch tejto zastávky, t.j. pred križovatkou z Jesenského a tento posunutý, tak by si na to ľudia zvykli (len by možno chodili po druhej strane Dunajskej, ako chodia teraz). Pokiaľ sa však ten prechod nedá posunúť, tak potom sa tam nejaká 60-70-metrov dlhá zastávka nezmestí, aj keby sa tam zmenila poloha koľají.
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
Tie priechody pre chodcov majú neporovnateľné intenzity prechádzajúcich chodcov.
Reakcia na: Solider #30:
Ak by o 20 metrov vedľa vznikol prechod, tak by ľudia po chvíli zistili, že nemá zmysel predierať sa medzi električkami v zastávke. Je to niečo podobné, ako prechod pri Blumentáli, kde ľudia spočiatku obchádzali zábradlie a išli po starom prechode, ale dnes už všetci chodia po novom prechode. Súhlasím však, že zastávka by sa tam mala zriadiť až po vylúčení tranzitu, zastávku viedenského typu by som tam určite nerobil.
Reakcia na: Ttom #23:
Pod ManderloM, kua!
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
Posúvať prirodzený peší ťah JE problém a poloha zastávky sa mu musí prispôsobiť. V prvom rade je tam potrebné vylúčiť tranzit od Kolárskej (uvažuje sa), aby tam mohlo byť zriadené dôstojné a bezpečné nástupište so zvýšenou nástupnou hranou, v druhom rade je tam priestor kompletne zmeniť a preorganizovať geometrickú polohu koľají v celom koľajovom triangli tak, aby sa tam zmestilo čo najdlhšie nástupište.

Samozrejme, úplne najhoršie bolo to, čo sa pripravilo - že do totálne nevhodnej a prekonanej situácie s odbočnými koľajami sa vložilo 34-metrové nástupište formou zastávky tzv. viedenského typu.
Reakcia na: Ttom #23:
Prečo by nemala byť? Treba robiť kroky k tomu, aby bola a nie, aby nebola.
Reakcia na: IBBI #20:
Práve preto píšem prestupný bod, to znamená jedna spoločná zastávka liniek 1, 3 a 4 pod Manderlom v smere do Petržalky/Dúbravky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #25:
Hej, takto by to slo.
Reakcia na: Ttom #23:
Ten pruh momentálne slúži iba pre cyklistov, zásobovanie môže ísť aj po trati, takže by sa tam malo dať dobudovať nástupište.
Reakcia na: IBBI #20:
Pri súčasnom vedení liniek by to šlo. 1, 3 a 4 by stáli pri vyústení Laurinskej a spoje z/do vozovne by mali zriadené občasné zastávky (napr. tam, kde je teraz zastávka Kamenné nám.). Úplne nerozumiem, v čom je problém, keďže medzi výhybkami je (ak by sa zrušil v smere zo Šafka ten 3-koľajný úsek) vyše 80 metrov miesta. Ak by sa tá zastávka o niečo skrátila (na 70 metrov), tak by sa prechod, ktorý by išiel krížom cez zastávku, musel posunúť len o cca 20 metrov, čo by nemal byť problém.
Reakcia na: Solider #17:
Tak dúfajme, že sa na to budúci rok "nezabudne" a že sa to začne robiť včas. 🙂
Reakcia na: Solider #18:
moj prispevok vychadzal prave z toho, ze ta zastavka pod Manderlou asi nikdy nebude, tak prave preto by Jesenskeho bolo fajn dat do nejakeho normalnejsieho stavu 🙂 mozno aj na ukor dobudovania nastupista miesto toho jazdneho pruhu medzi tratou a chodnikom (tam je tusim zakaz vjazdu smerom k SND okrem zasobovania ci?)
Reakcia na: Ma178rek #21:
V tom pripade OK.
Reakcia na: IBBI #20:
Skôr mám pocit že myslí na to, aby boli zastávky čo najbližšie ku križovatke
Reakcia na: Solider #18:
Ako chces na triangli, kde idu elektricky vsetkymi smermi spravit jeden prestupovy uzol?
Reakcia na: lostrail #15:
Zrusenie pruhov pre IAD v priestore zastavok by sposobilo znizenie priepustnosti krizovatky na polovicu z troch smerov, co by bola totalna katastrofa. Nie je dolezite, ze ku krizovatke prichadza napr. iba jeden pruh po Radliskeho, dolezite je, aby v kratkom casovom intervale, ked svieti zelena, dokazalo prejst krizovatkou maximum aut. Preto je uz dlhe roky zo vsetkych uvedenych smerov tesne pred krizovatkou rozsireny pocet priamych pruhov na dva. Ak si toto niekto trufne zrusit, koleduje si o poriadny problem.

Zakladna otazka preto je, ci Magistrat a DPB pravdivo informuju a tie pruhy budu uzatvorene naozaj iba od 10.8. do 31.8. ako ukazuje obrazok, alebo sa po vlanajsich protestoch po zruseni odbocenia zo Sancovej na Raciansku ani neodvazili ludom povedat, co ich 1.9. caka...
Reakcia na: Ttom #13:
Tam je cieľovým riešením spoločná zastávka pod Manderlom. Lenže už aj v dopravných štúdiách okolo rekonštrukcie Námestia SNP sa uvažuje s tým, že spoločná zastávka nebude a má byť ponechaný existujúci stav, respektíve majú byť zastávky pred križovatkou. Toto nepovažujem za veľmi dobré riešenie, pretože ten jednotný prestupný bod bude určite chýbať.
Reakcia na: Urbanway 2423 #9:
Všetci by boli radi, ak by sa to urobilo naraz, ale jednoducho sa to nestihlo. Preto je podľa mňa správne, že sa na obdobie jedného roka urobí širšie a vyššie nástupište 🙂
"Po preverení všetkých možností sme sa preto v spolupráci s Magistrátom Bratislavy pustili do okamžitej rekonštrukcie nástupíšť a ostrovčekov pre chodcov."
Ospravedlňujem sa, ale nedá mi...
Do akej OKAMŽITEJ rekonštrukcie? 😃 Veď to v takom stave bolo x rokov a x rokov sa o tom hovorilo.😂 Ďalších x rokov bude trvať, kým sa OKAMŽITE začne s celkovou rekonštrukciou radiály...
Ja tak nemám rád tieto veľkohubé vyhlásenia. 😏
Reakcia na: žalúzie #11:
Este si viem pri zazmureni vsetkych 7 kurich oci predstavit, ze ta spodna ciara by sla vybudovat, ale nie tak, ako si nakreslil. Nanajvys cez to divoke parkovisko. Ta horna ciara je samozrejme nonsens.

Ale ani to nebude schodne, lebo pokial je vlastnikom pozemkov stat a spravcom ZSR (pozri LV: https://kataster.skgeodesy.sk/Portal/api/Bo/GeneratePrfPublic/?cadastralUnitCode=804690&prfNumber=1351&outputType=pdf), tak tie kym sa rozhybu, davno bude situacia uplne ina a mozno take nieco uz davno nabude relevantne.
Navyse na vystavbu cesty (nie len nejakeho docasneho mackopsa ale serioznej komunikacie) spravidla nestaci len suhlas vlastnika. Musi sa vytvorit projektovy zamer, studia uskutocnitelnosti, mozno EIA (ak by to slo cez eurofondy), vyber projektanta, DSP, ziskanie SP, pripomienkovacie konanie, DRS, dalsie pripomienkovanie, sutaz na zhotovitela, realizacia a kolaudacia (aj ked dobre, Bratislavskym folklorom su diela v predcasnom uzivani, ako napr. Most Apollo).
Ta procedura samozrejme plati pri idealnej situacii, kedy vsetko prebehne hladko, nikto nenapadne napr. vysledky sutaze, pani radni si osefuju Slavika, ci nebude treba robit zmeny v projektoch. Hovorime o absolutnom minime 5-6 rokov, ak by ZSR dali suhlas na nieco take napr. zajtra, co v ziadnom pripade nedaju, kedze urcite niektorym vysokopostavenym funkcionarom zasvietia euricka v ociach, ked si len pomyslia, co vsetko mozu ziadat alebo si nechat vypracovat, aby sa dokazali "naozaj odborne rozhodnut", ci dat alebo nedat.

To rusenie pruhu v priestore zastavky je aj tak v pohode, pretoze tak na Radlinskeho, ako ja na Legionarskej je uz aj tak len jeden pruh pre IAD, ktory pokracuje tymto smerom. Toto miesto uz realne nebude predstavovat vazny lievik (ten je uz vytvoreny na krizovatke a pred nou).
Reakcia na: Ttom #13:
Sklenena ministrieska uchytena o budovu by stacila (mozno 1 stlp ). No musel by vlastnik suhlasit s tym. Tam pchat pristresok mmcite je bez sance
konecne sa ide s tym Rackom nieco robit 👍 nahodou aspon pridanie pristreskov na Jesenskeho nie je v plane? (aj ked priestorovo to tam je celkom problem, ale vyriesit by to urcite dako islo)
Z akeho dovodu ma byt uzavrety usek na Legionarskej ? ( za zastavkou L21 Racko smer DNV)
Ak by sa aj jeden pruh smerom do Rače zrušil, pomohlo by, keby sa mesto nejako dohodlo so železnicami a vybudovalo by spojovacie cesty medzi Trnavským mýtom a Kominárskou a dvoma časťami Škultétyho? Reálne sa priestor Filiálky momentálne nijako riadne nevyužíva, vidiac, koľko trvá ŽSR realizácia jedného TIOP-u sú plány na rozbíjanie vlakov medzi viacero staníc a budovanie podzemnej trate tadiaľ vysoko nereálne a súčasné koľaje a iné zvyšky vybavenia sa aj tak nevyužijú. Predierať sa cez divoko parkujúce autá po zle ceste nie je práve lákavé, no po slušných úpravách by niektoré autá potom nemuseli ísť do Rače cez Blumentál/Legionársku, ale mohli by prejsť po Krížnej, Vajnorskej a Škultétyho na Račiansku. Spojka cez Kominársku by presmerovala niektoré autá od Trnavského mýta na Račiansku bez nutnosti prejazdu cez Račianske mýto. Obe vyústenia (Kominárska, Škultétyho) sú v miestach, kde by už boli opäť dva pruhy.
A naozaj po ukonceni prac tie jazdne pruhy aj znovu otvoria?
Je realne rozsirit tie ostrovceky a ponechat povodny pocet jazdnych pruhov?

Povodne sa navrhovalo zrusenie jedneho priameho jazdneho pruhu na Racianskej v kazdom smere 😠

https://imhd.sk/ba/doc/sk/10520/Lepsia-doprava-by-chcela-vylepsit-Racianske-myto
Reakcia na: Solider #8:
To chápem, ale nemohli sa tam na 1-2 týždne (od 10.8. do 31.8. sú až 3 týždne) počas školského roka električky vylúčiť, resp. by tadiaľ jazdili po jednej koľaji? Myslím si, že by bolo lepšie, ak by sa to urobilo naraz.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Pretože združená zastávka si vyžaduje aj rekonštrukciu električkovej trate, keďže na ňu už budú môcť zachádzať autobusy. A to by sa za dva týždne do konca letných prázdnin nestihlo.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3:
Good point! Tiez nechapem toto "docasne" riesenie. Ale kedze do toho idu, predpokladam ze ta celkova rekonstrukcia bude o 10 rokov.
Reakcia na: Viko #4:
Ako píše samkoh, odpočty sú zatiaľ iba na prechodoch pri rohu Račianskej a Šancovej.
Reakcia na: Viko #4:
možno mysleli aj odpočty času na križovatkách legionárskej, tam ešte pred mesiacom neboli.
Reakcia na: Urbanway 2423 #2:
Odpočet času je tam už teraz, skôr je to podľa mňa len zle popísaný presun stĺpov.
Ja úplne nerozumiem tomu rozširovaniu a zvyšovaniu nástupíšť. To sa akože teraz rozšíria a zvýšia a potom pri budovaní združenej zastávky sa opäť rozoberú a postavia nové, alebo už budú tieto nástupištia pripravené aj na združenú zastávku. Ak už na to budú nástupištia pripravené, tak to sa už nemôže rovno vybudovať aj združená zastávka?
Reakcia na: Dezerter #1:
Nemyslia tým doplnenie tlačidiel pre nevidiacich, odpočtu času a výmenu stĺpov?
Čo presne si mám predstaviť pod vetou "vymenená bude aj cestná svetelná signalizácia"? Veď tam pred rokom vymenili radič za úplne nový a vymenili aj všetky navestidlá. Čiže teraz zas vymenia káble a stĺpy, či ako? Neviete niekto?