Kontrolu tarifného vybavenia na linkách MHD Dopravného podniku Bratislava vykonáva revízor dopravného podniku, ktorý sa musí preukázať revízorským odznakom. V prípade kontroly sa približne po 15 sekundách od zatvorenia dverí zablokujú označovače cestovných lístkov. Z priebehu kontroly je automaticky zhotovovaný zvukový záznam.
Výška sankčných úhrad za cestovanie bez platného cestovného lístka, okrem cestovného vo výške 0,70 €, je nasledovná:
- 50 € pri zaplatení vo vozidle, alebo do 10 pracovných dní v doplatkovej pokladni,
- 70 € pri neskoršom zaplatení,
- 5 € pri zabudnutej električenke resp. zabudnutej preukážke na zľavu,
- 5 € pri nezaplatení dovozného za zviera, batožinu a bicykel,
Pokutu je možné zaplatiť
- v hotovosti alebo platobnou kartou revízorovi priamo vo vozidle,
- v doplatkovej pokladni DPB, a.s., na Olejkárskej v hotovosti, alebo platobnou kartou,
- v predajniach DPB na Hodžovom nám. a Hlavnej stanici (v týchto predajniach nie je možné dodatočné preukázanie PCL alebo preukazu na zľavu),
- bezhotovostne prevodom na účet, ktorého číslo je možné nájsť na stránkach DPB, a.s.
Ak cestujúci nezaplatí pokutu priamo vo vozidle, je povinný preukázať sa revízorovi osobnými údajmi (občianskym preukazom, vodičským preukazom, cestovným pasom, povolením na pobyt) za účelom vymáhania cestovného a pokuty. V prípade, ak cestujúci neposkytne revízorovi osobné údaje, zistenie totožnosti cestujúceho vykoná privolaná policajná hliadka. Všetky uvedené úkony je revízor povinný vykonať priamo vo vozidle MHD.
Doplatková pokladňa sa nachádza v sídle DPB na Olejkárskej ulici 1. Pracovná doba doplatkovej pokladne k 1.12.2019:
- pondelok, streda: 09.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00,
- utorok, štvrtok, piatok: 7.00 - 12.00 a 13.00 - 15.00.
leoforeio
EDIT: Avšak keď ste v čase kontroli mali už platný lístok, na udelenie pokuty nebol dôvod, skúste sa obrátiť na DPB ( vnutorna.kontrola@dpb.sk , neviem či Vám to uznajú, ale skúste)
...
If you bought your ticket from the IDS BK app, than you don't have any right to get your money back, however your it is quite hard to read your message, and I am not sure if I get it right - maybe you can try to rewrite it in English?
EDIT: But if you had valid ticket with you at time of control, there is no reason to pay fine, try to contact DPB ( vnutorna.kontrola@dpb.sk , I am not sure if they will accept it, but try)