Reply on: aquila #70312:
Súhlasím, že Ďurkovského odpovede neboli nič moc, ale nepostrehol som, ako si pani Flašíková predstavuje ten nosný systém. Zistil som len, že podľa nej, električky nosným systémom nie sú. A tiež, že nosný systém musí mať zástavky vzdialené viac ako 700m (ale to si už možno domýšľam). Inak, s tou inegrovanou dopravou je to v Bratislave hanba. Vie niekto zasvetený povedať, či je to len neschopnosťou úradníkov?
Chicco
- Rychlost elektriciek je dana predpisom D1/1 §38 v ktorom sa hovori o maximalnych rychlostiach eletriciek (vlakov) za urcitych podmienok (vyhybka, vozovna, jama, cuvanie)
- maximalna rychlost elektriciek je stanovena na 50 km/h. Je to najbezpecnejsia maxinalna rychlost vlaku. Pri vyssej rychlosti by trpeli brzdy, bol by problem zabrzdit za zhorsenych podmienok a navyse je malo miest, kde by si dokazal dosiahnut tuto rychlost. Ked zoberiem do uvahy techniku a hospodarnost jazdy, tak rychlost 70 km/h nie je mozne dosiahnut nikde.
P.S. Dovolim si este poznamenat, ze rychlomery v elektricke ukazuju rychlost inak ako v osobnych vozidlach, kde su hodnoty rychlomerov "umelo" nadnesene. Takze sa kludne moze stat, ze auto s rucickou "na sestdesiatke" jazdi rovnakou rychlostou ako elektricka s rucickou "na patdesiatke.