Aktuálne podľa ZT: L4 7837+38 spoj uviazol medzi zastávkami Most SNP a Šafárikovo námestie. Tejto súprave chýbalo pár minút do prvého dokončenia celodennej služby od prehliadky
By na zaujímalo ako majú ošetrené predpisy v Brne (ale zažil som to už aj v Prahe) kde bežne trčia za nástupište aj o 5-10 metrov, len aby obslúžili spolu s vozom pred nimi.
Prvým krokom by malo byť predĺženie nástupíšť na Blumentáli, stačí len o jeden alebo dva metre. Na terajšom nástupišti sa dve električky nezmestia, trčia vždy len zadnými dverami a navzájom sa zdržujú obe linky (a to nehovorím o autobusoch). Ušetrilo by to minimálne minútu. Zmena by sa prejavila najmä rýchlejším odbavovaním cestujúcich.
Teoreticky by sa dalo zdvojnásobiť ranný interval L3 z 2,5 min na 5 min, ušetrilo by sa tým cca 20 vozov/súprav, z ktorých by sa využilo 14-15 na L7 (5 min interval) v okružnej trase Rača - Centrum - Rača a 5-6 vozov na L1, ktorá by v rannej špičke chodila namiesto NĽS do Petržalky, kde by bol s L3 tiež zachovaný preklad 2,5 min (zhoršenie ranného intervalu L1 z 4 min na 5 min za cenu zvýšenia kapacity - nahradenie K2S Škodovkami alebo súpravami)
Hej ku konci špičky išli aj kedysi vo vláčikoch k Blumentálu L3,7 a teraz aj samotná L3.
Bez preferencie priechod Riazanská, Čabelkova križovatka a ak si stlačia dopyt chodci na Vinohradoch tak následne čakajú aj električky na signál. Krasňany a Záhumenice neviem či sú už pod preferenciou. Potom sa ľahko dobiehajú postupne smer centrum.
Nezabudni, že by sa musela aj L7 obnoviť. L1 by musela byť tiež iba špičková v trase až do Petržalky. Na Račianskej sa do vozov tlačíš už teraz od Riazanskej a ak to chytá vlak tak už od Vinohradov.
Keby bolo jednoslučkové obratisko aj pri Technopole dosť by to pomohlo a nežralo by to toľko vozov.
A je naozaj v Petržalke potrebné, aby tam jazdila električka poobede každé 2,5 minúty? Aj to ráno s 2 minútami mi príde príliš ústretové s poloprázdnymi vozmi a to je tam predovšetkým kvôli Rači. Jednoducho sa nepodarilo otočiť vozy v meste alebo na Jungmannovej a tá časť vozov ktorá uviazla v Rači smerom do centra následne spôsobila tú dieru, ktorá nebola dostatočne operatívne vykrytá, kým sa otočili vozy z Petržalky cez vozovňu naspäť – predpokladám, že nejaké záložáky tam išli a hradili, ale prestoj a diera museli byť väčšie.
Ďalší argument pre to, aby do Petržalky jazdili e1 aj e3, ráno po 4 min., poobede po 5 min. Lebo kým sa zorganizuje NAD, predčasné otáčanie neuviaznutých električiek, vznikne diera vždy. A potom to tak vyzerá, ako to dnes popisujú. Venujem sa MHD 60 rokov, poznám odborníkov z Prahy, Brna i Ostravy. Na DOD som sa s niektorými rozprával - všetci poukazovali na zraniteľnosť nášho systému. Viem, že ma budete mnohí mínuskovať, ale ja len reagujem na fakty, ako bol ten dnešný ranný a veru, že za tých 7 týždňov premávky do Petržalky nebol ani prvý, ani druhý... (a nebude, bohužiaľ, ani posledný).
Ja som to schytal smer Petrzka z Blumentalu.. Dosiel som 9kou 7447 a kukam, ze 3ka pride za 6min a podla piktogramu stara....
Medzitym dosli dalsie 2ks 9ky, 2ks 94 po sebe..
Nakoniec dosla prva 3ka 7505(tu ani nezobrazovala tabula), ked otvorila dvere a ludia pomaly sli vypadnut.. tak som si pockal na dalsiu, co dosla 7913+7914, asi 2min po 7505.. takisto narvata, ale celkom sa to uvolnilo na Blumentali..
Cital som, ze bol prestoj na Peknej ceste. Netocili operativne niektore 3ky na Vinohradoch, ked sli smer Raca?
Aktualne to vyzera, ze tam toho celkom slusne uviazlo.. A kym sa to napoji do normalu..
Na linke 3 aktuálne na farského smer Rača, resp. stanica Vinohrady, prebieha pokus o maximálne využitie kapacity električky, je to preto, že sa na spoj čaká asi 10 minút. A z druhého smeru išli 5 T6 po sebe, medzi nimi iba 1 nová a vláčikujú sa.