Reply on: tulenique #70761:
je to mozne, ako som povedal aj v mojom prispevku, tejto problematika som sa venoval skor okrajovo a z uplne ineho kontextu, preto som mozno povytrhaval nepresne fakty. celkovo som vychadzal z toho ze v skandinavii aj brazilii sa bezne predavaju auta co spapaju tu 85% etanolovu zmes a co sa MERO tyka, je to zatial dane na 5% (tusim aj zakonom prikazane od buduceho roku, ale to som si fakt uz neni na 100%). no a samozrejme ako si povedal, stat potrebuje obcana osklabat tak alebo tak, cize je to len vec toho do kedy to bude bez spotrebnych dani.
inak ja robim v uplne inej problematike


sorry vsetkym za zrejme uz vacsi OT

tulenique
Pises ze cez repku (de facto MERO) cesta nevedie, a ze cesta je cez etanol.
Na mna to posobi ako unahleny zaver, rad by som s tebou o tom podiskutoval.
Ako pises, nasadis lany kukurice a vypalis etanol - otazkou je kolko energie (najma tepelnej, pravdepodobne z fosilnych zdrojov) sa spotrebuje na to "vypalenie"...
A preco to podobne jednoducho nefuguje nefunguje pri MERO ? Vsak nasadim lany repky, trosku slnecnice a vylisujem rastlinny olej, ktory transesterifikujem na MERO a jazdim. A transesterifikacia je energetciky radovo menej narocna ako destilacia, a lisovanie nieco spotrebuje, ale sotva viac ako destilovanie.
V com je potom hacik preco etanol ano a MERO nie?
S vacsinou tvojich zaverov tu na tomto fore suhlasim, akurat mam niekedy pocit, ze robis zaveru unahlene bez dostatocnych kvantitativnych argumentov, prip. s privelkym zovseobecnenim.