K tym rychlostiam... hlavne tym starsim by som pripomenul meno Marek Rychnavsky. Pamatame sa kolko dal dolu Karlovkou ? Pamatame sa kolko dal na Lafku ? Pamatame sa kolko dal na Racianskej ?
vsetko su to rychlosti podstatne nad 80kmh... ? ?
Mimochodom kolko je rekordna rychlost eliny v BA ? Nie je to 109 kmh ? Len sa pytam.
Súhlasím, že Ďurkovského odpovede neboli nič moc, ale nepostrehol som, ako si pani Flašíková predstavuje ten nosný systém. Zistil som len, že podľa nej, električky nosným systémom nie sú. A tiež, že nosný systém musí mať zástavky vzdialené viac ako 700m (ale to si už možno domýšľam).
Inak, s tou inegrovanou dopravou je to v Bratislave hanba. Vie niekto zasvetený povedať, či je to len neschopnosťou úradníkov?
aj u nas to bezne robia - napriklad pre dolezite navstevy na trase letisko - ivanska cesta - galvaniho - roznavska - trnavska - sancova - stefanikova - urad vlady/hodzovo nam/hrad... su vsetky krizovatky dialkovo ovladatelne a bezne ich pri dolezitych navstevach prestavuju a na dost dlhu doby, aby im absolutne nic nezavadzalo, samozrejme na radost vsetkych vodicov v krizujucich smeroch ?
V zahraničí existujú také vymoženosti, že napr. hasiči alebo sanitka si nastavuje zelenú pre seba diaľkovo, takže sa stihne aj vyprázdniť križovatka pred nimi:-). Ale obávam sa, že keby sa to zaviedlo u nás, ovládače by získali aj rôzni mafiózovia...
Samozrejme, že Ostrava IDS má. V Česku ich má už nielen Praha, Brno či Ostrava, ale pomaly každá - v porovnaní s Bratislavou - diera. Zlín, Olomouc, Plzeň, Budějovice, HrKr+Pardubice, Karlovy Vary, ba aj Tábor a Jablonec.
No, keby aj v iných častiach mesta boli vzdialenosti medzi električkovými zastávkami aspoň také ako sa plánujú v Petržalke (700-900m, okrem úseku Bosákova-Šafko), bolo by dobre.
Mea culpa! V tom neprebernom množstve príspevkov som už stratil prehľad o tom, čo bolo povodnou témou diskusie. Ak ňou bolo prideľovanie financii vzhľadom k počtu obyvateľov, nemožem spraviť nič iné, len súhlasiť. ?
Každopádne sme evidentne viedli dve paralelné diskusie na odlišnú tému so spoločným menovateľom... ?
e #70326 Chicco, ja sa v týchto veciach (ako predpisy, jazdné vlastnosti vozidiel) nevyznám, aj preto som napísal myslím. Ale ako vidím v max. rýchlosti som sa nemýlil. Zas som sa nejako previnil..
Len tak na okraj. Môže má každý virtuálne zahrabať pod čiernu zem, že je to kontrolované a vyvodzované dôsledky atď. Pri ceste modernizovanou súpravou T3, vodič dosiahol medzi Lafranconi a PKO rýchlosť 71 km/h. Škoda, že si číslo vozov nepamätám. A možno to len zle ukazovalo...
Ďalej, keď kadekto z magistrátu a DPB chváli, že nové petržalské električky budú môcť dosiahnuť rýchlosť 70-80 km/h, je to proste informácia nahovno. ?
Keď už tak tá rýchlosť udaná výrobcom je 65 km/h, no niektoré tramvaje sa vyrábajú aj na vyššiu rýchlosť.
?
A inak myslím, že tých miest, kde by si sa dokázal elegantne rozbehnúť na 70, ísť ňou rozumnú dobu a potom elegantne zabrzdiť, teda tak, že stojací ľudia pomaly nepadnú jeden na druhého, nie je v súčasnosti veľa.
to čo je uvedené v "P.S." vyvolalo úsmev na mojej tvári a dovolím si o tom pochybovať; ?
čo sa týka maximálnej rýchlosti električiek, tú by predsa mal určiť výrobca (ten ju určil na 60 km/hod.), ďalej, rýchlosť je tiež závislá od stavu trate, myslím si, že na mnohých miestach to vydá aj na 60-70 km/hod.
neviem, ale nejaké výrazne dôsledky a vplyv na brzdy tiež nevidím, veď eletrička brzdí nielen mechanicky aj eletrodynamicky; ina, vidˇrýchlosť určená výrobcom...
čo sa týka predpisu: nie je dobre z nejakého predpisu robiť dogmu, život a vývoj napreduje ďalej
btw: ako to bude potom s rýchlodráhou v Petržalke, to tam tiež pôjde elina max. 50 km/hod.?
- Rychlost elektriciek je dana predpisom D1/1 §38 v ktorom sa hovori o maximalnych rychlostiach eletriciek (vlakov) za urcitych podmienok (vyhybka, vozovna, jama, cuvanie)
- maximalna rychlost elektriciek je stanovena na 50 km/h. Je to najbezpecnejsia maxinalna rychlost vlaku. Pri vyssej rychlosti by trpeli brzdy, bol by problem zabrzdit za zhorsenych podmienok a navyse je malo miest, kde by si dokazal dosiahnut tuto rychlost. Ked zoberiem do uvahy techniku a hospodarnost jazdy, tak rychlost 70 km/h nie je mozne dosiahnut nikde.
P.S. Dovolim si este poznamenat, ze rychlomery v elektricke ukazuju rychlost inak ako v osobnych vozidlach, kde su hodnoty rychlomerov "umelo" nadnesene. Takze sa kludne moze stat, ze auto s rucickou "na sestdesiatke" jazdi rovnakou rychlostou ako elektricka s rucickou "na patdesiatke.
Tá rýchlosť električiek je myslím daná v nejakom predise DPB, myslím, že ide o D 1. Možno sa mýlim, ale takáto rýchlosť nie je spomenutá a upravená myslím ani v zákone o dráhach, ani v dopravnom poriadku dráhy, či ako sa volá tá vyhláška, a ani v zákone o premávke na pozemných komunikáciách, ktorý ovšem pre električku platí, len ak je trať súčasťou pozemnej komunikáci.
riesenie je horsie ako polovicate. primator v podstate klame a zavadza, ze ohladne elektricky nieco robia.
realita je taka, ze projekt, ktory isiel na ministerstvo bol len usek bosakova - janikov dvor. navyse ten projekt je docela zly. su tam vlastne len tri varianty, ktore su kazdy v niecom zly a v niecom dobry.
neni tam rozumne skombinovanie tychto variantov, ktorych kombinaciou by bolo mozne vyrazne zvysit efektivitu investovanych penazi.
mesto doteraz nema spracovane komplexnu studiu a vyhlad na 15-20 rokov, ako dalej s touto stavbou.
v konecnom dosledku nema ani vyriesene ako cez dunaj.
povazujem trestudhodne, ze mesto ani len neuvazuje o eurofondoch, ked praha ma uz teraz istych cca 12 miliard skk na metro z EU v rokoch 2007-2013.
mesto aktivne ignoruje az bojkotuje projekt filialka a nevyuzije prilezitost urobit poriadnu integrovanu dopravu, ze sa vzda mylienky metra a urobi poriadnu elektricku dopravu so zakopanim v ramci CMO a vyuzitim aj tohto projektu filialka, ktory by mohol preniest na seba obsluznost.
hovorim, ZSR boli docela naklonene aj urobit zastavky aj medzi filialkou a petrzalkou (nivy, dostojevskeho, petrzalka centrum + este jedna, ktoru si z hlavy nespomeniem).
takze asi tak.
proste zhrnul by som to asi tym, ze bratislave absolutne chyba akakolvek koncepcia rozvoja dopravy.
Existuje (v zahranici) nieco ako preferencia trolejbusovej dopravy? Nieco na styl ze ked sa ku krizovatke blizi trolejbus tak sa v smere v ktorom ide nahodi zelena? Dalo by sa to teoreticky spravit nejakymi senzormi v trolejovom vedeni, pripadne sledovanim zataze trolejoveho vedenia?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
El Sergio
Každopádne sme evidentne viedli dve paralelné diskusie na odlišnú tému so spoločným menovateľom... ?