Reply on: eripmav #67837:
a akym sposobom by si chcel to myto vyberat? je zahrnute v dialnicnej znamke a bude zahrnute v elektronickom myte...A naschval tvorit kolony pre IAD je blbost na entu, pretoze najvacsie kolony IAD su prave na cestach kde chodi aj MHD.. uzavriet komplet jazdny pruh a dat tam BUS prud - tym nic nevyriesis, lebo aj tak ho v tomto extremnom pripade nikto dodrziavat nebude...
Dalej si neuvedomujes ze ak by si obetoval vsade jeden jazdny pruh pre BUS prud, bol by ti celkom na nic, lebo by si upchal cele mesto IAD, vratane krizovatiek, cez ktore by musel chodit BUS, vysledok by teda bol taky, ze sice by v uliciach mali autobusy volnu cestu, ale boli by blokovane v krizovatkach - to je teda riadna vyhra...
Porovnavat BA s NY je nezmysel kedze NY je pravidelne sachovnicovo-postavene velkomesto, kde je plnofunkcna MHD, kde maju 8prudove ulice, vecne upchate - kazda ulica, a kde mas vsetko na kazdom rohu... ano v takom meste ti netreba auto, bola by to len starost - stat v zapchach, kde parkovat a tak
BA je rozlahla, ale riedka a nepravidelna . Navyse MHD tu stoji za prd a mesto sa nesnazi ziskat si cestujucich...
Napr, predstav si ze robim na Zabom Majeri... kym sa dotrepem do roboty, zabere mi to 2 hodiny, som unaveny, umackany, utraseny, zniceny... Ked ifdem autom, trva to 30 minut, nikto mi nenadava, nestupa na nohu a pod... navyse mozem zobrat 4 ludi co maju cestou pracu...
nehovorim o MHD vseobecne, ale o Bratislavskej....
V BA je odsudena n zanik akurat tak MHD a nikto s tym nic nerobi
co sme na nejakej sutazi? podla potreby pouzijem auto, alebo MHD... Aby bolo spravodlive prostredie, musi byt napjprv spravodliva mhd, a teda ked si platim 1000sk, nech vidim vysledok.... BA na tom v pocte aut nie je zdaleka zle... dopravny kolaps ale vytvaraju dopravne uzly, s ktorymi sa nikdy neratalo, ze nimi budu.... vsetko so vsetkom suvisi... Tunel sitina je spasa (aspon zapadnej casti)... je to lahka matematika
eripmav
1. dane nie su na to, aby kto plati vacsie dane, potom aj viac "vyuzival" - potom to nemusia byt predsa dane, ale moze tam pokojne fungovat trhovy princip... dane su jednoducho vybrate na to, aby sa prerozdelili - aj detom, aj studentom, aj dochodcom, aj nezamestnanym... jednoducho vsetkym - v nejakom verejnom zaujme a v ramci aspon akej-takej spravodlivosti. Je preto nespravny argument, ze ked niekto plati viac dani, tak moze vyuzivat viac cesty, praveze nie - ak ma peniaze, nech si postavi sukromnu cestu, dane nie su urcene len na jeho potreby...
2. "bohati" castokrat neplatia vacsie dane, az takmer ziadne, plno ludi s vyssim prijmom vie "optimalizovat" svoje danove povinnosti - zalozia s.r.o. a robia cez nu - a hned nemusia platit zdravotne a socialne odvody, tie auta ktorymi jazdia su urcite napisane na firmu a kupu auta aj naklady na benzin a prevdazku si urcite odratavaju z dani - akoze na firemne ucely...