Reakcia na: Martin Fundárek #61118:
Práve tou sadkou by sa do mesta dostať nemali. Tebe nepripadá hlúpe, že namiesto jednej elektrièky ide 5 autobusov tým istým smerom ? A to aký je podiel dôležité nie je.
Ten chodník ešte ako tak niekde vyšlapaný máš - socialistickým plánovaním, len nemáš cestujúcich, ktorých zanechávaš SAD.
Èo je NDS ? Èo tým chceš nazvať a kedy ? NDS v bratislave existuje aj dnes a treba uznať, že je trochu rozhádaný. Ako chceš NDS odmerať ? Èo dosiahneš rekonštrukciou radiál ? Ostrovèeky väèšie nebudú a tým ani zásadné zrýchlenie ani zlepšenie. Kde sa hovorí o rozvoji a stavbe nových tratí ? To ti ako staèí ? Rekonštrukcia a pod zem ? To pod zem je na existujúcich tratiach namiesto stavby nových vyhadzovanie paòazí na nesprávnu vec. Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoò dva krát.
Takže keï je niekto na nieèo zvyknutý, nech to tak má ? Perfekt. To radšej ani nekomentujem.
Tvoj Šamorín pri letisku je úplný kameòák. Ty si vážne myslíš, že Dúbravèice - Raèa a Petržalka - letisko je NDS ? So sprostosťou a na veèné èasy ? A vieš, že sa toho nedožiješ ?
Autobus prejde z Gagarinovej na dia¾nicu, aby sa dostal na letisko a odtia¾ do mesta ?
Ty si sa niekedy pozrel na mapu Bratislavy ? Ja ti ako Biskupièan na tvoju vetvu z Ružinova kašlem, pretože je to total trash riešenie. Dolné hony sú najlepšie napojite¾né od prístavnej a odboèkou z trate na cintoríne Ružinov. - pošlem Ti nákres.
Motivácie použivania a nepoužívania áut je téma nikam a s nièím nesúvisí, najmä ked to situáciu neovplyvní. Rozvoj automobilizmu bude závislý od viacerých faktorov, kde zmeny v prímestskej a mestskej doprave budú predstavovať malé percento.
Prvým nedostatkom benzínu na ÈS dostanú ¾udí späť do atómových krytov, v prípade iných miest do staníc metra, takže toho sa neobávam. ?
Aký prestup je na ťarchu ? Každý. A èo keï už teraz prestupuje 80 % autobusu SAD ? A predåžiť niekomu na pár rokov jazdný èas o 5 minút za cenu nových vozov, zlepšenia ŽP, od¾ahèenia dopravy a vytvorenia potreby urýchlenej stavby nových elektrièkových tratí ja pod¾a teba do neba volajúca hlúposť. Ak bude do r. 2015 zapoèatá druhá fáza tvojho NDS, budem Vám aj kolegom gratolovať. Dovtedy má karosa vysoké mýto vystarané a pokoj v duši.
Martin Fundárek
Re #61086 Sommelier: Niektorí ľudia, ktorí prichádzajú SADkou do BA, prestupujú na MHD, niektorí pracujú v pešej dostupnosti a MHD im môže byť ukradnutá. (Aký je podiel, neviem.) Prvej skupine sa cestovanie predĺži a možno skomplikuje ďalším prestupom, druhej skupine oboje.
Postavte a potom sa v tom budeme voziť - no samozrejme, vari si nevyšliapeme chodníčky a potom tam niekto postaví električku?
NDS sa bude stavať tak či tak (aspoň dúfam), takže námietku, kde na to zobrať, nechápem. A spustiť NDS v rozsahu zrekonštruovania radiál musíme skôr než v roku 2015 (zakopať pod zem v centre sa to asi nestihne).
Priemerný obyvateľ Bratislavy jazdí MHD, pretože a) je na to zvyknutý, b) má domov slušný výber spojov a nehrozí mu, že keď vypadne spoj MHD alebo mešká, strávi príjemnú hodinku-dve čakaním na spoj domov. A áno, obyvatelia Bratislavy sa sťažujú, že MHD je pomalá.
Šamorín pri letisku - to som sa nesekol. Ak bude NDS v trasách Dúbravčice-centrum-Rača a Petržalka-centrum-Ružinov-Letisko, tak mi pre Šamorín nič iné nevychádza. Aspoň do doby, kým sa nenájde dostatok tintili na to, aby sa NDS v Ružinove vetvil aj na Vrakuňu a Dolné Hony.
Problém áut nestojí iba tak, že kto má a kto nemá na auto, či na benzín. Otázka stojí tak: oplatí sa mi viac platiť SAD+MHD, alebo auto+benzín? Parametrami sú čas cesty, pohodlie, možnosť parkovať, cena cestovného, cena auta a jeho prevádzky (poistky a pod. - ak náhodou nie si v situácii, že auto mať musíš kvôli lekárovi, nákupom či čomu) a cena benzínu. Nie každý, kto má na auto, ním aj do práce jazdí.
#61104 "Nepovažujte auto za konkurenciu hromadnej dopravy. To je ťažko socialistický prístup, napriek tomu, že to bude asi chvíľu moderné. "
Hmm, to je skôr prístup ťažkého kapitalizmu. Na západe v minulosti razili taký prístup a teraz závidia, koľko ľudí nám ešte v MHD zostalo, a vymýšľajú, ako tých svojich dostať do MHD späť.
"som predostrel niečo s konkrétnou perspektívou rozvoja"
Predostrel si návrh, ktorého realizácia by znamenala degeneráciu toho zvyšku MHD, čo tu ešte funguje. Ja rozhodne skracovanie liniek a zavádzanie nových prestupov rozvojom nenazývam.
"je uplne, ale uplne jedno či sa bude prestupovat a kde sa bude prestupovat"
No to snáď nie? Cestujúcemu je každý prestup na ťarchu (otázne je len, nakoľko). A ak sa nebudeme starať o to, čo cestujúci očakávajú, vys...e sa na takú HD každý, kto bude len trochu môcť.