Pripravuje sa rozšírenie nástupíšť zastávky električiek v uzle Račianske mýto s doplnením mobiliára.
Dopravný podnik Bratislava pripravuje zlepšenie podmienok pre cestujúcich na električkovej zastávke na Račianskom mýte. V súčasnosti je táto mimoriadne vyťažená zastávka v nevyhovujúcom stave bez prístreškov a s úzkymi nástupišťami. Rovnako sú kapacitne nevyhovujúce aj ostrovčeky pre peších na križovatke. Po minuloročnom rokovaní zástupcov magistrátu, dopravného podniku, okresného úradu a dopravného inšpektorátu bolo dohodnuté v prvej etape zlepšenie podmienok pre cestujúcich na Račianskom mýte zväčšním šírky nástupných ostrovčekov električkovej zastávky. Následne si dal DPB vypracovať štúdiu pre realizáciu týchto zmien. Štúdiu vo februári tohto roka spracovala spoločnosť Prokos, s.r.o. z Bratislavy.
Na základe vypracovanej štúdie rozšírenia nástupíšť električkovej zastávky dopravný podnik vyberá projektanta pre stavbu. Projekt bude koordinovaný aj s ďalšími projektami, ktoré sa majú v uzle Račianske mýto realizovať, konkrétne revitalizácia nárožia Šancová – Račianska, revitalizácia parku na rohu Radlinského a Legionárskej a projekt cyklotrasy Radlinského – Račianske mýto. Projektovú dokumentáciu požaduje dopravný podnik vypracovať do 30 dní.
Rozšírenie nástupných ostrovčekov bude realizované na úkor jedného jazdného pruhu v oboch smeroch. Električková zastávka v smere do Rače bude realizovaná ako združená s autobusovou zastávkou, t.j. na rovnakom nástupišti budú zastavovať aj autobusové linky smerujúce do Rače (59, N55, prípadne náhradná doprava). Autobusy budú mať vyhradený jazdný pruh na električkovej trati už na Radlinského pred križovatkou na Račianskom mýte. Uvedené zmeny si vyžiadajú aj čiastočné úpravy ostrovčekov pre peších na križovatke.
Na električkovej zastávke je uvažované osadenie veľkých prístreškov, trojica 12-metrových v smere do Rače a dvojica 12-metrových smerom do centra. Pribudnú tiež automaty na cestovné lístky a elektronické informačné tabule. Zastávka bude riešená ako bezbariérová s dĺžkou nástupných ostrovčekov 66 metrov a šírkou 4,7 m (smer centrum), resp. 3,9 metra (smer Rača).
Keďže celkovou rekonštrukciou prejde aj samotná električková trať v priestore zastávky, počas stavebných prác sa počíta s obmedzenou premávkou električiek, pričom sa uvažuje buď so zachovaním prevádzky vždy po jednej koľaji, alebo s rozdelením linky 3 na dve časti s dočasnými úvraťovými konečnými na konci Radlinského a na Račianskej za terajšou zastávkou (medzi týmito dočasnými obratiskami by bol nutný peší presun cez križovatku na Račianskom mýte. Odhadovaná dĺžka trvania všetkých stavebných prác je 3 mesiace.
Podobný návrh na revitalizáciu uzla Račianske mýto spracovala v minulosti aj Občianska iniciatíva Lepšia doprava už v roku 2011. Návrh však zostal bez odozvy.
Ignac
som velmi výstižné.
Bývam na Račku vyše 60 rokov a tento dopravný uzol je tak veľmi zanedbaný.
Zastavky elektriciek, ( boli tam linky 3,5,7,11)najmä do centra sú v katastrofálnom stave...bez pristreskov, ochrany pred vyfukovymi plynom IAD smere z Rače, v dazdi, v zime, bez ochrany pred necistotami z vozovky pre cestujúcich MHD.
Stav vozovky a tzv.kanalovych spustov je katastrofálny, viď v daždi stojacu vodu priamo.na priechode od parku na Rac.myte( stekajucu zo Šancovej, od zastávky BUS..)
To riešenie Rač.myta,,
je fajn, ale ide o polovičné riešenie.
Treba riešiť ju komplexne, zastávky MHD, vozovku, kanalizačnu sústavu a iné, ako dopravný uzol v centre mesta, ktorý je pravidelne zahlteny IAD.