Reakcia na: Marcelllooo #99010:
"Keby nezna revolucia prisla co i len o rok (mozno o pol roka) neskor, nemali by sme ziadne dilemy, boli by obe vetvy BA metra..."
Toto si myslel ako? Určite nie vážne...
"Treba si uvedomit, ze elektricka nie je jediny a vsespasitelsky subsystem doipravy a v podmienkach (urbanistickych i ekonomickych) je pre BA riesenim jedine diverzifikacia dopravy (v case i priestore i v zmysle dopravnych subsystemov). Nic ine fungovat nebude."
Diverzifikácia dopravy, to ako vo význame viacero druhov dopravných prostriedkov (E, T, A, NDS)? Čím viac druhov dopravy, tým väčšia záťaž na ekonomiku celého systému.
Nosný systém môže byť IBA jeden (aj z dopravného, aj ekonomického hľadiska). Ak pôjde stredom Petržalky vlak, rozhodne tadiaľ nepôjde električka a už vôbec nie z paralelnej ulice do centra priamy trolejbus.
Obávam sa, že realizáciou železničného variantu súčasná L95 (keďže je dočasnou bus náhradou v koridore NDS) naveky ostane súčasnému centru vzdialená (ostane vynútený prestup na Šafku, akurát nie E+A, ale E+NDS), a to ešte pri jej zhoršenom intervale.
Marcelllooo
Tvrdim, ze docasne riesenie elektrickou je neriesi dopravne potreby, je ekonomicky a dopravne neopodstatnene a nebude riesi dopravne potreby uz za 10 rokov. Zaujimavem, ze to pripusta aj mesto...
Nie je jedno, co sa bude stavat. Znovu hovorim: nie dva razy ale desat raz merat a raz stavat. Vhodnost dopravnu aj ekonomicku ma posudit technicko-ekonomicka studia, nie deklarativne a nepreukazne prehlasenia typu "ved vsade to tak je". Jednak to tak vsade nie je a jednak nie vsade je to vhodne.