Reply on: Valec #95614:
Na rozdiel od teba sa nevenujem problematike ja sam, ale v spolupraci s ing. Dullom, odbornikkom na ekonomiku dopravnych stavieb z ministerstva hospodarstva, dr. ing. Schlosserom autorizovanym dopravnym inzinierom a komunikujem aj s ing, Faborom, splnomocnencom primatora pre dopravu ako aj s MDPT sekciou cestnej aj sekciou zeleznicnej dopravy si tvorim (polo)laicky nazor, ktory dalej prezentujem a diskutujem o nom pripraveny poopravit ho, rozhodne sa nezabetonuvam v dogmatickom zajati. Studoval som aplikovanu matematiku, konkretne aj optimalizciu na sietach. Nazory, ktore prezentujem cerpali zo skusenosti z Prahy a Viedne, a asi neboli az take mimo realitu, ked si ich osvojil aj ing. Fabor aj mestska cast Bratislava - Petrzalka, ktora pozaduje tzv. plytky tunel. S akym odbornym kolektivom sa radis ty, z akych europskych miest cerpas skusenosti, a ake mas vzdelanie, ked si hotovy robit sudy a tvarit sa najdolezitejsie na celom svete? Sorry, ze to musim takto napisat...Na problematiu sa treba pozerat v suvislostiach a tou je nielen MHD, ale i individualna doprava a vplyv povedzme na cestnu siet, ked sa odstavi Stary most. Planuje sa slucka cez Novy, Einsteinovu spat na Apollo... Uz dnes su jednak mosty, jednak Einsteinova kapacitne vycerpane, co bude, ked tam este presmerujeme Stary most a tah Vajanskeho nabr. - Dostojevskeho (ako sa planuje v suvislosti s elektrickou cez Stary most).
Ked hovoris o "zaujmovych skupnach", rovnako ti viem povedat o zaujmovej skupine byvaleho viceprimatora Koladu, ktory projekt elektricky do Petrzalky zaviedol, lebo ma firmu na trolejove vedenia a dopravne projektovanie a to nehovorime o stavebnym a betonarskych firmach niektorych mestskych poslancov... Takze asi toklko k projektu elektricky z tohoto pohladu...
Co sa tyka trasovania dopravnych ciest, pouzivaju sa na to dopravne (softverove) modely,ktore to pekne zrataju. NS MHD nema ani nemoze mat ambiciu riesit vsetku dopravu v meste, ale ma riesit taziskovu dopravu v hlavnych smeroch a v tomto ohlade si stale myslim, ze ten projekt vyriesi vyse 50 % bratislavskych dopravnych narokov... A ten zvysok bude pouzivat ovela viacej sucasnych vozidiel, ktore uz nebudu viazane na tuto nosnu linku.
Ike
Nie MHD ale primestska s hustejsimi zastavkami, mozno miernou zachadzkou...
S tym ze devinska je len dedina na trase rozhodne nesuhlasim... Ono je to rozdiel v oboch obciach. Ako vravim, zatial co jedno je len plnohodnotne mesto (skoly obchody, atd), druhe je monofunkcna obec s rozmermi mesta a bez BA by DNV nebola k nicomu. Porovnavat DNV s PK na zaklade poctu obyvatelov, mi pripada ako keby sa porovnavali Kosice s Petrzalkou...
Keby som si mal preniest BID na DNV pomery, tak potom by asi mala vyznam 1 linka z Dubravky cez DNV stanicu do VW.. Zo stanice do BA vlakom - ale aj tak sa mi to nepozdava
Amos - viem kde je stanica v PK.
- A stale ti tvrdim ze 80% PK je v takej dostupnosti ze miesto vyckavania na bus, ktory ich povozi po celom PK su tam ovela rychlejsie pesi. A tvoj argument ze ked nebude MHD a bude BID tak budu chodit autami? ten je smiesny, lebo podla mna budu chodit autami aj tak, pretoze ako som uz spominal, ta BID v tejto oblasti nie je uplne doriesena a nie som si uplne isty, ci pezincanom bude stacit BA-Vinohrady ako prestupny uzol, ked doteraz v ovela vacsom meritku vyuzivali Bajkalsku a Nivy kam vlak chodil mozno pred 30 rokmi