Reakcia na: Papyr #70753:
cez repku cesta nevedie. na 1l MERO (to je ta finalca zalezitost z repky co sa pridava do nafty) spotrebujes z energetickeho hladiska 0,8 az 0,9l klasickej nafty. avsak realne zrejme aj viac 
co sa vozidiel tyka, tak cesta vedie cez etanol. nasadis lany kukurice a palis
problem je ze v ostbloku by si ludia zrejme uchlipkavali za jazdy :)))ale hlavne by tazobne firmy mali byt donutene na racionalnejsie tazenie. pre ilustraciu, podla oficialnych cisiel sa rocne na vrtoch spali asi 250 miliard kubikov plynu rocne. pre ilustraciu slovensko ma rocnu spotrebu asi 6 miliard kubikov rocne a pretecie cez nas asi 80 miliard kubikov na zapad.
jo a ropy je dost, minimalne na takych 200-300 rokov a to su skor tie pesimistickejsie odhady. najme ak si zoberiete fakt, ze je preskumaneho len asi tisicina promile morskeho dna
tulenique
Pises ze cez repku (de facto MERO) cesta nevedie, a ze cesta je cez etanol.
Na mna to posobi ako unahleny zaver, rad by som s tebou o tom podiskutoval.
Ako pises, nasadis lany kukurice a vypalis etanol - otazkou je kolko energie (najma tepelnej, pravdepodobne z fosilnych zdrojov) sa spotrebuje na to "vypalenie"...
A preco to podobne jednoducho nefuguje nefunguje pri MERO ? Vsak nasadim lany repky, trosku slnecnice a vylisujem rastlinny olej, ktory transesterifikujem na MERO a jazdim. A transesterifikacia je energetciky radovo menej narocna ako destilacia, a lisovanie nieco spotrebuje, ale sotva viac ako destilovanie.
V com je potom hacik preco etanol ano a MERO nie?
S vacsinou tvojich zaverov tu na tomto fore suhlasim, akurat mam niekedy pocit, ze robis zaveru unahlene bez dostatocnych kvantitativnych argumentov, prip. s privelkym zovseobecnenim.