barky:
Najlenivejsie elektricky v Bratislave, typ K2, prezyvany aj kachna ti v pohode vyslapu na Dlhe diely. Tieto elektricky maju navyssi púoveoleny sklon trate tusim 7%. Ale to je pri nasledovnych podmienkach:
- plna kachna
- tlaci pred sebou dalsiu pokazenu (prazdnu) kachnu
- za akychkolvek povezternostnych podmienok
Teda aj za dazda, pri plnej obsaditelnosti a este k tomu tlaceni rovnekej kachny by to mala vyjst. A teraz mi povedz, ako casto tlaci tramvaj tramvaj, este k tomu ze by brala ta co tlaci ludi??? To sa u nas nestava tak casto. Skor je to vynimocne, lebo ked voz tlaci voz, tak su zvycajne prazdne oba. Navyse pochybujem, ze by sa na Dlhe diely vypravovali tie najlenivejsie vozy co mame a ked, tak potom by sa dali upravit ako v Brne, kde su trakcne motory natrvalo zapojene paralelne a nie serioparalelne ako u nas. Spectre vie o com hovorim. Na Dlhe diely by sa pravdepodobne vypravovali vozy T6A5 spolu s linkou 9 Ruzinov - Obchodna - Tunel - Dlhe diely. Tie vozy to vyslapu uz uplne v pohode.
AD Linz:
Ja som sa tou drahou viezol a tusim ma stupanie 10 %. Ale to som bol este maly, takze si to moc nepamatam.
Najlenivejsie elektricky v Bratislave, typ K2, prezyvany aj kachna ti v pohode vyslapu na Dlhe diely. Tieto elektricky maju navyssi púoveoleny sklon trate tusim 7%. Ale to je pri nasledovnych podmienkach:
- plna kachna
- tlaci pred sebou dalsiu pokazenu (prazdnu) kachnu
- za akychkolvek povezternostnych podmienok
Teda aj za dazda, pri plnej obsaditelnosti a este k tomu tlaceni rovnekej kachny by to mala vyjst. A teraz mi povedz, ako casto tlaci tramvaj tramvaj, este k tomu ze by brala ta co tlaci ludi??? To sa u nas nestava tak casto. Skor je to vynimocne, lebo ked voz tlaci voz, tak su zvycajne prazdne oba. Navyse pochybujem, ze by sa na Dlhe diely vypravovali tie najlenivejsie vozy co mame a ked, tak potom by sa dali upravit ako v Brne, kde su trakcne motory natrvalo zapojene paralelne a nie serioparalelne ako u nas. Spectre vie o com hovorim. Na Dlhe diely by sa pravdepodobne vypravovali vozy T6A5 spolu s linkou 9 Ruzinov - Obchodna - Tunel - Dlhe diely. Tie vozy to vyslapu uz uplne v pohode.
AD Linz:
Ja som sa tou drahou viezol a tusim ma stupanie 10 %. Ale to som bol este maly, takze si to moc nepamatam.
Turbo
Suhlasim s tebou, ze treba rozvijat aj trolejbusy. A ta zelezna studnicka - tak to ma byt. Okrem toho by sa dalo uvazovat aj o "elektrifikovani" inych, vnutromestskych aurobusovych linkiek, ktore su velmi vytazene (napr. linka 50 by sa dala po celej trase, po Safko by to uz vobec nemal byt problem). Dlhe diely su ver tomu ci nie, vhodnejsie pre elekricku, lebo keby si tam chcel natiahnut trolejbusy, tak by si ich musel tahat z Patronky cez Mlynsku dolinu, Karlovesku a aj na Dlhe diely. Elektricku staci natiahnut od Molecovej na Dlhe diely a vystavba elektricky by si na rozdiel od trolejbusov nevyziadala ani nakp novych vozidiel, jednoducho tam presmerujes jednu linku konciacu c Karlovke, napr. 9 (to by si tam mozno aj jazdil
Trat z Molecovej na Dlhe diely je asi o 200 metrov dlhsia ako z Molecovej do Karlovej Vsi. Tento rozdiel nie je veliky a znamenal by narast vozokilometrov (aj ked by sa to malo ratat vo vlakokilometroch) o velmi malu hodnotu (tusim 3% - fakt smiesny narast).
Zhrnutie a porovnanie elektricka / trolejbus:
Trolejbus:
vyhody:
- idealny na kopcovity teren
- nespaluje naftu ani plyn, cize nezadymuje mesto
- ma vyssiu atraktivitu pre cestujucu verejnost.
nevyhody:
- okrem trate na Dlhe diely treba vybudovat aj dlhe pripojne vetvy od Patronky (mozno aj meniaren)
- treba rozsirit vozovy park trolejbusov
- pri opotrebovavani pneumatik dochadza k uvolnovaniu karciogennych latok
Elektricka:
vyhody:
- vysoka kapacita (vyssia nez trolejbus)
- uplne ekologicka
- najatraktivnejsi dopravny prostriedok
- staci vybudovat iba trat na Dlhe diely, ktora sa priamo napoji na trat pri zastavke Molecova
- netreba rozsirit vozovy park elektriciek
- rychlejsie spojenie s centrom mesta (nestoji v zapche)
- pri zvazeni vsetkych faktorov vychadza lacnejsie ako trolejbus (pri vystavbe aj prevadzke)
nevyhody:
- kopcovity teren sa moze zdat niekomu ako nevyhoda, ale staci sa pozreit do Brna, Prahy a inde, do akych kopcov tam elektricky jazdia
este mala poznamka:
Ziaden usek na Dlhe diely neprekracuje stupanie 6,7%, cize elektricka by to v pohode vyslapala (aj kachna). Druha vec je ci by to ubrzdila, lebo keby isla zhora taka dobra kachna a brzdila by elektrodynamickou brzdou do zrychlovaca, ten by mohol zhoriet. V tomto pripade ale staci zastavit na 1 minutu na nejakej lubovolnej zastavke a pockat, kym MG vyfuka zrychlovac (takyto predpis maju aj v Prahe s poznamkou, ze napalti pre tyristorove vozy, lebo tie maju oddeleny brzdovy odpornik