Pokuty za cestovanie bez platného lístka

Kontrolu tarifného vybavenia na linkách MHD Dopravného podniku Bratislava vykonáva revízor dopravného podniku, ktorý sa musí preukázať revízorským odznakom. V prípade kontroly sa približne po 15 sekundách od zatvorenia dverí zablokujú označovače cestovných lístkov. Z priebehu kontroly je automaticky zhotovovaný zvukový záznam.

Výška sankčných úhrad za cestovanie bez platného cestovného lístka, okrem cestovného vo výške 0,70 €, je nasledovná:

  • 50 € pri zaplatení vo vozidle, alebo do 10 pracovných dní v doplatkovej pokladni,
  • 70 € pri neskoršom zaplatení,
  • 5 € pri zabudnutej električenke resp. zabudnutej preukážke na zľavu,
  • 5 € pri nezaplatení dovozného za zviera, batožinu a bicykel,

Pokutu je možné zaplatiť

  • v hotovosti alebo platobnou kartou revízorovi priamo vo vozidle,
  • v doplatkovej pokladni DPB, a.s., na Olejkárskej v hotovosti, alebo platobnou kartou,
  • v predajniach DPB na Hodžovom nám. a Hlavnej stanici (v týchto predajniach nie je možné dodatočné preukázanie PCL alebo preukazu na zľavu),
  • bezhotovostne prevodom na účet, ktorého číslo je možné nájsť na stránkach DPB, a.s.

Ak cestujúci nezaplatí pokutu priamo vo vozidle, je povinný preukázať sa revízorovi osobnými údajmi (občianskym preukazom, vodičským preukazom, cestovným pasom, povolením na pobyt) za účelom vymáhania cestovného a pokuty. V prípade, ak cestujúci neposkytne revízorovi osobné údaje, zistenie totožnosti cestujúceho vykoná privolaná policajná hliadka. Všetky uvedené úkony je revízor povinný vykonať priamo vo vozidle MHD.

Doplatková pokladňa sa nachádza v sídle DPB na Olejkárskej ulici 1. Pracovná doba doplatkovej pokladne k 1.4.2018:

  • pondelok, streda: 09.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00,
  • utorok, štvrtok, piatok: 7.00 - 12.00 a 13.00 - 15.00.

1.4.2018
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Melange5.11.2016 15:13 #116 Re:
Reakcia na #115 od Silvia27:
Hlavne, že to dobre dopadlo. 🙂
Silvia275.11.2016 11:29  +1#115 Re:
Tak vysledok je, ze mi poslali peniaze spat na moj ucet. No mam dobre poucenie do buducna. A vytlaceny e-mail budem nosit pri sebe - aj ked zalezi od revizora ci ho uzna... a hlavne davat pozor co pise revizor na papier, ze kvoli comu mi dava pokutu !!!
810zssk29.10.2016 9:55 #114 Re:
Reakcia na #113 od priean:
Toto sa bohuzial stava opakovane 😞
priean28.10.2016 18:48 #113 Re:
Reakcia na #80 od Silvia27:
"Vyhrážku", že nezaplatením na mieste je pokuta o 20€ vyššia by som považoval za zavádzanie. Tá platí v prípade DPB dokonca až po 10 pracovných dňoch ako je uvedené v tarife IDS. Takéto praktiky by mali byť postihované. Niekto z nejakého dôvodu už nemusí reklamovať neprávom udelenú pokutu a odmena za výkon je o to bližšia.
pharel27.10.2016 12:09 #112 Re:
Reakcia na #107 od mrkvakj:
Ukazalo mi to uz 🙂
martinah27.10.2016 9:46 #111 Re:
Reakcia na #110 od 810zssk:
toto je ale neprofesionalny pristup aj od pracovnicky, ak robia audiozaznamy, stacilo povedat, nie upodozrievat, zlyha system, poistky zrejme nie su, a vsetko stoji pada na ludoch pre ktorych je cestujuci automaticky cierny pasazier a tak sa k nemu aj spravaju
810zssk27.10.2016 9:40  +1#110 Re:
Reakcia na #108 od Silvia27:
DPB by z kontroly mal mat audiozaznam, predpokladam ze to vyrozumenie co dostanete bude zohladnovat aj jeho analyzu - z nej by malo byt zrejme ze ste kartu predlozili.

Co sa tyka potvrdenia, ako sama pisete, smerodatny je zaznam na karte. Takych potvrdeni si moze ktokolvek nakopirovat kolko chce.
martinah27.10.2016 9:05 #109 Re:
Reakcia na #108 od Silvia27:
to uz aby si clovek robil pri kontrole obrazovy zaznam
Silvia2727.10.2016 7:48 #108 Re:
Pan revizor zabudol alebo naschval, tazko povedat, napisat na to potvrdenie o zaplateni pokuty ze za co bola ta pokuta a teraz ma na DPB upodozrievali, ze som vobec elektricenku nemala. Myslela som, ze tam vypustim zo seba par skaredych slov. Takze si treba este davat pozor co vam revizor napise na papier, ktory vam da !!! Ja mam este kontrolovat revizora 😞 Zaver je taky, ze ma do dvoch tyzdnov vyrozumeju, ze co dalej. No a ked v buducnosti zlyha technika tak mi doporucili nosit so sebou ten email, ktory poslu o zaplateni (nie danovy doklad) a revizor ho MOZE uznat, teda je na nom ako sa rozhodne. Pre nich je vraj smerodatny zaznam na elektricenke. No a BONUS - u nich moja elektricenka ukazala, ze je na stvrtrok zaplatena a v elektricke ta zlta skrinka INFO ukazala CHYBA PRI CITANI KARTY. Tak neviem, asi bude najlepsie vyziadat si novu BMK. Mam riadne poucenie do zivota 😞 ....
mrkvakj26.10.2016 10:47 #107 Re:
Reakcia na #106 od pharel:
Hmm, mne to ukazovalo aj platnost PCL, poobede to pozriem.
pharel26.10.2016 10:04 #106 Re:
Reakcia na #81 od mrkvakj:
Ahoj, dnes som si to skontroloval a mozem povedat, ze ked som si chcel zistit info na mojej elektricenke, boli tam informacie len o platnosti karty, ziadne info o platnosti zakupeneho PCL. Takze to by jej asi nepomohlo. A ano, mam zakupeny PCL, mam aj doklad v emaili 🙂
810zssk25.10.2016 17:23  +1#105 Re:
Reakcia na #103 od martinah:
Pokute sa vyhne naslednou reklamaciou. Samozrejme toto by mal byt vynimocny pripad.

Podla opisu to vyzera akoby revizori nemali aktualnu databazu internetoveho predaja. Na toto by v systeme mala byt poistka ktora vobec neumozni vykonavat kontrolu bez aktualnych dat - ale zda sa ze nie je.
martinah25.10.2016 15:30 #104 Re:
*relevantny

a tu staznost podajte, minimalne nech maju spatnu vazbu, toto naozaj nebol profesionalny pristup
martinah25.10.2016 15:26 #103 Re:
tak inak, v podstate nema clovek ziadnu moznost vyhnut sa pokute, aj ked zaplatil pcl? ziadny relevenanty doklad, ktory by revizor uznal

potom mi pride paradoxne, ze pri tomto pristupe sa da pokuta vystornovat na dialku, ale ak hej, vdakabohu
Silvia2725.10.2016 15:19 #102 Re:
Reakcia na #99 od 810zssk:
Aj ta profesionalita chyba mnohyyyyyym revizorom 😞. Zvazujem tu staznost a aj preto som chcela vediet kde treba ist osobne.
810zssk25.10.2016 15:13 #101 Re:
Reakcia na #100 od martinah:
Neviem kde ste tu kto vycitali ze treba ist nieco stornovat osobne... Staci sa DPB ozvat a verim ze sa to vyriesit podari aj na dialku.
martinah25.10.2016 15:06 #100 Re:
Reakcia na #96 od 810zssk:
cize klient taha za kratsi koniec, nema cim vydokladovat kupu a dostane pokutu, ktoru musi ist vystornovat osobne?
810zssk25.10.2016 15:00  +1#99 Re:
Reakcia na #98 od Silvia27:
Ludske srdce netreba, staci profesionalita. Ak cestujuci trva ze listok si kupil, revizor nemoze pokutu odpustit (lebo deklarovat to moze hocikto), ale urcite ma cestujuceho informovat o moznosti podania reklamacie. Kontroly sa nahravaju, podajte staznost na postup daneho revizora.
Silvia2725.10.2016 14:57 #98 Re:
Reakcia na #97 od 810zssk:
Haha, to by musel byt revizor s ludskym srdcom, zeby mi prisiel povedat co mam robit. Ihned vystupili a brali sa kadelahsie.
810zssk25.10.2016 14:36  +1#97 Re:
Reakcia na #93 od Silvia27:
Uff, tak ak mali problem viaceri a teda bolo zrejme ze ide o chybu na ich strane, tak revizor rozhodne pochybil tym ze sa ku Vam nevratil aby to doriesil. To by som cele riesil ako staznost. Ak ste trvali na tom ze PCL platny mate a dokonca sa neskor ukazalo ze ocividne maju technicky problem, mal Vas minimalne informovat o tom ako postupovat ohladne reklamacie.
810zssk25.10.2016 14:34  +1#96 Re:
Reakcia na #92 od martinah:
Revizorovi nicim. Pri kontrole je rozhodujuci udaj v karte/databaze ePCL. Nic ine uznat nema. Doklad o zakupeni PCL (aj v predajni) je irelevantny, pretoze PCL je mozne po zakupeni stornovat.
Silvia2725.10.2016 14:32 #95 Re:
Reakcia na #85 od martinah:
Tak uz mam aj danovy doklad. Bol problem, ze som zmenila mailovu adresu. DPB pomohol vyriesit. Som zvedava co na Olejkarskej uznaju...
Silvia2725.10.2016 14:25 #94 Re:
Reakcia na #92 od martinah:
Tak toto by zaujimalo aj mna.
Silvia2725.10.2016 14:25 #93 Re:
Reakcia na #90 od 810zssk:
Nie, nebolo tam nic ine, len moj stres a zjavne nejaka technicka chyba, vzhladom nato, ze aj dalsim ukazovalo neplatne elektricenky, tak ro revizori vzali... No, bola som prva, tak som schytala. Poucena, no bohuzial na svojej kozi, uz urcite v buducnosti nezaplatim.
martinah25.10.2016 13:46 #92 Re:
Reakcia na #89 od 810zssk:
a cim inym ma este klient moznost dokladovat kupu listka? vypis z banky?
martinah25.10.2016 13:43 #91 Re:
Reakcia na #88 od Silvia27:
to je informacny mail, nie samotny doklad, resp. potvrdenie o zakupeni c. xxx
810zssk25.10.2016 13:29 #90 Re:
Reakcia na #86 od TheFiftik107:
Ano, zakladnou chybou bolo ze Silvia to zaplatila ked nesuhlasila s opravnenostou pokuty. To ma na tom matie najviac a preto som si nie isty ci tam nebol este nejaky element o ktorom nevieme.
810zssk25.10.2016 13:27  +1#89 Re:
Reakcia na #85 od martinah:
Taky "oficialny doklad z dpb" si doma sfalsujem za 3 minuty. Bol by som extremne prekvapeny keby to revizor uznal.
Silvia2725.10.2016 12:40 #88 Re:
Reakcia na #85 od martinah:
Len mne tam neukazuje ze je to danovy doklad, su to len suhrnne informacie ako
Číslo obj. ....
Dátum prijatia: 14.10.2016
Typ PCL: PCL 90dní
Zóny: 100, 101
Platnosť: 18.10.2016 - 15.1.2017
Cena: 72,30 EUR
Platba: ePlatby VÚB
Silvia2725.10.2016 12:34 #87 Re:
Reakcia na #85 od martinah:
dakujem, uz ho mam vytlaceny a ulozeny pri elektricenke
TheFiftik10725.10.2016 12:34 #86 Re:
Reakcia na #72 od Silvia27:
Dobry den, ja som mal podobny problem a este k tomu, som dostal tri pokuty za asi tri dni ? ale nezaplatil som ich a siel som na olejkarsku, kde mi ich normalne stornovali, kedze som mal zaplatene cestovne, len nebolo nahrane na karte 🙂
martinah25.10.2016 12:25 #85 Re:
Reakcia na #83 od Silvia27:
radsej noste vytlaceny danovy doklad o uhrade, po nalogovani na stranke je historia vsetkych objednavok aj s dokladmi, do prehovarania revizora by som sa ani nepustala, zdrzi to vas, zdrzi to jeho, plus otazna ochota
ak by nerespektoval oficialny doklad z dpb, tak to by uz som kukala
Silvia2725.10.2016 12:15 #84 Re:
Reakcia na #81 od mrkvakj:
Tak toto som nevedela 😞. To si hned dnes pozriem. Len ci bude revizor taky zhovievavy a bude cakat. Zase závisí od ludskosti...
Silvia2725.10.2016 12:13 #83 Re:
Reakcia na #82 od martinah:
To uz aj ja by som odmietla platit. Toto bola moja prva nejaka pokuta v zivote a v hlave som mala uplne ine veci (ako vyriesit pruser mojej podriadenej,aby nedostala vyhadzov od nasich najvyssich), no a takto som dopadla 😞 Poucena na vlastnej kozi... Dakujem vsetkym za uzitocne rady. Prajem vam pekny den
martinah25.10.2016 11:46 #82 Re:
Reakcia na #80 od Silvia27:
ked kupujete cez net, pride vam na mail oznamenie o uspesnej transakcii plus je tam link, kde sa da vytlacit danovy doklad o uhrade, a ten nosit pri sebe
vyhrazka revizora je na dve veci, ked ste v prave a mate uhradu zdokladovanu, urcite by som odmietla zaplatit (v buducnosti)
mrkvakj25.10.2016 11:40 #81 Re:
Reakcia na #77 od Silvia27:
Teoreticky prehovorit revizora nech pockat kym sa odblokuju oznacovace a ukazat v zltom BUSE oznacovaci cez INFO ze elektricenku ma platnu.
Silvia2725.10.2016 11:20 #80 Re:
Reakcia na #79 od 810zssk:
Citala som Vasu odpoved uplne celu. Ano, chcem to riesit osobne ! preto bola moja dalsia otazka, kde sa to da. A dakujem za kompletnu odpoved od Vas.
Zaplatila som to z dovodu stresu a "vyhrazkou" revizora, ze ked nezaplatim na mieste tak ma to bude stat o 20 eciek viac. Mam kopec dalsich veci, ktore treba dnes vybavit a nemala som cas hadat sa s revizorom ,ze moja eletricenka je platna. Preto som sa pytala, ci je nejaka moznost nosit so sebou nejaky doklad, ktorym sa preukazem, ked revizorovi zlyha jeho zariadenie.
810zssk25.10.2016 11:11 #79 Re:
Reakcia na #75 od Silvia27:
Ked pokuta podla Vas nebola opravnena, tak celkom nechapem preco ste ju platili. To veci komplikuje, ale snad je este nejaka sanca, ze vam to vratia.

Co sa tyka Vasho behania na Olejkarsku, keby ste si aspon precital odpoved na Vasu otazku, tak by ste tam nasli e-mail priamo na prislusne oddelenie DPB. Mozete tam napisat a mozno sa to podari vybavit bez toho aby ste niekam chodili. Pripadne na webe DPB je myslim aj cislo priamo na to oddelenie, tak tam mozte teoreticky aj zavolat. Ak to chcete riesit osobne, tak jedine na Olejkarskej.
Silvia2725.10.2016 11:05 #78 Re:
A este jedna otazka: Je jedno ci pojdem na Olejkarsku alebo Mlynarovicovu ? Alebo pokuty riesia len na Olejkarskej ?
Silvia2725.10.2016 11:00 #77 Re:
Reakcia na #73 od 810zssk:
A je nejaky doklad, ktorym sa mozem revizorovi preukazat, ked jemu jeho zariadenie zlyha, aby som nemusela utekat na Olejkarsku kvoli stornovaniu NEOPŔAVNENE ulozenej pokuty? Je to moja strata casu, lebo ja mam zakupeny cestovny listok.
Mike25.10.2016 10:58 #76 Re:
Reakcia na #75 od Silvia27:
Obávam sa že na mieste nie. Áno potvrdenie o zaplatení pokuty a plus pre istotu by som poslal aj výpis z netu že mám platnú električenku (resp. potvrdenie o jej zakúpení). V oboch prípadoch by mohol stačiť aj scan.
Silvia2725.10.2016 10:51 #75 Re:
Reakcia na #73 od 810zssk:
Zo stresu, ktory mi sposobil (lebo tieto veci si poctivo plnim-platim) som to zaplatila hned na mieste. Cize teram musim utekat na Olejarsku ? A tam zase ake doklady treba predlozit ? Vypis o uhrade alebo co ? A dufam, ze mi na mieste vratia neopravnene vybrate peniaze od poctiveho obcana !!!
Petto25.10.2016 10:32 -1#74 Re:
Reakcia na #72 od Silvia27:
Otrieskat im o hlavu na Olejkarskej potvrdenie o zaplateni a ziadat nahradu skody a strateneho casu. ?
810zssk25.10.2016 10:32 #73 Re:
Reakcia na #72 od Silvia27:
Predpokladam ze Vam "vypisal" pokutu. V takom pripade sa treba ozvat priamo dopravnemu podniku a reklamovat to, ak ste skutocne mali zakupeny ePCL, pokutu vam stornuju. Najlepsie je sa ozvat priamo tarifakom na ots@dpb.sk.
Silvia2725.10.2016 10:21 #72 Re:
Dobry den,

cim sa treba preukazat revizorovi, ked mu v jeho zariadeni pipne, ze nemam nabitu (platnu) elektricenku a popritom som si pred 10 dnami kupila stvrtrocny listok cez internet. Pri mojej kontrole po uhrade som si na stranke DPB skontrolovala platnost elektricenky a ukazalo mi, ze moja elektricenka je platna do 15.1.2017. No revizorovi ukazalo jeho "zariadenie" ze mam neplatnu. Aky je postup v takomto pripade ?
Kmanas6.10.2014 10:25 #71 Re:
...a pekny vyraz, ze "relacia" Opletalova - Lieskovec...klobuk dolu.
Kmanas6.10.2014 10:24 -1#70 Re:
Ale pozeraj, co som si nasiel, toto by ma bavilo http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/brigada---prieskum-vytazenosti-mhd-v-bratislave/. Teraz akoze vazne, nie ironia. I ked teda da sa spojit prijemne s uzitocnym.
Valec4.10.2014 12:25  +3#69 Re:
Reakcia na #68 od Kmanas:
Úplne postačí, ak si (pri 15 min. lístku) na cestovnom poriadku pozrieš, či s ním dôjdeš tam, kde treba. Pri 60 min. sa mi ešte v živote nestalo, že by jeho platnosť vypršala skôr, ako som došiel do cieľa (ale je pravda, že napr. takú reláciu Opletalova - Lieskovec som v živote necestoval). ?
Kmanas3.10.2014 9:00 -1#68 Re:
Citaj nizsie moj, ze si budem cekovat aj sekundy, nielen minuty normo casu. To sa ale nevylucuje s tym, ze pomozem inym, aby nedopadli, ako ja, ze cely zivot si kupujem elektricenku a cvakam listky o dusu ( nastastie v sucasnosti uz MHD cestujem pomenej, lebo s priatelkou sa delime o auto ) - denne je urcite vela ludi, ktori z nejakeho dovodu necvaknu a nie vsetci su vychcani, ako fura smradlavych bezdakov, alebo robotnikov voziacich sa do prace, ktorych som v zivote cvikat nevidel. Mozes to volat aj prskanim, to mi je suma fuk. Ak by ludia na Slovensku robili iba taketo chyby, tak by sme tu mali raj na zemi a nie Slovensko take, ake mame.
Valec2.10.2014 22:40 -1 +1#67 Re:
Reakcia na #64 od Kmanas:
Proste chcel si okašľať systém, bol si pri tom prichytený a teraz, miesto toho aby si si priznal chybu, budeš prskať všade naokolo... typický slovák.
Kmanas2.10.2014 16:51 -2#66 Re:
Neboj, za tu pajsku si budem cekovat sekundy, nielen minuty normo casu. Ale tam, kde sa ja poveziem, urobim vsetko preto, aby revizori nenachytali nikoho.
kecho2.10.2014 11:38 -1 +1#65 Re:
Reakcia na #64 od Kmanas:
to si na zastavke nevidel, aky je normovany cas z- do- ?
Kmanas1.10.2014 23:01 -2#64 Re:
Reakcia na #63 od 810zssk:
Mera31, ja som dnes zaplatil 50 eciek kvoli jednej minute vyprasania listku. Prvy raz v zivote...tu paseku, co odteraz budem revizorom robit, kedze ich poznam uz podla pohybu na zastavke, si za klobuk nedaju...navzdy...
810zssk29.9.2014 18:52 -1 +1#63 Re:
Reakcia na #62 od Mera31:
Bohuzial ani to ze si listok zaplatila nepreukazuje ze si nan cestovala (a nedala ho napriklad niekomu inemu). Zial sa budes musiet zmierit s tym ze pokutu ti nezrusia.
Mera3129.9.2014 16:13  +2#62 Re:
Reakcia na #58 od endrucio:
dobry den,

Endrucio - dakujem za odpoved a namahu odpisat!

Listok, ktory som si zakupila vo Viedni, bol kupeny v automate na zeleznicnej stanici. Ano, moje meno nie je vytlacene na listku, ale spolu s listkom je vytlaceny doklad o tom, ze som platila s
bankomatovou kartou - cize mozem dodatocne preukazat, ze listok som mala so sebou.

Mera3129.9.2014 16:08  +2#61 Re:
dobry den,

Endrucio - dakujem za odpoved a namahu odpisat!

Listok, ktory som si zakupila vo Viedni, bol kupeny v automate na zeleznicnej stanici. Ano, moje meno nie je vytlacene na listku, ale spolu s listkom je vytlaceny doklad o tom, ze som platila s
bankomatovou kartou - cize mozem dodatocne preukazat, ze listok som mala so sebou.

Mike: ja som mala listok, ktory som isla stiknut, ibaze revizor ma obvinil z toho, ze som svoj listok udajne nechcela stiknut. A ked vystupil som si dodatocne uvedomila, ze ja vlastne ziadny listok nepotrebujem mat stiknuty, lebo mam platny - celodenny z Viedne..... – Ale to je uz passeee….
810zssk25.9.2014 10:23 #60 Re:
Reakcia na #59 od Mike:
V pripade EURegio listkov z Viedne do Bratislavy sa to nerozdeluje na listky s MHD a bez MHD (ako je to v opacnom smere) - vsetky platia aj v MHD. Jedine co neplati su listky za plnu cenu podla medzinarodnej tarify, ale velmi pochybujem ze cestujuca mala taky listok.

Na druhej strane, revizor nema povinnost byt telepat a skumat aky listok ma cestujuci niekde v taske. Cestujuca sa nim mala preukazat, inak revizor nemal ako vediet ze ho ma.
Mike25.9.2014 7:28 #59 Re:
Reakcia na #57 od Mera31:
Ale každý lístok na vlak z Viedne do Ba nie je automaticky platný v BA na MHD. Jedine ak by ste si zakúpili špeciálne taký Viedeň - BA plus MHD.
endrucio25.9.2014 0:17  +2#58 Re:
Reakcia na #57 od Mera31:
Revizor bohužiaľ nie je sudca, aby na mieste rozhodoval o tom, či špekulujete alebo nie. Jeho zaujíma iba to, či v momente kontroly máte platný lístok alebo nie. Podľa toho udeľuje pokuty. Sťažnosť podať môžete, nestojí Vás to nič. Krivé obvinenie sa možno aj dokáže, ak existuje zvukový záznam od revizora, ale pokutu s tým nestornujete. Dodatočné preukázanie celodenného lístka pravdepodobne tiež nebudú akceptovať, nakoľko ten lístok nie je na Vaše meno a mohli ste ten lístok získať dodatočne od známeho. Jedine keby ten Váš lístok na vlak + mhd bol písaný na Vaše meno, tak by to možno uznali. Jediné ponaučenie z prípadu pre Vás je vyhadzovať použité lístky, alebo ich aspoň separovať od nepoužitých. Ja si ich tiež dávam do vrecka a nepoužité mávam v peňaženke. Prípadne nabudúce skúste namiesto paniky ukázať revizorovi ten použitý lístok, možno si v tej rýchlosti ani nevšimne neplatný čas na lístku. ?
Mera3124.9.2014 23:55  +2#57 Re:
Dobre den,
Vcera 23.09.2014 som v autobuse dostala pokutu. Revízor ma obvinil, ze som nemala v úmysle stiknut svoj lístok. Pri vstupe do autobusu som išla stiknut lístok, ked som si všimla, ze ten je uz stiknuty. Spanikarila som a rýchlo začala hľadať platný lístok - v peňaženke a vo vačkoch - cely proces však trval veľmi krátko. Ked som lístok našla chcela som ho stiknut, ibaže na mna revízor zakričal, ze lístok chcem stiknut, ked vyhlásil kontrolu cestovných lístkov. Ja som ho do toho momentu vôbec neregistrovala; on ma však obvinil, ze som nemala v úmysle si svoj lístok stiknut, ze ma sledoval...zostala som v panike, lebo v preplnenom autobuse, na mna niekto kričal a obviňoval z niečoho co nebola pravda. Vravela som mu, ze 14 rokov žijem v zahraničí a v BA som iba na otočku- preto som mala dva lístky na MHD. Samozrejme, ze on si stal za svojim scenárom a ja som pokutu na mieste zaplatila. V momente ako vystúpil z autobusu som si spomenula, ze mam so sebou celodenný lǐstok na MHD v BA. Kedže som rano do BA pricestovala z Viedne, kde som si zakúpila lístok na vlak, ktorý je platný na MHD v BA, okamžite som informovala šoféra, ktorý ma poslal na dopravný podnik, kde mi povedali, aby som svoju žiadosť podala písomne... Takze, ja som mala celodenný lístok, plus lístok ktorý som si šla stiknut v autobuse, bola som krivo obvinená v autobuse a zato som dostala pokutu! Veľmi ma trápi takýto neférový prístup revízora, chápem aj ich prácu- veď denno - denne počúvajú rovnaké výhovorky...., ale niekedy to výhovorky nie su- su to fakty a tak by sa s nimi malo aj zaobchádzať. Aký mam nárok na vymáhanie pokuty? Dakujem za odpoved!
Vladimír16.8.2014 17:52  +2#56 Re:
Reakcia na #55 od veronika89:
Ak sa revízor nepreukázal dostatočne alebo si si to nevšimla, mohla si ho požiadať, aby sa preukázal ešte raz. Uvedené nijako nesúvisí s tým, že si nemala platný lístok a že teraz musíš zaplatiť pokutu.
veronika8916.8.2014 14:28 -2#55 Re:
dobry den vcera som sa ponahlala z letiska na vlak..cize som nastupila rychlo do MHD ktory prave odchadzal s tym ze som si neuvedomila ze mam neplatny listok...prisiel samozrejme revizor a dal mi pokutu 50€ ! ktora sa zvysi na 70€ ak to do 5 dni nezaplatim... Avsak...ak sa revizor nepreukaze dokladom ani nicim mam pravo sa odvolat nie ?! ved ako mi moze dat pokutu osoba ktora sa nepreukaze dokladom len povie :listok alebo obciansky...OSOBA KT VYKONAVA TAKUTO PRACU SA MUSI PREUKAZAT DOKLADOM a on to nespravil ! Takze sa chcem informovat kde mozem podat odvolanie
miguelito22.6.2014 7:06  +2#54 Re:
Reakcia na #53 od endrucio:
Dobrý postreh, v každom prípade pod článkom sa píše, že "Pokuta za cestovanie bez cestovného lístka sa zvýši na 50 a 70 €", a ten článok tam bol aj predtým.
endrucio22.6.2014 0:06  +2#53 Re:
Reakcia na #52 od miguelito:
Článok bol aktualizovaný v teň deň, ako mamina pridala príspevok, takže sa dá predpokladať, že tam videla inú sumu, ktorá bola opravená na základe jej podnetu ?
miguelito21.6.2014 23:58  +2#52 Re:
Reakcia na #46 od mamina:
Kde "tu máme iné čísla"? Pridávali ste sem príspevok, na túto konkrétnu stánku a je tu jasne napísané (dokonca červeným), že pokuta za cestovanie načierno je 50€, po piatich dňoch 70€, tak kde je problém? Ak vám v ten deň povedali, že je to 70€, mali ste sa ohradiť.
"Dcéra jazdí odmalička MHD-čkou." No dobre, a čo s tým? Príde revízor, nemáte lístok = pokuta. Snáď neočakávate, že vám nedá pokutu pretože inokedy lístok máte, to by sa potom mohol vyhovoriť každý.
Apropo, k tomu čítaniu s porozumením. Nielenže ste si neprečítala, že imhd.sk nie je stránka dopravného podniku, ale takisto ste zanedbali čítanie pri vybavovaní električenky. Niekoľko dní pred skončením platnosti PCL si môžete nechať poslať mail alebo SMS-ku, aby ste na to nezabudli. To len drobná rada do budúcna, aby ste predišli podobným nepríjemnostiam aj v budúcnosti.
810zssk20.6.2014 15:06  +2#51 Re:
Reakcia na #50 od mamina:
Ano, stane sa ze si niekto nevsimne koniec platnosti. Holt, je to jeho chyba a musi zaplatit pokutu. Uvedene reakcie ste si vysluzila najma formulaciou prispevku ktory ste adresovali niekomu uplne inemu nez tomu komu ste ho poslali.
mamina20.6.2014 11:20 -5#50 Re:
Príspevok je skrytý z dôvodu udeleného výrazne záporného hodnotenia ostatnými používateľmi. [Odkryť]
kecho18.6.2014 11:31 -1 +6#49 Re:
Reakcia na #46 od mamina:
to je akože VŠ študent nesvojprávny, keď nevie, dokedy mu platí električenka? ? či ešte stále sa používajú výhovorky typu "pes mi zožral úlohu(električenku)"?

ale máte pravdu, budeme na seba takí prísni ako na cestujúcich ? predpokladám, že všetci zaregistrovaní, ktorí vedia čítať s porozumením si toto vezmú k srdcu a budú sa tým tiež riadiť...
Mike18.6.2014 10:03  +3#48 Re:
Reakcia na #47 od 810zssk:
imhd zarába na zozname ?
810zssk18.6.2014 9:56 -1 +7#47 Re:
Reakcia na #46 od mamina:
Mila mamina,
nakolko mate dieta, dokonca uz na vysokej skole, predpoklada sa u Vas dostatocny vek na schopnost citat s porozumenim. Pri registracii ste si dozaista precitala podmienky pouzivania tohto webu v ktorych sa jasne uvadza ze imhd.sk nie su strankami Dopravneho podniku Bratislava.

To znamena ze imhd.sk Vam ziadnu pokutu nedalo, imhd.sk nema ziadnych cestujucich, imhd.sk neplatite ziadne peniaze a imhd.sk nezaraba na detoch, ani nikom inom.
mamina18.6.2014 9:46 -2#46 Re:
Preco dnes dostala moja dcera studentka informaciu, ze pokuta je 50,-€ na mieste a v pokladni 70,-€ ked tu mate ine cisla? Cestujucich neinformujete korektne, budte na seba taki prisni ako na cestujucich (vynimajuci zapachajucich bezdomovcov, ktorych ani nekontrokujete, lebo ved oni aj tak nemaju na pokutu).
Dcera jazdi od malicka mhd ckou, stale platime listky aj elektricenku, vcera jej skoncila platnost elektricenky, riesi skuskove veci na vysokej skole, tak nech sa Vam dari dalej zarabat na detoch, ktorym z brigady tahate peniaze, pekny den
Roberto13.2.2014 18:14 #45 Re:
Reakcia na #44 od 810zssk:
asi ano mal by ti byt povinny vydat CL ale este som si to nevsimol v ELE/TBUSE
810zssk13.2.2014 14:27 #44 Re:
Reakcia na #42 od Spaulding:
Podla toho kde si pokutu dostal. Ak v drahovej doprave (t.j. elektricky a trolejbusy) tak plati to co napisal Valec, cize 40,70€. Ak v autobuse tak len 40€.

Mimochodom tak ma napadlo: Ak zaplatim pokutu na mieste revizorovi v drahovom vozidle tak je povinny okrem pokutoveho bloku mi vydat aj cestovny listok, nie? Kedze pravne ide o zakupenie si CL s prirazkou.
Valec13.2.2014 14:07 #43 Re:
Reakcia na #42 od Spaulding:
Celková výška ktorú tam zaplatíš je 40,70 pričom 40 je pokuta a 0,70 cestovné.
Spaulding13.2.2014 13:46 #42 Re:
Celkova vyska sumy na uhradenie je teda 40,70 eura ci 40? diky
Rubber388.2.2014 18:45 #41 Re:
Reakcia na #40 od magus:
No, keby že ti najprv príde spätná SMS a až potom sa ti vybil telefón, tak by sa to dalo vymáhať. Ale ak sa ti vybil skôr, tak si nemal právo vstupovať do prostriedku MHD, keďže si neobdržal (a to je jedno prečo) potvrdzujúcu SMS
magus8.2.2014 18:43 #40 Re:
Viete mi prosim poradit ako postupovat, ked som si poslal sms listok a vzapäti sa mi vybil telefon co som ale zistil az po kontrole revizorom, ktory mi dal pokutu. Je mozne to nejak riesit? Neviem teda ci sms sa niekde zaregistrovala alebo nie, ja ju v mobile nemam, ale asi za nu zaplatim. ?
Jezo20.1.2014 15:00 #39 Re:
Reakcia na #38 od Sarumir:
Ak mas na dany den elektricenku a zabudnes si ju - je pokuta 5€ po predlozeni elektricenky. Otazne je, ci kontroluju cas udelenia pokuty a cas nakupu elektricenky. Tipoval by som ze ano.
Sarumir20.1.2014 14:36 #38 Re:
Dobrý deň
Ja sa chcem opýtať. Kamoška mi povedala, že keď niekto dostane pokutu a v ten deň si dobije električenku, tak na olejkarskej môže povedať že si ju zabudol a dostane pokutu 5 euro. Je to pravda alebo si to len vymyslela lebo dosť by ma to zaujímalo.
810zssk22.6.2013 8:48 #37 Re:
Reakcia na #36 od Andrejka19596:
"Elektricenka" (predplatny listok) nie je ta karta, ale cestovny listok na nej zapisany. Teda ak si nemala zakupeny predplatny listok (teda mesacny/trojmesacny/rocny listok) tak to ze vlastnis ich kartu ti samozrejme nijak nepomoze a teda platis 50 eur.
Andrejka1959622.6.2013 8:27 #36 Re:
Zdravím. Chcem sa opýtať, že ak som dostala pokutu a nemala som pri sebe električenku a nemala som ju ešte dobitú a dali mi pokutu, koľko budem platiť, ked za zabudnutie električenky je 5euro..budem platiť 50euro alebo 5euro??
Valec11.6.2013 8:12 #35 Re:
Reakcia na #32 od westyk:
Každopádne písomne sa spojiť s DPB a požiadať ich o odklad / splátkový kalendár... síce predpokladám, že ti skôr nevyhovejú, ale aspoň budeš vedieť na čom si.
810zssk10.6.2013 23:24 #34 Re:
Reakcia na #32 od westyk:
Bude to zle. Jednak sa mozu uplatnit uroky z omeskania, horsiom v pripade sa to bude riesit cez sud/exekutora s cim su spojene prislusne poplatky. Na zaplatenie pokuty nemusis byt v BA, da sa to riesit prevodom na ucet DPB.
Rubber3810.6.2013 23:17 #33 Re:
Reakcia na #32 od westyk:
Od roku 1852 obsahuje slovenský jazyk aj písmeno "y," ale o tom si ty ešte asi nepočula, čo? ?
westyk10.6.2013 22:48 #32 Re:
dobrí den , zaujímalo bi ma že co sa dopláca keď nezaplatím pokutu 50eur prví mesiac co som tú pokutu dostala , lebo nie som z BA a nemám momentálne peniaze, bude zlé ked pokutu zaplatím o mesiac neskorej ?
Ámos28.2.2013 18:01  +1#31 Re:
Reakcia na #30 od palos:
mozno falosnu solidaritu typu: "pozor nastupuju revizori"
palos28.2.2013 17:33  +2#30 Re:
Už nejaký čas vídam na dverách autobusov nálepky s textom Čierny pasažier cestuje aj za vaše peniaze. Márne sa zamýšľam, komu je táto informácia určená a za akým účelom. Čiernemu pasažierovi asi nie - ten je isto spokojný, že cestuje za cudzie peniaze. Nám - nečiernym pasažierom? A čo sa od nás očakáva? Že budeme striehnuť na cestujúcich, či si označili cestovný lístok a tak sa hrať na amatérskych revízorov? Mám taký pocit, že za naše peniaze sa vytlačili nálepky, ktorých zmysel je pochybný.
810zssk24.2.2013 12:58  +1#29 Re:
Reakcia na #28 od Dacota:
Podla mna by sa tu malo uplatnit toto:
V prípade straty resp. odcudzenia BMK, je jej držiteľ povinný okrem peňažného ústavu, oznámiť
jej stratu resp. odcudzenie aj v DPB, a. s.. Táto BMK bude v systéme zablokovaná. Cestujúci
dostane dočasný náhradný doklad vo forme čipovej karty, pokiaľ na stratenej resp. odcudzenej
BMK bol platný PCL. Vydanie náhradného dokladu je podmienené zložením kaucie. Kaucia bude
zákazníkovi vrátená po predložení duplikátu BMK. Táto podlieha aktivácii podľa bodu 1 až 5
tohto článku. Platnosť náhradného dokladu bude obmedzená na obdobie platnosti PCL na
blokovanej BMK, najviac však 31 kalendárnych dní. Na dočasný náhradný doklad sa nový PCL
nepredáva


Teda v skratke, DPB by ti mal vydat novu docasnu kartu kym nedostanes novu BMK. Najlepsie bude ak sa zajtra zastavis v predajni DPB (takej kde robia aj nove karty) a tam ti poradia.
Dacota24.2.2013 12:46 #28 Re:
Dobrý deň,
chcem sa spýtať, bankomat mi zhltol kartu, lebo bol zlý pin, je to však Bratislavská mestská karta na ktorej mám aj električenku platnú do 10.4. ako sa takáto situácia dá riešiť? neviem či sa ku karte dostanem za deň alebo za týždeň a nechcem chodiť na čierno, musím si kupovať lístky, alebo sa to dá nejako vybaviť?
Ďakujem za odpoveď
dudo14724.2.2013 12:21 #27 Re:
Dobry den, chcem sa spytat, ci tomu rozumiem spravne, ze pokial nemam listok pre seba pokuta je 40 alebo 50 euro a ak nemam listok na batozinu tak pokuta je 1 Euro?
adeline4.1.2013 21:31 #26 Re:
Vážení obyvatelia Bratislavy,

I'm a PhD student from Poland Cracow. I'm doing research about memory for prices before introducing euro currency in EU.
Could you please help me and tell how much were the prices for MHD tickets in November 2008 and November 2010 obyčajný and zľavnený:
30-dňový
90-dňový
for pre 1. pásmo,pre 2. pásmo,pre 1. + 2. pásmo,pre 1. + 2. pásmo + BID

I can not find it anywhere, and it is VERY VERY important.

Please if you don't know, please tell me who I can ask or where I can find this info.
Thank you for your help!!!!

Aga
petoo2.1.2013 20:36 #25 Re:
Reakcia na #23 od patti:
aj keby ti tá aplikácia fungovala a odoslala si tu spravu až po nástupe do vozidla MHD tak by ti to nepomohlo , lebo si mala nastupovať do vozidla už s prijatou spätnou SMS-kou takže asi s tým nič nespravíš a pokutu budeš musieť zaplatiť ?
viac o tom je tu : http://imhd.sk/ba/doc/sk/10055/SMS-listky.html
810zssk2.1.2013 20:28 #24 Re:
Reakcia na #23 od patti:
Ak sa ti neda poslat prazdna SMS, mozes poslat aj SMS s lubovolnym textom.
patti2.1.2013 19:15 #23 Re:
Dobrý deň...
Chcem sa spýtať na aplikáciu na mobily - MHD lístky... Je od Orange-u.
Vždy mám lístok a túto aplikáciu mám pre istotu v mobile, pretože prázdna SMS sa mi poslať nedá. Dnes sa mi však stalo, že som dobehla na zastávku a práve išla električka, takže som nestíhala kúpiť lístok v automate a tak som rýchlo otvorila aplikáciu aby som si kúpila lístok cez ňu... Lenže aplikácia nereagovala a nechcela odoslať žiadosť. Revízor sa odrazu ohlásil a tak mi kamarátka poslala SMS ale tá prišla až po tom, ako mal revízor napísaný čas kontroly... Písala som do Orange-u ale doposiaľ sa mi neozvali, nedá sa s tým prosím niečo spraviť...?
ďakujem...
810zssk13.11.2012 15:52 #22 Re:
Reakcia na #21 od Jožo11:
Jedine zaplatit pokutu a do buducnosti si bud nakupit listky do zasoby, alebo pouzit SMS listok. Pokutu ti pravdepodobne nezrusia.
Jožo1113.11.2012 15:45 #21 Re:
Dobrý deň.
Stala sa mi taká vec, že automat na lístky nefungoval, tak som šiel bez lístka a prichytil ma revízor. Ako postupovať? Bolo to prvý raz čo som šiel bez lístka (a tiež prvý raz čo som stretol revízora).
810zssk12.11.2012 10:51 #20 Re:
Reakcia na #19 od Duro71:
Treba ist do banky a vyziadat si kopiu vypisu.
Duro719.11.2012 15:19 #19 Re:
Reakcia na #18 od richardhudec:
Ďakujem za odpoveď.
Platila za mňa mamka prevodom na účet a výpis z účtu nevie nájsť. Mňa teraz otravuje exekútor 😞 neviem ako to mam teraz vyriešiť
richardhudec9.11.2012 12:04 #18 Re:
Reakcia na #17 od Duro71:
Nerozumiem otazke. Platil si ju prevodom na ucet, ked nemas potvrdenie o zaplateni? Ak platis pokutu revizorovi, tak potvrdenie dostanes, ak platis na Olejkarskej, potvrdenie dostanes, ak platis prevodom, tvojim potvrdenim by mal byt v pripade komplikacii vypis z uctu.
Duro719.11.2012 11:52 #17 Re:
Dobrý deň
Ako si overím či bola moja pokuta zaplatená?
Ďakujem
Dispecer6.11.2012 1:26 #16 Re:
Reakcia na #12 od INUNNO:
Študuješ na Slovensku?
Valec4.11.2012 18:09 #15 Re:
Reakcia na #12 od INUNNO:
"Mňa by zaujímalo že čím sa mám preukázať v inom meste?"

Predsa platným cestovným lístkom... a keď si si nie istý, či ti tam platí tvoj preukaz na zľavu, kúp ci celý lístok.
810zssk4.11.2012 14:20 #14 Re:
Reakcia na #12 od INUNNO:
Skolou vydavane BCK su asi jedinymi dokladmi akceptovanymi prakticky po celom Slovensku. Inak u vacsiny dopravcov potrebujes ich vlastne preukazy.
All11114.11.2012 13:07 #13 Re:
Reakcia na #12 od INUNNO:
Každá dopravná spoločnosť má tarifné podmienky ktoré schvaľuje objednávateľ dopravy; príslušný samosprávny kraj alebo mesto v prípade mestských DP. Bratislava, Košice, atď...... ? v ktorých je ,,presne špecifikovaný,, rozsah zliav aj pre študentov a povinné tarifné vybavenie! Napríklad SADDS akceptuje len ISIC vydanú školou s aktívnou dopravnou časťou v čipe a vlastnú študentskú DK. Čiže platná električenka DPB alebo študentská DK SlovakLines nie je akceptovaná ? na základe písomného upozornenia od objednávateľa,,Trnavský kraj,, Pred cestovaním si jednoducho musíš preštudovať tarifné podmienky jednotlivých dopravných spoločností ? , ináč to nejde!
INUNNO4.11.2012 12:16 #12 Re:
Ešte taký detail, keď som v minulom ročníku mal vybavenú električenku a bol som v Prešove a cestoval som na zľavnené lístky tak mi nechceli uznať ani potvrdenie zo školy a ani to že som mal študentskú platnú električenku. Mňa by zaujímalo že čím sa mám preukázať v inom meste?
TeBeCe4.11.2012 12:11 #11 Re:
Reakcia na #10 od TeBeCe:
resp. http://www.dpb.sk/_media/file/aktualny_zonam_SS_DPBA-23_10_2012.pdf
TeBeCe4.11.2012 12:08 #10 Re:
Reakcia na #9 od INUNNO:
taky preukaz si moze vyrobit kazdy...

v tarife je jasne napisane, ako sa preukazuje narok na zlavu.

Na zľavu na jednotlivú cestu alebo na zľavnené predplatné majú nárok:
b) žiaci a študenti základných a stredných škôl zriadených podľa zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene niektorých zákonov a študenti vysokých škôl a fakúlt zriadených podľa zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v dennej forme štúdia do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa, najneskôr do dovŕšenia 26. roku veku na základe preukazu o zľave, ktorý im vydá DPB, a.s. po predložení dokladu o návšteve školy resp. na základe študentského preukazu akceptovaného dopravcom.

DPB akceptuje iba bezkontaktne cipove karty ako preukazy studenta
http://www.dpb.sk/_media/file/Zoznam_SS_a_VS__september_2011.pdf
INUNNO4.11.2012 12:00 #9 Re:
Ale to, že som študent som sa mu ja preukázal študentským preukazom s pečiatkou školy. Ten neakceptoval. Povedal mi že si musím vybaviť ISIC.
810zssk4.11.2012 11:49 #8 Re:
Reakcia na #7 od INUNNO:
ISIC nepotrebujes, narok na studentsku zlavu samozrejme musis preukazat - to ze si student nemas napisane na cele. Ak nechces ISIC (pozor, DPB akceptuje iba cipove karty) tak si vybav kmenovu kartu v predajni DPB (na zaklade potvrdenia o navsteve skoly).
INUNNO4.11.2012 11:28 #7 Re:
Som študent strednej školy, mám preukaz študenta tej danej školy, cestujem na zľavnené lístky a predsa odo mňa revízor pýtal ISIC kartu. Na našej škole sú dobrovoľné, tak ma zaujíma prečo som aj tak dostal pokutu. ISIC je pokiaľ viem povinný na vysokých školách a nie na všetkých stredných školách, záleží od súhlasu riaditeľa školy. ISIC sa oplatí pre tých, ktorí často cestujú do zahraničia a využívajú letenky a ubytovanie za zľavnené ceny a iné výhody, tak nám to bolo povedané. Čo mám teda urobiť aby som nemusel zaplatiť pokutu ktorú som dostal tento víkend.

Ďakujem
TeBeCe14.10.2012 15:24 #6 Re:
Reakcia na #5 od the citizen:
samozrejme, ze ano. ale treba si vybavit preukazku na zlavu
http://imhd.sk/ba/doc/sk/10070/Zlavy.html#zlavnene
the citizen14.10.2012 15:10 #5 Re:
som štdentka stredej skoly, môžem cestovať na zľavnené lístky aj keď nemám vybavený ISIC ?
TeBeCe28.6.2012 15:13 #4 Re:
Reakcia na #3 od sekiller:
ano.
sekiller28.6.2012 11:06 #3 Re:
chapem to spravne, ze pokuta za nezaplatenie cestovneho za batozinu ci zviera je 2 pripadne 1 Euro v pripade ak ja sam platny listok mam?
810zssk18.4.2012 20:22  +1#2 Re:
Reakcia na #1 od jorko:
Nie.
jorko18.4.2012 20:07 #1 Re:
Dobrý deň
pred istým časom časom som sa pýtal, že či môžem cestovať po zaslaní SMS aj keď mi neprišla potvrdzujúca SMS.
Nedostal som odpoveď

ĎAKUJEM ZA ODPOVEĎ