V utorok 27. marca 2012 bude slávnostne otvorená nová trolejbusová trať na Hroboňovej ulici. Tá prinesie aj nasledujúce zmeny v MHD:
- Nová trolejbusová linka 64 bude premávať s trasou Trnavské mýto - Šancová - Pražská - Hroboňova - Lovinského a nahradí tak autobusovú linku 41 v úseku SAV - Vozovňa Hroboňova. Linka využije aj obnovené obratisko Jelačičova, pri ktorom však počas výstavby komplexu Centrál ešte nebude zastávka.
- Autobusová linka 41 bude skrátená a bude premávať v úseku Vozovňa Hroboňova - Drotárska cesta - Búdková. Prestup na trolejbusy bude zabezpečený na zastávke Vozovňa Hroboňova.
Obe linky budú premávať v 20-minútovom intervale.
Namiesto zaniknutého priameho spojenia Hlavná stanica - Prokopa Veľkého - Vozovňa Hroboňova je možné využiť linku 64 zo/do zastávky SAV / Predstaničné námestie (peší presun do 5 minút), alebo využiť kombináciu liniek 32 a 64 s prestupom na zastávke Sokolská. Na zastávke Vozovňa Hroboňova je možné prestúpiť na linku 41 na Drotársku cestu.
Po novej trati budú aj naďalej vedené výjazdy a dojazdy trolejbusových liniek 201 a 202 z/do vozovne Hroboňova, ktoré tadiaľ premávajú od skúšobnej prevádzky od decembra 2011.
Dopravný podnik vzhľadom na blížiacu sa výstavbu trolejbusovej trate na Patrónke zatiaľ nepristúpil k reorganizácii trolejbusovej dopravy, ktorú schválila Komisia dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva.
Mike
Každému je jasné že ten kopec napr. k Martinengovej iniciatívne nikto pešo vyšlapávať nebude, a teraz nemyslím len preto že dnešná generácia je objektívne o dosť viac lenivá ako tá predošlá..
Ale ak bude nadväzovať 41 na každú 64 obojsmerne, potom ide o to, koľko tých obyvateľov, alebo aj pracujúcich z okolia Drotárskej pravidelne cestuje na hl. stanicu (napr. žiaci z tej školy pre deti s nejakým hendikepom, ale tí majú nárok na školský spoj) a koľkí pracujú niekde v meste (prestúpia zo 41 na 64 na jednej strane alebo na 203/207 na druhej strane). Ten prestup má objektívne nedostatky v tom že pri vozovni napr nie je prístrešok, že nemáme nízkopodlažné trolejbusy a že 15 min. lístok je neprestupný. Ale keďže táto situácia sa Vás dotýka viac ako mnohých diskutujúcich tu, predpokladám že svoje sťažnosti ste obrátili primárne na prevádzkovateľa MHD - a to dopravný podnik, a zároveň na jeho 100% akcionára a objednávateľa výkonov - teda mesto Bratislava, a až sekundárne do tohto fóra, kde máte istotu že si to prečítajú a zareagujú akurát dopravní fanúšikovia a nadšenci.
Pekný deň ? ?