Reply on: eripmav #67836:
sorry pri nakladoch 4mld (nie 20mld), navratnosti 20 rokov (urokova miera 4,5%) a frekvencii dopravy 20tisic aut/den to vychadza 15 Sk na prejazd, pri nakladoch 20mld, 60Sk na prejazd - nech si kazdy spocita, kolko mu ujo stat dal na cestu do prace, ake dopravne stavby za kolko vyuzije...
eripmav
1. dane nie su na to, aby kto plati vacsie dane, potom aj viac "vyuzival" - potom to nemusia byt predsa dane, ale moze tam pokojne fungovat trhovy princip... dane su jednoducho vybrate na to, aby sa prerozdelili - aj detom, aj studentom, aj dochodcom, aj nezamestnanym... jednoducho vsetkym - v nejakom verejnom zaujme a v ramci aspon akej-takej spravodlivosti. Je preto nespravny argument, ze ked niekto plati viac dani, tak moze vyuzivat viac cesty, praveze nie - ak ma peniaze, nech si postavi sukromnu cestu, dane nie su urcene len na jeho potreby...
2. "bohati" castokrat neplatia vacsie dane, az takmer ziadne, plno ludi s vyssim prijmom vie "optimalizovat" svoje danove povinnosti - zalozia s.r.o. a robia cez nu - a hned nemusia platit zdravotne a socialne odvody, tie auta ktorymi jazdia su urcite napisane na firmu a kupu auta aj naklady na benzin a prevdazku si urcite odratavaju z dani - akoze na firemne ucely...