Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: aquila #70312:
sisi vedomi, ze tvoje pripomienky na Durkovskeho uz nikto neberie vazne... Ak je ti povoli niekto, komu vyhovuje ze z Bratislavy rocne odtecu stovky milionov na udrzbu ciest a kraj nie je ochotny dat ani posranych 41 mil. na reko racianskej... Tak si ho vol ty vol.

Hehe 15mld korun od hl. stanice na janikov dvor. V prahe 3,7km trate IV.C1 stalo 7,5 mld. CZK cize 9,75SKK. Ak zoberieme janikov dvor - Hl. stanica len vzdusnou ciarou tak to je 7km a cize cca 18,5 mld. A to su ceny z rokov 2000 - 2004. Prirataj inflaciu v stavebnych materialoch na urovni cca 9%. Teraz pripocitaj supravy (jedna za cca 250 - 300 mil). a zastavis sa niekde pod 30 mld.

Re #70320 intony.sk: mam taky pocit ( neviem to na 100%) ze ak je elektrickova trat oddelena pevnou prekazkou alebo ako to nazvat, proste nejaky plot, tak max. rychlost urcuje dopravca. (nie som si isty ci tam musi byt nejaka dohoda s draznym uradom) Ak vsak mas elektricky, ktore su draznym uradom schvalene na 55km/hod, mozes mat vsetky trate trebars na 220, vzdy pojdes maxi 55km/hod. (ale neviem ci je toto presne, skor nie,ber to len ako odraz pre dlasie info)
Reakcia na: KLF #70340:
109? to netrhal kolaje za sebou? to muselo byt este v cascoch ked voda tiekla a piesok sa sypal...

Inak ked sa tu bavite o rychlostiach... uz dlho ma zaujima, ci aj pre elektricky plati v meste zona 30?
Reakcia na: CraneMan #70341:
No skor jemu tak hovirili... ale hej - ten.
Reakcia na: KLF #70340:
To bol ten co si hovoril Sarkan?
K tym rychlostiam... hlavne tym starsim by som pripomenul meno Marek Rychnavsky. 😉 Pamatame sa kolko dal dolu Karlovkou ? Pamatame sa kolko dal na Lafku ? Pamatame sa kolko dal na Racianskej ? 😉
vsetko su to rychlosti podstatne nad 80kmh... ? ?
Mimochodom kolko je rekordna rychlost eliny v BA ? Nie je to 109 kmh ? Len sa pytam.
Reakcia na: aquila #70312:
Súhlasím, že Ďurkovského odpovede neboli nič moc, ale nepostrehol som, ako si pani Flašíková predstavuje ten nosný systém. Zistil som len, že podľa nej, električky nosným systémom nie sú. A tiež, že nosný systém musí mať zástavky vzdialené viac ako 700m (ale to si už možno domýšľam).

Inak, s tou inegrovanou dopravou je to v Bratislave hanba. Vie niekto zasvetený povedať, či je to len neschopnosťou úradníkov?
Reakcia na: Martin Fundárek #70337:
aj u nas to bezne robia - napriklad pre dolezite navstevy na trase letisko - ivanska cesta - galvaniho - roznavska - trnavska - sancova - stefanikova - urad vlady/hodzovo nam/hrad... su vsetky krizovatky dialkovo ovladatelne a bezne ich pri dolezitych navstevach prestavuju a na dost dlhu doby, aby im absolutne nic nezavadzalo, samozrejme na radost vsetkych vodicov v krizujucich smeroch ?
Reakcia na: SDX #70323:
V zahraničí existujú také vymoženosti, že napr. hasiči alebo sanitka si nastavuje zelenú pre seba diaľkovo, takže sa stihne aj vyprázdniť križovatka pred nimi:-). Ale obávam sa, že keby sa to zaviedlo u nás, ovládače by získali aj rôzni mafiózovia...
Reakcia na: AAA #70325:
Nemýliš sa. Rýchlosť električky je limitovaná zo zákona iba vtedy, ak používa spoločnú komunikáciu s cestnou dopravou.
Reakcia na: El Sergio #70308:
Samozrejme, že Ostrava IDS má. V Česku ich má už nielen Praha, Brno či Ostrava, ale pomaly každá - v porovnaní s Bratislavou - diera. Zlín, Olomouc, Plzeň, Budějovice, HrKr+Pardubice, Karlovy Vary, ba aj Tábor a Jablonec.
Reakcia na: Nick #70330:
No, keby aj v iných častiach mesta boli vzdialenosti medzi električkovými zastávkami aspoň také ako sa plánujú v Petržalke (700-900m, okrem úseku Bosákova-Šafko), bolo by dobre.
Reakcia na: SDX #70204:
Máš pravdu, ale ja nehovorím až o takom "dávnoveku". Sóla na dvojke večer jazdili až do júna tohto roka.
Reakcia na: m@rtin #70316:
Mea culpa! V tom neprebernom množstve príspevkov som už stratil prehľad o tom, čo bolo povodnou témou diskusie. Ak ňou bolo prideľovanie financii vzhľadom k počtu obyvateľov, nemožem spraviť nič iné, len súhlasiť. ?
Každopádne sme evidentne viedli dve paralelné diskusie na odlišnú tému so spoločným menovateľom... ?
Reakcia na: aquila #70324:
dik za zhrnutie ? v podstate súhlasím
Reakcia na: AAA #70328:
no, dokonca som elinám ubral 5 km/hod., ? okrem parametrov trate je zrejme aj príliš hustá sieť zastávok...
Reakcia na: Chicco #70326:
e #70326 Chicco, ja sa v týchto veciach (ako predpisy, jazdné vlastnosti vozidiel) nevyznám, aj preto som napísal myslím. Ale ako vidím v max. rýchlosti som sa nemýlil. Zas som sa nejako previnil..

Len tak na okraj. Môže má každý virtuálne zahrabať pod čiernu zem, že je to kontrolované a vyvodzované dôsledky atď. Pri ceste modernizovanou súpravou T3, vodič dosiahol medzi Lafranconi a PKO rýchlosť 71 km/h. Škoda, že si číslo vozov nepamätám. A možno to len zle ukazovalo...

Ďalej, keď kadekto z magistrátu a DPB chváli, že nové petržalské električky budú môcť dosiahnuť rýchlosť 70-80 km/h, je to proste informácia nahovno. ?‍☠️
Reakcia na: Nick #70327:
Keď už tak tá rýchlosť udaná výrobcom je 65 km/h, no niektoré tramvaje sa vyrábajú aj na vyššiu rýchlosť.
?
A inak myslím, že tých miest, kde by si sa dokázal elegantne rozbehnúť na 70, ísť ňou rozumnú dobu a potom elegantne zabrzdiť, teda tak, že stojací ľudia pomaly nepadnú jeden na druhého, nie je v súčasnosti veľa.
Reakcia na: Chicco #70326:


to čo je uvedené v "P.S." vyvolalo úsmev na mojej tvári a dovolím si o tom pochybovať; ?

čo sa týka maximálnej rýchlosti električiek, tú by predsa mal určiť výrobca (ten ju určil na 60 km/hod.), ďalej, rýchlosť je tiež závislá od stavu trate, myslím si, že na mnohých miestach to vydá aj na 60-70 km/hod.

neviem, ale nejaké výrazne dôsledky a vplyv na brzdy tiež nevidím, veď eletrička brzdí nielen mechanicky aj eletrodynamicky; ina, vidˇrýchlosť určená výrobcom...

čo sa týka predpisu: nie je dobre z nejakého predpisu robiť dogmu, život a vývoj napreduje ďalej

btw: ako to bude potom s rýchlodráhou v Petržalke, to tam tiež pôjde elina max. 50 km/hod.?
Reakcia na: intony.sk #70320:
Ked to citam, hned vidno, ze si odbornik ...

- Rychlost elektriciek je dana predpisom D1/1 §38 v ktorom sa hovori o maximalnych rychlostiach eletriciek (vlakov) za urcitych podmienok (vyhybka, vozovna, jama, cuvanie)

- maximalna rychlost elektriciek je stanovena na 50 km/h. Je to najbezpecnejsia maxinalna rychlost vlaku. Pri vyssej rychlosti by trpeli brzdy, bol by problem zabrzdit za zhorsenych podmienok a navyse je malo miest, kde by si dokazal dosiahnut tuto rychlost. Ked zoberiem do uvahy techniku a hospodarnost jazdy, tak rychlost 70 km/h nie je mozne dosiahnut nikde.

P.S. Dovolim si este poznamenat, ze rychlomery v elektricke ukazuju rychlost inak ako v osobnych vozidlach, kde su hodnoty rychlomerov "umelo" nadnesene. Takze sa kludne moze stat, ze auto s rucickou "na sestdesiatke" jazdi rovnakou rychlostou ako elektricka s rucickou "na patdesiatke.
Reakcia na: intony.sk #70320:
Tá rýchlosť električiek je myslím daná v nejakom predise DPB, myslím, že ide o D 1. Možno sa mýlim, ale takáto rýchlosť nie je spomenutá a upravená myslím ani v zákone o dráhach, ani v dopravnom poriadku dráhy, či ako sa volá tá vyhláška, a ani v zákone o premávke na pozemných komunikáciách, ktorý ovšem pre električku platí, len ak je trať súčasťou pozemnej komunikáci.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.