Reakcia na: zakaznik #2738:
bolo by celkom vhodne keby to v prvom kole platili firmy ktorych sa to tyka a v druhom kole ich zakaznik v cene vyrobku, a nie ze sa to takto deleguje na spravcu cestnej infrastruktury, kde to platia vsetcia obyvatelia... ale jasne, ked je ta moznost, tak sa tym firmam nedivim ze to v ramci minimalizacie nakladov robia tak ako to robia....
N/A
Myslím, že každý kto pracoval v tejto sfére vie, o čom píšem.
Treba porovnávať aj to, koľko stojí u nás 1 žkm komplexnej rekonštrukcie (a detailne rozobrať čo ten balík obsahuje) a koľko stojí 1 žkm komplexnej rekonštrukcie v zahraničí (a detailne rozobrať čo ten balík obsahuje). O šuflíkových projektoch, ktorých sú už plné sklady ani nehovoriac. Keby sa len náklady na sci-fi projekty (o ktorých sa vedelo nie na 100% ale na 10 000% , že sa nebudú realizovať a ak sa budú realizovať, tak v takom časovom horizonte, že bude potrebný úplne nový projekt) pretavili do výmeny výhybiek, tak mám stovky nových výhybiek a nemám viac POTR ako hríbov v lese.
Vedel by som tu napísať román o obstarávaní vozidiel, katastrofálne nastavených sankciách, atď. A Cargo? Hospodársky vtip storočia, roztrieštený na malé kúsky a neustála marketingová snaha prezentovať, že jeden kúsok je ekonomicky v poriadku, no všetky ostatné (najviac podstatné) generujú stratu a minimálne výkony. O naceňovaní za odvezenie nákladného vlaku treba tiež písať?
#2735
Aj keby sa napumpovalo 10x viac peňazí, tak 10x viac peňazí by sa nepremietlo do stavu železníc na Slovensku.