Nepravda, malo to byť súčasťou zavedenia Bratislavskej Integrovanej Dopravy od 3/2008, čo sa najnovšie posunulo
Re #95590 Marcelllooo: Pozrel si sa vôbec do toho PDFka? Keď navrhuje maximálne dve linky na radiálu, to je podľa teba iba prečíslovanie súčasných liniek?
Zopakovanie:
KROK1: Otvoriť http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
KROK2: Odmyslieť si Petržalskú radiálu, jednotku a dvojku si predstaviť točiť cez Jesenského.
"Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach..."
- Tož pravda.
Pozor, ale ten regiovlak nie je len tak sam od seba, ten je aktualny az ako sucast riesenia NS MHD v Bratislave, resp, v Bratislavskom regione a suvisi s obnovou Filialky a tunelom az do Petrzalky. Cize zase regionalna doprava, ktora bude moct byt zrealizovana az, ked bude urobeny koridor TNT-T17 a rychlostny koridor do Trnavy komplet.... ?
Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach... ? ?
Mozno vsimli a mozno nevsimli, skor ale vsimli. Problem je inde a sam si to povedal: financovanie. A mesto nebude financovat MHD, pokial nebude rentabilna, pokial to bude ciernou dierou na peniaze... A o tom to je.
P.S. Regionalnu dopravnu politiku ma na starosti VUC a nie mesto, takze skor tam by si mal adresovat svoj (mozno opravneny) hnev.
P.S.S. Pezinok ma ale ovela vacsie dopravne prusery ako len MHD, a tym najvacsim je na hovno cestna siet...
MHD Pezinok sa plánuje obnoviť ako prípoj k vlakom po tom, čo sa odstráni súčasný nezmyslený stav, že medzi Pezinkom a Bratislavou zabezpečujú dopravu hlavne autobusy. Malo by sa prejsť na vlaky v intervale 15/30/15/30.
Re #95580 Marcelllooo: Ak si odmyslíš trať do Pretržalky a L1 a L2 budeš točiť cez Ľ. Štúra...
PS: Mohol by to niekto prekresliť. Lebo vyzerá to, že to bude zas treba aspoň raz za týždeň. Ď. ?
Prečo boli mestské spoje začlenené do prímestskej linky naozaj netuším. Zrejme to má niečo spoločné s financovaním. MHD ako taká bola zrušená z toho dôvodu, že prechod kompetencií bol k 1.1.2005 a objednávka dopravy bola zo strany štátu do konca grafikonu 2005/2006 (čiže niekde do 10.12.) . Keďže tak ako v mnohých ďalších mestách si to zrejme miestny úradníci nevšimli a tak nič neobjednali, SADka MHD jednoducho zrušila. Až v polovici januára sa potom úradníci zobudili a na nejakom rokovaní sa dopracovali k tomu, čo funguje dodnes. Ono so 128-tisícmi Sk vtedajšej mestskej dotácie sa nejaká doprava moc organizovať nedá. To by tak stačilo možno na školský spoj ráno do školy a popoludní späť.
Pre zaujímavosť, pred cca dvoma rokmi fungovala (a dodnes možno funguje) aj obecná doprava v Závode. Zo železničnej stanice do obce a spať premával nejaký súkromník ako prípoj k vlaku.
Porovnavas neporovnatelne a nepouzivas adekvatne metody. Na problem sa pozeras velmi uzko bez vzatia do uvahy sirsie vztahy a suvislosti...
1. Dopravne naroky: DNV ma taku dopravnu potrebu (napr. aj vdaka VW), ako nebude mat Pezinok dohromady ani s Jurom a Modrou. Toto mnozstvo sposobuje, ze MHD nie je len pre lokalnych, ale hlavne pre cudzich, ktory sa potrebuju z BA dostat do VW a Devinska je tak vlastne len "dedina" pocas cesty (samozrejme trochu prehanam, ale princip tu je).
2. Takze, vezmuc do uvahy aj bod 1. vidime, ze Pezinok je nazoaj v podobnej situacii ako DNV - je to tranzitny uzol na trase BA - Modra a mozno BA - dalsie dediny. Zmysel tu ma jedine doprava, ktora obsluhuje sirsie uzemie a vztahy, lebo vtedy sa jednym spojom ludia dostanu k svojej destinacii. Riesenim su teda hsutejsie zastavky V Pezinku a nie samostatna MHD. Je to navyse ekonomickejsie.
3. DNV nema samostatnu MHD, ale celomestsku (co zase suvisi aj s 1), co znamena, ze ekonomika tras sa rozpusta na cele mesto.
ZAVER: Ak porovnavas Pezinok a DNV, potom prave tvrdis, ze vklastna MHD v Pezinku je neopodstatnena ale by mala byt realizovana pomocou SL zhruba v dnesnej podobe, mozno so zahustenim zastavok...
Bohuzial, taketo strihanie nefunguje v ekonomike dopravy (a vlastne ani v ziadnom ekonomickom odvetvi, ked uz hovorime o nakladoch).
Na to, aby sa ti nejaka cinnost (v nasom pripade dopravne vykony) oplatili, musis dosiahnut tzv. kriticky bod, kedy trzby prevysia naklady a to je funkcia mnozstva prepravenych ludi a nie prejdenej vzdialenosti. To znamena, ze linka sa ti bude oplacat len vtedy, ked bude mat dostatocnu vytazenost, ale to na takomto malom dedinskokm okruhu nebude nikdy.
Rentabilnejsie su urcite primestske autobusy ako len takato minilinka v dedine. A mimochodom, VUC je nespokojna s vykonmy SL a preto zacala rokovanie o prehodnotenie subvencii, co vytvara dalsi tlak na ekonomizaciu dopravy v BA regione...
To nie je ziadna blbost, to je jednoduchy dosledok istej matematickej discipliny zvanej sietova analyza, ci sietova optimalizacia...
A co sa tyka tvojho navrhu - byvam v Petrzalke, ale som si akosi nevsimol, ze by sme tu mali elektrickovu trat... preto je aj tvoj navrh sice peknym hobby kreslenia si map (ktoremu sa aj sam venujem) ale s realitou nema nic spolocne.
P.S. Dufam, ze do Petrzalky elektricka tak skoro ani nepovedie... Nech sem cim skor postavia tunel a nasledne v Petrzalke tzv. plytky tunel s NS MHD, ale klasicke eliny tu hadam nebudu...
MHD v Pezinku normálne fungovala. Do roku 2005 mala 2 linky, potom ich zlúčili do jednej. Po prenesení financovania na mestá bola včlenená do prímestskej linky. Ak by ťa to zaujímalo, tak si bližšie preštuduj tento CP: http://www.slovaklines.sk/Upload/102428.pdf
Re #95560 Ámos: Keby len 15. Z Novomestského na stanicu je to normálnym krokom asi 25.
Re #95562 Ike: Ty taký maniak do SlovakLines a tu predpokladáš, že ľudia pôjdu radšej pešo? Asi pred mesiacom som cestoval spojom 71 vyššie zmieňovanej linky a od námestia po Cajlanskú sa v ňom prestriedalo 32 ľudí. Je to málo?
Vysvetli mi, akym sposobom chces na pevnej sieti prelinkovat linky, ktore idu v podstate z kazdeho koncoveho bodu dokazdeho...
Prelinkovat ma zmysel v autobusovej doprave, kde urobis sietovu analyzu, nasledne sietovu optimalizaciu (z hladiska roznych kriterii) a ona ti vypluje optimalne riesenie, ktora zahrna aj zmenu tras a konecnych a pod. Ale v situacii, kde je BA topologicky hviezda s jednym cudnym cyklom v centre (kde vsak nie je koncovy bod) toho moc neprelinkujes...
Jak neni problem PK. Vies ako PK vyzera a kde tam je stanica? A ano hovorim o jednej linke, ktora privezie ludi k vlaku a potom dalsich rozvezie po meste.
To ze pri intervaly 30 min. clovek prejde za ten cas cely PK je absolutne scetne uvazovanie. Ak cestujuci musi 15min. slapat k zastavke/stanici a autom je uz za ten cas na zaciatku BA, tak hadaj co si vybere.
Ked ty vyuzivas zavedenu MHD preco by rovnaku moznost nemali mat iny.
"Dopravno-sociologický prieskum BSK
Prevažujúce požiadavky cestujúcich na skvalitnenie cestovania VHD (% respondentov):
1. 49,7 kratšia doba cestovania
2. 40,7 hustejšie intervaly spojov
3. 38,4 lepšie časové zosúladenie spojov"
Do doby cestovania musis ratat aj cas straveny pesou chodzou k zastavke.
Jednoducho podla mna je zavedenie MHD v PK krok tym spravnym smerom ak bude obsluha BSK v navrhovanom modely. A nechapem ako moze niekto namietat proti zlepseniu dopravnej ubsluznosti uzemia. Ci je to len malostou zmyslania alebo cistym nezaujmom, ved druhy nepotrebuju...
Pezinok je plnohodnotne MESTO, zatial co DNV je monofunkcna nekoncepcne zastavana obec.
Nezpoznam relacie v Pezinku, ale zato poznam relacie napr v Senci, co je o trocha mensie mesto ako PK, a neviem si tu MHD predstavit... maximalne jednu linku ktora by bola rantabilna pri 30 minutovom intervale, ale v takom case prejdes cele mesto pesi...
V DNV mi tiez nerobi problem ist hocikam pesi, vyuzivam to ze je tu zastavka pod mojim domom... Stanica je problem, je moc daleko, ale to nie je priklad PK...
Prečo kto a kde je napisane ze Mhd musia byt niejake 12 ci 18 m busi sak kludne keby tam mali napr male medaky alebo SOR 9,5 m tak to by tam stacilo a ako spomenul urobit to tak aby to nadvezovalo na vlaky a SAD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
Re #95590 Marcelllooo: Pozrel si sa vôbec do toho PDFka? Keď navrhuje maximálne dve linky na radiálu, to je podľa teba iba prečíslovanie súčasných liniek?
Zopakovanie:
KROK1: Otvoriť http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
KROK2: Odmyslieť si Petržalskú radiálu, jednotku a dvojku si predstaviť točiť cez Jesenského.
"Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach..."
- Tož pravda.