V utorok 27. marca 2012 bude slávnostne otvorená nová trolejbusová trať na Hroboňovej ulici. Tá prinesie aj nasledujúce zmeny v MHD:
- Nová trolejbusová linka 64 bude premávať s trasou Trnavské mýto - Šancová - Pražská - Hroboňova - Lovinského a nahradí tak autobusovú linku 41 v úseku SAV - Vozovňa Hroboňova. Linka využije aj obnovené obratisko Jelačičova, pri ktorom však počas výstavby komplexu Centrál ešte nebude zastávka.
- Autobusová linka 41 bude skrátená a bude premávať v úseku Vozovňa Hroboňova - Drotárska cesta - Búdková. Prestup na trolejbusy bude zabezpečený na zastávke Vozovňa Hroboňova.
Obe linky budú premávať v 20-minútovom intervale.
Namiesto zaniknutého priameho spojenia Hlavná stanica - Prokopa Veľkého - Vozovňa Hroboňova je možné využiť linku 64 zo/do zastávky SAV / Predstaničné námestie (peší presun do 5 minút), alebo využiť kombináciu liniek 32 a 64 s prestupom na zastávke Sokolská. Na zastávke Vozovňa Hroboňova je možné prestúpiť na linku 41 na Drotársku cestu.
Po novej trati budú aj naďalej vedené výjazdy a dojazdy trolejbusových liniek 201 a 202 z/do vozovne Hroboňova, ktoré tadiaľ premávajú od skúšobnej prevádzky od decembra 2011.
Dopravný podnik vzhľadom na blížiacu sa výstavbu trolejbusovej trate na Patrónke zatiaľ nepristúpil k reorganizácii trolejbusovej dopravy, ktorú schválila Komisia dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva.
Pjatok
Minimálnym, ale naozaj MINIMÁLNYM (nič iného neriešiacim) opatrením DP by malo byť zaručenie sa, že nadväzujúci spoj musí počkať! Často ide iba o 1-3 minútky, ktoré pre samotný spoj nehrajú rolu, zatiaľ čo pre cestujúcich sú rozhodujúce.
Pokiaľ takéto opatrenie nebude uvedené aj v cestovnom poriadku, skutočne sa neodvážim cestovať z mesta s L64 večer alebo v SO-NE, pretože vtedy reálne hrozí pri vozovni polhodinové čakanie.
S tým úzko súvisí aspekt VYŤAŽENOSTI L41. Evidentne badať nižší počet cestujúcich, večerné spoje chodia úplne bez pasažierov. "Pradôvod" je zavedenie nezmyselnej L64. Z tohto vyplývajú čiastkové dôvody úbytku cestujúcich:
- zavedenie školského autobusu (ďalšie náklady!)
- paradoxne zhustenie intervalov zo 40 na 20 minút
- pre nenadväznosť spojov používanie spoľahlivejších, aj keď vzdialenejších liniek a pešej chôdze
- pre celkové zníženie konfortu prepravy používanie vlastného osobného automobilu
Aj ja cítim, že takto využívaný spoj je nerentabilný. Hrozba však spočíva v tom, že zrušia L41 ako nevyťaženú!?