Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #181364:
Črevné mesto je najstrašnejšie dopravácke peklo z pohľadu tarify a linkového vedenia, aké som v rímci západnej Európy zažil. Ani pán na predajnom mieste IDS nám nedokázal predať správny lístok, nedokázal ho vybrať ani Vladimír. Milujem Freiburg, Würzburg, Braunschweig.
Reakcia na: upravovač fotiek #181364:
Preco maju v tom Darmstadte L6 a L8 uplne rovnaku trasu?😀
Ale inak vo vsetkom suhlasim, pre mna bol prechod z dvojlinkoveho systemu na jednolinkovy citelne zlepsenie, kedze spoje na DKV radiale chodia v lepsich prekladoch a navyse v sedle nie je oslabenie o spickovu linku na nabrezie.
Problem je, ze jednolinkovy variant s rovnakym poctom vzkm ako dvojlinkovy (teda ak pri dvojlinkovom bol celodenny interval 8min tak pri jednolinkovom mal byt 4min) tu bol iba chvilu. Nasledne prisli covid optimalizacie a osekavanie intervalov, mimo spicky na 5 minut (uvedomme si ale, ze pri dvojlinkovom by sa tiez pohorsil z 8min na 10min), a tiez sa nasledne zhorsili intervaly neskoro vecer.
No a teraz to zaklincovala Petrzalka, ked sa Racianska oslabila z 2min na 2.5min. Ved to je smiesne, ze otvorime novu trat, usetrime kopec poradi na 2 zrusenych autobusovych linkach a elektrickovu vypravu navysime o 3 vozy... Mali sa proste L3 a L7 nechat a v spicke este aj L1 predlzit do Petrzalky. Len ked tu sa stale len setri, setri a skrta miesto toho aby sa spoje posilnovali a intervaly zlepsovali. Za to ale jednolinkovy variant nemoze.
Aktuálne stojí na Einteinovej (A) 3015 s kamiónom ktorý jej nedal prednosť. 3015 ma rozbité sklo pri 3. dverách a škrabance. Prítomný je už aj dispečing
Reakcia na: upravovač fotiek #181364:
"V situácii opísanej v príspevku #181361 by ani štyri linky na radiále nepomohli. Boli by narušené všety smery, na ktoré by sa linky v meste vetvili. V celej dĺžke Karloveskej radiály máme dve linky, ak sa tam niečo stane, tak to ovplyvní obe trate v meste (nábrežie/Špitálska a tunel/Obchodná) a ďalšie dve radiály (Ružinovskú aj Vajnorskú)."

-To je samozrejme pravda, ak by sa stala MU na Karloveskej radiale tak nic nepomoze cestujucim v KV. Lenze v pripade dvojlinkoveho variantu by na Vajnorskej a Ruzinovskej jazdili dalej 2 a 8 bez obmedzenia. Ja som zazil napriklad pripad, ze som stal na Kamennom namesti a potreboval som ist na Vajnorsku, ale kvoli nejakej nehode v KV vypisovala virtualna tabula, ze dalsi spoj L4 je az o 25 minut. Preco je premavka na Vajnorskej totalne rozbita, ked sa nieco stalo v KV? To je uplny nezmysel. A pritom v dobe 2 linkoveho vedenia by som mohol zvolit kombinaciu L8 -> L2, a pri 3 linkovom variante bolo este viac kombinacii, L6 + L2, alebo L14 + L2. Aj keby to moc casu neusetrilo, tak je to psychologicky prijemnejsie ked sa pohybujes a necakas, hlavne ked je zima, dazd, atd.

"Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu."

-A tvrdis, ze toto sa nemoze stat pri sucasnej situacii? Teraz ked je problem na jednej radiale tak na druhej neexistuje ziadna alternativa ktora moze jazdit bez problemov. V case 2 linkoveho variantu, ak by sa nieco stalo v KV, tak Racianska stale mala alternativy vo forme 3 + 7, teraz nema vobec nic.
Prerušená premávka v zastávke Blumentál smer Obchodná/Americké nám z dôvodu poruchy autobusu. L3 smer JME premáva cez Vazovovu a L9 pokračuje z Krížnej rovno po Špitálskej.

Edit: odklon zrušený.
Reakcia na: mirec240 #181371:
Bude dnes celý deň na 4/14?
Reakcia na: KuraciKebab #181370:
Dôvod bol iný, 7733 sa napojila v NM a v Dúbravke každá električka stála na inej koľaji, vymenili sa aj vodiči. 7733 už je späť na 4/14.
Reakcia na: mhd579 #181368:
Skôr by som povedal že sa pri napájaní zle zaradil na konečnej čiže stál za vozom ktorý mal pozdejší odchod.
Reakcia na: mhd579 #181368:
18:24 sa dnes budem môcť odviezť s T3M z Dúbravky? Tak to pôjdem!
Reakcia na: mirec240 #181365:
Zrejme aby mala 7733+34 skorší koniec služby na 4/16 (o cca 4 hodiny skôr ako 4/14), keď sa jej dnes po dlhej dobe “pošťastilo” zaskakovať na celodennom poradí 😁
Reakcia na: si #181366:
Aj tie dve prepojenia v centre idú v tesnej blízkosti (Špitálska a Obchodná) a nejaké možnosti operatívneho odklonu sú mimoriadne limitované.
Reakcia na: upravovač fotiek #181364:
ja by som len dodal, ze tratova infrastruktura elektriciek ma v tomto meste velmi daleko od siete.... v podstate tu je len par rozne dlhych radial ktore inde ako vo vnutornom centre nie su nijak prepojene....
4/14 a 4/16 - vyzerá to na výmenu poradí medzi 7431 a 7733+34 (od Pri kríži)
Toľko hejtu na jednolinkový variant som tu ešte nevidel. Nesúhlasím s tým že jednolinkový variant by mal byť trápnou hrou na simuláciu metra. Vo svete je úplne bežný v mnohých mestách.

Zopár príkladov:

Freiburg: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Freiburg_im_Breisgau#/media/Datei:Tram-Freiburg-Map2025.svg
Heidelberg: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Heidelberg#/media/Datei:Stra%C3%9Fenbahnlinien-Heidelberg-2023.svg
Augsburg: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/31/Augsburg_-_Stra%C3%9Fenbahn_-_Netzplan.png
Mníchov: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_M%C3%BCnchen#/media/Datei:Netzplan_Tram_M%C3%BCnchen.svg
Cottbus: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Cottbus#/media/Datei:Cottbus_Strassenbahnnetz_2019.png
Kassel: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/67/Kassel_Strassenbahn_Netzplan_Stand_03-2020.jpg
Braunschweig: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Braunschweig#/media/Datei:Stra%C3%9Fenbahnnetz_Braunschweig_-_Brunswick_tramway_network.png
Bielefeld: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/Stadtbahn_Bielefeld_Netzplan.svg
Düsseldorf: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/ba/TramD.png
Krefeld: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Krefeld_Tram.png
Chemnitz: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Chemnitz#/media/Datei:Chemnitz_Tram_Netzplan.svg
Plauen: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Plauen#/media/Datei:Liniennetz_Stra%C3%9Fenbahn_Plauen.svg
Erfurt: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Erfurt#/media/Datei:Liniennetz_der_Stra%C3%9Fenbahn_Erfurt.svg
Gera: https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Gera#/media/Datei:Tram_map_of_Gera.svg
Gent: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/82/Tramlinien_Gent_geografisch.png

Dovolím si tvrdiť, že sú to všetko funkčné systémy.

Áno, sú aj siete s viacerými linkami na celej dĺžke radiál. Napríklad Darmstadt:
https://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fenbahn_Darmstadt#/media/Datei:Liniennetzplan_Stra%C3%9Fenbahn_Darmstadt.svg

V rámci diskusie môžete dať ďalšie príkldy miest, kde sú dvojlinkové a trojlinkové vedenia. Ako napr. vyššie spomenutý Darmstadt.

V situácii opísanej v príspevku #181361 by ani štyri linky na radiále nepomohli. Boli by narušené všety smery, na ktoré by sa linky v meste vetvili. V celej dĺžke Karloveskej radiály máme dve linky, ak sa tam niečo stane, tak to ovplyvní obe trate v meste (nábrežie/Špitálska a tunel/Obchodná) a ďalšie dve radiály (Ružinovskú aj Vajnorskú). Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu.

Nechcem však dogmaticky tvrdiť, že jediná linka na Račianskej radiále musí byť po celý deň. Nemám absolútne žiaden problém s doplnkovou špičkovou linkou, ktorá by odľahčila linku č. 3 v časoch, kedy to potrebuje. Len máme problém, že špičkovú posilovú linku nemáme kde v meste rozumne ukončiť alebo otočiť. Poslať na Hlavnú stanicu, kam by od STU vozidla vzduch nie je efektívne. Obchodnú by obslúžila iba jednosmerne a vytvárala súbeh na Špitálskej s linkou č. 3. Takže prípadný problém tam by aj tak spôsobil, že dlho by do Rače nič nešlo a potom vláčik 3-špičková linka-3-špičková linka... Obrat cez tunel by znamenal tiež vozenie vzduchu v úseku Kapucínska - tunel - nábrežie - Mostová - Jesenského - Centrum. Obrat cez Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám. naráža na kapacitu križovakty Šafárikovo nám., navyše by bol súbeh s linkou 1 v trase STU - Šafárikovo nám. Takže vo väčšine trasy linky č. 1. Čo tiež nie je ideálne.

Dvojlinkový variant nie je vôbec všeliek na problémy, ktoré električková doprava v Bratislave má. Rovnako nie je jednolinkový variant hlavnou príčinou problémov, ktoré vzniknú pri mimoriadnych udalostiach (nehodách, blokovaniach tratí). V prípade mimoriadností sa aj tak doprava komplikuje a viac liniek na radiálu zďaleka nezaračuje, že by mimoriadnosť dopadla lepšie. Naopak, môže spôsobiť, že problém na jednej radiále sa prenesie do celého zvyšku siete.
Reakcia na: SolarisSU15 #181361:
Bre ranko. Tak to vysvetluje preco mi sli 3ks 9ky za sebou sme Karlovka z Kriznej.. Detto som videl ist 2ks 4ky na Americkom nam smer Dubravka za sebou..

3/x 7535 - super jazdna a vodicka🙂

1 linkovy variant.. naozaj nie je zly, ale ma svoje velke neduhy v pripade mimoriadnosti.. 🙁

Ono by nebola zla linka ako bola kedysi 3/8 ked to chodilo cez Obchodnu.. Len jej naplanovanie si neviem predstavit, ze aka a kade.. Ale mame 1 linkovy variant, takze nic..
Skor by som uvital budovanie novych trati Eurova-Kosicka-Dulak- Mileticka a ich prepojenie na Ruzinov/TrMy + s mini obaratiskom na/pri Mileticke ako bol aj nakres.. tento uzol by neskutocne pomohol..
A zas sme potom pri tom, ze mame malo vozov a vodicov....
Všimol som si ju, stojatým dispečérske vozidlá a je za ňou fronta električiek smerujúcich do centra
7845+7846 porucha na zastávke riviera, nepremáva L4 a L9 smer centrum

Aktualizácia: premávka obnovená
Reakcia na: plusmínusautobus #181355:
Darmo 1 mala ísť do Petržalky a 7 keď tak miesto Hlavnej Stanice po trase Raca-Vinohrady-Obchodna-Tunel-Most SNP-Jesenskeho-Namestie SNP-Obchodna-Raca ...
Lenže na takéto posilnenie nemáme vozy resp maximálne na linku 1 nasadiť K2 v striedani s NP vozom
Reakcia na: BA2301 #181357:
1 linka je fajn neskoro večer a cez víkend, keď sa pohybuje po meste menej ľudí a sieť je menej zraniteľná. Ale aby počas špičky skolabovala doprava na jednej strane mesta lebo nejaká MU sa stala na druhej strane mesta, to fakt nie. Som prekvapený že takúto hovadinu ešte nevymysleli pre trolejbusy. Keď pre Petržalku a Raču stačí prachpustá 3ka, tak prečo nie len 71 pre Dolné hony?
Reakcia na: BA2301 #181357:
K tomuto by som pridal aj fakt, že v ranných špičkách enormne narástol počet nastupujúcich študentov, s čím by som sám o sebe nemal žiadny problém. Lenže pokým sa kedysi študenti STU vozili linkou č. 7 bližšie k svojim fakultám, teraz spolu cestujú aj so študentmi UK (napr. z Lekárskej alebo Právnickej fakulty), ktorí nastupujú na rôznych zastávkach pred Mladou gardou (internátom patriacim STU). Žiadna veľká veda. A o postupne sa zhoršujúcom stave Račianskej radiály ani nehovorím...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.