Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dave177 #181402:
Veľa cestujúcich je v zastávkach Záhumenice, Detvianska, Pekná Cesta, STN. Vinohrady, Mladá Garda, Riazanská, Ursínyho a Račko, Blumentál, tam nastupuje najviac ľudí
Reakcia na: SotousBA #181400:
Podľa mňa nie, lebo nerieši nedostatočnú kapacitu na úseku ŽST Vinohrady - Detvianska.
Reakcia na: upravovač fotiek #181394:
L3 by bola dobrá ak by jazdila cez SNP - Kapucínska - Tunel - Nábrežie a cez Šafko, najlepšie by bolo čo chýba na nábreži dvojkoľajka, potom by sa to riešilo inak, len treba trate vybudovať čo chýbajú v meste, keď sa stavia moc s MHD nepočítajú
Reakcia na: DueStage #181395:
Podľa mňa by bola dobrá táto varianta
Reakcia na: upravovač fotiek #181394:
V súčasnej situácii si neviem predstaviť otáčanie cez Nám. Ľ. Štúra. Poobede sú tam kolóny a kvôli cyklopruhu sa dlho čaká na voľno na odbočenie, na Šafku je cez špičku vypnutá preferencia, to sa nikdy nenapojí podľa grafikonu. A nevyzerá, že by to malo byť lepšie. To by skôr bola zaujímavá ta koľajová spojka na Jesenského.
Reakcia na: upravovač fotiek #181397:
Ty nie, ale DueStage v #181395 "aspoň v úseku Stn. Vinohrady"
Reakcia na: si #181396:
Preto ani nerátam s trasou po Vinohrady.
Reakcia na: DueStage #181395:
nuz len problem je ze L3 ma problem s poberanim uz na cernockeho/peknej ceste...
Reakcia na: upravovač fotiek #181394:
Úplne v pohode by sa celodenne na Račianskej uživila ešte jedna linka aspoň v úseku Stn. Vinohrady - Centrum. V centre by sa mohla točiť či už cez tunel, NĽŠ, prípadne cez obchodnú... Aj keď by možno chvíľu v centre viezla vzduch, aspoň trochu by to pomohlo zúfalej situácii na L3.
Reakcia na: Solider #181392:
A čo tak mať špičkové skrátené výkony linky 3 v trase Rača - Nám. Ľ. Štúra? Je to jediné miesto, kde by sa linka 3 dala nejako rozume otočiť. Podobne ako pri linke 4 by v zastávke Centrum bolo oznámené "Spoj pokračuje na konečnú zastávku Nám. Ľ. Štúra." Kto by to nepočul, tak by sa previezol a na Šafku by mohol prestúpiť a pokračovať do Petržalky.
Reakcia na: Klepeto #181389:
Oslabenie kapacity na račianskej radiále kritizujeme viacerí prakticky od momentu, kedy sme sa o tom dozvedeli. Áno, mesto chce aby všetci išli na bicykli alebo peši.
Reakcia na: Adam3 #181376:
Pri 1LV nikdy nebol celodenný interval 4 min., tam sa práveže ustúpilo od celodenného intervalu, pretože špičkovú kapacitu v sedle objektívne nie je treba. Od 22.06.2019 sa zaviedol 1LV a prázdninový interval bol 4/5/5/7,5. Od septembra 2019 bola posilnená odpoludňajšia špička na 4 minúty. To vydržalo do covidu a optimalizácie, ale treba povedať, že odpoludňajší interval 4 min. spôsoboval komplikácie v zhlukovaní vozov a tie vláčikovali (Karlovka) a neboli rovnomerne obsadené, čiže sa efekt v posilnenej kapacite všetkých liniek pri väčších nákladoch zásadne neprejavil.

Zároveň od septembra 2019 nebola 7 a to sa potom narýchlo polepilo. Už vtedy to bez vysokoškolákov nestačilo len s linkou 3 pri intervale 4 minúty. Takže ani teraz to logicky stačiť nebude. Sedmička ku každej druhej trojke bol podľa mňa zlý koncept, preferoval som sedmičku ku každej trojke. Teraz je situácia taká, že Petržalka kapacitne postačuje so 4 min., ale Račianska opäť nie. Vyriešiť to skrátením intervalu na celej linke 3 je podľa mňa neefektívne, a malo by sa to podľa môjho názoru vyriešiť buď vloženými spojmi alebo obnovením linky 7.

Takže áno, šetrí sa, bude sa šetriť ešte viac a treba sa na to pripraviť. Od januára stúpajú príplatky za nočnú a víkendovú prácu, zároveň bude pred voľbami a budú iné investičné priority, a kvôli zadĺženosti a dlhovej brzde si mestá nebudú môcť brať ďalšie úvery, takže mestám ostane menej peňazí a úroveň cestovného komfortu bude predmetom ťažkej skúšky.
Reakcia na: Klepeto #181389:
Nedá sa povedať, že voľné kapacity po cestujúcich z krachujúcich podnikov obsadia cestujúci z nových developmentov, lebo podniky obvykle generujú prúd cestujúcich v opačnom smere ako byty... Každopádne, zhodneme sa, že jednoznačne zlyháva mesto, že nereflektuje aktuálny prúd cestujúcich. Interval 2,5 minúty ráno a 4 minúty poobede s aktuálnymi vozidlami sú nedostatočné.
Reakcia na: Klepeto #181389:
nuz, len to ze vela podnikov skoncilo sposobilo pokles v smere rano smer raca a popoludni naopak, teda presne proti dopravnemu prudu obyvatelov danej oblasti...

a co sa tyka aj inych oblasti, iste si si mohol vsimnut ze kde mozem si kopnem do magistratu, ze objednavka dopravnych vykonov MHD ostava od polovice 90tych rokov rovnaka bez ohladu na to ze mesto sa medzicasom rozrastlo a jedne co sa robi su "optimalizacie" kedy akekolvek navysenie nedostatocnej kapacity niekde alebo zavedenie obsluhy neobsluhovanej oblasti je ruka s rukou sprevadzane redukciou niekde inde.... presne rovnako ako to bolo na prelome tisicroci, kedy sme ako o kus mladsi aktivisti sa snazili dosiahnut nejakych zmien, a starsimi pracovnikmi v dpb nam bolo vzdy jasne povedane, ze ak chceme niekde nieco pridat tak nevyhnutne musime najst nieco co sa tomu obetuje, ze inac to cez magistrat neprejde....a za ten cas sa teda vonkoncom v tomto nic nezmenilo; akurat v nultych rokoch boli na magistrate aj vo veducich funkciach a na pozicii primatorov ludia, s ktorymi bolo mozne komunikovat a pokial komunikacia bola podlozena argumentami a cislami, dalo sa aj dakam dopracovat (napriklad k tomu ze necakame stale na metro ale do petrzalky sa vybudovala elektrickova trat, aj ked s paradajkami na sturovej 😃 )
dnes si toto pri tom ako si pocina nas PRimator a jeho funclub na magistrate neviem ani nahodou predstavit.....
Reakcia na: si #181388:
Byty pribudli aj inde a rozsah prepravy ostal rovnaký alebo sa dokonca znížil. Na toto sa to nedá zvaľovať. A hlavne v oblasti Rače skončilo aj veľa podnikov, ktoré generovali ľudí do električiek. Takže po tejto stránke sa tie voľné kapacity iba obsadili nejakými ľuďmi z nových developmentov. V súčasnosti je auto dostupné a tam prešlo veľa ľudí aj napriek tomu, že ponuka mhd bola ešte v 90-tých rokoch na Račianskej podstatne bohatšia. Veľa ľudí nepotrebuje denne cestovať do práce aj vďaka HO.
Takže kto teda zapĺňa električku na račianskej radále, keďže sa nedá hovoriť o nejakých desiatkách % nárastu počtu obyvateľov popri nej. Vracajú sa teda do mhd ľudia čo doteraz jazdili autami? Alebo ju viac vo vnútornom mesto používajú ľudia z regiónu, ktorý autá nechávajú na bezplatných parkoviskách a ďalej do práce idú mhd?
Takže kto v tomto smer zlyháva? Mňa nenapadá nikto ako mesto s DPB. Mesto si realizuje svoje plány o P+R ako toho na Komisárkach, ale neponúka žiadne posilnenie dopravy.
Mesto kade chodí, tade hovorí, že ľudia majú presadnúť z áut do alternatívnych dopravných prostriedkov. No nie všetci chcú ísť kolobežkou alebo bicyklom. Takže čo im ostáva ako alternatíva v auto. No jedine tá mhdčka. A opäť sme pri rovnakej otázke. Ako mesto reflektuje na túto skutočnosť? Posilňuje mhd, tam kde je to už na hrane slušného cestovania?
Jediný počin bol, že sa nakúpili pre L71 tie dlháče. Inak sa celá prevádzka DPB podobná látaniu dier záplatou a to štýlom, že z jednej diery tu záplatu presunieme na druhú dieru.
Reakcia na: Klepeto #181383:
oproti 90tym rokom pribudlo na radiale (len developerske projekty s bytovkami):
bianko (pri vinohradoch/karpatske namestie)
rustavelihoXzavadska (6 bytoviek, nepamatam aky to ma developersky nazov)
rinok raca (rudrofova, f. kubu)
kadnarova (13 bytovierk, tiez developersky nazov nepamatam)
male krasnany + zastavba nad tym pristupna z peknej cesty
[Palma vo vystavbe]
guthaus

jedna sa mojim odhadom o nemale tisicky bytov s obyvatelmi....
a rozne "nadstavby" obvzlast v krasnanoch ani neuvadzam....
narast RD detto....

objekty pri racianskom myte uz neuvadzam, tam je moznost aj pesej dochadzky na ine radialy a trasy)
zda sa Ti ze tam nema odkial byt narast dopytu ?
Reakcia na: Klepeto #181383:
Račianska by si dávno zaslúžila kapacitnejšie súpravy. Lenže v Bratislave je zatiaľ stále limit 2xT alebo 29T/30T. Trojvozová súprava sa otestovala, fungovalo to, ale nebolo to zavedené do praxe. Vzhľadom k stavu (počtu) vozňov T6A5 trojičky tak skoro neuvidíme, ak vôbec niekedy. Budúci rok má prísť ešte 10 kusov 29T, vďaka ktorým by mohli K2Sky definitívne zmiznúť z ulíc. A neviem teraz ako to vyzerá s kilometrami, možno aj T3S skončí. Na druhej strane DPB už začal odstavovať aj T3G. Takže možno sa odstavia skôr tie.

Ináč máme celkom zaujímavú situáciu, kedy paradoxne mladšie T6A5 jazdia iba špičky a staré T3ky jazdia na celodenkách. Ale tak to asi vychádza, vzhľadom k tomu, kde sú aké vozy deponované.

DPB má vysúťažené aj dlhšie električky. Vyhrala to Škoda s nejakým modelom ktorý bude mať všetky podvozky otočné a dĺžku do 49 metrov. Viac zverejnené nebolo. Lenže aj keby DPB hneď teraz podpísal zmluvu, lebo by "dostal" peniaze, výroba, dodanie, schválenie atď. budú trvať roky. Račianska radiála nestíha už dnes. Čakať roky na nové, dlhé vozy znamená vyháňať ľudí do áut, keď sa do električiek nepomestia. Interval linky 3 musí byť skrátený teraz. Aj za cenu, že na linke 1 budú iba kačice. Aj tak na linke 1 nízkopodlažky vozia vzduch. Kapacite K2S na tej linke stačia.
Reakcia na: Klepeto #181383:
Ďalším z faktorov je, že iba po roku 2020 pribudlo (a ešte pribudne) viac ako 1500 bytov v najväčších developerských projektoch ako Rínok, Pri Mýte, Guthaus, Rendez...).
Reakcia na: Klepeto #181383:
Nárast tam vzhľadom na tragickú dopravnú situáciu na Račianskej nejaký bude. Netreba ale zabúdať, že teraz máme v L3 ľudí, čo by predtým išli L5 a pod. Ďalšia vec je oslabenie kapacity ráno po zrušení L7.
Reakcia na: Dave177 #181382:
Prosím vyfoť to a pošli. Nech je update. A hodil by sa aj článok k tomu, že mesto znížilo kapacitu a ľudia sa do vozov nezmestia.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.