Reply on: intony.sk #70320:
Ked to citam, hned vidno, ze si odbornik ...- Rychlost elektriciek je dana predpisom D1/1 §38 v ktorom sa hovori o maximalnych rychlostiach eletriciek (vlakov) za urcitych podmienok (vyhybka, vozovna, jama, cuvanie)
- maximalna rychlost elektriciek je stanovena na 50 km/h. Je to najbezpecnejsia maxinalna rychlost vlaku. Pri vyssej rychlosti by trpeli brzdy, bol by problem zabrzdit za zhorsenych podmienok a navyse je malo miest, kde by si dokazal dosiahnut tuto rychlost. Ked zoberiem do uvahy techniku a hospodarnost jazdy, tak rychlost 70 km/h nie je mozne dosiahnut nikde.
P.S. Dovolim si este poznamenat, ze rychlomery v elektricke ukazuju rychlost inak ako v osobnych vozidlach, kde su hodnoty rychlomerov "umelo" nadnesene. Takze sa kludne moze stat, ze auto s rucickou "na sestdesiatke" jazdi rovnakou rychlostou ako elektricka s rucickou "na patdesiatke.
aquila
realita je taka, ze projekt, ktory isiel na ministerstvo bol len usek bosakova - janikov dvor. navyse ten projekt je docela zly. su tam vlastne len tri varianty, ktore su kazdy v niecom zly a v niecom dobry.
neni tam rozumne skombinovanie tychto variantov, ktorych kombinaciou by bolo mozne vyrazne zvysit efektivitu investovanych penazi.
mesto doteraz nema spracovane komplexnu studiu a vyhlad na 15-20 rokov, ako dalej s touto stavbou.
v konecnom dosledku nema ani vyriesene ako cez dunaj.
povazujem trestudhodne, ze mesto ani len neuvazuje o eurofondoch, ked praha ma uz teraz istych cca 12 miliard skk na metro z EU v rokoch 2007-2013.
mesto aktivne ignoruje az bojkotuje projekt filialka a nevyuzije prilezitost urobit poriadnu integrovanu dopravu, ze sa vzda mylienky metra a urobi poriadnu elektricku dopravu so zakopanim v ramci CMO a vyuzitim aj tohto projektu filialka, ktory by mohol preniest na seba obsluznost.
hovorim, ZSR boli docela naklonene aj urobit zastavky aj medzi filialkou a petrzalkou (nivy, dostojevskeho, petrzalka centrum + este jedna, ktoru si z hlavy nespomeniem).
takze asi tak.
proste zhrnul by som to asi tym, ze bratislave absolutne chyba akakolvek koncepcia rozvoja dopravy.