Tá račianska radiála má od 90-rokov nejaký nárast v preprave cestujúcih? Lebo ak tam jazdili v tých rokoch 4 linky 3,5,7,11 a každá v špičke 8 min. tak to je 2 min. interval. V tej dobe tam boli vypravované hlavne kačice, ktoré teda kapacitne na tom neboli nejako úžasne. Necestoval som v období 80-90 rokov týmto smerom, tak neviem posúdiť ako to vypadalo v čase špičky. No asi to nebolo nič slávne, keďže aj iné časti mesta mali svoje natrieskané spoje.
Druhá možnosť je v tom, že sa zrušili expresné linky, ktoré Račiansku dokázali v špičke tiež pekne obslúžiť a to linkami 105 a 117 a z časti 109, ktorá je dnes ohlodaná ako pozostatok vo forme dnešnej L75.
Takže táto masa ľudí čo využívali expresy sa presunula prevažne do áut a minimum na električku. Otázne je či sa opäť ľudia nevracajú do mhd aj z dôvodu horšej dopravnej situácii na cestách a hlavne zavádzaniu PAAS, kde sa nedá v mieste práce už bezplatne parkovať.
Že Račianska kapacitne nestačí ale nie je vinou počtu liniek. Traťový interval bol 2 minúty, teraz je 2,5 minúty. S vozňami tej istej kapacity ako predtým. Potom je jasné, že to ľudí nepoberie. Lebo sa tam fyzicky nezmestia v najexponovanejších časoch rannej špičky.
Na DKV moc jednolinkový variant necítiš, keď tam sú linky dve celodenne. Keby si mal napr. len L4 alebo len L9 trebárs v 2,5 min.int. tiež by som ho až tak nevychvaľoval. Do niektorého kúta centra prestupovať napr. pri tuneli..
L3 nestíha v špičkách na Račianskej a magistrát to necháva vyhniť a teší sa, že máme električkovú linku s pomaly najlepším intervalom na svete. Preto nehrozí, že by sa to v blízkej budúcnosti zmenilo.
Črevné mesto je najstrašnejšie dopravácke peklo z pohľadu tarify a linkového vedenia, aké som v rímci západnej Európy zažil. Ani pán na predajnom mieste IDS nám nedokázal predať správny lístok, nedokázal ho vybrať ani Vladimír. Milujem Freiburg, Würzburg, Braunschweig.
Preco maju v tom Darmstadte L6 a L8 uplne rovnaku trasu?
Ale inak vo vsetkom suhlasim, pre mna bol prechod z dvojlinkoveho systemu na jednolinkovy citelne zlepsenie, kedze spoje na DKV radiale chodia v lepsich prekladoch a navyse v sedle nie je oslabenie o spickovu linku na nabrezie.
Problem je, ze jednolinkovy variant s rovnakym poctom vzkm ako dvojlinkovy (teda ak pri dvojlinkovom bol celodenny interval 8min tak pri jednolinkovom mal byt 4min) tu bol iba chvilu. Nasledne prisli covid optimalizacie a osekavanie intervalov, mimo spicky na 5 minut (uvedomme si ale, ze pri dvojlinkovom by sa tiez pohorsil z 8min na 10min), a tiez sa nasledne zhorsili intervaly neskoro vecer.
No a teraz to zaklincovala Petrzalka, ked sa Racianska oslabila z 2min na 2.5min. Ved to je smiesne, ze otvorime novu trat, usetrime kopec poradi na 2 zrusenych autobusovych linkach a elektrickovu vypravu navysime o 3 vozy... Mali sa proste L3 a L7 nechat a v spicke este aj L1 predlzit do Petrzalky. Len ked tu sa stale len setri, setri a skrta miesto toho aby sa spoje posilnovali a intervaly zlepsovali. Za to ale jednolinkovy variant nemoze.
Aktuálne stojí na Einteinovej (A) 3015 s kamiónom ktorý jej nedal prednosť. 3015 ma rozbité sklo pri 3. dverách a škrabance. Prítomný je už aj dispečing
"V situácii opísanej v príspevku #181361 by ani štyri linky na radiále nepomohli. Boli by narušené všety smery, na ktoré by sa linky v meste vetvili. V celej dĺžke Karloveskej radiály máme dve linky, ak sa tam niečo stane, tak to ovplyvní obe trate v meste (nábrežie/Špitálska a tunel/Obchodná) a ďalšie dve radiály (Ružinovskú aj Vajnorskú)."
-To je samozrejme pravda, ak by sa stala MU na Karloveskej radiale tak nic nepomoze cestujucim v KV. Lenze v pripade dvojlinkoveho variantu by na Vajnorskej a Ruzinovskej jazdili dalej 2 a 8 bez obmedzenia. Ja som zazil napriklad pripad, ze som stal na Kamennom namesti a potreboval som ist na Vajnorsku, ale kvoli nejakej nehode v KV vypisovala virtualna tabula, ze dalsi spoj L4 je az o 25 minut. Preco je premavka na Vajnorskej totalne rozbita, ked sa nieco stalo v KV? To je uplny nezmysel. A pritom v dobe 2 linkoveho vedenia by som mohol zvolit kombinaciu L8 -> L2, a pri 3 linkovom variante bolo este viac kombinacii, L6 + L2, alebo L14 + L2. Aj keby to moc casu neusetrilo, tak je to psychologicky prijemnejsie ked sa pohybujes a necakas, hlavne ked je zima, dazd, atd.
"Nepovažujem za rozumné vytvárať linkové vedenie, ktoré by kvôli problému na Karloveskej rozbilo ešte aj Račiansku alebo Petržalskú radiálu."
-A tvrdis, ze toto sa nemoze stat pri sucasnej situacii? Teraz ked je problem na jednej radiale tak na druhej neexistuje ziadna alternativa ktora moze jazdit bez problemov. V case 2 linkoveho variantu, ak by sa nieco stalo v KV, tak Racianska stale mala alternativy vo forme 3 + 7, teraz nema vobec nic.
Prerušená premávka v zastávke Blumentál smer Obchodná/Americké nám z dôvodu poruchy autobusu. L3 smer JME premáva cez Vazovovu a L9 pokračuje z Krížnej rovno po Špitálskej.
Zrejme aby mala 7733+34 skorší koniec služby na 4/16 (o cca 4 hodiny skôr ako 4/14), keď sa jej dnes po dlhej dobe “pošťastilo” zaskakovať na celodennom poradí
ja by som len dodal, ze tratova infrastruktura elektriciek ma v tomto meste velmi daleko od siete.... v podstate tu je len par rozne dlhych radial ktore inde ako vo vnutornom centre nie su nijak prepojene....
Andrej