Kontrolu tarifného vybavenia na linkách MHD Dopravného podniku Bratislava vykonáva revízor dopravného podniku, ktorý sa musí preukázať revízorským odznakom. V prípade kontroly sa približne po 15 sekundách od zatvorenia dverí zablokujú označovače cestovných lístkov. Z priebehu kontroly je automaticky zhotovovaný zvukový záznam.
Výška sankčných úhrad za cestovanie bez platného cestovného lístka, okrem cestovného vo výške 0,70 €, je nasledovná:
- 50 € pri zaplatení vo vozidle, alebo do 10 pracovných dní v doplatkovej pokladni,
- 70 € pri neskoršom zaplatení,
- 5 € pri zabudnutej električenke resp. zabudnutej preukážke na zľavu,
- 5 € pri nezaplatení dovozného za zviera, batožinu a bicykel,
Pokutu je možné zaplatiť
- v hotovosti alebo platobnou kartou revízorovi priamo vo vozidle,
- v doplatkovej pokladni DPB, a.s., na Olejkárskej v hotovosti, alebo platobnou kartou,
- v predajniach DPB na Hodžovom nám. a Hlavnej stanici (v týchto predajniach nie je možné dodatočné preukázanie PCL alebo preukazu na zľavu),
- bezhotovostne prevodom na účet, ktorého číslo je možné nájsť na stránkach DPB, a.s.
Ak cestujúci nezaplatí pokutu priamo vo vozidle, je povinný preukázať sa revízorovi osobnými údajmi (občianskym preukazom, vodičským preukazom, cestovným pasom, povolením na pobyt) za účelom vymáhania cestovného a pokuty. V prípade, ak cestujúci neposkytne revízorovi osobné údaje, zistenie totožnosti cestujúceho vykoná privolaná policajná hliadka. Všetky uvedené úkony je revízor povinný vykonať priamo vo vozidle MHD.
Doplatková pokladňa sa nachádza v sídle DPB na Olejkárskej ulici 1. Pracovná doba doplatkovej pokladne k 1.12.2019:
- pondelok, streda: 09.00 - 12.00 a 13.00 - 17.00,
- utorok, štvrtok, piatok: 7.00 - 12.00 a 13.00 - 15.00.
patti
Chcem sa spýtať na aplikáciu na mobily - MHD lístky... Je od Orange-u.
Vždy mám lístok a túto aplikáciu mám pre istotu v mobile, pretože prázdna SMS sa mi poslať nedá. Dnes sa mi však stalo, že som dobehla na zastávku a práve išla električka, takže som nestíhala kúpiť lístok v automate a tak som rýchlo otvorila aplikáciu aby som si kúpila lístok cez ňu... Lenže aplikácia nereagovala a nechcela odoslať žiadosť. Revízor sa odrazu ohlásil a tak mi kamarátka poslala SMS ale tá prišla až po tom, ako mal revízor napísaný čas kontroly... Písala som do Orange-u ale doposiaľ sa mi neozvali, nedá sa s tým prosím niečo spraviť...?
ďakujem...