Električková zastávka Račianske mýto sa konečne dočká výrazného zlepšenia

Pripravuje sa rozšírenie nástupíšť zastávky električiek v uzle Račianske mýto s doplnením mobiliára.

Dopravný podnik Bratislava pripravuje zlepšenie podmienok pre cestujúcich na električkovej zastávke na Račianskom mýte. V súčasnosti je táto mimoriadne vyťažená zastávka v nevyhovujúcom stave bez prístreškov a s úzkymi nástupišťami. Rovnako sú kapacitne nevyhovujúce aj ostrovčeky pre peších na križovatke. Po minuloročnom rokovaní zástupcov magistrátu, dopravného podniku, okresného úradu a dopravného inšpektorátu bolo dohodnuté v prvej etape zlepšenie podmienok pre cestujúcich na Račianskom mýte zväčšním šírky nástupných ostrovčekov električkovej zastávky. Následne si dal DPB vypracovať štúdiu pre realizáciu týchto zmien. Štúdiu vo februári tohto roka spracovala spoločnosť Prokos, s.r.o. z Bratislavy.

Na základe vypracovanej štúdie rozšírenia nástupíšť električkovej zastávky dopravný podnik vyberá projektanta pre stavbu. Projekt bude koordinovaný aj s ďalšími projektami, ktoré sa majú v uzle Račianske mýto realizovať, konkrétne revitalizácia nárožia Šancová – Račianska, revitalizácia parku na rohu Radlinského a Legionárskej a projekt cyklotrasy Radlinského – Račianske mýto. Projektovú dokumentáciu požaduje dopravný podnik vypracovať do 30 dní.

Rozšírenie nástupných ostrovčekov bude realizované na úkor jedného jazdného pruhu v oboch smeroch. Električková zastávka v smere do Rače bude realizovaná ako združená s autobusovou zastávkou, t.j. na rovnakom nástupišti budú zastavovať aj autobusové linky smerujúce do Rače (59, N55, prípadne náhradná doprava). Autobusy budú mať vyhradený jazdný pruh na električkovej trati už na Radlinského pred križovatkou na Račianskom mýte. Uvedené zmeny si vyžiadajú aj čiastočné úpravy ostrovčekov pre peších na križovatke.

Na električkovej zastávke je uvažované osadenie veľkých prístreškov, trojica 12-metrových v smere do Rače a dvojica 12-metrových smerom do centra. Pribudnú tiež automaty na cestovné lístky a elektronické informačné tabule. Zastávka bude riešená ako bezbariérová s dĺžkou nástupných ostrovčekov 66 metrov a šírkou 4,7 m (smer centrum), resp. 3,9 metra (smer Rača). 

Návrh rozšírenia električkovej zastávky podľa štúdie vypracovanej spoločnosťou Prokos, s.r.o.

Keďže celkovou rekonštrukciou prejde aj samotná električková trať v priestore zastávky, počas stavebných prác sa počíta s obmedzenou premávkou električiek, pričom sa uvažuje buď so zachovaním prevádzky vždy po jednej koľaji, alebo s rozdelením linky 3 na dve časti s dočasnými úvraťovými konečnými na konci Radlinského a na Račianskej za terajšou zastávkou (medzi týmito dočasnými obratiskami by bol nutný peší presun cez križovatku na Račianskom mýte. Odhadovaná dĺžka trvania všetkých stavebných prác je 3 mesiace.

Podobný návrh na revitalizáciu uzla Račianske mýto spracovala v minulosti aj Občianska iniciatíva Lepšia doprava už v roku 2011. Návrh však zostal bez odozvy.

Návrh revitalizácie uzla Račianske mýto z dielne OI Lepšia doprava z roku 2011

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: TeBeCe #110:
Super, že sa idú objednávať dvojité (8 metrov dlhé) prístrešky, len škoda, že smerom do Rače bude podľa všetkého nainštalovaný iba jeden takýto prístrešok, tam by sa hádam uživil aj taký prístrešok, ako na Záhumeniciach.
Reakcia na: Dispecer #107:
OK, takze prvy zasah na zmaknutie kontroly a zaplatanie oci a potom uz nech sa to aj rozpadne. O to smutnejsie, ze takto to potom vrha zle svetlo na kohokolvek, kto pre RJ ten servis robil, nech aj potil krv.
Reakcia na: Dispecer #107:
Hej, presne tak.
Reakcia na: lostrail #106:
"Ja teda neviem, ako je to v tvojom vesmire, ale v tom mojom sa vylucuje konstatovanie "RJ okresava udrzbu na minimum" a "zasadne zlepsenie servisneho stavu"."
Ja vidím rozdiel tým smerom, že jednorazovo v rámci rekonštrukcie sa do toho investovalo, ale kolíše to s "dennou údržbou". Alebo nie tak si to myslel, S499.1023?
Reakcia na: S499.1023 #105:
A tym padom uz viem, kde nastava problem. Ja teda neviem, ako je to v tvojom vesmire, ale v tom mojom sa vylucuje konstatovanie "RJ okresava udrzbu na minimum" a "zasadne zlepsenie servisneho stavu". Asi obidvaja inak chapeme vyznam slova "zasadny". Ocakavania toho, co sa za takou udrzbou skryvaju, su zjavne odlisne clovek od cloveka. Ale potom asi tazko mozeme hovorit o hoaxe, maximalne o nedorozumeni.

Nuz, obchodna politika tej firmy je kazdemu velmi dobre znama, cize som si dovolil takym odvalenym sposobom urobit prirovnanie, ktorym som ti zjavne stupil na otlak, co nebol zamer a priznavam, ze proces opravy som nemal tu cest vidiet. Takych "podnikatelov" ako Jancura mam plne zuby a vobec si nemyslim, ze by nejake mal zabrany nakupit hocijaku zhrdzavenu pokrcenu kraksnu, ktoru by uz kazda serioznejsia firma nechala zrecyklovat a potom na kost zjednavat cenu za doslova vyrobu vozna, ktory tesne prejde kontrolou, z neforemnej kopy srotu. OK, potom chapem, ze obidvaja sme na tej istej osi, myslime na cca. rovnaky offset, akurat vychodiskovu poziciu mame uplne odlisnu.

Chapem, ze RJ na nejaku serioznu rekonstrukciu nema peniaze kvoli zvolenemu biznis modelu a toto je hlavny zdroj setrenia, no uvedenie vozna do stavu, v ktorom tesne prejde technickou kontrolou, dostane stempel, ze moze jazdit a k tomu nejake pozlatko, to sa v pohode da povazovat za platanie oci. Ta kontrola je totiz povinna vec, bez ktorej by tie vozy boli nikomu na nic (cize v podstate nevyhnutnost), pozlatko je na zalepenie oci zakaznikov, ale opravy dalsich veci, ktore by ich dostali do naozaj dobreho stavu a vyvratili by akekolvek dalsie pochybnosti, jednoducho v ramci setrenia neprebehli. Ci platas oci technikovi na kontrole alebo zakaznikovi, taketo opravy presne naplnaju vyznam toho oznacenia.
Reakcia na: lostrail #96:
Ja hovorím o tom, že tie vozy boli v adekvátnom technickom stave v okamihu zaradenia do prevádzky u RegioJet-u. Že potom RJ údržbu okresáva len na nutné minimum, je iná vec. Hovorím o tvojej vete "To skor taky RJ platal oci premalovanim voznov a rekonstrukciou interieru bez zasadneho zlepsenia ich servisneho stavu". U žiadneho vozňa RJ nepremaľoval vozeň a nezrekonštruoval jeho interiér bez zásadného zlepšenia jeho technického stavu. Preber si to, ako chceš.
Reakcia na: Jezo #103:
K zníženiu kapacity ale dôjde v smere do Rače, aj keď tam nebudú stáť autá idúce na Šancovú, pretože ich nahradia, ako píšeš, tie autá z toho električkového pruhu. Zriadením dvojpruhu v celej dĺžke Radlinského by sme priepustnosť mohli zvýšiť, takto zostane pri najlepšom rovnaká. Chápem, o čo vám ide, ale obchádzka po diaľnici by bola aspoň pre mňa príliš dlhá.
Reakcia na: Urbanway 2423 #99:
"...takže preto by sa podľa mňa mal, bohužiaľ, na Radlinského ulici zriadiť dvojpruh..."
Ale vsak tam z Radlinskeho ostane dvojpruh! A dokonca bude dlhsi a samostatny, takze ho nebude obmedzovat elektricka.
Vo vysledku sa auta odbocujuce na Trnavske myto presunu do samostatneho pruhu a miesto nich sa tam budu moct zaradit auta z elektrickopruhu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #99:
"Dovôd, prečo toľko áut jazdí cez centrum je ten, že zo západnej strany mesta a aj časti Petržalky sa skrátka neoplatí alebo nedá ísť po diaľnici"
"No dobre, ale akú alternatívnu trasu by si ľudom idúcim zo západnej časti mesta odporučil? Nepresunuli by sme tú zápchu iba inam?"

Neviem o tom, ze by sa doslova nedalo. Skor je to o tom, ze kym su teraz kvazi dva pruhy, tak po Radlinskeho sa to oplati. Po novom sa to zrejme oplati uz viac po tej dialnici, na co napokon dialnica sluzi. Uz onedlho bude dokoncena aj D4, co v preklade znamena, ze v Petrzalke sa budes vediet napojit na nu a na aktualne poslednej planovanej krizovatke sa zasa vratit naspat do Race, prip. pokracovat smerom do Pezinka. V Jarovciach sa bude dat zist na D2 a pokracovat do zapadnej casti mesta (alebo zo zapadnej casti mesta, na co si sa pytal v dalsom prispevku). Do centra sa bude chodit cez Ketelec a Bajkalsku (tam to bude rano upchate, ale v opacnom smere to nebude az taka hroza), pripadne cez Most SNP (ktory takto dostane viac dopravy od Petrzalky paradoxne z vychodu). Po uplnom dokonceni krizovatiek Triblavina a D1 x D4 bude znacna cast aut zo satelitov vyuzivat radsej taketo trasy, ako Puchovsku a Raciansku. Ono sa to kvazi rozlozi, aj ked sa to teraz mozno tak nezda. Ved ak budu zapchy o nieco dlhsie, pre mnohych to bude motivacia prehodnotit trasu.
Pocas spiciek su vzdy niekde zapchy. Komu to vadi velmi, ma predsa moznost vyuzit verejnu dopravu. Kto ma auto, lebo ho naozaj potrebuje, nema na vyber a pocka (mozno nadavajuc, ale to predsa nebudeme riesit rozsirovanim komunikacie v centre mesta, ktora ani nie je sucastou mestskeho okruhu). Problemy maju aj v ovela vacsich mestach. Tieto nase "zapchy" su len taky cajicek oproti skutocnym metropolam, v ktorych je verejna doprava spravidla na ovela vyssej urovni.
To znamena, ze rozsirovanie ciest celosvetovo nefunguje.
OK, nepodporujem zuzovanie komunikacii, ktore su zaradene do mestskych okruhov, ani takych, ktore su k nim pripojene ako vypadovky smerom von z mesta, no situacia na Racianskom myte je urcitym sposobom specificka v nasledovnych bodoch:
1. Radlinskeho je ulica vnutri mestskeho okruhu I., ktory vlastne definuje hranice centra. Ergo patri medzi centralne komunikacie, kde by sa mala doprava ukludnovat, resp. mali by byt nasadene motivacne prvky, ktore dopravu odtialto presunu inam.
2. Aj ked Racianska predstavuje vypadovku pripojenu na okruh, tak jediny sposob (okrem Radlinskeho), ako sa da z neho touto vypadovkou ist, je odbocit z Legionarskej doprava - a na to je len jeden pruh, preto aj kusok za krizovatkou rovnako postacuje jeden pruh.
Pre porovnanie - taka Landererova, ktoru by niektori najradsej zuzovali - ako vypadovka sluzi smerom na Pristavny most, Prievoz a po novom bude sluzit aj pre R7. Do ulice pocas spicky odbocuju auta z mestskej strany od Dostojevskeho radu z obidvoch smerov v pomerne hustej koncentracii - preto ma zmysel, aby mala aspon dva pruhy. Rano je situacia opacna. Touto ulicou sa do mesta nahrnu auta, pricom odbocuju z nej na obidva smery. Navyse mnoho z nich ma ciel napr. v garazach na Tovarenskej / Culenovej, ci v Eurovei.
Reakcia na: Solider #100:
No dobre, ale akú alternatívnu trasu by si ľudom idúcim zo západnej časti mesta odporučil? Nepresunuli by sme tú zápchu iba inam?
Reakcia na: Urbanway 2423 #99:
Oplatí sa to preto, lebo je to dovolené. Ak by to nebolo dovolené, tak by sa tam netranzitovalo. Niekedy existujú aj okolnosti, kedy sa nedá v rovnakej miere vyhovieť obom stranám. V prípade Račianskeho mýta a tohto smeru je to jednoznačne MHD, ktorá musí mať prednosť a prioritu pred IAD. To sa dá dokázať veľmi jednoducho na tom, koľko ľudí sa tam denne prepraví MHD a koľko v smere S-J prejde ľudí v IAD.
Reakcia na: Solider #98:
Ja netvrdím, že nie je dobré, že sa ide rozšíriť električková zastávka, ale myslím si, že v týchto miestach toto zúženie dosť uškodí aj IAD. Dovôd, prečo toľko áut jazdí cez centrum je ten, že zo západnej strany mesta a aj časti Petržalky sa skrátka neoplatí alebo nedá ísť po diaľnici, takže preto by sa podľa mňa mal, bohužiaľ, na Radlinského ulici zriadiť dvojpruh, aj keď je to v centre. Myslím si, že by to bolo zatiaľ najjednoduchšie a najlacnejšie riešenie, ako vyriešiť tento problém s tranzitom.
Reakcia na: Urbanway 2423 #77:
Tomu celkom nerozumiem. Konečne sa tu ide niečo urobiť pre tisíce ľudí na zastávkach MHD, aby mohli civilizovane nastupovať a vystupovať z električiek, a opäť sa tu otvára nejaká fiktívna pandorina skrinka okolo dvoch pruhov. Tak ako si ľudia zvykli na uzatvorené Mlynské nivy, tak si zvyknú aj na jeden pruh z Radlinského na Račiansku. Treba sa však pozrieť na podstatu, prečo stále toľko áut tranzituje cez centrum.
Reakcia na: david1 #95:
To je super, že sa to konečne vyrieši, v takom prípade by ale dvojpruh na Radlinského naozaj zmysel mal, aj keď bude po rekonštrukcii dvojpruh medzi Bernolákovou a Šancovou, pretože ten druhý pruh smerom do Rače je celkom dosť využívaný aj v súčasnosti, aj napriek tomu, že začína iba kúsok pred križovatkou. Ideálne rozloženie pruhov na konci Radlinského by teda podľa mňa bolo dva pruhy do Rače a pravý (v súčasnosti odbočovací) pruh by sa naďalej ponechal pre odbočenie na Legionársku a Šancovú. Ono sa to možno nezdá, ale z Radlinského sa v tomto úseku stala výpadovka, keďže na Račiansku sa z tohto smeru veľmi inak ani dostať nedá (do úvahy pripadá Pionierska, z niektorých smerov aj Legionárska).
Reakcia na: S499.1023 #88:
Takze tvrdis, ze uz pri vypraveni vobec prveho spoja RJ na Slovensku boli vsetky vozy po uplnej generalke a v perfektnom stave? O tom dost pochybujem, kedze sice mozno som trubiroh, ale hluchy ani necitlivy nie som a ked raz nieco bucha tak, ako by to malo kazdu chvilu prerazit podlahu a do toho to vrzga v kazdom trochu ostrejsom obluku, ako keby malo okno z ramu vypadnut, tak to asi nie je relaxacna hudba, pripadne ked je zima vonku, je zima aj vnutri, pricom sprievodkyna len pokrci plecami a vyhlasi, ze kurenie nefunguje, tiez to asi nemozeme povazovat za zasadne dobry servisny stav, ci?
Samozrejme, podvozok ako taky mohol byt vzhladom na cenovu politiku RJ ako tak vyrieseny, no to nie je cely vozen. Mozno som mal tu vetu viac rozvinut, aby si si zasa z toho nevyrobil "hoax", ako to ty rad vkladas inym do klavesnice. Nikde som totiz nepisal, ze tie vozy boli na tom zle absolutne cely cas prevadzky u nas. No definitivne mali svoje "obdobie". Za tym si stojim. Tak kto tu siri hoaxy?

Okrem toho, u teba som predsa medzi trubirohov zaradeny cele roky, takze nemam pocit, ze doslo k nejakej dramatickej zmene.
To ale nie je ziadna mierka cohokolvek, kedze byt u teba zaradeny medzi trubirohov je tazke asi tak, ako byt v nevoli Matovica, kedze staci, ze clovek napise nejaky nazor, ktory sa tebe nepaci a uz je tam. Okrem toho, kedze tak vnimas pomaly kazdeho druheho clena tychto diskusii, je namieste skor zamyslenie nad hodnotiacou metrikou a hodnotitelom, ako nad prispevkami tych, ktorych si si takto zaradil (aj ked aby bolo jasno - podporovanie roznych komunistickych ci fasistickych sposobov by som z tohto vyclenil mimo, kedze na to su uz aj paragrafy). Mozno mas pocit, ze ked napises niekomu nejaku nadavku alebo "diagnozu", tak to nieco vypoveda o nom, ale v podstate vsetky knihy o psychologii hovoria jasne, o kom to vypoveda najviac.
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
Štupel na Bielom kríži , ktorý robí zápchy až po Figaro sa bude riešiť.
Upraví sa zastávka a aj chodník.
V smere do centra sa to už realizovalo pred pár rokmi. Je tam užšia zastávka a aj jazdné pruhy.
Rýchlosť max.40km/h.
Reakcia na: samkoh #93:
Samozrejme som počítal s tým, že prechod (a aj zastávka) by sa o pár metrov posunuli smerom do centra.
Reakcia na: Urbanway 2423 #84:
ale riazanská sa v súčasnosti pripája tak, že ľavé odbočenie by ten prechod križovalo.
Reakcia na: Jezo #91:
Tiež si myslím, chodím tadiaľ často aj autom a často aj v špičke stojíme všetci v tom jednom pruhu a ľavý je prázdny.
Urcite sa znizi priepustnost Radlinskeho -> Racianska? Lebo sice odbudne kratky pruh na elektrickovych kolajach, ale zase auta smerom na Trnavske Myto dostanu vlastny pruh. A co tade jazdim tak tychto aut byva viacej ako v elektrickopruhu. A to aj vtedy ak tam necaka este aj elektricka. Kapacita zostane porovnatelna v tomto smere.
Reakcia na: si #87:
Aký lievik sa zúži? Veď vznikne plynulý jednopruhový ťah od Kollárka až po Vinohrady. Potom podľa mňa ani semafor na Račku nebude robiť taký špunt, lebo dopravu budú cyklovať už predošlé semafory.
Reakcia na: si #81:
Hm, radíš sa medzi obdivovateľov totality stále viac a viac.
Reakcia na: lostrail #79:
Čo to vykladáš za p94oviny o Regiojete? 🙂. Ten "servisný stav vozňov" zásadne zlepšovali naše dielne, takže tu šíriš hoaxy a u mňa si sa zaradil medzi trubirohov.
Reakcia na: lostrail #86:
lievik sa ale zuzi (radlinskeho ma ostat len s jednym jazdnym pruhom, vplyv pritoku z legionarskej nie je nejak zasadny) a urcite poznas, ze ked sa ti pripcha odtok, tak sa ti dvihne hladina (teda predlzi zapcha)....
argumentacia dalsimi lievikmi po trase je zla, pretoze ked si zratas ich hodinovu kapacitu tak zistis ze az takymi uzkymi hrdlami (s vynimkou bieleho kriza) nie su....
Reakcia na: si #83:
"az na vynimku pri bielom krizi (ktora tiez sposobuje sluzne upchatia) mas vsade ten lievik na "volnej" ceste kde prejazdnost neobmedzuju este v uzkom hrdle semafory...."
"...kolko ti ich prelezie cez taky isty jazdny pruh kde mas volno tak 25% casu ?"

Prave si presne popisal dovod, preco na Racku dva pruhy uz vobec nemaju zmysel. Namiesto mackopsa, ktory dnes na Radlinskeho brzdi MHD je tendencia prave tam vytvorit jeden pruh. A uz vobec nema zmysel, aby za tymto lievikom pokracovali dva, ak je tam volno len 25% casu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #80:
Doplnim Vika - smerom do Race sa da ist len z dvoch ulic - Radlinskeho a Legionarskej (prave odbocenie v smere od Kriznej). Prave odbocenie zo Sancovej uz je zrusene.

1. Na Legionarskej je na odbocenie vpravo len jeden pruh, cize dva pruhy iduce za krizovatkou rovnakym smerom v podstate nemaju zmysel (oni su tam vlastne tri a budu dva, jeden priamy a jeden odbocovaci na Sancovu).

2. Na Radlinskeho sa dlho a opravnene kritizuje sucasny stav, ktory umoznuje autam vojst do pruhu s elektrickami a tym elektricky brzdit. Navyse to mnohi pocas spiciek zneuzivaju az tak, ze stoja hodne daleko za deliacou ciarou rovno na trati. Pred koronou tam bolo bezne vidiet aj dve-tri zaseknute elektricky. Pamatam si na jedno leto (asi 2017), kedy som siel do Krasnan elektrickou. Na Radlinskeho sme doslova zabili 10 minut (boli sme az tretie vozidlo v poradi). To je daleko od akehokolvek predstavitelneho optima.

Kym prvy pripad v podstate riesit netreba, tym druhym sa naopak treba zaoberat. Ta domnela priepustnost je tam prave kvoli tym arogantnym pablbom, ktori nemaju hanby stat na cistom elektrickovom pase a potom sa rychlostami, ktore zdaleka nemaju nic spolocne s MPR, predbehnut na kratkom useku za krizovatkou. Problem ale je, ze je to proti predpisom, velmi nebezpecne pre chodcov a znacne to brzdi MHD.
Mimochodom, opat sa raz ukazuje, ako velmi chyba severna tangenta, no teraz len preto, ze sme autickarom neulahodili, nemozeme v prvom rade vsade pustat iba ich na ukor ostatnej dopravy, lebo oni sa asi budu hnevat alebo co.

Uz davno na Radlinskeho mala byt medzi elektrickami a autami fyzicka bariera, ktora by autam znemoznila vojst na elektrickovy pas.
Podstatnou vecou ale je, ze par lastoviciek este leto nerobi a katastroficke scenare o zapchach po prezidentsky palac sa s najvacsou pravdepodobnostou nenaplnia, kedze aj tak ma sucasna situacia dva pohlady:
- pre IAD nejde o tak dramaticky pocet aut, ktory by tym ostatnym o tolko ulahcil cestu (aj tak sa zleju za krizovatkou, co dopravu tak, ci tak spomali a dalej pred aj za kukuricou, ako aj pri bielom krizi maju to iste - plnohodnotne dva pruhy su az pri Vinohradoch)
- pre elektricky ide o zasadne spomalenie, pretoze okrem inej elektricky musia cakat este na X aut, no pritom z hladiska poctu prepravenych osob je to vacsia ujma ako tych par aut, ktorym bude cesta trvat trochu dlhsie).

Treba si polozit otazku, ake by boli prinosy prelozenia trate. Keby som to chcel povedat newspeakom UHP, tak BCR by vyslo hlboko pod 1. Dovolim si tvrdit, ze ani nie 0,5. Ano, su projekty, ktore ma zmysel realizovat aj v pripade, ze BCR nevyjde viac ako 1, no potom sa hodnoti ich celkovy spolocensky prinos. Prelozenim trate by sme akurat stale podporovali auta v centre mesta, par nedockavych jedincov (a nebezpecnu jazdu cez priechod k zastavke), L59, ktorej interval ma daleko k zaujimavemu natolko, aby niekoho motivoval vrazit taketo peniaze, N55, ktorej za noc smerom na hlavnu stanicu prejde presne 5 ks, ci nebodaj X3, ktora jazdi len v pripade mimoriadnosti. To su mi fakt dovody. Navyse pri tych busoch by sa riesenie este dalo upravit, aby na ten pas vosli aspon s elektrickou v protismere (len by bolo treba zabezpecit, aby sa tam nestretli dva autobusy, co pri tych intervaloch nemusi byt az tak komplikovane).
Reakcia na: Viko #82:
Ako tu už niekto písal, odbočka na Legerského nespôsobuje nejaké veľké problémy, plynulo sa tam preraďuje do pravého pruhu.

U tej odbočky na Sliačsku je podľa mňa skôr problémom semafor pri zastávke Riazanská, pretože častokrát sa stane, že po padnutí zelenej na tomto semafore sa zápcha na Račianskej dosť uvoľní. Výhľadovo by podľa mňa bolo vhodné pri reko Račianskej radiály umožniť odbočenie z Riazanskej doľava smerom do centra (CSS by to mohla umožniť vtedy, keď by prechádzali chodci cez Račiansku) a posunúť el. trať tak, aby sa vytvoril aspoň krátky odbočovací a pripájací pruh pre odbočenie na Sliačsku (vtedy by som aj tu uvažoval použití CSS synchronizovanej s prechodmi pri zastávke).

Biely kríž je dlhodobo problém, kde by podľa mňa pomohlo jedine vytvoriť druhý pruh na úkor chodníka (tu je ale tuším problém s pozemkami).

Myslím si, že toto (výnimkou možno tej kompletnej rekonštrukcie Riazanskej) nie sú až také veľké nedostatky, takže preto by podľa mňa zavedenie druhého pruhu na Radlinského pomohlo.
Reakcia na: Viko #82:
a ja ti znova odpoviem to iste
az na vynimku pri bielom krizi (ktora tiez sposobuje sluzne upchatia) mas vsade ten lievik na "volnej" ceste kde prejazdnost neobmedzuju este v uzkom hrdle semafory....
takze kolko ti prelezie aut cez jeden jazdny pruh ktory je k dispozicii stale (alebo v pripade "noveho" semaforu za ursiniho 90% casu) a kolko ti ich prelezie cez taky isty jazdny pruh kde mas volno tak 25% casu ? (nehovoriac o tom ze este navyse priemerna prejazdna rychlost v tom druhom pripade je nizsia)
Reakcia na: Urbanway 2423 #80:
Znova nastolím tú tému, aký zmysel by tu mal dvojpruh? Veď za ním nasleduje séria lievikov - zastávka Ursinyho, odbočka do Legerského a oblúk až ku pedagogike, za križovatkou zasa odbočka na Sliačsku, odbočka na Biely kríž + zastávka.
Doprava by tam išla omnoho plynulejšie, keby to bolo cielene rozložené do podoby jeden prejazdný pruh + miestami odbočky, oproti stavu, kedy sa tam každú chvíľu ten inak jednoliaty prúd áut musí neustále rozdeľovať a spájať.
Reakcia na: S499.1023 #78:
a napisal som niekde nieco take ? aj ked, rozumny "diktator" by bol asi pre krajinu prospesnejsi, kedze krajina je "jeho" tak si nemusi stihnut nakradnut pre seba a vsetkych svojich rodinnych prislusnikov za jedno volebne obdobie tak ako to robia voleni zastupcovia....
Reakcia na: lostrail #79:
Súhlasím s Tebou v tom, že podchod je na Račku nereálny hlavne kvôli nemožnosti umiestnenia východov, ale aj tej bezbariérovosti, pretože si ani neviem predstaviť, kadiaľ by to tí vozíčkari obchádzali (obchádzky by tam hádam boli ešte dlhšie ako na TrMy). Na druhej strane by však podľa mňa bolo naozaj potrebné ponechať dva pruhy do Rače (aj za cenu ubratia kúsku parku a potreby zložitejšieho POV), avšak určite nie za cenu ponechania súčasnej zastávky, pretože ten stav je katastrofálny, či už sa to týka bariérovosti, čakania pred zastávkou na prechode, alebo absencie prístreškov a poriadneho zábradlia. Rozumiem, o čo Ti ide, ale ja naozaj dúfam, že sa týmto prestavba R. mýta ešte iba začne a nie skončí...
Reakcia na: Minko #69:
Najdes adresovat, ale vlastne adresujes aj bez toho. Naco ten alibizmus teda?

"ja neviem, ale keď sa niečo robí, nech sa robí poriadne a nie len plátať oči. a ak sa už plátajú oči tak ticho čučím v kúte a netvárim sa ako najlepší primátor ever 😁"

OK, tak teda neviem, ci sa sirsimi nastupistami, velkokapacitnymi pristreskami a vyriesenim zlej situacie na Radlinskeho len plataju oci. To skor taky RJ platal oci premalovanim voznov a rekonstrukciou interieru bez zasadneho zlepsenia ich servisneho stavu. Tu sa nieco naozaj zvacsi a do urcitej miery skulturni. Okrem toho, na Racku sa ostatne veci stale budu dat neskor prisposobit do urcitej miery tej zastavke. Jeden pruh v smere von z mesta nie je problem a zvysok je mozne (ked aj casom) doriesit aj inak. Takze bud ti vadi presne to s tym jednym pruhom a hanbis sa priznat, ze sa vlastnym autom radis pred elektricku medzi prvymi alebo places nad nespravnym hrobom.

"ja neviem či som v nejakom paralelnom vesmíre, ale napríklad na TM sú podchody využívané úplne normálne a vidieť prebiehajúcich cez cestu/koľaje už nie je také bežné ako bývalo. A potom fakt nechápem logiku bežných ľudí, radšej stepovať 2 minúty na semafóre a potom sa ešte modliť aby všetci vodiči si všimli že majú červenú než si pohodlne plynulo bezpečne prejsť nadchodom/podchodom? to sme ako spoločnosť až tak zdementneli? 🙂"

Tak co teda? Vyuziva sa podchod, ci ludia stepuju na semafore? Zaroven by ma zaujimalo, ako to asi tak maju robit vozickari, ktori aj na tom uzasnom TM maju svoje trasy vyrazne dlhsie, kedze sa vytahy nedali umiestnit vsade. Spytaj sa ich na to, co si myslia o podchodoch a nadchodoch, ktore nemaju aj urovnovu alternativu. Este raz sa preto pytam - kde a ako presne by si umiestnil na Racku vychod z podchodu na zastavku autobusov v smere k Trnavskemu Mytu? Kde by bol vytah? Kde presne by si umiestnil vychody k elektrickovym nastupistiam? Kde by si tam umiestnil vytahy? Zabrat tretinu parku, aby sa tam voslo nieco take ako na TM? Ale ani take nieco by stale nepomohlo spominanej zastavke autobusov. Takze nie, riesenia zo 60. rokov nie su odpovedou na vsetko. Ciastocne mozu pomoct, ale v prvom rade musi byt priestor ich realizovat a aj potom stale budu musiet existovat alternativy pre znevyhodnene skupiny. Potom sa treba spytat, ci to stoji za tie peniaze.

"uznávam, že to priestorové riešenie tam nie je ideálne na nejaké nadchody/podchody ale pýtam sa, aký prínos prinesie táro prestavba zastávky?"

Pod pojem "nie je idealne" si schoval napr. potrebu zburania narozneho domu na Sancovej smerom k Legionarskej. Keby si mi to povedal ako obyvatelovi toho domu, zrejme by si mal cerstvy monokel. Uz znies ako politik. Najskor zlahcis nejaky problem a potom okamzite zmenis temu. Taka zdokonalena forma Dzurindovho: "Mate pravdu pan redaktor, ale otazka ma zniet inak!" Skvela manipulacna taktika. Ibaze tu neplati. Ak navrhujes nieco ako podchod, predpokladom je, ze poznas miestne pomery a mas vyriesene, ako ho tam zmestit. Inak je to mlatenie prazdnej slamy.
No a teda, aj ked by som nemal, na tvoju otazku odpoviem: Prinos bude pre cestujucich MHD v tom, ze sa nebudu musiet vrhat vo velkych poctoch do cesty autam kvoli uzuckym nastupistiam, kedze su vyrazne poddimenzovane vo vztahu k vyznamu tej zastavky. Este aj Lafranconi ma nastupistia znacne sirsie a vyznam tejto zastavky je o nieco mensi. Mozno keby si tu MHD vyuzival a na tejto zastavke aj realne vystupoval, tak by si taku hlupu otazku nepolozil.

"uberie z 2 pruhov, buchnú tam supermoderné prístrešky pre 2 osoby aby sa nepovedalo dajú tam 2 kusy, pretopí sa na tom veľa peňazí a ideme ďalej? nie ďakujem, to ešte prežijem so súčasným stavom. prežili sme s takým stavom xy rokov, prežijeme ďalších 10 🙂"

Aha, takze buchnutim pristreskov a rozsirenim nastupist sa minie vela penazi, ale kompletnym rozbombardovanim celeho priestoru, zabratim parku a budovanim podchodu sa uz vela penazi neminie, lebo to zrazu bude mat nejaky zvlastny novy zmysel? Neviem, v ktorom vesmire su 12m pristresky pre dve osoby, obzvlast, ked nejde o jeden pristresok (pricom mam info, ze by tam malo ist nieco podobne, ako na Zahumenice), cize odporucam dat si dokopy matiku. Cakal si niekedy na zastavke s takym pristreskom? A ano, ked pises, ze prezijes so sucasnym stavom, druhy raz dokazujes, ze pomery cestujuceho MHD na tej zastavke nepoznas. Este viac si ma utvrdil v nazore, ze to tvoje "prezitie" vlastne znamena, ze tadial prejdes autom, bez ohladu na potreby vsetkych ostatnych. Nereagoval si na to, cize si to vlastne nevyvratil. Jasne, podchod je pre vodicov idealny, lebo nemusia davat pozor na chodcov alebo im nedajboze davat prednost. Ostatne dovody, preco podchod su vlastne podruzne.

Cize ano, z pohladu vodica, ktory sa za ziadnu cenu nevzda privilegia ist do mesta autom davaju vsetky tvoje "argumenty" dokonaly zmysel. Akurat neberu ohlad na nikoho ineho.
Reakcia na: si #74:
A tak by si si to želal?
Reakcia na: Ma178rek #76:
Dalo by sa trochu zúžiť nástupište v smere centrum a ubrať kúsok z parku na druhej strane, ktorý aj v súčasnosti veľmi neplní svoju funkciu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #75:
Ale to by bolo treba aj 2 pruhy pri zastávke... čo by bolo možné iba pri zúžení nástupišťa a zároveň zobrania 1,5m z chodníka...
Reakcia na: birch #73:
Výhodou posunutia el. trate na Radlinského by bolo to, že by sme mohli vytvoriť dva pruhy v smere z centra do Rače, čo by podľa mňa výrazne uľavilo Radlinského. Cyklotrasu by sa podľa mňa dalo viesť po Radlinského aj vtedy, keby sa presunula električková trať, či už jednosmerne na každej strane, alebo tak, aby viedla okolo stromov pred Blumentalom.
Reakcia na: S499.1023 #70:
nuz uprimne, naposledy sa k niecou takemu aspon troska dokazali priblizit komunisti, ti si nemuseli robit az tak vazne starosti o to co stihnu za aktualnu petrocnicu a ci ich potom znovu zvolia.... a tak dodnes ak si vsimnes sa vacsina vacsich "projektov" relizuje viac-menej tak ako to bolo naplanovane este za minuleho rezimu......
Podchod ani podjazd na Račianskom mýte nie je reálny, pokiaľ by nedošlo k väčšej asanácii budov, pretože jednoducho niet kam umiestniť východy...

Inak čo sa týka posunu električkovej trate na Radlinského, čo by sa tým získalo navyše oproti súčasnému návrhu? Pokiaľ je skutočne plán, že v pruhu Rač. mýto -> Blumentál vznikne cyklochodník, tak je to lepšie využitie toho priestoru.
Priepustnosť križovatky Radlinského x Legionárska po úprave totiž v podstate zostane totožná - zruší sa síce samostatný vyhradený pruh na odbočenie vpravo, ale zase zdieľaný pruh rovno + vpravo bude dlhší ako súčasný pruh na elektičkovej trati, takže na jeden cyklus prejde viac vozidiel.

Čo sa týka posunutia trate na začiatku Račianskej, tam aj ja súhlasím, že by bolo lepšie posunutie celej trate západne na úkor trávnatého pásu, z ktorého obyvatelia nemajú veľmi úžitok. Lenže zoznam úprav na Račianskom mýte je taký veľký, že celková rekonštrukcia znamená mesiace práce a mesiace výrazných obmedzení vrátane IAD aj MHD - v podstate treba prerobiť celú križovatku. S tým sa nedá začať len tak, na to by bolo treba vytvoriť alternatívne trasy, minimálne cestnú aj električkovú spojnicu Račianskej s Vajnorskou alebo rozšírenie Jarošovej na plnohodnotné 2+2 pruhy. To tak skoro nebude, takže súčasný stav križovatky zostane zachovaný minimálne ďalších 5 rokov, čo je už dostatočne dlhá doba aspoň na takéto "dočasné" riešenie.
Navyše, kto si trúfne povedať, či počas najbližších 5 alebo 10 rokov dôjde k zväčšeniu alebo naopak zmenšeniu objemu IAD nad maximálnu priepustnosť križovatky v čase dopravnej špičky oproti súčasnému stavu "doby home-officovej" ?
Reakcia na: jergus12 #71:
Veď presunutie trate na Radlinského a R. mýte a úprava električkových zastávok sa nevylučuje so stavbou podchodu, ak by sme sa preň rozhodli. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #68:
Račko už dávno potrebuje radikálne riešenie, teda podchod. Toto je zasa len dočasné riešenie aj to pochybné.
Reakcia na: si #58:
A od koho by sa také koncepčné zlepšenie čakať dalo?
nebudem adresovať dám to všeobecne ken nemusím každému jendotlivo.

ja neviem, ale keď sa niečo robí, nech sa robí poriadne a nie len plátať oči. a ak sa už plátajú oči tak ticho čučím v kúte a netvárim sa ako najlepší primátor ever 😁

ja neviem či som v nejakom paralelnom vesmíre, ale napríklad na TM sú podchody využívané úplne normálne a vidieť prebiehajúcich cez cestu/koľaje už nie je také bežné ako bývalo. A potom fakt nechápem logiku bežných ľudí, radšej stepovať 2 minúty na semafóre a potom sa ešte modliť aby všetci vodiči si všimli že majú červenú než si pohodlne plynulo bezpečne prejsť nadchodom/podchodom? to sme ako spoločnosť až tak zdementneli? 🙂

uznávam, že to priestorové riešenie tam nie je ideálne na nejaké nadchody/podchody ale pýtam sa, aký prínos prinesie táro prestavba zastávky? uberie z 2 pruhov, buchnú tam supermoderné prístrešky pre 2 osoby aby sa nepovedalo dajú tam 2 kusy, pretopí sa na tom veľa peňazí a ideme ďalej? nie ďakujem, to ešte prežijem so súčasným stavom. prežili sme s takým stavom xy rokov, prežijeme ďalších 10 🙂
Reakcia na: lostrail #67:
Bez toho, aby sme mali druhú Karlovku sa nedá spraviť žiadna rozsiahlejšia rekonštrukcia, takže si myslím, že by to bolo menšie zlo. Navyše ja nehovorím o úplnom uzatvorení R. mýta, ale o čiastkovom uzatvorení častí križovatky tak, aby bolo čo najmenej obmedzené R. mýto (t.j. aby bol vždy voľný aspoň jeden pruh v každom smere voľný), aj keď mi je jasné, že bez zápch by to určite nešlo. Chápem, že toto riešenie má iba uhasiť havarijný stav súčasnej zastávky, ale prečo to neurobiť iba raz a poriadne? Práve preto, že rekonštrukcia Račianskej radiály je v nedohľadne sa to malo aj spolu s úpravou Radlinského urobiť teraz, aby sme nemuseli na zmenu a zlepšenie situácie v tejto oblasti čakať minimálne 10 rokov.
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Uzavriet Racko na par mesiacov? To tu chceme druhu Karlovku?
Aj tak mam pocit, ze toto riesenie ma sluzit, kym nepojde komplexna reko Racianskej radialy. A ta tak skoro nepojde. Ak to riesenie vydrzi 10-15 rokov, tak si svoje miesto pod slnkom zasluzilo (a ked viem, ako sa tu planuju a robia veci, tych 15 je tusim este optimisticky odhad). Druha vec je, kolko to bude stat, ale kedze sa nejdu robit ziadne brutalne zasahy (napr. sa nebude robit nic s trakcnym vedenim, s kolajami maximalne v zastavke, k tomu pristresky a zvysok je v podstate bezna cestarina), nepredpokladam, ze to bude nejako obzvlast drahe.
Reakcia na: Minko #62:
Pisal som vari niekde, ze je to riesenie dokonale alebo nejake uzasne? Iba som vyvsetlil, preco je to navrhnute takto a nie tak, ako tu viaceri fantazirujete.
Tiez nechapem, preco sa rozhorcujes nado mnou a nepises na magoriat, ked ten navrh povazujes za "odfusovany". Za mna, keby sa doriesila ta nestastna odbocka, by bolo aj dobre. Navyse, ak su problem autobusy, tak keby sa chcelo, ta jedna kolaj by sa v priestore zastavky kusok vyosit mohla, za cenu mierne uzsieho nastupista (to sa bude dat prerobit aj neskor, ak bude vola). Jej napojenie v krizovatke by sa dalo zmaknut za vikend.

"dosť tak, že na RM chýba akýkoľvek podhcod/nadchod a dostať sa pešo cez tú križovatku je pri určitých smeroch skúška nervov"

Aha, takze celosvetovy trend je rusenie barier pre chodcov, ale ty by si tam chcel podchod alebo nadchod? aj keby nieco take niekto navrhol, velmi by ma zaujimalo, ako by jeho vyustenie vyzeralo na Sancovej v smere na Trnavske myto.

"pokojne mohla ostať električka samostatne aj 2 pruhy do rače, stačilo sa len komplexne pohrať s križovatkou a trochu poposúvať jej už dnes beztak dosť divoký tvar."

Slovaci su majstri na tematiku "šaktolen". "Šaktolen takto posuniete, tuto rozšírite a máte to, šaktolen dáte dve razítka, šaktolen tri minúty ohrejete v mikrovlnke". Malokedy som na svojich cestach v zahranici zazil tento zvlastny pristup, ked si niekto myslel, ze ma patent na rozum a moze kazdemu hovorit, ako ma robit svoju robotu. To je fakt slovenska (a mozno este ceska) rarita.
Mozno sa ta situacia javi inak cloveku, ktory na to pozera od stola na mape, a inak projektantovi, ktory vidi aj ine veci, ako napr. normou stanovene sirky pruhov, podpovrchove inzinierske siete, ochranne pasma a podobne.
Je to zrejme dost o tom, ze magoriat chce nejaky quick win, kedze ta zastavka je v nevyhovujucom stave cele desatrocia. Po nekonecnom pripomienkovani Petrzalskej radialy a tahaniciach kvoli elektricke pred SND sa ani nedivim, ze chcu ludom hodit kus zvanca.
Ked sa nad tym zamyslime, ten jeden pruh v smere von z mesta je v podstate potrebny pre zrychlenie MHD, aby elektricky nestali na Radlinskeho v pruhu spolu s autami. Tam je to dlhodobo problem. Ale ked sa tam znizi pocet pruhov, potom za krizovatkou uz dva pruhy aj tak nedavaju zmysel, ibaze by si bol z tych par agresivnych jedincov, co si tam vybijaju svoju frustraciu.
V opacnom smere je pravdaze situacia o nieco horsia, no rozhodnutie celkom chapem. Mozno to nepriamo prinuti viac ludi vyuzit vlak a MHD. Ini odbocia na Pioniersku a pockaju si tam, no a zvysok vyuzije ine trasy.

"A čo že vyžaduje posúvanie osi koľají? nemohlo sa na to ísť poriadne s tým, že dobudúcna by sa pri reko račianskej radiály nemuselo do toho šahať? ale nie my to teraz akože prerobíme, a až za nejakých dajme tomu 10 rokov dôjde na reko račianskej radiály to buď vynecháme a bude to nahanbu, alebo znova rozkopeme 🙂 a ak sa bavíme o parku, ten začína o chodník vyššie ten biedny pás zelene so 4 stromami?"

Ty tusim patris medzi pravidelnych dochadzajucich IAD cez tuto krizovatku, lebo mieru tohto hejtu ani neviem odmerat.
Po prve, pri reko DKR sa sahalo do kolaji na Krcacoch, co bolo po nejakych 15 rokoch. Kvazi sa to nemuselo robit, ale suhlasim s tym, ze ked uz, tak nech sa to spravi cele. Rovnako, ak sa bude kreslit Racianska radiala, moze sa stat, ze sa to preriesi nanovo. Mimochodom, ak ti tak velmi chyba jeden pruh do mesta, tak tie 4 stromy mozu padnut za obet odbocovaciemu pruhu, ktory je mozne normalne doplnit.

"Ja fakt z duše nenávidím robenie polovičných riešení len preto, aby sa niečo mohlo rýchlo ukázať že sa spravilo.... žiaľ naša spoločnosť je tým prešpikovaná počnúc našimi zákonodarcami "

Nuz, mozes si vybrat. Bud budes vsetko hejtit a privodis si infarkt alebo sa s tym nejako naucis zit. Aka krajina, take riesenia. Urovnova Kutlikova, slepy dualny rozchod, dva roky rozkopana Sturova, Riviera s uzkymi nastupistami, hrdzave vytahy na Botanickej, nedorieseny obrubnik pred konecnou v KV, male pristresky na celej DKR, sfusovane detaily... To vsetko ta musi privadzat do nepricetnosti, ale v podstate si si to sam vybral. Ano, ani mne nie je uplne lahko, ked to vidim, ale ako to vies ovplyvnit? Alebo sa mozes tesit aj z drobneho zlepsenia. Co myslis, ktora cesta je zdravsia? Tym samozrejme nechcem povedat, ze mas taky projekt chvalit do nebies, ale ja neviem, dat mu napr. tri minus.
Bol by som len rad, keby sa doriesil ten ostrovcek pre chodcov, aby ten presun mohol byt naozaj bezbarierovy.
Reakcia na: Minko #62:
Všetky bratislavské mimoúrovňové križovania pre chodcov ukázali, aká je ochota ľudí neprebiehať cez cestu po rovine. Radšej sa sústreďme na rozumné priechody s dostatočne veľkými ostrovčekmi, než liať peniaze do stavby niečoho, čo vo finále bude mať iba čiastočné využitie.
Reakcia na: Trolley #61:
Nemyslím si, že by niekto naplánoval celú odbočku a nakreslil prechod s tým, aby sa toto odbočenie nevyužívalo, skôr si myslím, že sa zabudlo na vodorovné DZ. Nech už je to akokoľvek, táto odbočka podľa mňa má zmysel a navrhované riešenie je podľa mňa v rámci možností dobré.
Reakcia na: Trolley #61:
Nevyzera a asi ani nebude. Nejaky "kompetentny" inteligent, co na tej krizovatke bol zrejme raz za rok v sobotu rano, si totiz zmyslel, ze je malo vyuzivane, tak ho zrusili a asi len tak neobnovia.
Reakcia na: lostrail #54:
aha, takže nech sa to radšej odfušuje akoby sa mala tá dopravná situácia na RM riešiť komplexne? dosť tak, že na RM chýba akýkoľvek podhcod/nadchod a dostať sa pešo cez tú križovatku je pri určitých smeroch skúška nervov 🙂 pokojne mohla ostať električka samostatne aj 2 pruhy do rače, stačilo sa len komplexne pohrať s križovatkou a trochu poposúvať jej už dnes beztak dosť divoký tvar. A čo že vyžaduje posúvanie osi koľají? nemohlo sa na to ísť poriadne s tým, že dobudúcna by sa pri reko račianskej radiály nemuselo do toho šahať? ale nie my to teraz akože prerobíme, a až za nejakých dajme tomu 10 rokov dôjde na reko račianskej radiály to buď vynecháme a bude to nahanbu, alebo znova rozkopeme 🙂 a ak sa bavíme o parku, ten začína o chodník vyššie ten biedny pás zelene so 4 stromami? Navyše podľa google streets keď pozerám na tu polohu stromov, možno by tak musel iba 1 ísť dole a zabrať pár m2 neudržiavanej trávnej plochy a neudržiavaný záhon "ozdobných" kríkov 🙂 Ja fakt z duše nenávidím robenie polovičných riešení len preto, aby sa niečo mohlo rýchlo ukázať že sa spravilo.... žiaľ naša spoločnosť je tým prešpikovaná počnúc našimi zákonodarcami 🙂
Z toho vrchného nákresu úplne nevyzerá, že sa má obnoviť pravé odbočenie zo Šancovej na Račiansku. Áno, je tam vyznačený síce aj prechod pre chodcov, ak si pozriete tie šípky na ceste tak všetky 3 pruhy vrátane BUS pruhu majú smer rovno.
Reakcia na: lostrail #54:
Neviem, prečo vidíš problém v uzavretí časti križovatky a komplikovanejších POV na pár mesiacov? Stále mi to príde lepšie, ako "zabetónovať" súčasný stav na x rokov, vďaka čomu by boli náklady na prípadnú komplexnú prestavbu R. mýta v konečnom dôsledku vyššie ako by boli pre zmenu DZ.
Reakcia na: Ignac #57:
po tomto bude zahlteny este pravidelnejsie 😃
Reakcia na: lostrail #54:
"esicko" v smere do mesta by sa dalo riesit zvacsenim polomeru obluka v krizovatke (jasne ze to znamena uzatvorenie krizovatky) a idealne aj posunom trate na radlinskeho.... ale nejake koncepcne zlepsenie ktore stoji vela rozmyslania casu a penazi sa od progresivcov cakat neda....
Reakcia na: david1 #36:
Dobrý deň,
som velmi výstižné.
Bývam na Račku vyše 60 rokov a tento dopravný uzol je tak veľmi zanedbaný.
Zastavky elektriciek, ( boli tam linky 3,5,7,11😆)najmä do centra sú v katastrofálnom stave...bez pristreskov, ochrany pred vyfukovymi plynom IAD smere z Rače, v dazdi, v zime, bez ochrany pred necistotami z vozovky pre cestujúcich MHD.
Stav vozovky a tzv.kanalovych spustov je katastrofálny, viď v daždi stojacu vodu priamo.na priechode od parku na Rac.myte( stekajucu zo Šancovej, od zastávky BUS..)
To riešenie Rač.myta,,
je fajn, ale ide o polovičné riešenie.
Treba riešiť ju komplexne, zastávky MHD, vozovku, kanalizačnu sústavu a iné, ako dopravný uzol v centre mesta, ktorý je pravidelne zahlteny IAD.
Reakcia na: david1 #55:
Ja tam problém nevidím, veď prestupný uzol by stále obsluhovala len v jednom smere tak ako teraz, len by ešte navyše zastavila aj na Vazovovej, aby sa všetci nemuseli voziť okruhom cez Májkovu, ale mohli skôr prestúpiť na električku. Na možnosť prestupu na 3 na Vazovovej by som upozornil hlásením, aby niekto zbytočne nešiel na Blumentál.
Reakcia na: Urbanway 2423 #52:
Nejde o problém prejsť 200m no aj náhradná doprava musí obsluhovať priamo vybudovaný prestupný uzol , kde stoja všetky linky a nie inde umiestnené zastávky.
Reakcia na: Minko #51:
Nechcem vam kazit vlakno o zabrati parku, ale navrhovana rekonstrukcia vychadza z predpokladu neposuvania osi kolaji. Take posunutie by znamenalo potrebu vyrazne rozsiahlejsej rekonstrukcie, ako aj ciastocneho uzatvorenia krizovatky, co by uz nemuselo byt jednoduche. Aktualna matematika je jednoducha. Zoberie sa rovnako po jednom pruhu z kazdej strany a o to sa rozsiria nastupistia. Trat sa sice v priestore zastavky zrekonstruuje, ale nebude sa zasahovat do krizovatky samotnej.
Navyse, docasne opatrenia si vyziadaju zabrat tieto pruhy pri rekonstrukcii a vyhodou je, ze tak, ako bude znacenie a vedenie smerov riesene pocas rekonstrukcie, uz moze zostat natrvalo a tak sa usetria nejake peniaze. V preklade - trvala uprava povodnych pruhov, ktore zostanu zachovane, sa moze urobit ako prva spolu s vykolikovanim pruhov, ktore zaniknu a rekonstrukcia sa dokonci s tym, ze organizacia dopravy sa uz nebude menit.
Keby malo ist o zachovanie dvoch pruhov v smere do Race, nastupiste by sa muselo rozsirovat smerom k trati a to by si uz vyziadalo znacne upravy na Racianskej v dosledku posuvania osi kolaji (esicko v smere do Race), ako aj v Krizovatke (esicko v smere do mesta), t.j. znacne komplikovanejsi POV.
Mam pri tomto navrhu zmiesane pocity.

1. Samotne rozsirenie nastupist hodnotim pozitivne, rovnako pristresky a celkovu velkorysost riesenia elektrickovej zastavky vzhladom na pomery. Kiezby sa to takto nejako vyriesilo na Riviere (priestor by sa tam na to najst dal, keby sa chcelo, staci si teraz pozriet fotky po rekonstrukcii, ked tam stoji bus alebo elektricka, ci fotky aut na ceste).

2. Rovnako pozitivne hodnotim zastavovanie NAD na jednej hrane v smere do Race.

3. K tomu zobratiu jedneho pruhu v IAD v smere do Race mam len tolko, ze dva pruhy na tomto mieste maju zmysel iba, kym je umoznene IAD radit sa do pruhu s elektrickami na Radlinskeho, co po novom zanikne. Velakrat sme aj tu kritizovali, ze po vystavbe Blumentalu a reorganizacii dopravy na Radlinskeho sa ponechal tento kombinovany pruh, ktory sposobuje meskania elektriciek.
Ak vsak zanikne moznost zaradit sa do pruhu s elektrickami (a ak to chcu seriozne vynutit, mali by tie dva pruhy oddelit aj fyzicky co najdalej to pojde), potom dva pruhy za krizovatkou nemaju absolutne ziadne opodstatnenie. Lievik sa totiz vytvori uz na Radlinskeho a ci tesne za semaforom tych par arogantnych blaznov na kratkom useku bude predbiehat alebo nie, nie je tak rozhodujuce pre priepustnost a kapacitu ako taku.

A vidim aj nevyhody:

1. Vedenie busov po Radlinskeho a zastavovanie na jednej hrane s elektrickami v smere do mesta. Aj ked je pravda, ze su linky, ako napr. 39, ktore by toto nevyuzili (iba, ze by ju pretrasovali cez rozbite parkovisko za Filialkou a Kominarsku ;-P, co este smerom do mesta by nejako slo, ale opacne uz asi tak trochu vobec), no malym dielom by to prispelo k o nieco vacsej logike vedenia tych liniek.

2. Ostrovcek pre chodcov v smere k Trnavskemu mytu - teraz neviem, ci tento projekt to jednoducho neriesi, ked uz zrusene prave odbocenie zo Sancovej do Race vyznacil ako "plochu pre automobilovu a elektrickovu dopravu" (co povazujem za dost velky fail), ale situacia pre tych, ktori vystupia na zastavke v smere do Race sa situacia vyrazne nezlepsi. Priestor na cakanie na priechode na samotnej elektrickovej zastavke nie je vyrazne vacsi (tak pre troch ludi mozno) a ten trojuholnikovy pred priechodom cez Sancovu, napriek tomu, ze je dlhodobo kritizovany, stale zostane nevyhovujuci. Toto zaroven povazujem za asi najvacsi nedostatok navrhu. Uz v tej vizualizacii LD je neporovnatelne vacsi priestor pre chodcov, tak teraz neviem, ci je toto schizofrenia magoriatu alebo co sa stalo, ze tato odbocka nie je naplanovana na celkovu sanaciu a nahradu chodnikom.
Reakcia na: david1 #50:
Ak by mal niekto problém prejsť tých cca 200 metrov z Vazovovej na Blumentál, tak sa môže previesť okruhom po Májkovej (nemyslím si ale, že by to niekto aj urobil) a cesta by sa mu aj tak predĺžila iba o cca minútu. Dlhodobo sa v tejto lokalite pohybujem a vzdialenosť medzi Vazovovou a Blumentálom mi príde akceptovateľná na peší prestup (zopakujem, že prestup na 3 (ktorá by sa z Petržalky otáčala okruhom cez Vazovovu) by bol v oboch smeroch na hrane, čo je výhoda, no a prestup na 31, 94 by tiež nebol nejaký krkolomný). To, že je väčšina zastávok na Račianskej v zvláštnej polohe ešte neznamená, že nemôžeme jednu zastávku zlúčiť, obzvlášť keď vezmeme do úvahy, že zastávka X3 na Račku je v súčasnosti na úplne opačnej strane križovatky.
Reakcia na: Ma178rek #47:
keď nevedia ako na ľudí, nech to nerobia 😉 ja by som išiel na ľudí štýlom: ste ochotní ožielieť pár m2 neudržiavanej biednej trávy pri križovatke ako kompenzáciu za to že Vám tu nebudú autá stáť v zápchach a čmudiť pod okná exhaláty (nezabudnúť pripojiť čo všetko dym auta obsahuje), ak o pár metrov ďalej máte niekoľko árov zelenej plochy ktorá prejde revitalizáciou a bude ešte zdraviu prospešnejšia ako je? 😁 neverím, že potom by nesúhlasili... na súde sa podobnej (na súde inak nepovolenej) taktike hovorí sugestívne a kapciózne otázky, proste dostaneš ho otázkou tam, kde ho chceš mať 😁 zároveň mi to pripomína tzv. morálnu dilemu (výhybka vlaku, keď si máš vybrať či vlak usmrtí jednu alebo viacero osôb) 😉
Reakcia na: Urbanway 2423 #49:
No iba prejdeš cez kolaje.
Bez 200 m pešieho presunu.
Určite to ostane ako je to teraz.
Jedine bude na Račku stáť na združenej zastávke.
No na Račianskej je kopec iných problémových zastávok pre X3. Či prevedením alebo ich polohou.
Reakcia na: david1 #48:
Ten nemáš ani v súčasnosti, ale tak pri najhoršom by mohol z R. mýta odbočiť na Mýtnu a ísť okolo NBS tak ako teraz.
Reakcia na: Urbanway 2423 #38:
Nemal by si prestup na hrane pre L31 ,94.
Reakcia na: Minko #45:
Nestalo ale vieš aká vlna odporu by nastala že ideme do zelene??
Ja by som bol za posunutie pruhov a súcasný počet lebo ptedsa len pred križovatkami sa to hromadí...
Reakcia na: davi.rau #43:
Podľa mňa mohol kľudne byť na konci zastávky aj svetelne riadený prechod (na ceste smer Rača), na ktorom by bola zelená vtedy, keď prechádzajú autá po Šancovej. Nezriadenie prechodu je fakt hlúposť, pretože takto to tam budú chodci zbytočne prechádzať "na divoko", čo bude v konečnom dôsledku horšie, ako keby tam ten prechod bol...
Reakcia na: Ma178rek #44:
tej zelene je tam dosť, zabrať nejakých 5 metrov z nej len v rozsahu dĺžky zastávky (proste spraviť poriadne esíčko pre autá) nikomu by sa nič nestalo 🙂
Reakcia na: david1 #36:
Tak ja netvrdím že by stačil 1 prih ale ak nechceme ísť do zelene alebo cestou zužovanie chodníkov dakedy pruhy musia ustúpiť...
Reakcia na: Max #42:
K predlozenym navrhom boli dane pozdiavky vramci spravy, pricom citujem jednu z nich: "nevyznačovať miesta na prechádzanie na koncoch zastávok v zmysle Vyhlášky MV
SR 30/2020". Pravdepodobne zasah KDI a preto nebudu na koncoch prechody
Reakcia na: Urbanway 2423 #41:
Áno, je to tak. Je možné, že tam niekedy v minulosti aj bol, nepamätám sa. Ale rozhodne by bolo vhodné, aby ho tam naprojektovali a zrealizovali - podobne ako napr. na zastávke Ursínyho.
Je veľmi fajn, že sa tu (konečne) ide niečo robiť pre ľudí, ale opäť to kazia dosť podstatné detaily ako napr. spomínaný chýbajúci prístup ku zastávke.
Reakcia na: Max #39:
Zaujímavé je ale to, že na zastávke smer Rača ostrovček pokračuje za označník, akoby tam mal byť prechod...
nárožie šancová-račianska myslia to bližšie ku hlst, či bližšie k TrMy?
Združená zastávka bude mať ešte 1 benefit: 59-ke smer Rača by mohli pribudnúť cestujúci na úseku súbežnom s električkami- v súčasnosti sa málokomu chce čakať na autobus, ktorý je síce oficiálne rýchlejší, ale ide raz za 20 minút s náhodným časom meškania vplyvom zápch. Plus ešte tá nemožná poloha zastávky Račianske mýto pre 59 smer Rača.
Reakcia na: Max #2:
V tom návrhu od spoločnosti Prokos, s.r.o. mi vyslovene chýba prístup (priechod pre chodcov) ku zastávke električiek na oboch jej koncoch, keďže obyvatelia bytových domov celého sídliska z oboch strán Račianskej ul. prichádzajú k tejto zastávke zo strany od Rače. Ale budem hádať dôvod - KDI? 😖
Reakcia na: david1 #36:
Reakcia je na #35, moja chyba.
A nemohla by tá X3 ísť z Radlinského po trase Vazovova (kde by počas MU zastavili aj 9 a presmerovaná 3) - Krížna - Májkova a Blumentál (prestup z 3)?
Reakcia na: Jak44 #34:
No zatiaľ bez obnovy vodorovného značenia. Každý tam jazdí po starom.. Zbiehajú sa pri Obzorke..
Reakcia na: Ma178rek #16:
Urob lievik na jeden pruh napr.pri River parku von z mesta a uvidíš pokiaľ budú hneď zápchy.
Ten jeden pruh smer Rača je kolosálna blbosť.
Zase sa robia najjednoduchšie riešenia.
Reakcia na: 810zssk #18:
Takyto zbytočný okruh ti zabere aj cez 5 min.času. Tam sa blbo zaraďuje do prava nieto s klbákom do ľava.
Za ten čas by sa otočil aj na Kollárku..
Reakcia na: Martin Fundárek #32:
Pri výluke Blumentálu, keď 31/94 jazdili na Vazovovu, sa pruhy na výjazde z Vazovovej upravili tak, že zo stredného pruhu (pravý odbočovací doľava) sa spravil bus pruh rovno na "dolnú Vazovovu". No a po výluke už ten pruh pre IAD neobnovili, ale s klemfixom sa tam spravil ostrovček.
Reakcia na: 810zssk #18:
Tá možnosť otočky cez Májkovu má ale pri modernizácii Krížnej zaniknúť.
Reakcia na: Jak44 #9:
Odkedy je výjazd z Vazovovej jednopruhový? Dlhšie som tam nebol.
Kiežby tu niekedy Šancová viedla podzemou.
Reakcia na: Petto #13:
s tou približovacou NAD je to veľmi zaujímavý nápad, podľa mňa by sa tam uživilo aj niečo viac ako minibus, kľudne 12m voz. Škoda možno že dokumentácia už nie je hotová lebo teraz cez lockdown je ideálny čas na rekonštrukciu. Ale rozhodne som rád že to idú prerobiť lebo súčasný stav nie je vyhovujúci
Reakcia na: 810zssk #28:
No dobre, ale keď tam bude pojazďovateľná plocha (podľa rezu je celá plocha na zastávke konštrukčne zhodná), tak by sa to možno v budúcnosti dalo otvoriť aj pre autobusy. Bodaj by to nakoniec dopadlo tak, že by bola zastávka združená v oboch smeroch, aj keby sa zatiaľ smer do centra nevyužíval.
Reakcia na: Urbanway 2423 #23:
Podľa mňa to nie je vjazd pre nikoho, ani to nie je vjazd, len proste plocha kde nie je cesta 🙂
Reakcia na: birch #20:
to zrusenie pojazdovania elektrickovej trate je pozitivne ale znacne pozitivnejsie by bolo keby sa ta trat posunula na radlisnekho na ukor cestneho jazdneho pruhu smer mesto (a radlinskeho v danom useku by sa minimalne pre iad stala jednosmernou s dvoma plnohodnotnymi jazdnymi pruhmi smer racismyto + 2ma iad nepojazdovanymi plnohodnotnymi segregovanymi kolajami....)
Reakcia na: Ma178rek #16:
severnejsie situovana obchadzkova trasa jestvuje v podstate len jedna a ta nebyva uplne dobre prejazdna uz ani dnes (pokial nebol covid), predsalen lave odbocenie pri zvaraku je viac kolizne ako rovny smer a pokial sa vozidla iduce touto obchadzkou zacnu pchat miesto cez lave odbocenie viac cel ulicky a otacat sa pri kominarskej, tak to este lepsie skolabuje za smer mesto (ktory popoludni byva tiez slusne upchaty a tiez pride na racismyte o jeden jazdny pruh)
a juznejsiu obchadzku pokial cestujes z centra alebo zapadi ani neviem kadial, kedze ta budu blokovat nemozne lave odbocenia na potencialnych obchadzkovych trasach cez sirsie centrum.... a obvchvatu sa vyhnem prevetivne aj dnes, upchaty pristavny most a, stavebne prace na zjazde smer bajkalska (a predpokladam ze priepustnost sa ani po ich ukonceny tam nezlepsi) + upchaty zjazd smer vajnory nerobi tuto trasu velmi zaujimavou ak zacinas na zapade alebo v centre.... a predpokladam ze privela vodicov asi nezacne vyuzivat prasny (lutujem tamojsich zahradkarov a obyvatelov vzdy ked tade idem 🙂 ) tankodrom cez zabi majer 😃
Reakcia na: Jak44 #12:
dvojpruh za ursiniho sa zlieva vo viac-menej nijak inak neobmedzovanom useku na rozdiel od css na racismyte, takze tam sa to v ramci moznosti rozptyli v case, jeden jazdny pruh na racismyte v smere do race okrese prejazdnu kapacitu odhadom na cca 55-60% oproti sucasnej, takze za "normalnej" situacie (nie covidovej) sa da ocakavat v popoludnajsej spicke zapcha niekde po uroven prezidenstkeho palaca.....
Reakcia na: Jak44 #9:
dost zasadne sa znizi kapacita pre cestnu dopravu na prejazd cez racismyto v smere do race v pripade vyjazdu z vazovovej to kapacitne neobmedzuje css....
Reakcia na: 810zssk #22:
Podľa mňa tam vjazd oficiálne nebude, aj keď to možno technicky prejazdné bude. Ak by sa tam neuvažovalo o vjazde, tak asi by bola tá modrá plocha ukončená s koncom ostrovčeka pre chodcov, nie? Ešte mi napadá, či by to nemohol byť vjazd pre IZS?
Reakcia na: Urbanway 2423 #21:
Hm, si si isty ze to znamena ze tam bude vjazd? Ja to chapem ako oznacenie plochy ktora je urcena len pre autobusy a/alebo elektricky.
Reakcia na: 810zssk #17:
Sleduj bledomodrú farbu v situácii zo štúdie. Pred zastávkou sa plynulo napája na cestu aj v smere do centra. 🙂
Dúfam, že bude zvolená alternatíva so zachovaním premávky električiek vždy po jednej koľaji. L3 je hlavný dopravný prostriedok pre veľké spádové územie a Račianske mýto nie je križovatka vhodná na peší presun väčišho počtu ľudí medzi dočasnými zastávkami.

Inak v popise to nie je spomenuté, ale súčasťou je obnovenie pravého odbočenia zo Šancovej na Račiansku a zväčšenie ostrovčeka pre peších. Ale nie som si istý, či to bude stačiť a či po zúžení Račianskej nebudú na Radlinského vznikať kolóny.

A rozhodne dávam palec nahor za úplné zrušenie pojazďovania električkovej trate individuálnou dopravou. Teraz si totiž niektorí myslia, že čím majú drahšie auto, tým majú väčší nárok využívať na Radlinského celý električkový pás.
Reakcia na: HORVI #14:
Ano bola by kapacita. Nocovanie vozidiel by sa zamenilo - nebolo by to 1x keby nocovali K2S v Juraku a naopak nepotrebne nejake 29T z Juraku v Krasnanoch.
Reakcia na: david1 #15:
X3 by mohla na Blumentáli zastavovať tak aby bol obojsmerne prestup na hrane a obrat by bol cez Americké námestie (okolo Slovnaftky) a Májkovu. A pri 59 vidím benefit tiež.
Reakcia na: Urbanway 2423 #6:
Isto? Ja tam tie vjazdy v smere do mesta nevidím.

Ak myslíš ten spodný obrázok, to je pôvodná idea od OI LD (pôvodne to zmiatlo aj mňa :)). Platí ten horný.
Zápchy budú vznikať ale je to to isté ako na KV radiále keď ju opravovali, keď to bolo na začiatku tak všetko meškalo, časom našli obchádzky a išlo sa...
To isté aj tu
Ale projekt sa mi páči
Reakcia na: 810zssk #1:
L39 nevedia na Radlinského viesť ani teraz , aby náhodou nezjednodušili prestup na hrane.
L59 nie je dôvod a X3 by potom točili kde?
Teraz robí kolo okolo NBS k Blumentálu..
Smer mesto bude L59 v nových zápchach.
Už teraz ak sa obmedzil jeden pruh boli po Ursínyho.
Reakcia na: Petto #13:
Do Depa Krasňany nechodí nocovať iba L3, ale aj ďalšie spoje liniek 1,4,9 a predtým aj 7. Píšem, že či by bola kapacita v Depe JD aj pre tieto spoje, ktoré dovtedy chodili nocovať do Depa Krasňany, keďže by sa tam nedalo zo Starého Mesta dostať.
Reakcia na: HORVI #10:
A to je nejaky velky problem ci len tvoj problem ? Ak sa naozaj odsekne L3 na 2 linky tak docasne sa da zopar K2S/T6A5 na Jurak aby mohli jazdit na L4,L9 pocas vyluky. Problem tu bude skor pesia dochadzka medzi useknutou L3. Tam by mohol pendlovat aspon nejaky midibus NAD medzi Blumentalom a Ursinyho.
Reakcia na: Urbanway 2423 #11:
Noo, dvojpruh Ti končí hneď za Ursínyho. Samozrejme, pár autám určite pomohol, ale drvivá väčšina ľudí aj tam musí pokracovať 1 pruhom. Tak sa tento špunt posunie z Račianskej ešte na Zochovu alebo kam, kedže celé centrum je jednopruhové. 😁
Reakcia na: Jak44 #9:
No dobre, ale v smere do Rače sa zníži priepustnosť R. mýta, takže nejaké zhoršenie, či už na Radlinského alebo už na Vazovovej tam určite nastane, aj keď budú mať autá na Šancovú vlastný pruh.
Ja s týmto projektom plne súhlasím, zdá sa mi to totiž dobre premyslené. Trošku ma zaskočil ten jeden pruh v smere do Rače. Problémom bude, že ak sa bude musieť rozdeliť L3 na dve časti, tak Vozovňa (Depo) Krasňany bude takmer bez električiek a všetky električky, čo dovtedy chodili nocovať do Vozovne (Depa) Krasňany budú musieť napraskať do Vozovne (Depa) Jurajov Dvor.
Reakcia na: Urbanway 2423 #7:
Podľa mňa sa situácia na Radlinského nemá ako zhoršiť, keď už výjazd z Vazovovovej je jednopruhový + ľudia v smere Radlinského - Šancová budú mať vlastný pruh.
Reakcia na: N/A #4:
Človek dúfal, že sa Račianske mýto bude riešiť raz a komplexne (t.j. napr. úplná zmena polôh autobusových zastávok a pod.), pretože takto sme iba odstránili najväčší problém, vďaka čomu sa teraz podľa mňa na R. mýte dlho nič meniť nebude (samozrejme, to je ale lepšie ako nič)...
Reakcia na: si #5:
Presne tak, podľa mňa sa už pri výstavbe komplexu Blumental premrhala obrovská šanca presunúť trať na Radlinského na kraj cesty (vtedy sa mala riešiť aj táto zastávka). Teraz, keď sa navyše minulý rok opravil povrch cesty na Radlinského sa tam opäť dlho nič meniť nebude. Toto hrdlo iba zhorší už aj tak zlú situáciu na Radlinského...
Reakcia na: 810zssk #1:
Aj podľa tohto projektu bude podľa mňa možné obojsmerné využívanie združenej zastávky autobusmi, keďže podľa projektu budú vybudované aj vjazdy v smere do centra, takže sa možno stále uvažuje aj s premávkou autobusov po Radlinského.
Reakcia na: N/A #3:
mna to ani trochu netesi, miesto toho aby sa to tam aspon trochu rozumne vyriesilo (napriklad aj posunom trate a zjednosmernenim radlinskeho) tak sa tam zas zabetonuje na par vela rokov riesenie ktore v konecnom dosledku pravdepodobne negativne postihne aj autobusove linky ktore na svojej trase o racianskom myte ani len netusia..... tak ale co sa uz len dalo cakat od progresivneho vedenia magistratu.....
Zlepšenie na dezintegrovanej zastávke Račianske mýto s 8 (10) nástupišťami?! To snáď ani nie je možné! 😃
Z tohto sa mimoriadne teším, vždy keď som tam vystúpil z električky tak som len čakal, kedy ma to zmetie pod kolesá. Trošku budem aj škodoradostný, no teší ma časť "na úkor jedného jazdného pruhu v oboch smeroch".
Je možné daný projekt / štúdiu pripomienkovať?
Toto vyzerá dobré, aj keď návrh od LI bol o level lepší (najmä vďaka združenej zastávke obojsmerne + možnosti viesť busy smer mesto po Radlinského).