Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mopy #177890:
Ja si určite nemyslím že tie súpravy treba teraz vyradiť, ale informácie tu už boli že 7835-7838 majú skončiť kvôli zlom technickom stave, a veľa kačíc už skončilo, takže predpokladám že keď bude mať dosť najazdených kilometrov takou cestou pôjde aj 7107.
Reply on: birch #177886:
Trochu som sa s tým pohral. Ale nemal som presné informácie, maximálny uhol točne (53° od osi) a minimálny polomer otočenia (12,5 m [predtým som sa pomýlil]) som našiel k nejakému inému busu. Preto je to potrebné brať s rezervou. Ale rozmery sú presne Otokar.

Bez zabratia priebežného pruhu sa tam s kĺbovým autobusom otočiť nedá.

Pri navrhovaní trasy linky by sa nemalo vychádzať z toho, že existuje nenulová množina vodičov, ktorí to za špecifických podmienok dokážu, ale malo by sa to navrhnúť tak, aby sa tam vedelo otočiť 95 % vodičov bez zdržania a rizika škodovej udalosti.
Reply on: Ike #177885:
A hlavne nezabudaj, ze L30 v Lamaci "dovrzali" a posilnili L37 aby jazdila a nahradila staru 30tku pod Most SNP. Ak to zrazu skratia tak velmi rychlo dostanu viac podpisov v peticii zo ZB a Lamaca ako nazbierali baby na "skvalitnenie" Sancovej (tusim 3000 ci 3500 podpisov)
Reply on: Mhr1 #177888:
Asi nebola volna 27 Tr vecer.
Reply on: Ike #177885:
Linka 37 nabera meškanie už na ceste zo Zahorskej Bystrice v rannej dopravnej špičke a to dojde k cca ku Kralovskemu udoliu a odtial dalšich 15 min aj viac meškania a to ešte ma na obrat v Zahorskej Bystrici len cca 4 min.Takže grafikon je uplne nerealny potom . Riešenie bud skratenie trasy alebo pridanie času na vyjazdenie 37 aj v čase spicky Obdivujem niekoho kdo dokaže viezt sa takto 2 zastavky ked elektricka to ma za cca 3 min.
Prečislovanie trolejbusovych liniek bolo v ramci nutnosti BID kedže pre MHD Bratislava je určene do č.199
Reply on: Andrej #177889:
Preco do vyradenia? Je realny dovod aby bola vyradena? Elektricka je to sice vekovo stara, ale ide.. Ja mam celkom stastie v poslednych dnoch na 7795+7796.. Aj teraz v jedno chladnejsie rano to bol paradny pocit si v nej sadnut a zohriat sa.. Myslim si, ze ked otvoria trat Petrzka Janikov dvor, tie eliny budu potrebne..
Urcite v casoch spicky.
Pride k prerozdeleniu cestovania u ludi..
Nevedel by niekto koľko km zostáva vozom 7835-7838 a 7107 do vyradenia? Je šanca že by mohli prežiť do septembra?
Neviete, prečo je dnes na 44/51,52 jeden autobus a jeden baterkobus? Rozumel som tomu, že normálne na týchto nočných poradiach jazdia trolejbusy a pri napäťových výlukách autobusy. Ale toto? Je napäťová výluka? Lebo asi ťažko, keď 27Tr môže jazdiť.
Reply on: 3pa3ck3 #177882:
Bez porušenia predpisov/stavebných úprav nie.

Už sú tam zničené obrubníky, lebo keď prasklo vodovodné potrubie tak tam policajti otáčali všetko.
Reply on: 3pa3ck3 #177882:
Kedysi som sa tu na to pýtal a dostal som odpoveď, že sa tam kĺb otočí. Problémom budú ale úzke jazdné pruhy smerom centrum, vlekom by určite zasahoval do stredného pruhu.
Reply on: 3pa3ck3 #177882:
V doprave (nie len verejnej) existuje ukazovateľ (admini mi odpustia) hodnota za nasratie cestujúcich. Pozitívnym príkladom je jednolinkový variant, ktorý síce nahneval dosť cestujúcich, ale jeho prednosti sú naozaj nespochybniteľné a akýkoľvek krok späť, by výrazne degradoval úroveň MHD v Bratislave. Negatívnym krokom sú napríklad samoúčelné premenovania zastávok a prečíslovania liniek (tam síce absolútny počet nahnevaných cestujúcich nie je signifikantný, ale v porovnaní s pridanou hodnotou je ten pomer dosť nepriaznivý).

Nepoznám podrobnosti a neviem, či by skrátenie L37 po Lanfranconi ušetrilo vodiča alebo vozidlo (najväčšie náklady sú fixné: plat vodiča a odpisy vozidiel). Ale je potrebné si položiť otázku, čo by si získal. Ok, niečo by si ušetril. Ale na druhej strane by si mal nepohodlné otočenie (nepoznám každé vozidlo, ale vo všeobecnosti má kĺbový autobus polomer otáčania cca 18 m + vlečné krivky), teda delta zvýšenia pravdepodobnosti škodovej udalosti je nenulová, nemáš prestup na hrane a ukrátil by si obyvateľov ZB o množstvo spojení spod Mosta SNP.
Reply on: TomJ #177883:
Spravíš linku Riviéra-Šafko (30T)
Reply on: 3pa3ck3 #177877:
Lenže to si vyžaduje aj posilnenie električkovej dopravy. Nie, že na Riviére a Lanfranconi pošleme ľudí do plných električiek.
Reply on: Ike #177881:
Na križovatke so Žižkovou sa autobus nevytočí (ak by 37 končila na Lanfranconi)?
Reply on: Bobinko #177880:
Na NAGLS je teda v hre linka 37 a 29. 37 lepšie netočíš a 29ka, ok. Na druhej strane, ak na riviére neušetrš vodiča, tak si moc nepomôžeš
Reply on: Ike #177879:
"Tam, kde jazdia električky, majú byť tieto nosným prvkov verejnej hromadnej dopravy a autobusy sú doplňujúcim prvkom,
pričom majú spravidla slúžiť primárne na „feedovanie“ premávky električiek. Ak autobus jazdí súbežne s električkou v dlhšom
úseku, s veľkou pravdepodobnosťou to naznačuje nie práve vhodnú organizáciu dopravy."
Reply on: 3pa3ck3 #177877:
Otázne je, či možno 2 zastávky, ktoré v prípade oboch módov (električky aj autobusu) predstavujú tak jednu šestinu trasy, považovať za súbeh. Ja tvrdím, že nie. Change my mind.
Reply on: Mhr1 #177874:
L71 bez bateriek jazdí cez Mlynské nivy a Legionársku
L49 cez Legionársku, Záhradnícku, Svätoplukovu, Prieozskú a Miletičovu
L64 z Trnavského mýta na Hanácku
Reply on: Tomsch #177876:
Myslel som to tak, že keď investujem do električiek, tak sa pokúsim upraviť autobusové linky tak, aby s nimi nešli v súbehu, ale fungovali ako prípoje
Reply on: 3pa3ck3 #177873:
Skusilo sa to? Zrýchlením busov a/ presunieme časť dopravy z iad a b/ bus stojaci v zápche má väčšie emisie ako bus plynulo jazdiaci.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.