"na 4 pismenka S M E R som priam alergicky" - veď práve. Na základe "kompetencie" súčasnej vlády si môžeš domyslieť, ako by to vyzeralo v Bratislave za Beňovej.
Ohľadom rýchlosti odporúčam kontaktovať užívateľov iMHD s nickmi "bmko" a "BigMac". A u nich sa ja rozhodne cítim bezpečne.
A tušim sa aj predstavitelia mesta vyjazdrili, že po zavedení električky do Petržalky sa bude musieť v max. pre električky zvýšiť, lebo tou 50tkou by moc veľkú dieru do sveta nespravili.
Už iná otázka je kvalita práce trabustov, pravidelná (ne)údržba; a iná otázka sú obmedzené rýchlosti na výhybke, koľajovom krížení, pri prejazde obratiskom a pod., s tým možno iba súhlasiť.
To já mám na Pendolino jinej názor, začal jsem sním jezdit pravidelně. Cesta Praha - Olomouc krásně po koridoru za bezkonkurenční 2 hod 20 min. A jako strudenta mě to stojí 200 Kč. ☺
No ja som nepisal, ze som si isty tym rekordom 109 kmh, pocul som aj vyssie cislo, tak neviem.
A preco nemozes spomenut ide cislo ? Ved meno k nemu hned pisat nemusis.
Vieš, ja nie som žiadny obhajca Pendolina, osobne ten taliansky nepohodlný šmejd neznášam a aj kvôli nemu už prakticky železnicu nepoužívam, ale treba byť objektívny. A akosi pochopiť, že je niečo iné sólo motorový vozeň, ktorý mal na železnici absolútnu prioritu a zastavoval LEN v Brne a niečo iného je vlak bežnej kategórie InterCity (SuperCity je len obchodná kategória, z dopravného hľadiska sa jedná o vlak kategórie InterCity), ktorý zastavuje v Pardubiciach, Brne a Břeclavi a musí sa zmestiť medzi ostatné vlaky.
VLAKY. Prahu a Bratislavu spojí od decembra rýchlovlak.
BRATISLAVA - Do Bratislavy príde vo štvrtok prvý rýchlovlak typu Pendolino.
Vypravia ho k nám České dráhy, ktoré ho od 10. decembra zaradia na pravidelnú linku Slovenská strela. Štvrtková návšteva súpravy prvého rýchlovlaku na slovenských koľajniciach má medzinárodnú linku linku len spropagovať.
Prevádzkovateľmi Pendolina premávajúceho medzi Prahou a Bratislavou bude okrem Českých dráh aj slovenská Železničná spoločnosť. Majiteľom súpravy je český dopravca. Hlavné mestá obidvoch krajín by malo Pendolino spojiť zhruba za 3 hodiny a 47 minút, resp. za 3 hodiny a 49 minút podľa toho, ktorým smerom pôjde.
V porovnaní so súčasným spojom EC Slovenská strela vedeným klasickou súpravou bude cesta o 22 minút kratšia. Cesta najrýchlejším autobusom potrvá oproti Pendolinu dlhšie najmenej o pol hodiny, hoci vlak musí vinou vedenia železničnej trate prejsť o 60 kilometrov dlhšiu vzdialenosť.
Rýchlovlak bude na trati z Prahy do Bratislavy dosahovať priemernú rýchlosť prevyšujúcu sto kilometrov za hodinu. Maximálna rýchlosť sa vyšplhá na 160 kilometrov za hodinu.
Na porovnanie, keď Československé dráhy ešte len začali prevádzkovať medzi hlavnými mestami federácie linku Slovenská strela vedenú sólo motorovým rušnom triedy M.290, vlak zvládol trasu za 4 hodiny a 20 minút pri najvyššej priemernej rýchlosti 91 kilometrov za hodinu.
Hehe, neviem kedy zacala jazdit ta Slovenska strela (M.290) (tusim 1936), ale za tych niekolko desiatok rokov usetrime neuveritelnych 33 minut ? ? Skutocne uzasne...
A to akoze elektrickove tunely ti niekto postavi zadarmo, alebo co tym chces povedat?
Ale dobre, nejakym zazrakom by si usetril 5 mld. cize sme na 25tich aj s vozidlami. Odkial na to vezmes?
asi som slepy, ale ludia na to zatial reaguju takze neviem o com tocis, ze ma neberu vazne skor teba skrie, ze tvoja "hviezda" je v realite kusok ina ..
za dalsie citaj co som pisal ohladne tych 15 miliard, trebars taku nepodstatnu poznaku, ze by som to riesil ciastocne elektrickovymi tunelmi hlavne v CMO
jo a si zisti si ako sa stavalo predlzenie metra C
ohladne benovej, radsej niekoho, kto aspon vie kde je brusel, ako niekoho vdaka ktoremu odtecu miliardy a nic neurobi poriadne
to ze si fakt slepy a nevidis tu aboslutnu neschopnost KDHajzlov na cele s durkovskym je uz tvoj problem.
Re #70339 drink: tak jej odpovede tiez neboli terno, ale furt lepsie ako durkovsky. a to hovorim, na 4 pismenka S M E R som priam alergicky a nikty by som nebol myslel ze by som obhajoval pipenku benovu ?
ohladne BID, neschopnost uradnikov. na meste aj na VUC. vsak krasny priklad "spoluprace" mesta je projekt fililka.
vsetko pod heslo, co sa neda vytunelovat cez metro ba, tak je nezaujimave ...
sisi vedomi, ze tvoje pripomienky na Durkovskeho uz nikto neberie vazne... Ak je ti povoli niekto, komu vyhovuje ze z Bratislavy rocne odtecu stovky milionov na udrzbu ciest a kraj nie je ochotny dat ani posranych 41 mil. na reko racianskej... Tak si ho vol ty vol.
Hehe 15mld korun od hl. stanice na janikov dvor. V prahe 3,7km trate IV.C1 stalo 7,5 mld. CZK cize 9,75SKK. Ak zoberieme janikov dvor - Hl. stanica len vzdusnou ciarou tak to je 7km a cize cca 18,5 mld. A to su ceny z rokov 2000 - 2004. Prirataj inflaciu v stavebnych materialoch na urovni cca 9%. Teraz pripocitaj supravy (jedna za cca 250 - 300 mil). a zastavis sa niekde pod 30 mld.
Re #70320 intony.sk: mam taky pocit ( neviem to na 100%) ze ak je elektrickova trat oddelena pevnou prekazkou alebo ako to nazvat, proste nejaky plot, tak max. rychlost urcuje dopravca. (nie som si isty ci tam musi byt nejaka dohoda s draznym uradom) Ak vsak mas elektricky, ktore su draznym uradom schvalene na 55km/hod, mozes mat vsetky trate trebars na 220, vzdy pojdes maxi 55km/hod. (ale neviem ci je toto presne, skor nie,ber to len ako odraz pre dlasie info)
Ike
Inak ked sa tu bavite o rychlostiach... uz dlho ma zaujima, ci aj pre elektricky plati v meste zona 30?