Reakcia na: hoppusmark #80179:
Možno áno, ale nikto to tam nepovažuje za prioritu. Veď oznamy o výlukách a zmenách, pokiaľ práve nie sú z produkcie niekoho tunajšieho, sú otrasné nielen po vzhľadovej, ale aj informačnej stránke. Vôbec celý prístup ku komunikácii DPB s verejnosťou pôsobí ako zlý vtip...Re #80181 richardhudec: Ja dopravu v IDS JMK vôbec nehodnotím/nespochybňujem, aj schémy samé o sebe sú fajn (odhliadnuc od tých clip-artových vložiek a Flashovej schémy, ktorá síce môže získať ocenení koľko chce, ale praktická je oveľa menej ako jedno PDFko...). Ale už len tie logá DPMB a IDS JMK... ?
Re #80184 S499.1023: Osobne preferujem tr3mpovu schému Bratislavy, hoc mi príde informačne až príliš bohatá. ? Nočné farby OK (aj keď by som preferoval trochu menej krikľavé odtiene), ale ten vzhľad nie... O doprave ako takej a vplyve CI na ňu predsa vôbec nehovorím. Z dopravného hľadiska je nová nočná doprava skvelá, za daných podmienok lepšia asi byť ani nemohla, na tom sa všetcia zhodneme.
Pre mňa je inak nočná doprava stále tá istá MHD, len vzhľadom na čas premávajúca po mierne iných trasách a v inom intervale. Preto sa nestotožňujem ani s vašou potrebou odlíšiť ju a považovať za samostatný produkt...
galiyosha
Re #80091 MOOVE: Musím sa k tomuto názoru pridať. Pri všetkej úcte, ktorú ku toľko potrebnej novej koncepcii nočnej dopravy a k práci za ňou skrytou chovám, za ktorú som vďačný a ktorú už hádam nemusím nijako opakovane zdôrazňovať, mi slovo "rozpačitý" pripadá skôr ako eufemizmus pre trochu tvrdšie výrazy "gýčový", "malomestský" a "preplácaný". Osobité a pútavé toto riešenie je, ale podľa mňa nie tým úplne správnym smerom. ?
Isto, je to len subjektívne hodnotenie, ale zdieľa ho so mnou drvivá väčšina nezainteresovaných známych. Myslím, že napríklad na výhradách k použitému písmu by som sa zhodol aj s odborníkmi. Ako napísal MOOVE, bezpätkové písmo (s vyššou strednou výškou a menšou šírkou oproti bežným), by pomohlo aj vzhľadu, aj čitateľnosti -- obzvlášť pri tej zástavkovej schéme.
Je mi jasné, že je to priamym dôsledkom situácie, keď na ľuďoch ležia aj povinnosti, ktoré by v normálnom dopravnom podniku riešil špecialista. DPB má síce oveľa väčšie problémy ako riešiť svoju korporátnu identitu, ale mesto by si tiež mohlo konečne uvedomiť, že informačný systém a vôbec celý vizuálny štýl MHD/IDS je jedna z prvých vecí, s ktorou sa turisti stretnú a ktorú budú najčastejšie používať. Nenadarmo im je preto vo všetkých civilizovanejších metropoliach venovaná náležitá pozornosť. Veď taká Tube Map je za tie roky fenoménom sama o sebe. V porovnaní s tým, aké iné investície si DPB vyžaduje, by to bola kvapka v mori...
Áno, viem, ako vyzerajú výlukové oznamy a jestvujúce schémy vypracované externou firmou, a že ak by nebola takáto schéma, nebola by žiadna, prípadne by bola nakreslená vo Worde...
Ak sa do mňa teraz niekto obuje, že zhadzujem dôležitú vec pre úplnú nepodstatnosť, tak vôbec nepochopil, o čom tento príspevok je...
Re #80129 Martin Fundárek: Myslím, že návštevníkom mesta a občasným cestujúcim detailný zoznam zastávok aspoň neponechá priestor na zbytočné nejasnosti. S tým, že prehľadová schéma linka - mestské časti by mohla byť geograficky vernejšia, ale súhlasím...
Re #80118 S499.1023: Viedenské mačky nevyzerajú ako z kolekcie "Tisíc a jeden clip-art pre veselé vianočné pozdravy". DPMB a IDS JMK by som za príklad moderného a kvalitného riešenia vizuálnej identity dopravnej spoločnosti rozhodne nedával...