Reakcia na: tr3mp #95606:
Je pravdou, ze sa uvazuje o vlakoch typu S-bahn na trati Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava s 15 az 30 minutovym intervalom. Ako sucastou BID a sucastou NS MHD.S okruhom ako aj vetvou z Dubravky na Letisko sa nadalej uvazuje, len sa momentalne nejde realizovat lebo nie su peniaze.
Otazka znie, aka je intenzita medzinarodnych vlakov a vlakov s vyssou prioritou cez tunel? Podla informacii MDPT to nie je az tak vela, aby to bolo neunosne.
Vsetko je to vsak naozaj este vec na diskusiu, nakolko studie ani normalny projekt stale nie su, takze mozne je stale skoro vsetko...
kecho
pozrel som sa na to len tak zbežne a vyšlo mi nasledové:
1-Štúra-HlStanica – dnes chodí 13
2-Štúra-Rača – dnes chodní 11, rozdiel je zanedbateľný, podľa schémy by chodila cez Vazovovu a nie Americké
3-Dúbravka-Ružinov – kedysi tak tuším chodila 12tka, dnes ide 12+14, pričom Ves-Ružinov chodí 9 a pre lenivých nemáš spojenie Šafárikovo-Dúbravka (údajný dôvod rozdelenia pôvodnej 12tky)
4-KVes-Piesky – dnes chodí 4, podľa schémy cez tunel a nie po nábreží
5-HlStanica-NMesto – dnes chodí 2, podľa schémy skrátená iba po NMesto
Čiže rušíš pri 12-min. intervale
z Dúbravky 2 linky (1,5)
z Rače 2 (3, 5)
z Ružinova 2 (8,9)
z Pieskov 1 (2)
z Hl.Stanice 2 (3,8)
a zabil si spojenie Stanica-Rača a Stanica-Ružinov
a namiesto priameho spojenia Dúbravka-Rača je Dúbravka-Ružinov, ktoré je aj dnes s 1 prestupom, pričom Dúbravka-Rača bude s 1 prestupom po nábreží namiesto tunela...
t.j. zrušenie liniek 1,3,5,8,9,7/17 a prečíslovanie tých, ktoré ostali na 1-5...
čiže ak pri 12 min intervale zrušíš dve linky, vyjde ti 4minútový, len nebude behať 11 elín + 2 expresy (7/17) ale 5, pričom jeden z expresov asi ostane, len tam nie je zaznačený...
otázka je, čo si tým získal/usporil?
nezabúdaj, že v prípade napr. cesty na stanicu či krížom cez mesto musíš určite prestupovať, pričom v BA neexistujú NP eliny a nadväznosť je tiež otázna...