Pracuješ v priamom kontakte so zákazníkom, plus máš safety-critical rolu. B2 je podľa mňa úplne legit požiadavka na ten job a rozhodne to nepovažujem za prekážku v prístupe na pracovný trh, keďže naučiť sa jazyk na B2 naozaj nie je žiadna neprekonateľná prekážka.
Tak podľa mňa práve B2-jka jazyk je dosť okatá prekážka prístupu na pracovný trh. Aké pokročilé texty potrebuje vodič dopravného podniku čítať/tvoriť v rámci svojej práce? Aké hoch konverzácie vedie popri predaji lístkov alebo hlásení poruchy do vysielačky?
Aha, ok, dik Som sa spoliehal na strojový preklad + Google. Potom je to v poriadku samozrejme (a potvrdzuje čo píšem v nasledujúcom príspevku, že s nešvajčiarmi tam problém nemajú).
"Grundausbildung" v tomto kontexte neznamena vojensku sluzbu, ale zakladne vzdelanie. Nizsie v texte je upresnene, ze kto toto nesplna, musi predlozit doklad o ovladani jazyka minimalne na urovni B2
Tak jednak je jedno čomu Švajčiarsko je a nie je naklonené, pokiaľ je to občan EÚ a zamestnávateľ ho chce, tak tam pracovať môže.
Tiež by som podotkol že sa bavíme o štáte kde 24 percent populácie nemá švajčiarske občianstvo, a 31 percent populácie tvoria imigranti prvej generácie, takže akosi sa mi nechce veriť že by tam mali problém s pracovníkmi zo zahraničia na "podradné práce".
Mňa tam viac zaujala tá podmienka že vodič musel absolvovať základnú vojenskú službu vo Švajčiarsku, čo je celkom dosť bizár - predpokladám že taktný spôsob ako vylúčiť kohokoľvek kto sa tam nenarodil a zároveň sa tváriť že my nikoho nediskriminujeme.
Precitaj si a skus si zvazit:
- kolko ludi "odtialto z vychodu" to asi tak splna (obzvlast cast "sehr gute Deutschkentnisse" v kombinacii s tymi guturalnymi zvukmi zvanymi Schwitzerdutsch).
- kolkym ludom "odtialto z vychodu" sa to moze oplatit, ked vezmes do uvahy zivotne naklady v Luzerne.
Ako som písal vo vedľajšom vlákne, je na čase aby dopravcovia a objednávatelia prestali snívať že ľudia budú robiť extrémne náročnú prácu bez primeraného ohodnotenia a pracovných podmienok. Zatiaľ počujem len nariekanie ako "nie sú ľudia". Ľudia sú, ľudstvo nevymrelo, a nezamestnanosť máme na historicky najnižších číslach, takže to nebude ani o tom že polovica planéty vyhrala lotériu a prestala pracovať. Len tí ľudia skrátka majú oveľa lepšie ponuky než im dávajú dopravcovia a tak idú inde.
Takže možnosti sú buď dať viac konkurencieschopnú ponuku (a áno, viem že to bude musieť znamenať vyššie ceny pre koncového zákazníka), alebo redukovať výkony až kým celú MHD nezrušíme.
Keď som tam nedávno bol, tak už boli dve linky zrušené. V špičke to jazdilo doslova narvaté. Po ďalšom obmedzení to bude riadny masaker. Vodičov je nedostatok a nikto to nechce robiť. Aj Viedeň mala problémy, premávka U2 sa obmedzovala (každý 2. spoj skrátený), predĺžené intervaly na linke O taktiež. Na ďalších linkách to bolo určite podobné. Ale už doplnili stavy, lokálne médiá o tom písali.
Ale pobavila ma argumentácia Košicami. Keďže to je čierna diera na peniaze 30 rokov, už od bačovania známeho obuvníka.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
upravovač fotiek
Ako dobre že BA HLST ani nebola hodnotená. To by museli dať záporné čísla do bodovania.