Načo obojsmerná?
Vraj pri testovaní bol vodič prítomný, pre prípad nutnosti zásahu. Co je asi dosť logické, pri zavádzaní novej technológie.
Pozitívne je, že vedeli tie ukradnuté práčky využiť aj na mierové účely.
Električka bez vodiča ("bezpilotná") je vybavená kompletnou kabínou vodiča. Obvykle takéto vozidlá mávajú pult na núdzové ovládanie, ktorý je v bežnej prevádzke zavretý a otvára sa v prípade mimoriadností a pri skúškach. A u takejto električky by som očakával, že bude obojsmerná.
Úplne bez problémov by to tam mohlo fungovať. Zjavne si v živote nebol v inách mestách, kde v centre, v pešej zóne sú také koľajové konštrukcie, že by plánovačov bratislavsksej malodráhy z tých rôznych na mieru stavaných výhybiek a krížení asi trafil šľak. A cez tie v Bratislave nemysliteľné konštrukcie prichádzajú a odchdázajú električkové súpravy tak často, že vždy vidíš minimálne dve súpravy, (často aj štyri) naraz a vždy minimálne jedna práve obsluhuje jendnu nástupnú hranu z viacerých v danom uzle. A do toho sa ti tam preplietajú ešte aj cyklisti. Fakt, to by v Bratislave fungovať nemohlo. Ani tie 75 metrov dlhé električkové súpravy, ktoré sa tam občas objavia na prímestskej linke.
Fajn, čiže tam okrem linky Pe-Rača by tam bolo treba pretlačiť podobne hustú linku z nového downtownu a ďalšiu aspoň jednu linku, nechať čas ľuďom na prechádzanie cez koľaje pri prestupovaní, do toho klasické davy valiace sa z Laurinskej... Aký by tam vychádzal interval, aby špička nebola jedna súvislá kolízia?
Moj hlavny problem je, a aj si to spomenul, ze mesto kona nekoncepcne a ako male dieta - nieco vidi niekde inde a povie si "toto chcem".
Priklad s Vajanskeho - nikto, ani ja, nenamieta, aby sa centrum ukludnilo a nebol tam tranzit (napriklad Spitalska, 29 Augusta, Mickiewiczova, Radlinskeho, Krizna - problem je s Vazovovou lebo potom mas problem sa dostat do Race z Racianskeho a tranzit sa ti presunie napriklad na Jeleniu a Pioniersku). Ale to kurna nemozes spravit alebo navrhovat, ked pokasles hlavnu cestu okolo centra, ktora by ten tranzit pohltila (Vajanskeho) a chces domrvit jedinu alternativu v meste (Sancova) - cize zabijes cely mestsky okruh 1.
Potom sa netreba divit, ze ludia ako ja sa citia ostrakizovani, prehliadani, obmedzovani a nasrati, ked platim stale viac a viac, a dostanem menej a menej.
Tak zrovna pri tej Dunajskej by som netrpel. Napojiť radiálu na okruh po Karadžičke dáva väčší zmysel, než sa ju snažiť natlačiť do beztak komplikovaného uzla pod Manderlákom. (Koľko nástupíšť by tam muselo byť, aby sa pri adekvátnom intervale vôbec ešte dalo prejsť cez cestu?)
Asi pred desiatimi rokmi, možno dávnejšie, som sa stretol cez niekoho, už si neposmínam koho, so skupinou mládencov, ktorí niečo podobné navrhovali v Bratislave. Pozrel som si to a nebol som proti, len som im povedal že to bude asi príliš drastické aby to malo úspech. Sám som už dávno navrhoval useknúť Špitálsku odbočkou doprava na Kolársku a zrušiť tranzit. Nemal som nič overené dopravným modelom. Nedávno som nakreslil zastávku električiek pod Manderlákom spolu s cestou ako kompromisný návrh, lebo mám pocit, že ten tranzit tam ostane. Koľko vody pretieklo Dunajom a tranzitujúce autá v centre mesta stále sú. Už sledujem v mojom uvažovaní, že ich beriem ako niečo, čo proste je a bude. Kreslil som aj nejaké pešie prepojenia, ktoré som tu ani nezverejnil, vznikli ako nečakaný spin-off keď som sa venoval Vajanskému nábrežiu. Proste kreslím čo najlacnejšie veci, v rozpore so súčasnými normami (zmysluplnosť tých noriem v existujúcej mestskej zástavbe, historicky obmedzenému pristoru silne spochybňujem). Zďaleka to nie je také veľkorysé, ako navrhujú iní. Občas premýšľam, či nie som už príliš starý. Zaujímalo by ma, ako tí, vtedy mladí nadšenci plní entuziazmu, vidia situáciu dnes. Desaťročia sa tu prešľapuje na mieste. Mnohé dopravne nevhodné veci ostávajú. A dokonca ani kompromisné riešenia, ktoré sú menej drastické voči IAD a myšlineke, že autom sa musí dať dostať krížom cez centrum, nie sú verejnou témou, ktorú by si osvojili politici a prebrali ju ako svoj kľúčový volebný program. Ak, tak sú to skôr "autisti", ktorí vo všetkom vidia "hon na autá". Dokonca aj tu na imhd v diskusii sú takí. A priznávam sa, že sa im svojim spôsobom nemôžem čudovať. A vadí mi, že mesto koná absolútne nekoncepčne. Na jednej strane prezentuje úvahy o električkovej trati na Dunajskej, na druhej ju zjednosmerní a vybuduje tam riadnu cyklistickú infraštruktúru. To je čistá schizofrénia. Teraz môžeme nielen že zabudnúť na električku, ale aj na nejaké priamejšie vedenie trolejbusov a ich predĺženie na Kamenné nám. K čomu bude trolejbus, ktorý sa zvíja ako had cez ostré 90° zákruty, ľavé odbočky, cik-cak ako optiý slimák? Jeho rýchlosť dramaticky klesá, s ňou aj atraktivita a prevádzkové náklady len stúpajú, bez toho aby sa odrazili v nejakej lepšej dopravnej obslužnosti územia. Toto mesto naozaj nemá žiadnu koncepciu v oblasti dopravy. Iba rôzne, z kontextu vytrhnuté ad-hoc riešenia. Jedno vedenie mesta niečo vypracuje, druhé to ignoruje a tretie koná v rozpore s tým. Načo sa vyhodili peniaze na dopravný generel? Chápem, že situácia sa mení a dynamicky vyvíja, ale príde mi to celé ako nekoncepčné. A rôzne "useknuté" cyklotrasy po meste tiež. Pred desiatimi rokmi sa niečo spravilo, ale tam vtedy rekonštrukcia končila, tak v posledných metroch proste cyklopruhy už an neriešime, lebo ich nie je kam napojiť. Skvelý to argument, aby sa nemuseli riešiť v nadväzujúcom projekte, ktorý sa furt len odkladá, lebo sny o vzdušných zámkoch ktoré zaplatí súkromný kapitál. Budíček!!! Nezaplatí! Cyklopruhy medzitým zrazu skončia, potom pokračujú. A miesto toho, aby sa najprv prepojili, sa inde budujú iné, zasa odnikadiaľ nikam. No a potom Vajanského, to bol vlastný gól ako vyšitý. Ale tak v tomto štáte sa tak podobne budujú aj diaľnice. Tu kúsok, tam kúsok a možno sa to niekde raz spojí. Vraj sa tak stane už za, idem kuknúť do kalendára, pred 15 rokmi. Úžasné! Bratislava je také mini-Slovensko v tomto.
"It was used too much and the population lost the ability to use it as public transport, because it became a tourist attraction," the president of a local residents’ association said following the fatal derailment of the Glória funicular railway"
Postavili tam lanovku a ľudia ju prišli využívať...
To mali aj T6A5 III. série v BA. Neviem či aj "štvrtej" (súprava 7957+7958). A aj viem, ako to minimálne jeden vodič minimálne v jednej súprave vedel obísť.
Ako to teda bolo? Lebo ja som počul rôzne vysvetlenia, vrátane koníčkovania.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
upravovač fotiek
Asi pred desiatimi rokmi, možno dávnejšie, som sa stretol cez niekoho, už si neposmínam koho, so skupinou mládencov, ktorí niečo podobné navrhovali v Bratislave. Pozrel som si to a nebol som proti, len som im povedal že to bude asi príliš drastické aby to malo úspech. Sám som už dávno navrhoval useknúť Špitálsku odbočkou doprava na Kolársku a zrušiť tranzit. Nemal som nič overené dopravným modelom. Nedávno som nakreslil zastávku električiek pod Manderlákom spolu s cestou ako kompromisný návrh, lebo mám pocit, že ten tranzit tam ostane. Koľko vody pretieklo Dunajom a tranzitujúce autá v centre mesta stále sú. Už sledujem v mojom uvažovaní, že ich beriem ako niečo, čo proste je a bude. Kreslil som aj nejaké pešie prepojenia, ktoré som tu ani nezverejnil, vznikli ako nečakaný spin-off keď som sa venoval Vajanskému nábrežiu. Proste kreslím čo najlacnejšie veci, v rozpore so súčasnými normami (zmysluplnosť tých noriem v existujúcej mestskej zástavbe, historicky obmedzenému pristoru silne spochybňujem). Zďaleka to nie je také veľkorysé, ako navrhujú iní. Občas premýšľam, či nie som už príliš starý. Zaujímalo by ma, ako tí, vtedy mladí nadšenci plní entuziazmu, vidia situáciu dnes. Desaťročia sa tu prešľapuje na mieste. Mnohé dopravne nevhodné veci ostávajú. A dokonca ani kompromisné riešenia, ktoré sú menej drastické voči IAD a myšlineke, že autom sa musí dať dostať krížom cez centrum, nie sú verejnou témou, ktorú by si osvojili politici a prebrali ju ako svoj kľúčový volebný program. Ak, tak sú to skôr "autisti", ktorí vo všetkom vidia "hon na autá". Dokonca aj tu na imhd v diskusii sú takí. A priznávam sa, že sa im svojim spôsobom nemôžem čudovať. A vadí mi, že mesto koná absolútne nekoncepčne. Na jednej strane prezentuje úvahy o električkovej trati na Dunajskej, na druhej ju zjednosmerní a vybuduje tam riadnu cyklistickú infraštruktúru. To je čistá schizofrénia. Teraz môžeme nielen že zabudnúť na električku, ale aj na nejaké priamejšie vedenie trolejbusov a ich predĺženie na Kamenné nám. K čomu bude trolejbus, ktorý sa zvíja ako had cez ostré 90° zákruty, ľavé odbočky, cik-cak ako optiý slimák? Jeho rýchlosť dramaticky klesá, s ňou aj atraktivita a prevádzkové náklady len stúpajú, bez toho aby sa odrazili v nejakej lepšej dopravnej obslužnosti územia. Toto mesto naozaj nemá žiadnu koncepciu v oblasti dopravy. Iba rôzne, z kontextu vytrhnuté ad-hoc riešenia. Jedno vedenie mesta niečo vypracuje, druhé to ignoruje a tretie koná v rozpore s tým. Načo sa vyhodili peniaze na dopravný generel? Chápem, že situácia sa mení a dynamicky vyvíja, ale príde mi to celé ako nekoncepčné. A rôzne "useknuté" cyklotrasy po meste tiež. Pred desiatimi rokmi sa niečo spravilo, ale tam vtedy rekonštrukcia končila, tak v posledných metroch proste cyklopruhy už an neriešime, lebo ich nie je kam napojiť. Skvelý to argument, aby sa nemuseli riešiť v nadväzujúcom projekte, ktorý sa furt len odkladá, lebo sny o vzdušných zámkoch ktoré zaplatí súkromný kapitál. Budíček!!! Nezaplatí! Cyklopruhy medzitým zrazu skončia, potom pokračujú. A miesto toho, aby sa najprv prepojili, sa inde budujú iné, zasa odnikadiaľ nikam. No a potom Vajanského, to bol vlastný gól ako vyšitý. Ale tak v tomto štáte sa tak podobne budujú aj diaľnice. Tu kúsok, tam kúsok a možno sa to niekde raz spojí. Vraj sa tak stane už za, idem kuknúť do kalendára, pred 15 rokmi. Úžasné! Bratislava je také mini-Slovensko v tomto.