Reply on: Marcelllooo #95599:
Hneď som si myslel, že budeš tým "vyhláseným odborníkom" na všetko z daného domu.Celý tento projekt je vytvorený tými istými osobami, ktoré tu už niekoľko rokov presadzujú metro. Po tom, čo mesto vyhlásilo, že metro nechce a že NS bude tvoriť električka, tak si vymysleli takéto čosi.
Celé to železničné prepojenie bude mať výhodu pre cestujúcich z/do regiónu, obzvlásť z jeho východnej časti, ktorí nebudú musieť vystúpiť na Hlavnej stanici, resp. na Vinohradoch či nedaj bože na Novom meste, ale budú to mať ďaleko výhodnejšie na Trnavskom mýte resp. v okolí Karadžičovej. Taktiež pomôže cestujúcim ktorých zdroj a cieľ cesty leží v blízkosti tohto tunela, resp. iných zastávok na železničnej sieti. Avšak pre ľudí, ktorý potrebujú cestovať v rámci mesta je takéto spojenie vo väčšine prípadov nepoužiteľné, resp. použiteľné len v časti ich trasy. (Napr. z 9 členov mojej rodiny bývajúcich v Petržalke by železnicu použil len jeden.)
Sám si použil ako príklad Ružinov. Ale ako sa pozerám do zmieňovaného dokumentu, na strane 6 je krásna mapka, kde vidno, ako železnica krásne vo veľkom oblúku obchádza celý Ružinov. Naozaj si myslíš, že cestujúci z ktorejkoľvek časti Petržalky bude pri svojej ceste do business centier na Mlynských nivách cestovať železnicou? Jediné miesto v Ružinove, kde to bude výhodnejšie je okolie žel. zastávky Ružinov (novobudované administratívno-obchodné centrá v okolí Galvaniho).
Vybudovanie železničnej trate stredom Petržalky väšine cestujúcich nijako významne nepomôže, iba im skomplikuje cestu zbytočnými prestupmi, čím bude tento systém strácať na atraktivte a cestujúcich ho budú odmietať. Autori tohto návrhu si berú príklad z niektorých nemeckých miest, kde systém regioelektričiek funguje, ale budovali ho cez dve desiatky rokov a stál niekoľko desiatok miliónov DM. Zatiaľ čo v neďalekej Viedni máme krásny príklad, ako prímestská železničná doprava môže pomôcť pri doprave aj v rámci mesta a to aj bez toho, aby musela tvoriť NS MHD.
"takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet..."
Takže zatiaľ, čo na súčasná polovičatá trasa ex-linky metra B bude stáť 14 mld. Sk, čo bude potom stáť to dobudovanie? A kto to bude financovať?
kecho
pozrel som sa na to len tak zbežne a vyšlo mi nasledové:
1-Štúra-HlStanica – dnes chodí 13
2-Štúra-Rača – dnes chodní 11, rozdiel je zanedbateľný, podľa schémy by chodila cez Vazovovu a nie Americké
3-Dúbravka-Ružinov – kedysi tak tuším chodila 12tka, dnes ide 12+14, pričom Ves-Ružinov chodí 9 a pre lenivých nemáš spojenie Šafárikovo-Dúbravka (údajný dôvod rozdelenia pôvodnej 12tky)
4-KVes-Piesky – dnes chodí 4, podľa schémy cez tunel a nie po nábreží
5-HlStanica-NMesto – dnes chodí 2, podľa schémy skrátená iba po NMesto
Čiže rušíš pri 12-min. intervale
z Dúbravky 2 linky (1,5)
z Rače 2 (3, 5)
z Ružinova 2 (8,9)
z Pieskov 1 (2)
z Hl.Stanice 2 (3,8)
a zabil si spojenie Stanica-Rača a Stanica-Ružinov
a namiesto priameho spojenia Dúbravka-Rača je Dúbravka-Ružinov, ktoré je aj dnes s 1 prestupom, pričom Dúbravka-Rača bude s 1 prestupom po nábreží namiesto tunela...
t.j. zrušenie liniek 1,3,5,8,9,7/17 a prečíslovanie tých, ktoré ostali na 1-5...
čiže ak pri 12 min intervale zrušíš dve linky, vyjde ti 4minútový, len nebude behať 11 elín + 2 expresy (7/17) ale 5, pričom jeden z expresov asi ostane, len tam nie je zaznačený...
otázka je, čo si tým získal/usporil?
nezabúdaj, že v prípade napr. cesty na stanicu či krížom cez mesto musíš určite prestupovať, pričom v BA neexistujú NP eliny a nadväznosť je tiež otázna...