Reakcia na: intony.sk #70320:
Ked to citam, hned vidno, ze si odbornik ...- Rychlost elektriciek je dana predpisom D1/1 §38 v ktorom sa hovori o maximalnych rychlostiach eletriciek (vlakov) za urcitych podmienok (vyhybka, vozovna, jama, cuvanie)
- maximalna rychlost elektriciek je stanovena na 50 km/h. Je to najbezpecnejsia maxinalna rychlost vlaku. Pri vyssej rychlosti by trpeli brzdy, bol by problem zabrzdit za zhorsenych podmienok a navyse je malo miest, kde by si dokazal dosiahnut tuto rychlost. Ked zoberiem do uvahy techniku a hospodarnost jazdy, tak rychlost 70 km/h nie je mozne dosiahnut nikde.
P.S. Dovolim si este poznamenat, ze rychlomery v elektricke ukazuju rychlost inak ako v osobnych vozidlach, kde su hodnoty rychlomerov "umelo" nadnesene. Takze sa kludne moze stat, ze auto s rucickou "na sestdesiatke" jazdi rovnakou rychlostou ako elektricka s rucickou "na patdesiatke.
aquila
asi najsrandovnejsia bola odpoved, co vsetko mesto chce nasledujuce 4 roky kupit ...
"A. Ď.: Plánujeme nákup vozidiel -električiek, autobusov, trolejbusov, duobusov na Dlhé diely."
nevedel som ci sa mam rehotat, alebo plakat.
"A. D.: Ak sa v rámci medzinárodného projektu ten tunel vybuduje, bude sa využívať najmä na účely železnice... Je však možné, a o tom sme práve pred mesiacom rokovali so zástupcami ministerstva dopravy, že by aj Bratislava mohla cezeň pustiť mestské električky."
neviem s kym rokovali, ale bol by som naramne zvedavy, ako chcu mesto cez ne pustat elektricky ... ze by to prekradali na vozne ?
"A. Ď.: Ak hovoríme o rýchlej električke, hovoríme predovšetkým o jej preferencii. Pre mesto nejestvuje iný systém, ktorý by sa dal vybudovať bez toho, aby sme mali k dispozícii 130 miliárd korún."
neplati ani jedno, ani druhe. jednak preferencia neexistuje, prave naopak. a uvodny system by nestal 130 miliard korun. od hlavnej stanice po janikov dvor by to bez suprav stalo zhruba 15 miliard korun