Kontrolu tarifného vybavenia na linkách MHD Dopravného podniku Bratislava vykonáva revízor dopravného podniku, ktorý sa musí preukázať revízorským odznakom. V prípade kontroly sa približne po 15 sekundách od zatvorenia dverí zablokujú označovače cestovných lístkov. Z priebehu kontroly je automaticky zhotovovaný zvukový záznam.
Výška sankčných úhrad za cestovanie bez platného cestovného lístka, okrem cestovného vo výške 0,70 €, je nasledovná:
- 50 € pri zaplatení vo vozidle, alebo do 10 pracovných dní v doplatkovej pokladni,
- 70 € pri neskoršom zaplatení,
- 5 € pri zabudnutej električenke resp. zabudnutej preukážke na zľavu,
- 5 € pri nezaplatení dovozného za zviera, batožinu a bicykel,
Pokutu je možné zaplatiť
- v hotovosti alebo platobnou kartou revízorovi priamo vo vozidle,
- v doplatkovej pokladni DPB, a.s., na Olejkárskej v hotovosti, alebo platobnou kartou,
- v predajniach DPB na Hodžovom nám. a Hlavnej stanici (v týchto predajniach nie je možné dodatočné preukázanie PCL alebo preukazu na zľavu),
- bezhotovostne prevodom na účet, ktorého číslo je možné nájsť na stránkach DPB, a.s.
Ak cestujúci nezaplatí pokutu priamo vo vozidle, je povinný preukázať sa revízorovi osobnými údajmi (občianskym preukazom, vodičským preukazom, cestovným pasom, povolením na pobyt) za účelom vymáhania cestovného a pokuty. V prípade, ak cestujúci neposkytne revízorovi osobné údaje, zistenie totožnosti cestujúceho vykoná privolaná policajná hliadka. Všetky uvedené úkony je revízor povinný vykonať priamo vo vozidle MHD.
Doplatková pokladňa sa nachádza v sídle DPB na Olejkárskej ulici 1. Pracovná doba doplatkovej pokladne k 1.12.2019:
- pondelok, streda: 09.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00,
- utorok, štvrtok, piatok: 7.00 - 12.00 a 13.00 - 15.00.
Mera31
Vcera 23.09.2014 som v autobuse dostala pokutu. Revízor ma obvinil, ze som nemala v úmysle stiknut svoj lístok. Pri vstupe do autobusu som išla stiknut lístok, ked som si všimla, ze ten je uz stiknuty. Spanikarila som a rýchlo začala hľadať platný lístok - v peňaženke a vo vačkoch - cely proces však trval veľmi krátko. Ked som lístok našla chcela som ho stiknut, ibaže na mna revízor zakričal, ze lístok chcem stiknut, ked vyhlásil kontrolu cestovných lístkov. Ja som ho do toho momentu vôbec neregistrovala; on ma však obvinil, ze som nemala v úmysle si svoj lístok stiknut, ze ma sledoval...zostala som v panike, lebo v preplnenom autobuse, na mna niekto kričal a obviňoval z niečoho co nebola pravda. Vravela som mu, ze 14 rokov žijem v zahraničí a v BA som iba na otočku- preto som mala dva lístky na MHD. Samozrejme, ze on si stal za svojim scenárom a ja som pokutu na mieste zaplatila. V momente ako vystúpil z autobusu som si spomenula, ze mam so sebou celodenný lǐstok na MHD v BA. Kedže som rano do BA pricestovala z Viedne, kde som si zakúpila lístok na vlak, ktorý je platný na MHD v BA, okamžite som informovala šoféra, ktorý ma poslal na dopravný podnik, kde mi povedali, aby som svoju žiadosť podala písomne... Takze, ja som mala celodenný lístok, plus lístok ktorý som si šla stiknut v autobuse, bola som krivo obvinená v autobuse a zato som dostala pokutu! Veľmi ma trápi takýto neférový prístup revízora, chápem aj ich prácu- veď denno - denne počúvajú rovnaké výhovorky...., ale niekedy to výhovorky nie su- su to fakty a tak by sa s nimi malo aj zaobchádzať. Aký mam nárok na vymáhanie pokuty? Dakujem za odpoved!