Pripravuje sa rozšírenie nástupíšť zastávky električiek v uzle Račianske mýto s doplnením mobiliára.
Dopravný podnik Bratislava pripravuje zlepšenie podmienok pre cestujúcich na električkovej zastávke na Račianskom mýte. V súčasnosti je táto mimoriadne vyťažená zastávka v nevyhovujúcom stave bez prístreškov a s úzkymi nástupišťami. Rovnako sú kapacitne nevyhovujúce aj ostrovčeky pre peších na križovatke. Po minuloročnom rokovaní zástupcov magistrátu, dopravného podniku, okresného úradu a dopravného inšpektorátu bolo dohodnuté v prvej etape zlepšenie podmienok pre cestujúcich na Račianskom mýte zväčšním šírky nástupných ostrovčekov električkovej zastávky. Následne si dal DPB vypracovať štúdiu pre realizáciu týchto zmien. Štúdiu vo februári tohto roka spracovala spoločnosť Prokos, s.r.o. z Bratislavy.
Na základe vypracovanej štúdie rozšírenia nástupíšť električkovej zastávky dopravný podnik vyberá projektanta pre stavbu. Projekt bude koordinovaný aj s ďalšími projektami, ktoré sa majú v uzle Račianske mýto realizovať, konkrétne revitalizácia nárožia Šancová – Račianska, revitalizácia parku na rohu Radlinského a Legionárskej a projekt cyklotrasy Radlinského – Račianske mýto. Projektovú dokumentáciu požaduje dopravný podnik vypracovať do 30 dní.
Rozšírenie nástupných ostrovčekov bude realizované na úkor jedného jazdného pruhu v oboch smeroch. Električková zastávka v smere do Rače bude realizovaná ako združená s autobusovou zastávkou, t.j. na rovnakom nástupišti budú zastavovať aj autobusové linky smerujúce do Rače (59, N55, prípadne náhradná doprava). Autobusy budú mať vyhradený jazdný pruh na električkovej trati už na Radlinského pred križovatkou na Račianskom mýte. Uvedené zmeny si vyžiadajú aj čiastočné úpravy ostrovčekov pre peších na križovatke.
Na električkovej zastávke je uvažované osadenie veľkých prístreškov, trojica 12-metrových v smere do Rače a dvojica 12-metrových smerom do centra. Pribudnú tiež automaty na cestovné lístky a elektronické informačné tabule. Zastávka bude riešená ako bezbariérová s dĺžkou nástupných ostrovčekov 66 metrov a šírkou 4,7 m (smer centrum), resp. 3,9 metra (smer Rača).
Keďže celkovou rekonštrukciou prejde aj samotná električková trať v priestore zastávky, počas stavebných prác sa počíta s obmedzenou premávkou električiek, pričom sa uvažuje buď so zachovaním prevádzky vždy po jednej koľaji, alebo s rozdelením linky 3 na dve časti s dočasnými úvraťovými konečnými na konci Radlinského a na Račianskej za terajšou zastávkou (medzi týmito dočasnými obratiskami by bol nutný peší presun cez križovatku na Račianskom mýte. Odhadovaná dĺžka trvania všetkých stavebných prác je 3 mesiace.
Podobný návrh na revitalizáciu uzla Račianske mýto spracovala v minulosti aj Občianska iniciatíva Lepšia doprava už v roku 2011. Návrh však zostal bez odozvy.
lostrail
Tiez nechapem, preco sa rozhorcujes nado mnou a nepises na magoriat, ked ten navrh povazujes za "odfusovany". Za mna, keby sa doriesila ta nestastna odbocka, by bolo aj dobre. Navyse, ak su problem autobusy, tak keby sa chcelo, ta jedna kolaj by sa v priestore zastavky kusok vyosit mohla, za cenu mierne uzsieho nastupista (to sa bude dat prerobit aj neskor, ak bude vola). Jej napojenie v krizovatke by sa dalo zmaknut za vikend.
"dosť tak, že na RM chýba akýkoľvek podhcod/nadchod a dostať sa pešo cez tú križovatku je pri určitých smeroch skúška nervov"
Aha, takze celosvetovy trend je rusenie barier pre chodcov, ale ty by si tam chcel podchod alebo nadchod? aj keby nieco take niekto navrhol, velmi by ma zaujimalo, ako by jeho vyustenie vyzeralo na Sancovej v smere na Trnavske myto.
"pokojne mohla ostať električka samostatne aj 2 pruhy do rače, stačilo sa len komplexne pohrať s križovatkou a trochu poposúvať jej už dnes beztak dosť divoký tvar."
Slovaci su majstri na tematiku "šaktolen". "Šaktolen takto posuniete, tuto rozšírite a máte to, šaktolen dáte dve razítka, šaktolen tri minúty ohrejete v mikrovlnke". Malokedy som na svojich cestach v zahranici zazil tento zvlastny pristup, ked si niekto myslel, ze ma patent na rozum a moze kazdemu hovorit, ako ma robit svoju robotu. To je fakt slovenska (a mozno este ceska) rarita.
Mozno sa ta situacia javi inak cloveku, ktory na to pozera od stola na mape, a inak projektantovi, ktory vidi aj ine veci, ako napr. normou stanovene sirky pruhov, podpovrchove inzinierske siete, ochranne pasma a podobne.
Je to zrejme dost o tom, ze magoriat chce nejaky quick win, kedze ta zastavka je v nevyhovujucom stave cele desatrocia. Po nekonecnom pripomienkovani Petrzalskej radialy a tahaniciach kvoli elektricke pred SND sa ani nedivim, ze chcu ludom hodit kus zvanca.
Ked sa nad tym zamyslime, ten jeden pruh v smere von z mesta je v podstate potrebny pre zrychlenie MHD, aby elektricky nestali na Radlinskeho v pruhu spolu s autami. Tam je to dlhodobo problem. Ale ked sa tam znizi pocet pruhov, potom za krizovatkou uz dva pruhy aj tak nedavaju zmysel, ibaze by si bol z tych par agresivnych jedincov, co si tam vybijaju svoju frustraciu.
V opacnom smere je pravdaze situacia o nieco horsia, no rozhodnutie celkom chapem. Mozno to nepriamo prinuti viac ludi vyuzit vlak a MHD. Ini odbocia na Pioniersku a pockaju si tam, no a zvysok vyuzije ine trasy.
"A čo že vyžaduje posúvanie osi koľají? nemohlo sa na to ísť poriadne s tým, že dobudúcna by sa pri reko račianskej radiály nemuselo do toho šahať? ale nie my to teraz akože prerobíme, a až za nejakých dajme tomu 10 rokov dôjde na reko račianskej radiály to buď vynecháme a bude to nahanbu, alebo znova rozkopeme a ak sa bavíme o parku, ten začína o chodník vyššie ten biedny pás zelene so 4 stromami?"
Ty tusim patris medzi pravidelnych dochadzajucich IAD cez tuto krizovatku, lebo mieru tohto hejtu ani neviem odmerat.
Po prve, pri reko DKR sa sahalo do kolaji na Krcacoch, co bolo po nejakych 15 rokoch. Kvazi sa to nemuselo robit, ale suhlasim s tym, ze ked uz, tak nech sa to spravi cele. Rovnako, ak sa bude kreslit Racianska radiala, moze sa stat, ze sa to preriesi nanovo. Mimochodom, ak ti tak velmi chyba jeden pruh do mesta, tak tie 4 stromy mozu padnut za obet odbocovaciemu pruhu, ktory je mozne normalne doplnit.
"Ja fakt z duše nenávidím robenie polovičných riešení len preto, aby sa niečo mohlo rýchlo ukázať že sa spravilo.... žiaľ naša spoločnosť je tým prešpikovaná počnúc našimi zákonodarcami "
Nuz, mozes si vybrat. Bud budes vsetko hejtit a privodis si infarkt alebo sa s tym nejako naucis zit. Aka krajina, take riesenia. Urovnova Kutlikova, slepy dualny rozchod, dva roky rozkopana Sturova, Riviera s uzkymi nastupistami, hrdzave vytahy na Botanickej, nedorieseny obrubnik pred konecnou v KV, male pristresky na celej DKR, sfusovane detaily... To vsetko ta musi privadzat do nepricetnosti, ale v podstate si si to sam vybral. Ano, ani mne nie je uplne lahko, ked to vidim, ale ako to vies ovplyvnit? Alebo sa mozes tesit aj z drobneho zlepsenia. Co myslis, ktora cesta je zdravsia? Tym samozrejme nechcem povedat, ze mas taky projekt chvalit do nebies, ale ja neviem, dat mu napr. tri minus.
Bol by som len rad, keby sa doriesil ten ostrovcek pre chodcov, aby ten presun mohol byt naozaj bezbarierovy.