Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: aquila #70345:
A to akoze elektrickove tunely ti niekto postavi zadarmo, alebo co tym chces povedat?
Ale dobre, nejakym zazrakom by si usetril 5 mld. cize sme na 25tich aj s vozidlami. Odkial na to vezmes?
Reply on: Ámos #70344:
asi som slepy, ale ludia na to zatial reaguju 🙂 takze neviem o com tocis, ze ma neberu vazne 🙂 skor teba skrie, ze tvoja "hviezda" je v realite kusok ina ..

za dalsie citaj co som pisal ohladne tych 15 miliard, trebars taku nepodstatnu poznaku, ze by som to riesil ciastocne elektrickovymi tunelmi hlavne v CMO 🙂

jo a si zisti si ako sa stavalo predlzenie metra C 🙂

ohladne benovej, radsej niekoho, kto aspon vie kde je brusel, ako niekoho vdaka ktoremu odtecu miliardy a nic neurobi poriadne 🙂

to ze si fakt slepy a nevidis tu aboslutnu neschopnost KDHajzlov na cele s durkovskym je uz tvoj problem.

Re #70339 drink: tak jej odpovede tiez neboli terno, ale furt lepsie ako durkovsky. a to hovorim, na 4 pismenka S M E R som priam alergicky 🙂 a nikty by som nebol myslel ze by som obhajoval pipenku benovu ?

ohladne BID, neschopnost uradnikov. na meste aj na VUC. vsak krasny priklad "spoluprace" mesta je projekt fililka.

vsetko pod heslo, co sa neda vytunelovat cez metro ba, tak je nezaujimave ...
Reply on: aquila #70312:
sisi vedomi, ze tvoje pripomienky na Durkovskeho uz nikto neberie vazne... Ak je ti povoli niekto, komu vyhovuje ze z Bratislavy rocne odtecu stovky milionov na udrzbu ciest a kraj nie je ochotny dat ani posranych 41 mil. na reko racianskej... Tak si ho vol ty vol.

Hehe 15mld korun od hl. stanice na janikov dvor. V prahe 3,7km trate IV.C1 stalo 7,5 mld. CZK cize 9,75SKK. Ak zoberieme janikov dvor - Hl. stanica len vzdusnou ciarou tak to je 7km a cize cca 18,5 mld. A to su ceny z rokov 2000 - 2004. Prirataj inflaciu v stavebnych materialoch na urovni cca 9%. Teraz pripocitaj supravy (jedna za cca 250 - 300 mil). a zastavis sa niekde pod 30 mld.

Re #70320 intony.sk: mam taky pocit ( neviem to na 100%) ze ak je elektrickova trat oddelena pevnou prekazkou alebo ako to nazvat, proste nejaky plot, tak max. rychlost urcuje dopravca. (nie som si isty ci tam musi byt nejaka dohoda s draznym uradom) Ak vsak mas elektricky, ktore su draznym uradom schvalene na 55km/hod, mozes mat vsetky trate trebars na 220, vzdy pojdes maxi 55km/hod. (ale neviem ci je toto presne, skor nie,ber to len ako odraz pre dlasie info)
Reply on: KLF #70340:
109? to netrhal kolaje za sebou? to muselo byt este v cascoch ked voda tiekla a piesok sa sypal...

Inak ked sa tu bavite o rychlostiach... uz dlho ma zaujima, ci aj pre elektricky plati v meste zona 30?
Reply on: CraneMan #70341:
No skor jemu tak hovirili... ale hej - ten.
Reply on: KLF #70340:
To bol ten co si hovoril Sarkan?
K tym rychlostiam... hlavne tym starsim by som pripomenul meno Marek Rychnavsky. 😉 Pamatame sa kolko dal dolu Karlovkou ? Pamatame sa kolko dal na Lafku ? Pamatame sa kolko dal na Racianskej ? 😉
vsetko su to rychlosti podstatne nad 80kmh... ? ?
Mimochodom kolko je rekordna rychlost eliny v BA ? Nie je to 109 kmh ? Len sa pytam.
Reply on: aquila #70312:
Súhlasím, že Ďurkovského odpovede neboli nič moc, ale nepostrehol som, ako si pani Flašíková predstavuje ten nosný systém. Zistil som len, že podľa nej, električky nosným systémom nie sú. A tiež, že nosný systém musí mať zástavky vzdialené viac ako 700m (ale to si už možno domýšľam).

Inak, s tou inegrovanou dopravou je to v Bratislave hanba. Vie niekto zasvetený povedať, či je to len neschopnosťou úradníkov?
Reply on: Martin Fundárek #70337:
aj u nas to bezne robia - napriklad pre dolezite navstevy na trase letisko - ivanska cesta - galvaniho - roznavska - trnavska - sancova - stefanikova - urad vlady/hodzovo nam/hrad... su vsetky krizovatky dialkovo ovladatelne a bezne ich pri dolezitych navstevach prestavuju a na dost dlhu doby, aby im absolutne nic nezavadzalo, samozrejme na radost vsetkych vodicov v krizujucich smeroch ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: SDX #70323:
V zahraničí existujú také vymoženosti, že napr. hasiči alebo sanitka si nastavuje zelenú pre seba diaľkovo, takže sa stihne aj vyprázdniť križovatka pred nimi:-). Ale obávam sa, že keby sa to zaviedlo u nás, ovládače by získali aj rôzni mafiózovia...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: AAA #70325:
Nemýliš sa. Rýchlosť električky je limitovaná zo zákona iba vtedy, ak používa spoločnú komunikáciu s cestnou dopravou.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: El Sergio #70308:
Samozrejme, že Ostrava IDS má. V Česku ich má už nielen Praha, Brno či Ostrava, ale pomaly každá - v porovnaní s Bratislavou - diera. Zlín, Olomouc, Plzeň, Budějovice, HrKr+Pardubice, Karlovy Vary, ba aj Tábor a Jablonec.
Reply on: Nick #70330:
No, keby aj v iných častiach mesta boli vzdialenosti medzi električkovými zastávkami aspoň také ako sa plánujú v Petržalke (700-900m, okrem úseku Bosákova-Šafko), bolo by dobre.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: SDX #70204:
Máš pravdu, ale ja nehovorím až o takom "dávnoveku". Sóla na dvojke večer jazdili až do júna tohto roka.
Reply on: m@rtin #70316:
Mea culpa! V tom neprebernom množstve príspevkov som už stratil prehľad o tom, čo bolo povodnou témou diskusie. Ak ňou bolo prideľovanie financii vzhľadom k počtu obyvateľov, nemožem spraviť nič iné, len súhlasiť. ?
Každopádne sme evidentne viedli dve paralelné diskusie na odlišnú tému so spoločným menovateľom... ?
Reply on: aquila #70324:
dik za zhrnutie ? v podstate súhlasím
Reply on: AAA #70328:
no, dokonca som elinám ubral 5 km/hod., ? okrem parametrov trate je zrejme aj príliš hustá sieť zastávok...
Reply on: Chicco #70326:
e #70326 Chicco, ja sa v týchto veciach (ako predpisy, jazdné vlastnosti vozidiel) nevyznám, aj preto som napísal myslím. Ale ako vidím v max. rýchlosti som sa nemýlil. Zas som sa nejako previnil..

Len tak na okraj. Môže má každý virtuálne zahrabať pod čiernu zem, že je to kontrolované a vyvodzované dôsledky atď. Pri ceste modernizovanou súpravou T3, vodič dosiahol medzi Lafranconi a PKO rýchlosť 71 km/h. Škoda, že si číslo vozov nepamätám. A možno to len zle ukazovalo...

Ďalej, keď kadekto z magistrátu a DPB chváli, že nové petržalské električky budú môcť dosiahnuť rýchlosť 70-80 km/h, je to proste informácia nahovno. ?‍☠️
Reply on: Nick #70327:
Keď už tak tá rýchlosť udaná výrobcom je 65 km/h, no niektoré tramvaje sa vyrábajú aj na vyššiu rýchlosť.
?
A inak myslím, že tých miest, kde by si sa dokázal elegantne rozbehnúť na 70, ísť ňou rozumnú dobu a potom elegantne zabrzdiť, teda tak, že stojací ľudia pomaly nepadnú jeden na druhého, nie je v súčasnosti veľa.
Reply on: Chicco #70326:


to čo je uvedené v "P.S." vyvolalo úsmev na mojej tvári a dovolím si o tom pochybovať; ?

čo sa týka maximálnej rýchlosti električiek, tú by predsa mal určiť výrobca (ten ju určil na 60 km/hod.), ďalej, rýchlosť je tiež závislá od stavu trate, myslím si, že na mnohých miestach to vydá aj na 60-70 km/hod.

neviem, ale nejaké výrazne dôsledky a vplyv na brzdy tiež nevidím, veď eletrička brzdí nielen mechanicky aj eletrodynamicky; ina, vidˇrýchlosť určená výrobcom...

čo sa týka predpisu: nie je dobre z nejakého predpisu robiť dogmu, život a vývoj napreduje ďalej

btw: ako to bude potom s rýchlodráhou v Petržalke, to tam tiež pôjde elina max. 50 km/hod.?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.