zeleznica ako to co poskytuje sluzbu (draha, vozidla, obsluzny personal) je podfinancovana, resp. ma obrovsky investicny dlh, to ze to sluzi ako jedna z ciest ako si politici odklanaju peniaze z rozpoctu je vec druha....
robit pravidelny navoz (obvzlast pri ucelenkach) sa da uplne rovnako aj na zeleznici, len akosi to vyzaduje udrzovat vlecku (naklady) a tiez mat +- kapacitu (buffer) na jednorazovo vacsie "baliky" (v jednom vlaku toho dovezies viacej ako na jednom kamione)
+ teda v pripade kamionov si takto podnik robi mensi sklad kdesi na parkoviskach obvykle nie v ich vlastnictve, takze naklady na toto tiez prenasaju kamsi inam....
a vyhody just in time sme v nedavnej minulosti mali moznost vidiet kedy aj vacsie podniky museli operativne odstavovat vyrobu v dosledku problemov v dodavatelskych retazcoch....
Alebo by bolo vhodné vziať do úvahy, že Just in time výroba sa začala rozvíjať až v 80. rokoch 20. storočia a s ňou je železnica totálne nekompatibilná.
Zato železniční maximalisti stále myšlienkami žijú v polovici 20. storočia.
Podľa mňa iba nateraz cez prázdniny sú odstavené a od septembra budú zase brázdiť linky, možno ich dajú naspat na 7ku bohvie... Na to aby sme vyradili K2S a T6 so skladacimi dverami potrebujeme tých 40 električiek ktoré sa budú obstarávať raz .. lebo možno od 2025 nárast výpravy v súvislosti s otvorením Petržalky nastane...
silne zavisi este od mnohych dalsich faktorov.... ale naklad idealne na zeleznicu (nizke valive odpory) a pokial tam je trolej, tak v elektrickej trakcii....
Ahojte, vedeli by ste prosím vyjadriť svoj názor aké pohon je podľa Vás najlepši pre nákladné vozidlá (autobusy, kamióny, zberové vozidlá). CNG alebo ELEKTRO.
Ďakujem.
Ešte ktovie, či tie T6 sú vobec odstavené. Počas jarných prázdnin tiež nejazdili 2 dve série, ale potom ich veselo vypravovali až do začiatku leta. Možno v septembri ich vypravia a budú ohrozovať cestujúcich dalej.
Ale ak 7901-7946 sú nateraz mimo, zostáva nám minimálne 113 súprav / K2S. Teoreticky by ten počet mohol byť až 117: všetky 3 odstavené kačice by som ešte v premávke očakával (7110, 7121, 7133). 7837+7838 ktovie. Nie je uvedená ako nadobro odstavená, takže nejaká šanca by mohla byť. Možno to bude OK, ale bude to na hrane. A vôbec by ma neprekvapilo, keby sa K2S vrátili v nejakom počte na L7, kde by robili tú najmenšiu škodu.
No ak je odstavenych 75 zo 159 nevyradenych suprav (ignorujuc historicaky a technologicke vozidla) tak to je dost (20 2xT3, 20 K2(s), 29 2xT6A5, 40 30T, 50 29T) a urcite to bude pruser na zaciatku skolskeho roka, kde je potrebnych minimalne 100 suprav neratajuc ZV ci nahradne vozidla za vypadky...
Dnešné EC 278 a 283 Metropolitan podľa ZSSK:
EC 278 meškal v Prahe na príjazde 110 minút, vďaka čomu meškal EC 283 z Prahy už pred odjazdom 25 minút. Samozrejme, súpravu tam nemal kto a kedy upratať, takže všetky koše boli preplnené.
V súprave ZSSK chýbal reštauračný vozeň, miesto 3 x Bmpz ZSSK boli radené 3 x Beer ZSSK. Jediný vozeň 2. triedy, kde mala byť aspoň teoreticky WiFi tak bol Bmz ZSSK, ale v ňom nešla ani WiFi, ani nefungovali zásuvky a hlavne v ňom nefungovala klimatizácia. Pokusy personálu o reštart elekrických systémov tohoto slávne modernizovaného vozňa boli neúspešné. Niektoré WC nefunkčné, iné síce funkčné, ale celá súprava z nich smrdela zvonku aj zvnútra.
Medzištátny vlak vyššej kvality v roku 2024.
Načo by sa vallovci nejakým katastrom zapodievali. Už skoršie sa v médiách písalo, že pre účely parkovania vyvlastnili pozemok Evanjelickej cirkvi na Legionárskej.
Zatiaľ sú to len pozemky. Ale možno jedného dňa niekto z nás príde domov a zistí, že nejakí squateri z magistrátu mu vymenili zámky.
este pridavam obrazok: https://pieskovisko.sk/misc/kataster-hoteldevin3.png
cervenym su vonkajsie plochy patriace hotelu ku ktorym ma mesto vecne bremeno, zltym su plochy vo vlastnictve hotela ku ktorym ziadne taketo vecne bremeno nejestvuje.....
na parcele 21372/8 je vecne bremeno "spočívajúce v strpení prevádzky a údržby miestnej komunikácie k
parc.č.21372/8 v prospech Hlavného mesta SR Bratislavy", ak si ale pozries katastralnu mapu, zistis ze viac nez polovica tych parkovacich ploch je na inych parcelach (konkretne 21372/7, 21372/9, 21372/11) na ktorych ziadne vecne bremeno opravnujuce mesto k niecomu takemuto zapisane nie je (vid LV 7034)
obdobne k parcelam za hotelom (o ktore predpokladam sa podla textu v clanku jedna) a aj vedla hotela zo strany Rigeleho je jedine vecne bremeno zo strany mesta k parcele 260/5 (co je kusok naleziaci k Lodnej, 64m2), na ziadnej inej z tychto parciel (260/3, 260/4, 282/3, 286) mesto ziadne vecne bremeno nema (vid LV 5170)
technicka poznamka - vsetky mnou uvadzane cisla parciel su cisla registra C v katastralnom uzemi Stare Mesto, Bratislava-Stare Mesto
Nič sa "nevyvlastnilo", je tam vecné bremeno a vždy bolo, len si ho mesto doteraz neuplatňovalo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
Ani len štátna pošta neprepravuje nič po štátnej železnici, lebo je každému jasné, že to je sprostosť.