Reply on: Valec #95614:
Na rozdiel od teba sa nevenujem problematike ja sam, ale v spolupraci s ing. Dullom, odbornikkom na ekonomiku dopravnych stavieb z ministerstva hospodarstva, dr. ing. Schlosserom autorizovanym dopravnym inzinierom a komunikujem aj s ing, Faborom, splnomocnencom primatora pre dopravu ako aj s MDPT sekciou cestnej aj sekciou zeleznicnej dopravy si tvorim (polo)laicky nazor, ktory dalej prezentujem a diskutujem o nom pripraveny poopravit ho, rozhodne sa nezabetonuvam v dogmatickom zajati. Studoval som aplikovanu matematiku, konkretne aj optimalizciu na sietach. Nazory, ktore prezentujem cerpali zo skusenosti z Prahy a Viedne, a asi neboli az take mimo realitu, ked si ich osvojil aj ing. Fabor aj mestska cast Bratislava - Petrzalka, ktora pozaduje tzv. plytky tunel. S akym odbornym kolektivom sa radis ty, z akych europskych miest cerpas skusenosti, a ake mas vzdelanie, ked si hotovy robit sudy a tvarit sa najdolezitejsie na celom svete? Sorry, ze to musim takto napisat...Na problematiu sa treba pozerat v suvislostiach a tou je nielen MHD, ale i individualna doprava a vplyv povedzme na cestnu siet, ked sa odstavi Stary most. Planuje sa slucka cez Novy, Einsteinovu spat na Apollo... Uz dnes su jednak mosty, jednak Einsteinova kapacitne vycerpane, co bude, ked tam este presmerujeme Stary most a tah Vajanskeho nabr. - Dostojevskeho (ako sa planuje v suvislosti s elektrickou cez Stary most).
Ked hovoris o "zaujmovych skupnach", rovnako ti viem povedat o zaujmovej skupine byvaleho viceprimatora Koladu, ktory projekt elektricky do Petrzalky zaviedol, lebo ma firmu na trolejove vedenia a dopravne projektovanie a to nehovorime o stavebnym a betonarskych firmach niektorych mestskych poslancov... Takze asi toklko k projektu elektricky z tohoto pohladu...
Co sa tyka trasovania dopravnych ciest, pouzivaju sa na to dopravne (softverove) modely,ktore to pekne zrataju. NS MHD nema ani nemoze mat ambiciu riesit vsetku dopravu v meste, ale ma riesit taziskovu dopravu v hlavnych smeroch a v tomto ohlade si stale myslim, ze ten projekt vyriesi vyse 50 % bratislavskych dopravnych narokov... A ten zvysok bude pouzivat ovela viacej sucasnych vozidiel, ktore uz nebudu viazane na tuto nosnu linku.
kecho
pozrel som sa na to len tak zbežne a vyšlo mi nasledové:
1-Štúra-HlStanica – dnes chodí 13
2-Štúra-Rača – dnes chodní 11, rozdiel je zanedbateľný, podľa schémy by chodila cez Vazovovu a nie Americké
3-Dúbravka-Ružinov – kedysi tak tuším chodila 12tka, dnes ide 12+14, pričom Ves-Ružinov chodí 9 a pre lenivých nemáš spojenie Šafárikovo-Dúbravka (údajný dôvod rozdelenia pôvodnej 12tky)
4-KVes-Piesky – dnes chodí 4, podľa schémy cez tunel a nie po nábreží
5-HlStanica-NMesto – dnes chodí 2, podľa schémy skrátená iba po NMesto
Čiže rušíš pri 12-min. intervale
z Dúbravky 2 linky (1,5)
z Rače 2 (3, 5)
z Ružinova 2 (8,9)
z Pieskov 1 (2)
z Hl.Stanice 2 (3,8)
a zabil si spojenie Stanica-Rača a Stanica-Ružinov
a namiesto priameho spojenia Dúbravka-Rača je Dúbravka-Ružinov, ktoré je aj dnes s 1 prestupom, pričom Dúbravka-Rača bude s 1 prestupom po nábreží namiesto tunela...
t.j. zrušenie liniek 1,3,5,8,9,7/17 a prečíslovanie tých, ktoré ostali na 1-5...
čiže ak pri 12 min intervale zrušíš dve linky, vyjde ti 4minútový, len nebude behať 11 elín + 2 expresy (7/17) ale 5, pričom jeden z expresov asi ostane, len tam nie je zaznačený...
otázka je, čo si tým získal/usporil?
nezabúdaj, že v prípade napr. cesty na stanicu či krížom cez mesto musíš určite prestupovať, pričom v BA neexistujú NP eliny a nadväznosť je tiež otázna...