Reply on: Emo #61121:
Viem o lahkom sposove ako prinavratit aspon cast cestujucich do MHD, aspon z centra mesta. Staci ked mesto zrusi tie nezmyselne prenajate miesta na uliciach za par korun a da vsetky parkovacie miesta v centre len na kratkodobe parkovanie, inde vo svete je bezne ze miesta na uliciach su napriklad na max. 2 hodiny, teda ziadny celodenny parking ludi co tam pracuju. Takisto dosledna represia - aj odtahovanie nelegalne parkujucich vozidiel na mejtku mesta. Urcite to cast ludi cestujucich autom presvedci o tom, ze je lepsie cestovat MHD ? . Samozrejme dovtedy, kym si nepostavia v centrach sukromne garaze - ale to nieco stoji, takze k cene auta a benzinu si budu moct uzivatelia IAD priratat cenu parkovania, ktora urcite v centre nebude zanedbatelna, a tak sa urcite aspon casti bude zdat lepsie prejst na MHD ako okrem draheho benzinu este platit naklady na parkovanie, ktore uz nebude mozne na uliciach za par korun - teda de facto dotovane rozpoctom a majetkom mesta!
Martin Fundárek
Re #61086 Sommelier: Niektorí ľudia, ktorí prichádzajú SADkou do BA, prestupujú na MHD, niektorí pracujú v pešej dostupnosti a MHD im môže byť ukradnutá. (Aký je podiel, neviem.) Prvej skupine sa cestovanie predĺži a možno skomplikuje ďalším prestupom, druhej skupine oboje.
Postavte a potom sa v tom budeme voziť - no samozrejme, vari si nevyšliapeme chodníčky a potom tam niekto postaví električku?
NDS sa bude stavať tak či tak (aspoň dúfam), takže námietku, kde na to zobrať, nechápem. A spustiť NDS v rozsahu zrekonštruovania radiál musíme skôr než v roku 2015 (zakopať pod zem v centre sa to asi nestihne).
Priemerný obyvateľ Bratislavy jazdí MHD, pretože a) je na to zvyknutý, b) má domov slušný výber spojov a nehrozí mu, že keď vypadne spoj MHD alebo mešká, strávi príjemnú hodinku-dve čakaním na spoj domov. A áno, obyvatelia Bratislavy sa sťažujú, že MHD je pomalá.
Šamorín pri letisku - to som sa nesekol. Ak bude NDS v trasách Dúbravčice-centrum-Rača a Petržalka-centrum-Ružinov-Letisko, tak mi pre Šamorín nič iné nevychádza. Aspoň do doby, kým sa nenájde dostatok tintili na to, aby sa NDS v Ružinove vetvil aj na Vrakuňu a Dolné Hony.
Problém áut nestojí iba tak, že kto má a kto nemá na auto, či na benzín. Otázka stojí tak: oplatí sa mi viac platiť SAD+MHD, alebo auto+benzín? Parametrami sú čas cesty, pohodlie, možnosť parkovať, cena cestovného, cena auta a jeho prevádzky (poistky a pod. - ak náhodou nie si v situácii, že auto mať musíš kvôli lekárovi, nákupom či čomu) a cena benzínu. Nie každý, kto má na auto, ním aj do práce jazdí.
#61104 "Nepovažujte auto za konkurenciu hromadnej dopravy. To je ťažko socialistický prístup, napriek tomu, že to bude asi chvíľu moderné. "
Hmm, to je skôr prístup ťažkého kapitalizmu. Na západe v minulosti razili taký prístup a teraz závidia, koľko ľudí nám ešte v MHD zostalo, a vymýšľajú, ako tých svojich dostať do MHD späť.
"som predostrel niečo s konkrétnou perspektívou rozvoja"
Predostrel si návrh, ktorého realizácia by znamenala degeneráciu toho zvyšku MHD, čo tu ešte funguje. Ja rozhodne skracovanie liniek a zavádzanie nových prestupov rozvojom nenazývam.
"je uplne, ale uplne jedno či sa bude prestupovat a kde sa bude prestupovat"
No to snáď nie? Cestujúcemu je každý prestup na ťarchu (otázne je len, nakoľko). A ak sa nebudeme starať o to, čo cestujúci očakávajú, vys...e sa na takú HD každý, kto bude len trochu môcť.