Reakcia na: d3k0 #95196:
Vtedy hlavne boli dva problémy:1) Ikarus chcel za polotovar 415 bez výzbroje presne toľko, ako Ostrov za celú 14Tr.
2) Škodovka odmietala dodať samotnú výzbroj, argumentovala "Kúpte si od nás celý trolejbus alebo nič".
Obidve fabriky dopadli tak, ako si to zaslúžili.
412/417 sa vtedy nekúpili preto, že mesto povedalo, že na nízkopodlažnosť mimo garantované invalidné spoje ešte BA nedozrela.
417 musel mať nejaký problém, keď ho nekúpila ani Budapešť. Jediný 417 v ex-ČSFR v Tábore jazdí spoľahlivo ale zo začiatku to vraj bolo strašné a v súčasnosti sú probléímy s ND a Comett Plus sa ho chystá pri najbližšej príležitosti vyradiť.
Majo
1.) stýkačovú Dynamo Moskva/DM Hungary (pre 600 V);
2.) tyristorovú Ganz Ansaldo (pre 600 V);
3.) Kiepe/Obus s asynchrónnymi motormi (pre 600 V);
4.) GTO tyristorovú ASTR/SAERP/Ganz Ansaldo (pre 750 V).
Pre Ikarusy 412T a 417T ponúkal rovnaké výzbroje okrem tej stýkačovej (čo je dosť pochopiteľné).