Reply on: zakaznik #95592:
pozrel som sa na to len tak zbežne a vyšlo mi nasledové:
1-Štúra-HlStanica – dnes chodí 13
2-Štúra-Rača – dnes chodní 11, rozdiel je zanedbateľný, podľa schémy by chodila cez Vazovovu a nie Americké
3-Dúbravka-Ružinov – kedysi tak tuším chodila 12tka, dnes ide 12+14, pričom Ves-Ružinov chodí 9 a pre lenivých nemáš spojenie Šafárikovo-Dúbravka (údajný dôvod rozdelenia pôvodnej 12tky)
4-KVes-Piesky – dnes chodí 4, podľa schémy cez tunel a nie po nábreží
5-HlStanica-NMesto – dnes chodí 2, podľa schémy skrátená iba po NMesto
Čiže rušíš pri 12-min. intervale
z Dúbravky 2 linky (1,5)
z Rače 2 (3, 5)
z Ružinova 2 (8,9)
z Pieskov 1 (2)
z Hl.Stanice 2 (3,8)
a zabil si spojenie Stanica-Rača a Stanica-Ružinov
a namiesto priameho spojenia Dúbravka-Rača je Dúbravka-Ružinov, ktoré je aj dnes s 1 prestupom, pričom Dúbravka-Rača bude s 1 prestupom po nábreží namiesto tunela...
t.j. zrušenie liniek 1,3,5,8,9,7/17 a prečíslovanie tých, ktoré ostali na 1-5...
čiže ak pri 12 min intervale zrušíš dve linky, vyjde ti 4minútový, len nebude behať 11 elín + 2 expresy (7/17) ale 5, pričom jeden z expresov asi ostane, len tam nie je zaznačený...
otázka je, čo si tým získal/usporil?
nezabúdaj, že v prípade napr. cesty na stanicu či krížom cez mesto musíš určite prestupovať, pričom v BA neexistujú NP eliny a nadväznosť je tiež otázna...
Marcelllooo
Ak ta to zaujima viacej, pozri si studiu ZSR "zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle" alebo kontaktuj Ing. Fabora, splnomocnenca primatora Bratislavy pre dopravu... Tu studiu si mozes stiahnut aj tu: http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
---
Ano, ten navrh v pdf-ku, ktory som si pozorne pozrel, nie je prelinkovanim ale len zmenou cisiel. V lepsom pripade zmenou grafikonu, ale urcite nie prelinkovanim. Zmena grafikonu k vyraznemu zlepseniu dopravnej obsluznosti sa vsak da realizovat len s dostatocnym poctom vozidiel, ktore neviem ci su k dispozicii v takom rozsahu. Nehovorim, ze by to nebolo treba, ale pozrime sa aj na to, co je realne.