Reakcia na: Adam3 #181376:
Pri 1LV nikdy nebol celodenný interval 4 min., tam sa práveže ustúpilo od celodenného intervalu, pretože špičkovú kapacitu v sedle objektívne nie je treba. Od 22.06.2019 sa zaviedol 1LV a prázdninový interval bol 4/5/5/7,5. Od septembra 2019 bola posilnená odpoludňajšia špička na 4 minúty. To vydržalo do covidu a optimalizácie, ale treba povedať, že odpoludňajší interval 4 min. spôsoboval komplikácie v zhlukovaní vozov a tie vláčikovali (Karlovka) a neboli rovnomerne obsadené, čiže sa efekt v posilnenej kapacite všetkých liniek pri väčších nákladoch zásadne neprejavil.Zároveň od septembra 2019 nebola 7 a to sa potom narýchlo polepilo. Už vtedy to bez vysokoškolákov nestačilo len s linkou 3 pri intervale 4 minúty. Takže ani teraz to logicky stačiť nebude. Sedmička ku každej druhej trojke bol podľa mňa zlý koncept, preferoval som sedmičku ku každej trojke. Teraz je situácia taká, že Petržalka kapacitne postačuje so 4 min., ale Račianska opäť nie. Vyriešiť to skrátením intervalu na celej linke 3 je podľa mňa neefektívne, a malo by sa to podľa môjho názoru vyriešiť buď vloženými spojmi alebo obnovením linky 7.
Takže áno, šetrí sa, bude sa šetriť ešte viac a treba sa na to pripraviť. Od januára stúpajú príplatky za nočnú a víkendovú prácu, zároveň bude pred voľbami a budú iné investičné priority, a kvôli zadĺženosti a dlhovej brzde si mestá nebudú môcť brať ďalšie úvery, takže mestám ostane menej peňazí a úroveň cestovného komfortu bude predmetom ťažkej skúšky.
)
Ale bežne necháva ľudí na zastávkach aj poobede (smer Rača)...

Andrej