Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mhr1 #181408:
Takže vymeniť platňové T6A5 a T3G+T3M? To by šlo.
Reakcia na: upravovač fotiek #181387:
Zabúdaš, že T6 majú zastaralejšiu el.výzbroj ako T3P, ktoré majú naviac GO. Takže reálne najmladšie (lebo GO) a s najmodernejšou výzbrojou sú T3P. Najhoršie sú T3G, lebo výzbroj nič moc a nemajú GO. Prečo asi Praha vyradila najprv T6 a T3P sú na rade až po nich? Takže vypravovanie T3P na celodenky je logické. Ja by som platňové T6 preradil na JD, keď aj tak nemôžu na e3 a jazdili by tiež na celodenkách. T3G by mali byť už len špičkové či záložné.
Reakcia na: Klepeto #181383:
Pozor! Keď bol 3-linkový variant, bol interval 12 min! 8 minút bol pri dvojlinkovom variante, teda už bez e11 + doplnené o špičkovú e7.
Ak nevieme otáčať L3 na NLŠ bola by blbosť skrátiť ju po Centrum? Celodenne by robila okruh len jedným smerom (v špičke 4 min. interval), s tým, že v čase špičky (ráno aj poobede) bude doplnená o L13, ktorá by robila opačný okruh v centre (tiež 4 min. interval). Tým by sme ponúkli v úseku Rača -Blumentál int. 2 min. a tým čo chcú ísť ďalej resp. chcú prestúpiť, možnosť voľby Obchodná/Špitálska s 4 min.

Do Petržalky L1 interval podla potreby (3-4min).
V rámci modernizácie Račianskej radiály by bolo vhodné vybudovať pri zastávke Hečkova odstavnú koľaj a spojky (za križovaním s Hečkovou, na strane čerpacej stanice). Aby sa mohla viesť špičková (skrátená) linka odtiaľ do mesta, resp. z mesta po Hečkovu. Na skrátených poradiach by bola premávka obojsmerných vozov. V meste doplniť koľajovú spojku na Jesenského, v smere proti hrotu. Špičkové poradia linky 3 by boli Hečkova - Jesenského (A, vedľa divadla).
Reakcia na: SotousBA #181403:
Presne tak a preto posilnenie iba po Vinohrady nedáva zmysel.
Reakcia na: Dave177 #181402:
Veľa cestujúcich je v zastávkach Záhumenice, Detvianska, Pekná Cesta, STN. Vinohrady, Mladá Garda, Riazanská, Ursínyho a Račko, Blumentál, tam nastupuje najviac ľudí
Reakcia na: SotousBA #181400:
Podľa mňa nie, lebo nerieši nedostatočnú kapacitu na úseku ŽST Vinohrady - Detvianska.
Reakcia na: upravovač fotiek #181394:
L3 by bola dobrá ak by jazdila cez SNP - Kapucínska - Tunel - Nábrežie a cez Šafko, najlepšie by bolo čo chýba na nábreži dvojkoľajka, potom by sa to riešilo inak, len treba trate vybudovať čo chýbajú v meste, keď sa stavia moc s MHD nepočítajú
Reakcia na: DueStage #181395:
Podľa mňa by bola dobrá táto varianta
Reakcia na: upravovač fotiek #181394:
V súčasnej situácii si neviem predstaviť otáčanie cez Nám. Ľ. Štúra. Poobede sú tam kolóny a kvôli cyklopruhu sa dlho čaká na voľno na odbočenie, na Šafku je cez špičku vypnutá preferencia, to sa nikdy nenapojí podľa grafikonu. A nevyzerá, že by to malo byť lepšie. To by skôr bola zaujímavá ta koľajová spojka na Jesenského.
Reakcia na: upravovač fotiek #181397:
Ty nie, ale DueStage v #181395 "aspoň v úseku Stn. Vinohrady"
Reakcia na: si #181396:
Preto ani nerátam s trasou po Vinohrady.
Reakcia na: DueStage #181395:
nuz len problem je ze L3 ma problem s poberanim uz na cernockeho/peknej ceste...
Reakcia na: upravovač fotiek #181394:
Úplne v pohode by sa celodenne na Račianskej uživila ešte jedna linka aspoň v úseku Stn. Vinohrady - Centrum. V centre by sa mohla točiť či už cez tunel, NĽŠ, prípadne cez obchodnú... Aj keď by možno chvíľu v centre viezla vzduch, aspoň trochu by to pomohlo zúfalej situácii na L3.
Reakcia na: Solider #181392:
A čo tak mať špičkové skrátené výkony linky 3 v trase Rača - Nám. Ľ. Štúra? Je to jediné miesto, kde by sa linka 3 dala nejako rozume otočiť. Podobne ako pri linke 4 by v zastávke Centrum bolo oznámené "Spoj pokračuje na konečnú zastávku Nám. Ľ. Štúra." Kto by to nepočul, tak by sa previezol a na Šafku by mohol prestúpiť a pokračovať do Petržalky.
Reakcia na: Klepeto #181389:
Oslabenie kapacity na račianskej radiále kritizujeme viacerí prakticky od momentu, kedy sme sa o tom dozvedeli. Áno, mesto chce aby všetci išli na bicykli alebo peši.
Reakcia na: Adam3 #181376:
Pri 1LV nikdy nebol celodenný interval 4 min., tam sa práveže ustúpilo od celodenného intervalu, pretože špičkovú kapacitu v sedle objektívne nie je treba. Od 22.06.2019 sa zaviedol 1LV a prázdninový interval bol 4/5/5/7,5. Od septembra 2019 bola posilnená odpoludňajšia špička na 4 minúty. To vydržalo do covidu a optimalizácie, ale treba povedať, že odpoludňajší interval 4 min. spôsoboval komplikácie v zhlukovaní vozov a tie vláčikovali (Karlovka) a neboli rovnomerne obsadené, čiže sa efekt v posilnenej kapacite všetkých liniek pri väčších nákladoch zásadne neprejavil.

Zároveň od septembra 2019 nebola 7 a to sa potom narýchlo polepilo. Už vtedy to bez vysokoškolákov nestačilo len s linkou 3 pri intervale 4 minúty. Takže ani teraz to logicky stačiť nebude. Sedmička ku každej druhej trojke bol podľa mňa zlý koncept, preferoval som sedmičku ku každej trojke. Teraz je situácia taká, že Petržalka kapacitne postačuje so 4 min., ale Račianska opäť nie. Vyriešiť to skrátením intervalu na celej linke 3 je podľa mňa neefektívne, a malo by sa to podľa môjho názoru vyriešiť buď vloženými spojmi alebo obnovením linky 7.

Takže áno, šetrí sa, bude sa šetriť ešte viac a treba sa na to pripraviť. Od januára stúpajú príplatky za nočnú a víkendovú prácu, zároveň bude pred voľbami a budú iné investičné priority, a kvôli zadĺženosti a dlhovej brzde si mestá nebudú môcť brať ďalšie úvery, takže mestám ostane menej peňazí a úroveň cestovného komfortu bude predmetom ťažkej skúšky.
Reakcia na: Klepeto #181389:
Nedá sa povedať, že voľné kapacity po cestujúcich z krachujúcich podnikov obsadia cestujúci z nových developmentov, lebo podniky obvykle generujú prúd cestujúcich v opačnom smere ako byty... Každopádne, zhodneme sa, že jednoznačne zlyháva mesto, že nereflektuje aktuálny prúd cestujúcich. Interval 2,5 minúty ráno a 4 minúty poobede s aktuálnymi vozidlami sú nedostatočné.
Reakcia na: Klepeto #181389:
nuz, len to ze vela podnikov skoncilo sposobilo pokles v smere rano smer raca a popoludni naopak, teda presne proti dopravnemu prudu obyvatelov danej oblasti...

a co sa tyka aj inych oblasti, iste si si mohol vsimnut ze kde mozem si kopnem do magistratu, ze objednavka dopravnych vykonov MHD ostava od polovice 90tych rokov rovnaka bez ohladu na to ze mesto sa medzicasom rozrastlo a jedne co sa robi su "optimalizacie" kedy akekolvek navysenie nedostatocnej kapacity niekde alebo zavedenie obsluhy neobsluhovanej oblasti je ruka s rukou sprevadzane redukciou niekde inde.... presne rovnako ako to bolo na prelome tisicroci, kedy sme ako o kus mladsi aktivisti sa snazili dosiahnut nejakych zmien, a starsimi pracovnikmi v dpb nam bolo vzdy jasne povedane, ze ak chceme niekde nieco pridat tak nevyhnutne musime najst nieco co sa tomu obetuje, ze inac to cez magistrat neprejde....a za ten cas sa teda vonkoncom v tomto nic nezmenilo; akurat v nultych rokoch boli na magistrate aj vo veducich funkciach a na pozicii primatorov ludia, s ktorymi bolo mozne komunikovat a pokial komunikacia bola podlozena argumentami a cislami, dalo sa aj dakam dopracovat (napriklad k tomu ze necakame stale na metro ale do petrzalky sa vybudovala elektrickova trat, aj ked s paradajkami na sturovej 😃 )
dnes si toto pri tom ako si pocina nas PRimator a jeho funclub na magistrate neviem ani nahodou predstavit.....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.