Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #2738:
bolo by celkom vhodne keby to v prvom kole platili firmy ktorych sa to tyka a v druhom kole ich zakaznik v cene vyrobku, a nie ze sa to takto deleguje na spravcu cestnej infrastruktury, kde to platia vsetcia obyvatelia... ale jasne, ked je ta moznost, tak sa tym firmam nedivim ze to v ramci minimalizacie nakladov robia tak ako to robia....
Reakcia na: si #2733:
A ten "buffer" teda kapitál uväznený v skladových zásobách bude platiť Ježiško?
Reakcia na: si #2734:
Ono celkovo vyrobny retazec ako je teraz je problem a sposobilo by to problemy s vyskladnovanim v niektorych firmach. Pri nasej firme vedie zeleznicna trat, nas odberatel ma aj vlecku do ich arealu, ale nikto nerozmysla o prechode z kamionov na vlaky zo 4 dovodov:
- odberatel nema priestor na sklad aby sa zasobil niekolkymi vagonmi tovaru namiesto JIT systemu resp. docasneho skladu vo vyrobnej hale
- ak potrebuje menej suciastok v nejaku dobu posle sa napriklad 1 kamion, ak viac tak niekolko (uspora nakladov na dopravu)
- ak by sme posielali tovar po 1 vagone tak nas to vyjde drahsie ako kamiony
- vysoke naklady na udrziavanie zeleznicnej vlecky a aj tak by sme museli mat kamiony a stojanky lebo nasi dodavatelia zase nemaju pri sebe zeleznicu
Reakcia na: S499.1023 #2735:
A keď dokáže mať GR ZSSK plat 15 000 € mesačne, tak asi až taká zlá finančná situácia nie je.

Myslím, že každý kto pracoval v tejto sfére vie, o čom píšem.

Treba porovnávať aj to, koľko stojí u nás 1 žkm komplexnej rekonštrukcie (a detailne rozobrať čo ten balík obsahuje) a koľko stojí 1 žkm komplexnej rekonštrukcie v zahraničí (a detailne rozobrať čo ten balík obsahuje). O šuflíkových projektoch, ktorých sú už plné sklady ani nehovoriac. Keby sa len náklady na sci-fi projekty (o ktorých sa vedelo nie na 100% ale na 10 000% , že sa nebudú realizovať a ak sa budú realizovať, tak v takom časovom horizonte, že bude potrebný úplne nový projekt) pretavili do výmeny výhybiek, tak mám stovky nových výhybiek a nemám viac POTR ako hríbov v lese.

Vedel by som tu napísať román o obstarávaní vozidiel, katastrofálne nastavených sankciách, atď. A Cargo? Hospodársky vtip storočia, roztrieštený na malé kúsky a neustála marketingová snaha prezentovať, že jeden kúsok je ekonomicky v poriadku, no všetky ostatné (najviac podstatné) generujú stratu a minimálne výkony. O naceňovaní za odvezenie nákladného vlaku treba tiež písať?

#2735
Aj keby sa napumpovalo 10x viac peňazí, tak 10x viac peňazí by sa nepremietlo do stavu železníc na Slovensku.
Reakcia na: N/A #2732:
Železnice na Slovensku rozhodne podfinancované sú. Aj keby sa nič neukradlo, nestačilo by to. Stačí porovnanie s okolitými krajinami.
Reakcia na: N/A #2732:
zeleznica ako to co poskytuje sluzbu (draha, vozidla, obsluzny personal) je podfinancovana, resp. ma obrovsky investicny dlh, to ze to sluzi ako jedna z ciest ako si politici odklanaju peniaze z rozpoctu je vec druha....
Reakcia na: zakaznik #2731:
robit pravidelny navoz (obvzlast pri ucelenkach) sa da uplne rovnako aj na zeleznici, len akosi to vyzaduje udrzovat vlecku (naklady) a tiez mat +- kapacitu (buffer) na jednorazovo vacsie "baliky" (v jednom vlaku toho dovezies viacej ako na jednom kamione)
+ teda v pripade kamionov si takto podnik robi mensi sklad kdesi na parkoviskach obvykle nie v ich vlastnictve, takze naklady na toto tiez prenasaju kamsi inam....

a vyhody just in time sme v nedavnej minulosti mali moznost vidiet kedy aj vacsie podniky museli operativne odstavovat vyrobu v dosledku problemov v dodavatelskych retazcoch....
Reakcia na: si #2730:
Železnice nie sú podfinancované ani náhodou. Je to práčka a dojná krava.
A len to čo ostane ide na prevádzku.
Reakcia na: si #2730:
Alebo by bolo vhodné vziať do úvahy, že Just in time výroba sa začala rozvíjať až v 80. rokoch 20. storočia a s ňou je železnica totálne nekompatibilná.

Zato železniční maximalisti stále myšlienkami žijú v polovici 20. storočia.
Reakcia na: zakaznik #2729:
ono su mimo realitu sucasneho usporiadania, kde zeleznica je podfinancovany neoperativny zle vedeny moloch.....
Reakcia na: si #2727:
Tieto železničné sny sú tiež mimo realitu, pokiaľ nejde o dopravu väčšieho množstva na dlhšiu vzdialenosť.

Ani len štátna pošta neprepravuje nič po štátnej železnici, lebo je každému jasné, že to je sprostosť.
Reakcia na: Andrej #2724:
Podľa mňa iba nateraz cez prázdniny sú odstavené a od septembra budú zase brázdiť linky, možno ich dajú naspat na 7ku bohvie... Na to aby sme vyradili K2S a T6 so skladacimi dverami potrebujeme tých 40 električiek ktoré sa budú obstarávať raz .. lebo možno od 2025 nárast výpravy v súvislosti s otvorením Petržalky nastane...
Reakcia na: Viktor85 #2725:
silne zavisi este od mnohych dalsich faktorov.... ale naklad idealne na zeleznicu (nizke valive odpory) a pokial tam je trolej, tak v elektrickej trakcii....
Ahojte, vedeli by ste prosím vyjadriť svoj názor aké pohon je podľa Vás najlepši pre nákladné vozidlá (autobusy, kamióny, zberové vozidlá). CNG alebo ELEKTRO.
Ďakujem.
Reakcia na: MatejBA #2723:
Ešte ktovie, či tie T6 sú vobec odstavené. Počas jarných prázdnin tiež nejazdili 2 dve série, ale potom ich veselo vypravovali až do začiatku leta. Možno v septembri ich vypravia a budú ohrozovať cestujúcich dalej.

Ale ak 7901-7946 sú nateraz mimo, zostáva nám minimálne 113 súprav / K2S. Teoreticky by ten počet mohol byť až 117: všetky 3 odstavené kačice by som ešte v premávke očakával (7110, 7121, 7133). 7837+7838 ktovie. Nie je uvedená ako nadobro odstavená, takže nejaká šanca by mohla byť. Možno to bude OK, ale bude to na hrane. A vôbec by ma neprekvapilo, keby sa K2S vrátili v nejakom počte na L7, kde by robili tú najmenšiu škodu.
Reakcia na: Andrej #2722:
No ak je odstavenych 75 zo 159 nevyradenych suprav (ignorujuc historicaky a technologicke vozidla) tak to je dost (20 2xT3, 20 K2(s), 29 2xT6A5, 40 30T, 50 29T) a urcite to bude pruser na zaciatku skolskeho roka, kde je potrebnych minimalne 100 suprav neratajuc ZV ci nahradne vozidla za vypadky...
Reakcia na: ES499.0001 #2721:
Páči sa mi ako sme sa nedozvedeli či je výprava v septembri ohrozená.

Tiež mi nesedí počet odstavených vozidiel. V článku je uvedené že je odstavených 51, ale v reále je to 75 (10x T3, 3x K2S, 46x T6A5, 2x 30T, 14x 29T).
Dnešné EC 278 a 283 Metropolitan podľa ZSSK:
EC 278 meškal v Prahe na príjazde 110 minút, vďaka čomu meškal EC 283 z Prahy už pred odjazdom 25 minút. Samozrejme, súpravu tam nemal kto a kedy upratať, takže všetky koše boli preplnené.
V súprave ZSSK chýbal reštauračný vozeň, miesto 3 x Bmpz ZSSK boli radené 3 x Beer ZSSK. Jediný vozeň 2. triedy, kde mala byť aspoň teoreticky WiFi tak bol Bmz ZSSK, ale v ňom nešla ani WiFi, ani nefungovali zásuvky a hlavne v ňom nefungovala klimatizácia. Pokusy personálu o reštart elekrických systémov tohoto slávne modernizovaného vozňa boli neúspešné. Niektoré WC nefunkčné, iné síce funkčné, ale celá súprava z nich smrdela zvonku aj zvnútra.
Medzištátny vlak vyššej kvality v roku 2024. 🤮

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.