Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Adam3 #181376:
Pri 1LV nikdy nebol celodenný interval 4 min., tam sa práveže ustúpilo od celodenného intervalu, pretože špičkovú kapacitu v sedle objektívne nie je treba. Od 22.06.2019 sa zaviedol 1LV a prázdninový interval bol 4/5/5/7,5. Od septembra 2019 bola posilnená odpoludňajšia špička na 4 minúty. To vydržalo do covidu a optimalizácie, ale treba povedať, že odpoludňajší interval 4 min. spôsoboval komplikácie v zhlukovaní vozov a tie vláčikovali (Karlovka) a neboli rovnomerne obsadené, čiže sa efekt v posilnenej kapacite všetkých liniek pri väčších nákladoch zásadne neprejavil.

Zároveň od septembra 2019 nebola 7 a to sa potom narýchlo polepilo. Už vtedy to bez vysokoškolákov nestačilo len s linkou 3 pri intervale 4 minúty. Takže ani teraz to logicky stačiť nebude. Sedmička ku každej druhej trojke bol podľa mňa zlý koncept, preferoval som sedmičku ku každej trojke. Teraz je situácia taká, že Petržalka kapacitne postačuje so 4 min., ale Račianska opäť nie. Vyriešiť to skrátením intervalu na celej linke 3 je podľa mňa neefektívne, a malo by sa to podľa môjho názoru vyriešiť buď vloženými spojmi alebo obnovením linky 7.

Takže áno, šetrí sa, bude sa šetriť ešte viac a treba sa na to pripraviť. Od januára stúpajú príplatky za nočnú a víkendovú prácu, zároveň bude pred voľbami a budú iné investičné priority, a kvôli zadĺženosti a dlhovej brzde si mestá nebudú môcť brať ďalšie úvery, takže mestám ostane menej peňazí a úroveň cestovného komfortu bude predmetom ťažkej skúšky.
Reakcia na: Klepeto #181389:
Nedá sa povedať, že voľné kapacity po cestujúcich z krachujúcich podnikov obsadia cestujúci z nových developmentov, lebo podniky obvykle generujú prúd cestujúcich v opačnom smere ako byty... Každopádne, zhodneme sa, že jednoznačne zlyháva mesto, že nereflektuje aktuálny prúd cestujúcich. Interval 2,5 minúty ráno a 4 minúty poobede s aktuálnymi vozidlami sú nedostatočné.
Reakcia na: Klepeto #181389:
nuz, len to ze vela podnikov skoncilo sposobilo pokles v smere rano smer raca a popoludni naopak, teda presne proti dopravnemu prudu obyvatelov danej oblasti...

a co sa tyka aj inych oblasti, iste si si mohol vsimnut ze kde mozem si kopnem do magistratu, ze objednavka dopravnych vykonov MHD ostava od polovice 90tych rokov rovnaka bez ohladu na to ze mesto sa medzicasom rozrastlo a jedne co sa robi su "optimalizacie" kedy akekolvek navysenie nedostatocnej kapacity niekde alebo zavedenie obsluhy neobsluhovanej oblasti je ruka s rukou sprevadzane redukciou niekde inde.... presne rovnako ako to bolo na prelome tisicroci, kedy sme ako o kus mladsi aktivisti sa snazili dosiahnut nejakych zmien, a starsimi pracovnikmi v dpb nam bolo vzdy jasne povedane, ze ak chceme niekde nieco pridat tak nevyhnutne musime najst nieco co sa tomu obetuje, ze inac to cez magistrat neprejde....a za ten cas sa teda vonkoncom v tomto nic nezmenilo; akurat v nultych rokoch boli na magistrate aj vo veducich funkciach a na pozicii primatorov ludia, s ktorymi bolo mozne komunikovat a pokial komunikacia bola podlozena argumentami a cislami, dalo sa aj dakam dopracovat (napriklad k tomu ze necakame stale na metro ale do petrzalky sa vybudovala elektrickova trat, aj ked s paradajkami na sturovej 😃 )
dnes si toto pri tom ako si pocina nas PRimator a jeho funclub na magistrate neviem ani nahodou predstavit.....
Reakcia na: si #181388:
Byty pribudli aj inde a rozsah prepravy ostal rovnaký alebo sa dokonca znížil. Na toto sa to nedá zvaľovať. A hlavne v oblasti Rače skončilo aj veľa podnikov, ktoré generovali ľudí do električiek. Takže po tejto stránke sa tie voľné kapacity iba obsadili nejakými ľuďmi z nových developmentov. V súčasnosti je auto dostupné a tam prešlo veľa ľudí aj napriek tomu, že ponuka mhd bola ešte v 90-tých rokoch na Račianskej podstatne bohatšia. Veľa ľudí nepotrebuje denne cestovať do práce aj vďaka HO.
Takže kto teda zapĺňa električku na račianskej radále, keďže sa nedá hovoriť o nejakých desiatkách % nárastu počtu obyvateľov popri nej. Vracajú sa teda do mhd ľudia čo doteraz jazdili autami? Alebo ju viac vo vnútornom mesto používajú ľudia z regiónu, ktorý autá nechávajú na bezplatných parkoviskách a ďalej do práce idú mhd?
Takže kto v tomto smer zlyháva? Mňa nenapadá nikto ako mesto s DPB. Mesto si realizuje svoje plány o P+R ako toho na Komisárkach, ale neponúka žiadne posilnenie dopravy.
Mesto kade chodí, tade hovorí, že ľudia majú presadnúť z áut do alternatívnych dopravných prostriedkov. No nie všetci chcú ísť kolobežkou alebo bicyklom. Takže čo im ostáva ako alternatíva v auto. No jedine tá mhdčka. A opäť sme pri rovnakej otázke. Ako mesto reflektuje na túto skutočnosť? Posilňuje mhd, tam kde je to už na hrane slušného cestovania?
Jediný počin bol, že sa nakúpili pre L71 tie dlháče. Inak sa celá prevádzka DPB podobná látaniu dier záplatou a to štýlom, že z jednej diery tu záplatu presunieme na druhú dieru.
Reakcia na: Klepeto #181383:
oproti 90tym rokom pribudlo na radiale (len developerske projekty s bytovkami):
bianko (pri vinohradoch/karpatske namestie)
rustavelihoXzavadska (6 bytoviek, nepamatam aky to ma developersky nazov)
rinok raca (rudrofova, f. kubu)
kadnarova (13 bytovierk, tiez developersky nazov nepamatam)
male krasnany + zastavba nad tym pristupna z peknej cesty
[Palma vo vystavbe]
guthaus

jedna sa mojim odhadom o nemale tisicky bytov s obyvatelmi....
a rozne "nadstavby" obvzlast v krasnanoch ani neuvadzam....
narast RD detto....

objekty pri racianskom myte uz neuvadzam, tam je moznost aj pesej dochadzky na ine radialy a trasy)
zda sa Ti ze tam nema odkial byt narast dopytu ?
Reakcia na: Klepeto #181383:
Račianska by si dávno zaslúžila kapacitnejšie súpravy. Lenže v Bratislave je zatiaľ stále limit 2xT alebo 29T/30T. Trojvozová súprava sa otestovala, fungovalo to, ale nebolo to zavedené do praxe. Vzhľadom k stavu (počtu) vozňov T6A5 trojičky tak skoro neuvidíme, ak vôbec niekedy. Budúci rok má prísť ešte 10 kusov 29T, vďaka ktorým by mohli K2Sky definitívne zmiznúť z ulíc. A neviem teraz ako to vyzerá s kilometrami, možno aj T3S skončí. Na druhej strane DPB už začal odstavovať aj T3G. Takže možno sa odstavia skôr tie.

Ináč máme celkom zaujímavú situáciu, kedy paradoxne mladšie T6A5 jazdia iba špičky a staré T3ky jazdia na celodenkách. Ale tak to asi vychádza, vzhľadom k tomu, kde sú aké vozy deponované.

DPB má vysúťažené aj dlhšie električky. Vyhrala to Škoda s nejakým modelom ktorý bude mať všetky podvozky otočné a dĺžku do 49 metrov. Viac zverejnené nebolo. Lenže aj keby DPB hneď teraz podpísal zmluvu, lebo by "dostal" peniaze, výroba, dodanie, schválenie atď. budú trvať roky. Račianska radiála nestíha už dnes. Čakať roky na nové, dlhé vozy znamená vyháňať ľudí do áut, keď sa do električiek nepomestia. Interval linky 3 musí byť skrátený teraz. Aj za cenu, že na linke 1 budú iba kačice. Aj tak na linke 1 nízkopodlažky vozia vzduch. Kapacite K2S na tej linke stačia.
Reakcia na: Klepeto #181383:
Ďalším z faktorov je, že iba po roku 2020 pribudlo (a ešte pribudne) viac ako 1500 bytov v najväčších developerských projektoch ako Rínok, Pri Mýte, Guthaus, Rendez...).
Reakcia na: Klepeto #181383:
Nárast tam vzhľadom na tragickú dopravnú situáciu na Račianskej nejaký bude. Netreba ale zabúdať, že teraz máme v L3 ľudí, čo by predtým išli L5 a pod. Ďalšia vec je oslabenie kapacity ráno po zrušení L7.
Reakcia na: Dave177 #181382:
Prosím vyfoť to a pošli. Nech je update. A hodil by sa aj článok k tomu, že mesto znížilo kapacitu a ľudia sa do vozov nezmestia.
Tá račianska radiála má od 90-rokov nejaký nárast v preprave cestujúcih? Lebo ak tam jazdili v tých rokoch 4 linky 3,5,7,11 a každá v špičke 8 min. tak to je 2 min. interval. V tej dobe tam boli vypravované hlavne kačice, ktoré teda kapacitne na tom neboli nejako úžasne. Necestoval som v období 80-90 rokov týmto smerom, tak neviem posúdiť ako to vypadalo v čase špičky. No asi to nebolo nič slávne, keďže aj iné časti mesta mali svoje natrieskané spoje.
Druhá možnosť je v tom, že sa zrušili expresné linky, ktoré Račiansku dokázali v špičke tiež pekne obslúžiť a to linkami 105 a 117 a z časti 109, ktorá je dnes ohlodaná ako pozostatok vo forme dnešnej L75.
Takže táto masa ľudí čo využívali expresy sa presunula prevažne do áut a minimum na električku. Otázne je či sa opäť ľudia nevracajú do mhd aj z dôvodu horšej dopravnej situácii na cestách a hlavne zavádzaniu PAAS, kde sa nedá v mieste práce už bezplatne parkovať.
Reakcia na: upravovač fotiek #181381:
Kiežby sa to dialo iba počas rannej špičky 🙂 Ale bežne necháva ľudí na zastávkach aj poobede (smer Rača)...
Reakcia na: david11 #181380:
Že Račianska kapacitne nestačí ale nie je vinou počtu liniek. Traťový interval bol 2 minúty, teraz je 2,5 minúty. S vozňami tej istej kapacity ako predtým. Potom je jasné, že to ľudí nepoberie. Lebo sa tam fyzicky nezmestia v najexponovanejších časoch rannej špičky.
Reakcia na: Adam3 #181376:
Na DKV moc jednolinkový variant necítiš, keď tam sú linky dve celodenne. Keby si mal napr. len L4 alebo len L9 trebárs v 2,5 min.int. tiež by som ho až tak nevychvaľoval. Do niektorého kúta centra prestupovať napr. pri tuneli..
L3 nestíha v špičkách na Račianskej a magistrát to necháva vyhniť a teší sa, že máme električkovú linku s pomaly najlepším intervalom na svete. Preto nehrozí, že by sa to v blízkej budúcnosti zmenilo.
Reakcia na: Adam3 #181376:
Ta 6ka v Darmstadte vyzera na nejaky expres, na juh od centra vynechava dost vela zastavok.
Vyborne prave 2 posebe iduce primesta odignorovali zastavku ZST Lamac kde viditelne stalo 8 ludi. Vivat integrovany system.
Reakcia na: upravovač fotiek #181364:
Črevné mesto je najstrašnejšie dopravácke peklo z pohľadu tarify a linkového vedenia, aké som v rímci západnej Európy zažil. Ani pán na predajnom mieste IDS nám nedokázal predať správny lístok, nedokázal ho vybrať ani Vladimír. Milujem Freiburg, Würzburg, Braunschweig.
Reakcia na: upravovač fotiek #181364:
Preco maju v tom Darmstadte L6 a L8 uplne rovnaku trasu?😀
Ale inak vo vsetkom suhlasim, pre mna bol prechod z dvojlinkoveho systemu na jednolinkovy citelne zlepsenie, kedze spoje na DKV radiale chodia v lepsich prekladoch a navyse v sedle nie je oslabenie o spickovu linku na nabrezie.
Problem je, ze jednolinkovy variant s rovnakym poctom vzkm ako dvojlinkovy (teda ak pri dvojlinkovom bol celodenny interval 8min tak pri jednolinkovom mal byt 4min) tu bol iba chvilu. Nasledne prisli covid optimalizacie a osekavanie intervalov, mimo spicky na 5 minut (uvedomme si ale, ze pri dvojlinkovom by sa tiez pohorsil z 8min na 10min), a tiez sa nasledne zhorsili intervaly neskoro vecer.
No a teraz to zaklincovala Petrzalka, ked sa Racianska oslabila z 2min na 2.5min. Ved to je smiesne, ze otvorime novu trat, usetrime kopec poradi na 2 zrusenych autobusovych linkach a elektrickovu vypravu navysime o 3 vozy... Mali sa proste L3 a L7 nechat a v spicke este aj L1 predlzit do Petrzalky. Len ked tu sa stale len setri, setri a skrta miesto toho aby sa spoje posilnovali a intervaly zlepsovali. Za to ale jednolinkovy variant nemoze.
Aktuálne stojí na Einteinovej (A) 3015 s kamiónom ktorý jej nedal prednosť. 3015 ma rozbité sklo pri 3. dverách a škrabance. Prítomný je už aj dispečing
Reakcia na: upravovač fotiek #181364:
"V situácii opísanej v príspevku #181361 by ani štyri linky na radiále nepomohli. Boli by narušené všety smery, na ktoré by sa linky v meste vetvili. V celej dĺžke Karloveskej radiály máme dve linky, ak sa tam niečo stane, tak to ovplyvní obe trate v meste (nábrežie/Špitálska a tunel/Obchodná) a ďalšie dve radiály (Ružinovskú aj Vajnorskú)."

-To je samozrejme pravda, ak by sa stala MU na Karloveskej radiale tak nic nepomoze cestujucim v KV. Lenze v pripade dvojlinkoveho variantu by na Vajnorskej a Ruzinovskej jazdili dalej 2 a 8 bez obmedzenia. Ja som zazil napriklad pripad, ze som stal na Kamennom namesti a potreboval som ist na Vajnorsku, ale kvoli nejakej nehode v KV vypisovala virtualna tabula, ze dalsi spoj L4 je az o 25 minut. Preco je premavka na Vajnorskej totalne rozbita, ked sa nieco stalo v KV? To je uplny nezmysel. A pritom v dobe 2 linkoveho vedenia by som mohol zvolit kombinaciu L8 -> L2, a pri 3 linkovom variante bolo este viac kombinacii, L6 + L2, alebo L14 + L2. Aj keby to moc casu neusetrilo, tak je to psychologicky prijemnejsie ked sa pohybujes a necakas, hlavne ked je zima, dazd, atd.

"Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu."

-A tvrdis, ze toto sa nemoze stat pri sucasnej situacii? Teraz ked je problem na jednej radiale tak na druhej neexistuje ziadna alternativa ktora moze jazdit bez problemov. V case 2 linkoveho variantu, ak by sa nieco stalo v KV, tak Racianska stale mala alternativy vo forme 3 + 7, teraz nema vobec nic.
Prerušená premávka v zastávke Blumentál smer Obchodná/Americké nám z dôvodu poruchy autobusu. L3 smer JME premáva cez Vazovovu a L9 pokračuje z Krížnej rovno po Špitálskej.

Edit: odklon zrušený.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.