Tá račianska radiála má od 90-rokov nejaký nárast v preprave cestujúcih? Lebo ak tam jazdili v tých rokoch 4 linky 3,5,7,11 a každá v špičke 8 min. tak to je 2 min. interval. V tej dobe tam boli vypravované hlavne kačice, ktoré teda kapacitne na tom neboli nejako úžasne. Necestoval som v období 80-90 rokov týmto smerom, tak neviem posúdiť ako to vypadalo v čase špičky. No asi to nebolo nič slávne, keďže aj iné časti mesta mali svoje natrieskané spoje.
Druhá možnosť je v tom, že sa zrušili expresné linky, ktoré Račiansku dokázali v špičke tiež pekne obslúžiť a to linkami 105 a 117 a z časti 109, ktorá je dnes ohlodaná ako pozostatok vo forme dnešnej L75.
Takže táto masa ľudí čo využívali expresy sa presunula prevažne do áut a minimum na električku. Otázne je či sa opäť ľudia nevracajú do mhd aj z dôvodu horšej dopravnej situácii na cestách a hlavne zavádzaniu PAAS, kde sa nedá v mieste práce už bezplatne parkovať.
Druhá možnosť je v tom, že sa zrušili expresné linky, ktoré Račiansku dokázali v špičke tiež pekne obslúžiť a to linkami 105 a 117 a z časti 109, ktorá je dnes ohlodaná ako pozostatok vo forme dnešnej L75.
Takže táto masa ľudí čo využívali expresy sa presunula prevažne do áut a minimum na električku. Otázne je či sa opäť ľudia nevracajú do mhd aj z dôvodu horšej dopravnej situácii na cestách a hlavne zavádzaniu PAAS, kde sa nedá v mieste práce už bezplatne parkovať.
Ale bežne necháva ľudí na zastávkach aj poobede (smer Rača)...

Andrej
-To je samozrejme pravda, ak by sa stala MU na Karloveskej radiale tak nic nepomoze cestujucim v KV. Lenze v pripade dvojlinkoveho variantu by na Vajnorskej a Ruzinovskej jazdili dalej 2 a 8 bez obmedzenia. Ja som zazil napriklad pripad, ze som stal na Kamennom namesti a potreboval som ist na Vajnorsku, ale kvoli nejakej nehode v KV vypisovala virtualna tabula, ze dalsi spoj L4 je az o 25 minut. Preco je premavka na Vajnorskej totalne rozbita, ked sa nieco stalo v KV? To je uplny nezmysel. A pritom v dobe 2 linkoveho vedenia by som mohol zvolit kombinaciu L8 -> L2, a pri 3 linkovom variante bolo este viac kombinacii, L6 + L2, alebo L14 + L2. Aj keby to moc casu neusetrilo, tak je to psychologicky prijemnejsie ked sa pohybujes a necakas, hlavne ked je zima, dazd, atd.
"Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu."
-A tvrdis, ze toto sa nemoze stat pri sucasnej situacii? Teraz ked je problem na jednej radiale tak na druhej neexistuje ziadna alternativa ktora moze jazdit bez problemov. V case 2 linkoveho variantu, ak by sa nieco stalo v KV, tak Racianska stale mala alternativy vo forme 3 + 7, teraz nema vobec nic.