V utorok 27. marca 2012 bude slávnostne otvorená nová trolejbusová trať na Hroboňovej ulici. Tá prinesie aj nasledujúce zmeny v MHD:
- Nová trolejbusová linka 64 bude premávať s trasou Trnavské mýto - Šancová - Pražská - Hroboňova - Lovinského a nahradí tak autobusovú linku 41 v úseku SAV - Vozovňa Hroboňova. Linka využije aj obnovené obratisko Jelačičova, pri ktorom však počas výstavby komplexu Centrál ešte nebude zastávka.
- Autobusová linka 41 bude skrátená a bude premávať v úseku Vozovňa Hroboňova - Drotárska cesta - Búdková. Prestup na trolejbusy bude zabezpečený na zastávke Vozovňa Hroboňova.
Obe linky budú premávať v 20-minútovom intervale.
Namiesto zaniknutého priameho spojenia Hlavná stanica - Prokopa Veľkého - Vozovňa Hroboňova je možné využiť linku 64 zo/do zastávky SAV / Predstaničné námestie (peší presun do 5 minút), alebo využiť kombináciu liniek 32 a 64 s prestupom na zastávke Sokolská. Na zastávke Vozovňa Hroboňova je možné prestúpiť na linku 41 na Drotársku cestu.
Po novej trati budú aj naďalej vedené výjazdy a dojazdy trolejbusových liniek 201 a 202 z/do vozovne Hroboňova, ktoré tadiaľ premávajú od skúšobnej prevádzky od decembra 2011.
Dopravný podnik vzhľadom na blížiacu sa výstavbu trolejbusovej trate na Patrónke zatiaľ nepristúpil k reorganizácii trolejbusovej dopravy, ktorú schválila Komisia dopravy a informačných systémov Mestského zastupiteľstva.
Mike
iná vec je že pre eurofondy je nevyhnutné garantovať 5 ročnú udržateľnosť projektu čo by v prípade hl.st. bolo zoči voči jej očakávanej prestavbe dosť ťažké....
zvyšok 41 by nešiel lebo jednak na to nebol projekt (a asi by ani nevznikol tak rýchlo ako napr na predĺženie trati na Trenčianskej k lidlu), ale hlavne bolo by tam treba nové stĺpy, niekde možno aj rozšírenie cesty na normovú šírku a ku všetkému vydokladovať majetkoprávne vzťahy a vlastníctvo mesta (DP)...to by sa posunulo o pár rokov... preto sa trate budjú v poradí Pražská - Hroboňova, potom obojsmerná patrónka a v tretej etape ak ficovláda dovolí pôjde trolejovanie Brnianskej.
alebo skôr možno tých pár m nakoniec Trenčianskej... ale tam som zvedavý aké merateľné prínosy, či zlepšenia sa tam zadefinujú, aby tam zasa nevznikol nejaký prúser že sa tam bude museť chodiť točiť 201 alebo skracovať 98 iba po lidl ?