Reakcia na: Chicco #70326:
to čo je uvedené v "P.S." vyvolalo úsmev na mojej tvári a dovolím si o tom pochybovať; ?
čo sa týka maximálnej rýchlosti električiek, tú by predsa mal určiť výrobca (ten ju určil na 60 km/hod.), ďalej, rýchlosť je tiež závislá od stavu trate, myslím si, že na mnohých miestach to vydá aj na 60-70 km/hod.
neviem, ale nejaké výrazne dôsledky a vplyv na brzdy tiež nevidím, veď eletrička brzdí nielen mechanicky aj eletrodynamicky; ina, vidˇrýchlosť určená výrobcom...
čo sa týka predpisu: nie je dobre z nejakého predpisu robiť dogmu, život a vývoj napreduje ďalej
btw: ako to bude potom s rýchlodráhou v Petržalke, to tam tiež pôjde elina max. 50 km/hod.?
aquila
realita je taka, ze projekt, ktory isiel na ministerstvo bol len usek bosakova - janikov dvor. navyse ten projekt je docela zly. su tam vlastne len tri varianty, ktore su kazdy v niecom zly a v niecom dobry.
neni tam rozumne skombinovanie tychto variantov, ktorych kombinaciou by bolo mozne vyrazne zvysit efektivitu investovanych penazi.
mesto doteraz nema spracovane komplexnu studiu a vyhlad na 15-20 rokov, ako dalej s touto stavbou.
v konecnom dosledku nema ani vyriesene ako cez dunaj.
povazujem trestudhodne, ze mesto ani len neuvazuje o eurofondoch, ked praha ma uz teraz istych cca 12 miliard skk na metro z EU v rokoch 2007-2013.
mesto aktivne ignoruje az bojkotuje projekt filialka a nevyuzije prilezitost urobit poriadnu integrovanu dopravu, ze sa vzda mylienky metra a urobi poriadnu elektricku dopravu so zakopanim v ramci CMO a vyuzitim aj tohto projektu filialka, ktory by mohol preniest na seba obsluznost.
hovorim, ZSR boli docela naklonene aj urobit zastavky aj medzi filialkou a petrzalkou (nivy, dostojevskeho, petrzalka centrum + este jedna, ktoru si z hlavy nespomeniem).
takze asi tak.
proste zhrnul by som to asi tym, ze bratislave absolutne chyba akakolvek koncepcia rozvoja dopravy.