Reakcia na: Ike #67829:
samozrejme ze mhd nema sancu, ked sa tu stavaju tunely pre IAD... spravodlivy system - v spravodlivom systeme nie je jednostrane dotovana IAD, ale je zachovany minimalne ten pomer v akom sa podielaju na doprave (40:60), ak uz nechceme zohladnovat nejake ekologicke plusy MHD... Tento system co tu je teraz ani z daleka nie je spravodlivy - jednostranne dotuje IAD na ukor MHD, samozrejme ze potom nema MHD sancu, to kolko kto plati je uplne nepodstatne - ovela vacsiu rolu tu zohrava, to ze "stat" tu plati miliardy na stavby pre IAD - keby neplatil - nestaval tunel Sitiny - tak co? a este, keby sa rozdelili cesty na polovice - polovica pre IAD, polovica pre MHD, tak kto by mal potom ake sance????
eripmav
1. dane nie su na to, aby kto plati vacsie dane, potom aj viac "vyuzival" - potom to nemusia byt predsa dane, ale moze tam pokojne fungovat trhovy princip... dane su jednoducho vybrate na to, aby sa prerozdelili - aj detom, aj studentom, aj dochodcom, aj nezamestnanym... jednoducho vsetkym - v nejakom verejnom zaujme a v ramci aspon akej-takej spravodlivosti. Je preto nespravny argument, ze ked niekto plati viac dani, tak moze vyuzivat viac cesty, praveze nie - ak ma peniaze, nech si postavi sukromnu cestu, dane nie su urcene len na jeho potreby...
2. "bohati" castokrat neplatia vacsie dane, az takmer ziadne, plno ludi s vyssim prijmom vie "optimalizovat" svoje danove povinnosti - zalozia s.r.o. a robia cez nu - a hned nemusia platit zdravotne a socialne odvody, tie auta ktorymi jazdia su urcite napisane na firmu a kupu auta aj naklady na benzin a prevdazku si urcite odratavaju z dani - akoze na firemne ucely...